Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim"
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSępólno Krajeńskie
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-10-02
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Sępólno Krajeńskie
  • Data publikacji ogłoszenia2020-09-23
  • Numer ogłoszenia588818-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 588818-N-2020 z dnia 2020-09-23 r.

Gmina Sępólno Krajeńskie: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6. Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry EFRR, Działanie 6.2 Rewitalizacja obszarów miejskich i ich obszarów funkcjonalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sępólno Krajeńskie, krajowy numer identyfikacyjny 92350949000000, ul. ul. Tadeusza Kościuszki  11 , 89-400  Sępólno Krajeńskie, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 523 894 210, e-mail inwestor@gmina-sepolno.pl, faks 523 894 220.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.gmina-sepolno.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.gmina-sepolno.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.gmina-sepolno.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
ofertę należy zlożyć w formie pisemnej w języku polskim
Adres:
Urząd Miejski ul.T.Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim"
Numer referencyjny: Irg.271.3.1.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim”.2. Obowiązki inspektora nadzoru inwestorskiego związane z wykonywanymi robotami budowlanymi: Do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie wszystkich czynności związanych z nadzorem inwestorskim nad prawidłową realizacją inwestycji, tak aby umożliwić Zamawiającemu osiągnięcie celów inwestycji w ramach założonego zakresu robót, w założonym czasie i planowanym budżecie oraz stworzenie efektywnego systemu zarządzania i nadzoru inwestorskiego nad inwestycją. Przy uwzględnieniu tak określonego celu, do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 1) zarządzanie procesem realizacji inwestycji oraz kierowanie i koordynowanie jej wykonania w formie nadzoru merytorycznego i technicznego w taki sposób, aby zapewnić zgodność jej realizacji z prawem Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Prawo budowlane, b) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwaną dalej ustawą Prawo zamówień publicznych oraz c) przepisami wykonawczymi do ustaw, podstawami prawnymi, dokumentami programowymi, wytycznymi i innymi dokumentami dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6. Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry EFRR, Działanie 6.2 Rewitalizacja obszarów miejskich i ich obszarów funkcjonalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, a także z decyzją pozwolenia na budowę wydaną przez Starostwo Powiatowe w Sępólnie Krajeńskim oraz zaświadczeniem Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, umową o dofinansowanie projektu i umową z wykonawcą Inwestycji, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz obowiązującymi normami i przepisami, 2) wykonywanie podstawowych obowiązków Inspektora nadzoru wynikających z art. 25 i art. 26 ustawy Prawo budowlane, tj.: a) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, decyzją pozwolenia na budowę, zaświadczeniem, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, tj.: wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały o właściwościach użytkowych umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu lub udostępnione na rynku krajowym zgodnie z przepisami odrębnymi, a w przypadku wyrobów budowlanych – również zgodnie z zamierzonym zastosowaniem oraz żądanie przeprowadzenia dodatkowych badań jakościowych wyrobów budowlanych w sytuacjach przewidzianych przepisami prawa oraz obowiązkowe sprawdzenie przedstawionych przez wykonawcę inwestycji certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2020 r. poz. 215), c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, w terminach wskazanych w umowie z wykonawcą inwestycji, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania. W ramach tego obowiązku Wykonawca będzie wykonywał następujące czynności: stwierdzanie gotowości do odbioru, potwierdzanych stosownymi zapisami w dzienniku budowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami budowlanymi oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, przekazanie Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej, potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz faktu usunięcia ewentualnych wad. Jeżeli w trakcie realizacji inwestycji oraz przy jej odbiorach stwierdzone zostaną wady/usterki, Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy, zobowiązany jest do wykonania działań mających na celu wyegzekwowanie ich naprawy przez wykonawcę inwestycji. W tym zakresie, Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy niezwłocznie sporządza protokół dotyczący wad/usterek w wykonanej inwestycji, zawierający co najmniej datę sporządzenia protokołu, datę ujawnienia wad/usterek, opis wad/usterek, opinię Wykonawcy i/lub wielobranżowego zespołu Wykonawcy co do przyczyn ich powstania oraz proponowany termin ich usunięcia. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy wzywa niezwłocznie wykonawcę inwestycji do usunięcia wad/usterek, nadzoruje ich usunięcie oraz dokonuje w obecności Zamawiającego odbioru prac związanych z usuwaniem wad/usterek i sporządza protokół z tych czynności, zawierający co najmniej datę sporządzenia protokołu, informację czy wady/usterki zostały usunięte, rekomendacje Wykonawcy i/lub wielobranżowego zespołu Wykonawcy w sytuacji, jeżeli wady/usterki nie zostały usunięte. Protokoły, o których mowa w zdaniach poprzedzających, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom w terminie do 5 dni roboczych od dnia ich sporządzenia. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy wnioskuje o naliczenie kar umownych za wady/usterki uznane jako nienadające się do usunięcia lub w przypadku ich nieterminowego usunięcia. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy przygotowuje Zamawiającemu dane niezbędne do naliczenia kar umownych z tytułu nieterminowego lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy na wykonanie inwestycji oraz uzasadnienie merytoryczne i formalne ich naliczenia. W przypadku nieusunięcia wad/usterek przez wykonawcę inwestycji, Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy przygotowuje Zamawiającemu dokumenty niezbędne do wykorzystania przez Zamawiającego gwarancji ubezpieczeniowej usunięcia wad i usterek (m.in. opis i wycena prac niezbędnych do wykonania w celu usunięcia wad/usterek) oraz do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy zastępczego w celu usunięcia wad/usterek, pełni nadzór nad tymi pracami oraz dokonuje w obecności Zamawiającego ich odbioru i sporządza protokół z tych czynności, d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Zamawiającego, kontrolowanie rozliczeń budowy, e) wydawanie kierownikowi budowy i/lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 ustawy Prawo budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych, f) żądanie od kierownika budowy i/lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę i zaświadczeniem 3) zapoznanie się z umową o dofinansowanie inwestycji, podstawami prawnymi, dokumentami programowymi, wytycznymi i innymi dokumentami, dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6. Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry EFRR, Działanie 6.2 Rewitalizacja obszarów miejskich i ich obszarów funkcjonalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, 4) zapoznanie się z umową zawartą pomiędzy Zamawiającym i wykonawcą inwestycji, 5) zapoznanie się z dokumentacją projektową niezbędną do wykonania inwestycji, przed rozpoczęciem realizacji Inwestycji, w tym: projekt budowlany, projekt wykonawczy, szczegółowe specyfikacje techniczne oraz warunkami wykonywania inwestycji wynikającymi z decyzji pozwolenia na budowę, zaświadczeniem, terenem budowy i jego uzbrojeniem, 6) w przypadku stwierdzenia w dokumentacji projektowej oraz w szczegółowych specyfikacjach technicznych, przed rozpoczęciem realizacji Inwestycji, bądź w trakcie jej realizacji, wad, braków, nieścisłości, niedokładności albo w przypadku konieczności wprowadzenia w nich rozwiązań zamiennych w rozumieniu art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b ustawy Prawo budowlane, w celu zastosowania innych rozwiązań technologicznych, instalacyjnych itp. lub innych materiałów niż w nich przewidziane, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży, zgłasza pisemnie Zamawiającemu potrzebę ich wprowadzenia i przedstawia Zamawiającemu uzasadnienie, kosztorys różnicowy oraz opinię o zgodności proponowanych zmian z zawartą umową i przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą Prawo budowlane. Po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego, a na etapie realizacji zamówienia przez wykonawcę inwestycji także po uzgodnieniu z kierownikiem budowy – Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży zwraca się do autora dokumentacji projektowej z odpowiednim pisemnym wnioskiem o wprowadzenie zmian w dokumentacji oraz prowadzi niezbędne czynności – w uzgodnieniu z autorem dokumentacji – w celu naniesienia zmian /poprawek/ uzupełnień w dokumentacji projektowej. Zmiany, o których mowa w niniejszym punkcie, nie mogą powodować pogorszenia użyteczności wykonanej inwestycji, 7) opiniowanie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, wnioskowanych przez wykonawcę inwestycji. W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań zamiennych lub wykonania robót dodatkowych oraz w przypadku zmian umowy z wykonawcą inwestycji w trybie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu konieczność ich wykonania i przedłożyć uzasadnienie, kosztorys inwestorski oraz opinię o zgodności proponowanych robót i zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, z zawartą umową i przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych i ustawą Prawo budowlane. Po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, Inspektor nadzoru wiodący lub Inspektor nadzoru danej branży realizuje działania na rzecz uzyskania dokumentacji niezbędnej do realizacji robót, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz uczestniczy w procedurze zlecenia ich wykonania i odbioru. Nadzór nad realizacją ww. robót, Wykonawca będzie pełnił w ramach umowy na pełnienie nadzoru inwestorskiego i wynagrodzenia ryczałtowego w niej określonego, 8) przygotowanie i organizacja procesu budowlanego, 9) kontrolowanie zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, 10) stworzenie wzorów dokumentów, w tym: karty nadzoru autorskiego, karty materiałowej, notatki z rady budowy oraz innych dokumentów wymaganych do prawidłowej realizacji inwestycji, w konsultacji i w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, 11) stworzenie funkcjonalnego i skutecznego sposobu bieżącej i nieprzerwanej (w czasie realizacji inwestycji) komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu budowlanego oraz podanie informacji na ten temat na pierwszej radzie budowy, 12) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę inwestycji przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż i utrzymania porządku na terenie oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska, na którym wykonywana będzie inwestycja oraz żądanie wstrzymywania prac w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z udzielonym zamówieniem i przepisami BHP, 13) bieżąca weryfikacja dokumentacji projektowej, placu budowy, jego uzbrojenia i zagospodarowania, 14) uczestniczenie we wszelkich czynnościach do dokonania, których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących realizowanych przez wykonawcę inwestycji w okresie obowiązywania niniejszej umowy, w tym uczestniczenie w radach budowy, naradach technicznych, problemowych, spotkaniach, konsultacjach oraz innych, organizowanych przez strony procesu budowlanego. Rady budowy będą się odbywać nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie lub częściej - w zależności od potrzeb. Na uzasadniony wniosek Wykonawcy, Zamawiający może wyrazić zgodę na odstąpienie od obowiązku zorganizowania rady budowy. W radach budowy mają obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru poszczególnych branż, będący członkami wielobranżowego zespołu Wykonawcy. Inspektor nadzoru wiodący sporządza protokoły z rad budowy i przekazuje je Zamawiającemu i pozostałym zainteresowanym stronom w terminie 3 dni roboczych od dnia ich odbycia. 15) współpraca z Zamawiającym, zespołem projektowym, nadzorem autorskim i wykonawcą inwestycji w zakresie realizowanej inwestycji, w tym stałe konsultowanie i fachowe doradztwo na rzecz Zamawiającego celem wspólnego poszukiwania rozwiązań bieżących problemów, 16) od dnia rozpoczęcia robót budowlanych, do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie rzetelnego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy minimum dwa razy w tygodniu, monitorowanie terenu wykonywanej inwestycji, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór wykonanych robót, zagwarantowanie stałego nadzoru Inspektorów nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, w tym ich pobytu na budowie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić własnymi siłami i środkami nadzór na terenie budowy każdego branżowego Inspektora nadzoru w dniu wykonywania robót danej branży lub w zależności od potrzeb oraz na każde żądanie Zamawiającego lub wykonawcy inwestycji. W przypadku nieobecności któregokolwiek z Inspektorów nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, wynikającej z choroby lub innej przyczyny losowej, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia nadzoru wymaganego przepisami prawa lub umową, 17) monitorowanie postępu prac wykonawcy inwestycji i podwykonawców inwestycji, poprzez porównywanie postępu faktycznego z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym, 18) zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy inwestycji i dokonywanie niezbędnych korekt tych rysunków, 19) akceptowanie lub nieakceptowanie proponowanych przez wykonawcę inwestycji materiałów oraz urządzeń przewidzianych do wybudowania i wykorzystania przy realizacji inwestycji, zatwierdzanie receptur i technologii w zakresie ich zgodności ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową i umową z wykonawcą inwestycji oraz podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów posiadających atest producenta, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 20) informowanie Zamawiającego o zauważonych