Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie usługi inspektora nadzoru inwestorskiego w branży
konstrukcyjno-budowlanej przy budowie stalowej Platformy treningowej
przy ul. Dębogórskiej, w ramach inwestycji POSRM
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Morska w Szczecinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145129
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wały Chrobrego 1-2
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ar@pm.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pm.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie usługi inspektora nadzoru inwestorskiego w branży
konstrukcyjno-budowlanej przy budowie stalowej Platformy treningowej
przy ul. Dębogórskiej, w ramach inwestycji POSRM
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a460d59e-1daa-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00345397
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pm_szczecin
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pm_szczecin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/pm_szczecin
2) Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
3) Dokumenty muszą zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AR/262-09/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej przy budowie stalowej Platformy treningowej przy ul. Dębogórskiej, w ramach inwestycji POSRM.
Usługa nadzoru inwestorskiego zlecana w ramach niniejszego zamówienia pełniona będzie
nad robotami budowlanymi wykonywanymi w ramach zadania inwestycyjnego realizowanego przez wykonawcę wyłonionego w postępowaniu przetargowym pn.:
Budowa stalowej platformy szkoleniowej na działce nr 28/8 przy ul. Dębogórskiej w ramach programu wieloletniego „Budowa Polskiego Ośrodka Szkoleniowego Ratownictwa Morskiego
w Szczecinie”
Numer sprawy: AR/262-02/24
Termin składania ofert w w/w postępowaniu przetargowym minął 17.05.2024 r. Zamawiający jest
w trakcie czynności następujących po otwarciu ofert, a przed podpisaniem umowy na wykonanie robót budowlanych.
Strona internetowa Zamawiającego (platforma zakupowa), na której Wykonawcy mogą zapoznać się z dokumentacją projektową obiektu, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, ofertami wykonawców, jak również z kompletną dokumentacją przetargu,
w tym wzorem umowy na roboty budowlane, SWZ, opisem przedmiotu zamówienia na roboty budowlane i zakresem zamówienia – znajduje się pod poniższym odnośnikiem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/915202
Wykonawcy powinni zapoznać się z w/w dokumentami, w tym w szczególności z dokumentacją techniczną obiektu oraz zakresem zamówienia. Brak zapoznania się z dokumentami przedmiotowego postępowania na roboty budowlane, w szczególności ze wzorem umowy z wykonawcą robót, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, przedmiarami robót – nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń lub oczekiwań Wykonawcy po złożeniu przez niego oferty
w niniejszym postępowaniu na usługi inspektora nadzoru inwestorskiego.
W celu zapoznania się z wyżej opisanym postępowaniem na roboty budowlane, należy powyższy odnośnik do strony internetowej skopiować, a następnie wkleić go w pasku adresu przeglądarki internetowej i przejść do wybranej witryny www. Postępowanie otworzy się w platformie zakupowej Zamawiającego.
Szczegółowo przedmiot zamówienia na nadzory inwestorskie (w tym oczekiwany zakres usług
i czynności pełnionych przez inspektorów nadzoru) opisany jest w załączniku nr 1a do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ).
2) Nomenklatura wg CPV:
• 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
• 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
2. Rozwiązania równoważne
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
3. Wymagania w zakresie zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy
Zamawiający nie stawia wymogu zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia z uwagi, iż charakter czynności, realizowanych w ramach niniejszego zamówienia nie uzasadnia wykonywania pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.): Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
Zgodnie z Rozdziałem 2 ustawy Prawo budowlane działalność obejmującą projektowanie, sprawdzanie projektów architektoniczno-budowlanych i sprawowanie nadzoru autorskiego może wykonywać osoba pełniąca samodzielną funkcję techniczną w budownictwie. Samodzielną funkcję techniczną
w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające „uprawnienia budowlane”. Uprawnienia budowlane przyznawane są imiennie.
W związku z powyższym do wykonywania dokumentacji projektowej nie jest wymagane nawiązanie stosunku pracy pod kierownictwem pracodawcy.