nieprawidłowościach powstałych przy realizacji inwestycji, okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanej inwestycji oraz udział w przygotowywaniu scenariuszy i realizacji działań naprawczych, 21) dokonywanie analizy i opiniowanie przedstawionych przez wykonawcę inwestycji harmonogramów w celu ich akceptacji przez Zamawiającego, 22) opiniowanie wniosków Wykonawcy inwestycji w sprawie zmiany okresu realizacji inwestycji, w tym pod względem zgodności zmiany z ustawą Prawo zamówień publicznych, 23) udzielanie Zamawiającemu odpowiedzi na zapytania, udzielanie informacji i wyjaśnień na temat realizacji Inwestycji, a także przygotowywanie i przedkładanie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego – w możliwie najkrótszym terminie lub w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 24) wspieranie Zamawiającego w zakresie wszelkich spraw związanych z realizacją inwestycji, w tym poprzez konsultacje i obecności podczas przeprowadzanych zewnętrznych kontroli, audytów, itp. dotyczących Inwestycji, 25) uczestniczenie przy przeprowadzaniu prób, pomiarów i sprawdzeń, wykonywanych w związku z realizacją Inwestycji, 26) prowadzenie procedur finansowych łącznie ze sprawozdawczością, w tym wystawianie poleceń płatności z uwzględnieniem ewentualnych podwykonawców. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy zobowiązany jest do sprawdzania zestawień wykonawcy inwestycji oraz wartości zakończonych i odebranych prac wraz z potwierdzeniem kwot do wypłaty. Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy zapewnia skuteczną procedurę rozliczania płatności wykonawcy inwestycji z podwykonawcami oraz zapewnia, że płatności na rzecz wykonawcy inwestycji dokonywane będą po opłaceniu przez wykonawcę inwestycji należności podwykonawcom inwestycji, 27) weryfikacja dokumentów wytworzonych przez wykonawcę inwestycji związanych z odbiorami robót budowlanych (odbiorami częściowymi, odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu, odbiorem końcowym), w tym m.in.: atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań i sprawdzeń, w tym badań laboratoryjnych, itp., sprawdzanie obmiarów wykonanych robót i protokołów, potwierdzenie kwot do wypłaty, 28) sprawdzanie pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym protokołu odbioru (częściowego, robót zanikających lub ulegających zakryciu, końcowego) w zakresie wykonywanych robót oraz zgodności przedkładanych przez wykonawcę inwestycji faktur z umową, kontrola ilości i wartości wykonanych robót budowlanych przed dokonaniem odbioru częściowego, odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu, odbioru końcowego oraz kontrola prawidłowości wykonania zafakturowanych robót, 29) weryfikacja wykonanych prac zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 30) nadzorowanie poprawności i weryfikacja dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę inwestycji, zawierającej między innymi: oryginał dziennika/ dzienników budowy, pełną dokumentację zgromadzoną w trakcie realizacji inwestycji (np.: uzgodnienia, badania, protokoły, oświadczenia, rysunki, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza), sprawdzenie i potwierdzenie kompletności dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej Zamawiającemu, w celu ustalenia terminu ostatecznego odbioru Inwestycji i ich prawidłowe rozliczenie, 31) regularne sporządzanie dokumentacji fotograficznej realizowanej Inwestycji, w tym prac ulegających zakryciu bądź zanikających, stanu terenu objętego Inwestycją przed rozpoczęciem jej realizacji, w trakcie trwania oraz po jej zakończeniu. W czasie realizacji Inwestycji, dokumentacja fotograficzna będzie wykonywana nie rzadziej niż raz na tydzień, natomiast przekazywana będzie Zamawiającemu wraz z fakturą częściową i końcową, obowiązkowo w wersji elektronicznej (format *jpg). Dokumentacja fotograficzna zostanie wykonana w wysokiej rozdzielczości umożliwiającej publikację (przy obszarze wydruku co najmniej A4 – rozdzielczość obrazu co najmniej 300 dpi). Zdjęcia posegregowane będą w katalogi wg rodzaju prac oraz daty wykonania. W ramach wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 umowy, Wykonawca przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wykonanej dokumentacji fotograficznej, 32) sporządzanie protokołów z odzysku lub przekazania materiałów pochodzących z rozbiórki, 33) w okresie gwarancji i rękojmi z tytułu wykonania Inwestycji, Wykonawca zobowiązany jest do organizowania i prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego i innych zainteresowanych stron przeglądów gwarancyjnych. Przeglądy gwarancyjne będą organizowane przynajmniej raz na rok, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, przy czym ostatni przegląd odbędzie się nie później niż 45 dni przed upływem okresu rękojmi i gwarancji z tytułu wykonanej inwestycji. Podczas przeglądów gwarancyjnych dokonywane będą przeglądy stanu technicznego całej wybudowanej infrastruktury. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania o terminie przeglądu wykonawcę inwestycji, Zamawiającego oraz inne zainteresowane strony. W trakcie przeglądów gwarancyjnych: a) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom protokoły z przeglądów gwarancyjnych oraz protokoły z usunięcia wad/usterek w terminie do 5 dni roboczych od dnia, w którym odbył się przegląd gwarancyjny lub odbiór prac związanych z usuwaniem wad/usterek, b) w przeglądach gwarancyjnych ma obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy, 34) w okresie rękojmi i gwarancji, Wykonawca zobowiązuje się do uczestniczenia w innych spotkaniach niż przeglądy gwarancyjne, o których mowa w pkt. 33, jeżeli w trakcie eksploatacji stwierdzone zostaną wady/usterki. Zamawiający informuje Wykonawcę o takim spotkaniu z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni roboczych, chyba że wada/usterka zagraża bezpieczeństwu lub stwarza poważne zagrożenie dla wybudowanej infrastruktury, wówczas dopuszcza się poinformowanie Wykonawcy na dzień przed spotkaniem. Wykonawca niezwłocznie po spotkaniu sporządza opinię co do przyczyn wad/usterek. W okresie rękojmi i gwarancji: a) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oraz innym zainteresowanym stronom protokoły ze spotkań oraz protokoły z usunięcia wad/usterek w terminie do 5 dni roboczych od dnia, w którym odbyło się spotkanie lub odbiór prac związanych z usuwaniem wad/usterek, b) w spotkaniu ma obowiązek uczestniczyć Wykonawca oraz Inspektorzy nadzoru, o których mowa w § 4 ust. 5 umowy lub inne osoby w zastępstwie, spełniające warunki zawarte w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 35) prowadzenie na rzecz Zamawiającego korespondencji, postępowania wyjaśniającego (sporządzanie wyjaśnień, odwołań, informacji itp.), w sytuacji, gdy organy kontrolne/nadzorcze stwierdzą, że czynności za wykonanie których odpowiedzialny był Wykonawca i/lub wielobranżowy zespół Wykonawcy, zostały wykonane nieprawidłowo, 36) przygotowanie dokumentów potwierdzających całkowite wykonanie Inwestycji, 37) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego wyznaczonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji Inwestycji, 38) w przypadku odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron: a) kontrolowanie zabezpieczenia przez wykonawcę inwestycji terenu jej wykonania, b) rozliczenie umowy, c) dokonanie wyceny prac zrealizowanych przez wykonawcę inwestycji przed zerwaniem kontraktu, d) dokonanie inwentaryzacji wykonanych prac, e) sporządzenie kosztorysu inwestorskiego, f) określenie należności dla Wykonawcy inwestycji. Od dnia podpisania umowy, do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie nadzoru, w tym inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, zagwarantowanie nadzoru Inspektorów nadzoru, w tym ich pobytu na budowie. Inspektor nadzoru zobowiązany jest zapewnić nadzór na terenie budowy każdego branżowego Inspektora nadzoru w dniu wykonywania robót danej branży lub w zależności od potrzeb oraz na każde żądanie Zamawiającego. W przypadku nieobecności któregokolwiek z Inspektorów nadzoru, wynikającej z choroby lub innej przyczyny losowej, Inspektor nadzoru zobowiązany jest zapewnić zastępstwo.Wykonawca jest odpowiedzialny za kwalifikacje Inspektorów nadzoru wielobranżowego zespołu oraz za ich wszelkie działania lub zaniechania. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się w szczególności poprzez brak zapewnienia nadzoru wymaganego przepisami prawa lub umową.Dokumentacja projektowa, szczegółowe specyfikacje techniczne, zakres robót budowlanych do wykonania przez Wykonawcę inwestycji, objętych usługą nadzoru inwestorskiego, przedmiary robót dotyczące inwestycji, dostępne są pod adresem:http://www.bip.gmina-sepolno.pl/index.php?app=przetargi&nid=13469&y=0&status=2Zakres obowiązków Wykonawcy, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zostały określone w ogólnych warunkach umowy, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisywanych w niniejszej SIWZ oraz ogólnych warunkach umowy, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ.Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych do zapewnienia, by przy realizacji inwestycji zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla użytkowników.2.3. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1040 ze zm.).Zamawiający nie określa żadnych czynności w zakresie realizacji zamówienia, wykonanie których wiązałoby się z obowiązkiem zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.), z uwagi na charakter wykonywanej usługi polegającej na pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy Prawo budowlane. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie, także w rozumieniu, że same wyznaczają sobie zadania i samodzielnie te zadania realizują.