4. Wymagania w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
Zamawiający nie stawia wymogu w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
5. Informacja o przedmiotowych środkach dowodowych
Zamawiający nie stawia wymogu w zakresie złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Cena (C) – 60%
Doświadczenie inspektora nadzoru (D) – 40%
Dla każdej Części niniejszego zamówienia punktacja będzie liczona oddzielnie, a oferty będą oceniane i porównywane oddzielnie.
a) Kryterium „Cena” (C) zostanie obliczone według następującego wzoru:
(Cena najniższej oferty / Cena badanej oferty) x 60 = liczba punktów za kryterium Cena (C)
b) Kryterium „Doświadczenie inspektora nadzoru” (D) będzie punktowane według następujących zasad:
Maksymalna liczba punktów uzyskanych w kryterium „Doświadczenie inspektora nadzoru” (D) – 40 pkt.
Zamawiający przyzna punkty za doświadczenie inspektora nadzoru w nadzorowaniu budów lub robót budowlanych (w ramach swojej specjalności), określone liczbą wykonanych w swojej karierze usług inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy, lub kierownika robót danej specjalności, pod warunkiem, że pełnienie tych funkcji było zgłaszane do Powiatowego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i/lub wpisane w Dziennik Wykonawca wypełni w formularzu oferty tabelę o nazwie „Wykaz nadzorowanych robót” (jej wzór wskazano poniżej oraz w Załączniku nr 1 do SWZ Formularz oferty), wykazującą doświadczenie inspektora nadzoru. Budowy.
W oparciu o wypełnioną tabelę „Wykaz nadzorowanych robót” i dołączone do oferty podpisane dokumenty (dowody) oraz zgodnie z niżej wymienionymi zasadami:
- Za każdą 1 usługę wymienioną w wykazie Wykonawca otrzyma 5 pkt w kryterium „Doświadczenie inspektora nadzoru” (D).
- Maksymalna liczba punktów do zdobycia w kryterium „Doświadczenie inspektora nadzoru” (D) to 40 pkt. Zamawiający tym samym będzie punktował maksymalnie
8 wymienionych i prawidłowo udokumentowanych usług nadzoru inwestorskiego.
- Za niewskazanie żadnej usługi Wykonawca otrzyma 0 pkt w kryterium „Doświadczenie inspektora nadzoru” (D).
- Wykonawca ma obowiązek dołączyć do oferty podpisane dokumenty (dowody) pozwalające udokumentować pełnienie przez wymienioną w wykazie osobę funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub funkcji kierownika budowy, lub funkcji kierownika robót danej specjalności, przy wskazanych w wykazie nadzorowanych robót budowach/zadaniach (np. kserokopia dziennika budowy, oświadczenia inspektora nadzoru / kierownika budowy / kierownika robót dołączanego do zawiadomienia
o rozpoczęciu robót, oświadczenia inspektora nadzoru / kierownika budowy
/ kierownika robót dołączanego do zawiadomienia o zakończeniu robót, umowę zawartą z inwestorem / wykonawcą robót, zawierającą dane osoby wykonującej daną funkcję techniczną, protokół odbioru robót podpisany m.in. przez osobę wykonującą daną funkcję techniczną, referencje zawierające dane osoby wykonującej daną funkcję techniczną, fakturę zawierającą dane osoby wykonującej daną funkcję techniczną oraz dane nadzorowanej usługi – bądź inny dokument pozwalający na identyfikację osoby wykonującej daną funkcję techniczną oraz nadzorowanego zadania). Dokumenty należy przedstawić w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi lub podpisami zaufanymi lub podpisami osobistymi osoby/osób reprezentującej/ych Wykonawcę. Za niedołączenie do oferty odpowiednich dokumentów potwierdzających pełnienie przez wymienioną w wykazie osobę funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub funkcji kierownika budowy, lub funkcji kierownika robót danej specjalności, Zamawiający nie będzie brał wymienionej roboty budowlanej pod uwagę przy sprawdzaniu prawidłowości wypełnienia przez Wykonawcę tabeli „Wykaz nadzorowanych robót”. W konsekwencji tego dane nadzorowane zadanie nie zostanie uwzględnione w punktacji.
2) Łączna liczba punktów za ofertę = liczba punktów w kryterium Cena (C) (maks. 60) + liczba punktów w kryterium „Doświadczenie Inspektora Nadzoru” (D) (maks. 40)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie inspektora nadzoru
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni wykonawca, który będzie dysponował co najmniej jedną osobą uprawnioną zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane (Ustawa z dnia 7.07.1994 r. Dz. U. 1994 Nr 89, poz. 414 z późn zm.) do pełnienia następujących samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie:
Inspektor nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
posiadający uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, lub równoważne, ważne w dniu złożenia ofert od co najmniej 5 lat (ważność uprawnień jest liczona od daty wydania decyzji udzielającej uprawnienia),
będący czynnym członkiem samorządu zawodowego (właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa)
posiadający ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie pełnionej funkcji oraz opłaconą składkę na Izbę,
który będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.
Zamawiający wymaga, aby Inspektor nadzoru inwestorskiego wymieniony przez Wykonawcę
w Formularzu ofertowym „Wykaz nadzorowanych robót” był osobą wyznaczoną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zgodnie z warunkami udziału określonymi w niniejszym rozdziale w ramach danej Części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę.
Zamawiający dopuszcza sprawowanie przez jedną osobę więcej niż jednej z ww. funkcji.
W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykazu osób na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ, z którego wynikać będzie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą:
- posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, lub równoważne, ważne w dniu złożenia ofert od co najmniej 5 lat (ważność uprawnień jest liczona od daty wydania decyzji udzielającej uprawnienia),
- będącą czynnym członkiem samorządu zawodowego (właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa)
- posiadającą ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie pełnionej funkcji oraz opłaconą składkę na Izbę,
która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.
wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą.
Uwaga:
Do Wykazu osób Wykonawca dołączy dokumenty poświadczające spełnianie warunków wyznaczonych przez Zamawiającego, tj.:
fakt posiadania uprawnień budowlanych – skan decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych, poświadczony przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie,
przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa z potwierdzeniem opłacenia składki na izbę i składki na polisę odpowiedzialności cywilnej – zaświadczenie
w postaci elektronicznej poświadczone za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną
w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie,
Wymagana forma:
Wszystkie dokumenty muszą być złożone w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
4) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku:
• Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
− Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony przewidują możliwość zmiany umowy na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiany zawartej umowy mogą nastąpić za zgodą Zamawiającego, w formie pisemnej, w następujących przypadkach:
1) gdy ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
2) gdy wystąpią okoliczności skutkujące potrzebą zmiany terminu realizacji zamówienia takie jak:
a) zmiana stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany terminu,
b) konieczność wykonania usług dodatkowych,
c) brak dostępu do miejsc, w których przewidziano pełnienie usług z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
d) przeszkody o obiektywnym charakterze, zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia oraz innych zdarzeń, których przyczyny nie leżą po stronie Wykonawcy, takie jak: nadzwyczajne zjawiska przyrody oraz klęski żywiołowe (między innymi trzęsienia ziemi, powodzie, huragany), zdarzenia wywołane przez człowieka, np. działania wojenne, terrorystyczne, strajki czy gwałtowne rozruchy oraz akty władzy publicznej (fait du prince), którym należy się podporządkować, epidemie („siła wyższa”), a także działania proceduralne nieleżące po stronie Wykonawcy (np. niedostarczenie przez Zamawiającego niezbędnych decyzji i uzgodnień, przedłużające się uzgodnienia w organach np. nadzoru budowlanego bądź administracji budowlanej, u operatorów sieci itp.),
e) zmiany spowodowane wyjątkowo niesprzyjającymi warunkami klimatycznymi uniemożliwiającymi pełnienie usług będących przedmiotem umowy,
3) zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy,
4) zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 ust. 1, związane z koniecznością rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części zamówienia.
5) zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 ust. 1, w zakresie do 10% wartości wynagrodzenia, związane ze zleceniem Wykonawcy dodatkowych usług nieobjętych podstawowym zakresem przedmiotu umowy,
6) zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w § 5 ust. 1, w zakresie do 50% wartości wynagrodzenia, związane z koniecznością zrealizowania przez Wykonawcę dodatkowych usług nieobjętych podstawowym zakresem przedmiotu umowy, o ile staną się niezbędne, przy spełnieniu przesłanek określonych w art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.
3. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT umowa nie ulegnie zmianie w zakresie wysokości wynagrodzenia brutto.
4. Gdy ulegnie zmianie wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, umowa ulegnie zmianie w zakresie wysokości ceny brutto.
5. Gdy ulegną zmianie zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, umowa ulegnie zmianie w zakresie wysokości ceny brutto.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-10 11:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pm_szczecin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-10 11:35
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-09