II.5) Główny kod CPV: 71000000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71500000-3
71540000-5
71520000-9
71200000-0
71240000-2
71247000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-09-06

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk jakie zostaną im powierzone, tj.: - osobą do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót drogowych (będącą jednocześnie Inspektorem nadzoru wiodącym, tj. koordynatorem inwestycji i koordynatorem wielobranżowego zespołu Wykonawcy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń*,posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert przy realizacji min. jednego zakończonego zadania inwestycyjnego1 polegającego na rozbudowie lub budowie lub odbudowie lub przebudowie ulicy/drogi/placu, o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto,- osobą do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót sanitarnych posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych*,- osobą do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót elektrycznych posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych*.*Inspektor nadzoru powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2020 r. Nr poz. 220).Uwaga. Zamawiający nie dopuszcza możliwości przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji przewidzianych dla poszczególnych osób, o których mowa w pkt 1.3) lit a.(1)Za „zakończone zadanie inwestycyjne” należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru końcowego robót lub równoważnego dokumentu. W przypadku, gdy kwoty określono w walucie innej, niż złoty polski Wykonawca przeliczy ją na zł wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut, należy przyjąć pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.Ocena spełnienia warunków określonych w pkt 1 zostanie przez Zamawiającego dokonana poprzez analizę dokumentów, określonych w Rozdziale XV SIWZ, złożonych przez Wykonawców w trybie tam opisanym.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy:b) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:a) pkt 2 lit b, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentami zamierającymi odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5).W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, zobowiązany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 2 b.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
2. Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy:a) wykazu osób zgodnie z Rozdziałem X pkt 1.3) lit. a SIWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
a) wypełniony i podpisany formularz oferty (Załącznik nr 1),b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia z postępowania stanowiące załączniki nr 2 i 3 do SIWZ)- w celu potwierdzenia spełnienia wymagania z Rozdziału X pkt 1 i 2 SIWZ,W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.Ponadto Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty:a) Dokument, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego -jeżeli dotyczy.b) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę - jeżeli dotyczy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
doświadczenie inspektora nadzoru inwestorskiego robót drogowych 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach: 1) Zmiana osób wymienionych w § 4 ust. 5 umowy, wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołania nowych, w przypadku: a) śmierci, b) rozwiązania stosunku pracy, c) utraty uprawnień niezbędnych do wykonywania funkcji w ramach niniejszego zamówienia, d) urlopu powyżej 26 dni w roku, e) choroby skutkującej zwolnieniem lekarskim na okres powyżej 30 dni, f) na żądanie Zamawiającego jeżeli uzna, że osoba nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy lub wykonuje je w sposób nienależyty – zgodnie z procedurą opisaną w § 4 ust. 15 umowy, g) innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana osób będzie możliwa na wniosek Wykonawcy, uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu przez Wykonawcę i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, co oznacza, że jej doświadczenie zawodowe, kwalifikacje i uprawnienia muszą być takie same albo wyższe od doświadczenia zawodowego, kwalifikacji i uprawnień osób wykazanych w ofercie, z zastrzeżeniem, że zmiana osób z przyczyny, o której mowa w lit. f, nie wymaga wniosku Wykonawcy. Inspektor nadzoru inwestorskiego robót drogowych (będący jednocześnie Inspektorem nadzoru wiodącym, tj. koordynatorem inwestycji i koordynatorem wielobranżowego zespołu Wykonawcy) musi również posiadać doświadczenie zawodowe nie mniejsze niż wskazane dla Inspektora nadzoru inwestorskiego robót drogowych (będącego jednocześnie Inspektorem nadzoru wiodącym, tj. koordynatorem inwestycji i koordynatorem wielobranżowego zespołu Wykonawcy) w złożonej ofercie Wykonawcy. Skierowanie bez akceptacji Zamawiającego, do realizacji umowy, innych osób niż wymienione w § 4 ust. 5 umowy, stanowi postawę do naliczenia kar umownych z powodu realizacji umowy niezgodnie z jej zapisami, jak również do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o zaistnieniu którejś z ww. okoliczności w terminie 5 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o ich wystąpieniu. W przypadku wątpliwości co do uzasadnienia zmiany, Zamawiający ma prawo zażądać od Wykonawcy dodatkowych wyjaśnień, oświadczeń, dokumentów na potwierdzenie zaistnienia okoliczności uzasadniających zmianę. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kandydatury innej osoby w terminie 5 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o wystąpieniu którejś z ww. okoliczności. W przypadku braku akceptacji Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nową osobę w wyżej wskazanym terminie. 2) Zmiana terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 6 ust. 3 umowy, w następujących sytuacjach: a) w przypadku wykrycia wadliwości lub niekompletności dokumentacji projektowej, które:  zagrażają bezpieczeństwu robót w trakcie ich realizacji lub po ich ukończeniu, niezależnie od tego, czy zagrożenie dotyczy życia lub zdrowia ludzi, całości obiektu, czy interesów osób trzecich lub  nie zagrażają bezpieczeństwu jak wyżej, lecz prowadzą do innych niekorzystnych cech wykonywanego obiektu, obniżając jego walory funkcjonalne bądź estetyczne lub  prowadzą do niepotrzebnych kosztów samej Inwestycji, bądź przedłużają czas jej realizacji i które powodują konieczność zmiany lub uzupełnienia projektu budowlanego, b) w przypadku niezawinionej przez wykonawcę inwestycji zmiany terminu zakończenia robót objętych nadzorem inwestorskim, w szczególności w przypadku podpisania aneksu z wykonawcą inwestycji, podane w § 6 umowy terminy mogą ulec wydłużeniu lub skróceniu, z zastrzeżeniem, że skrócenie terminów nie spowoduje negatywnych konsekwencji dla realizacji przedmiotu zamówienia, c) jeżeli zmiany będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych, w szczególności dotyczących:  przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.,  odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego, d) w przypadku konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, e) w przypadku konieczności zaspokojenia roszczeń osób trzecich – w tym grup społecznych lub zawodowych – nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, f) w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy i termin jej wykonania, g) w przypadku jeżeli zmiana terminu realizacji umowy jest konieczna z powodu wystąpienia działania siły wyższej, tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pod pojęciem „siły wyższej” na potrzeby niniejszego warunku należy rozumieć wystąpienie zdarzenia zewnętrznego, łącznie spełniające następujące warunki:  o charakterze niezależnym od stron,  którego nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,  którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,  którego nie można przypisać drugiej stronie. Za „siłę wyższą” warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności:  powódź, pożar,  silne wiatry, obfite opady atmosferyczne, ekstremalny upał lub mróz, nietypowe dla obszaru, na którym realizowany jest przedmiot umowy, występujące szczególnie w dłuższym okresie,  inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru. Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych, których wystąpienie musi być normalnie brane pod uwagę przy składaniu ofert. Za „siłę wyższą” warunkującą zmianę umowy uważać się będzie również:  zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne,  nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej,  promieniowanie lub skażenia,  nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich używaniu lub utratę ich właściwości, bez których zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy stało się niemożliwe,  wystąpienie na obszarze, na którym realizowany jest przedmiot umowy zakażeń lub zachorowań na chorobę zakaźną lub innych zjawisk związanych ze zdrowiem w liczbie większej niż zwykle albo wystąpienie zakażeń lub chorób zakaźnych dotychczas niewystępujących. Zmiana terminów możliwa będzie o okres odpowiadający opóźnieniu wynikłym z ww. przyczyn. 3) Zmiana kwoty wynagrodzenia Wykonawcy, na zasadach określonych w ust. 2, w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług (VAT) w trakcie realizacji przedmiotu umowy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Dotyczy to części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1342), jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, e) rezygnacji przez Zamawiającego z części zadań realizowanych w ramach niniejszej umowy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 4) Zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy, może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że proponowany inny podwykonawca (lub Wykonawca samodzielnie) spełniania warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia i nie podlega wykluczeniu z postępowania w przypadkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 5) Zmiany o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem art. 144 ust. 1b ustawy. 6) Inne zmiany, w następujących sytuacjach: a) zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, b) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, c) dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Wynagrodzenie zostaje ustalone na czas obowiązywania niniejszej umowy i nie będzie podlegać waloryzacji z wyjątkiem sytuacji wskazanych w ust. 1 pkt 3 lit a-e, na następujących zasadach: 1) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano, przy czym wynagrodzenie netto pozostaje bez zmian. Zmianie podlega wartość brutto oraz wartości podatku VAT, 2) w razie zaistnienia określonej w ust. 1 pkt 3 lit. a, b, c, d lub e podstawy do zmiany wynagrodzenia, zastosowanie znajduje następująca procedura: a) Wykonawca powinien przedstawić Zamawiającemu w formie pisemnej wniosek o zmianę umowy, zawierający w szczególności:  określenie zmiany, na którą Wykonawca się powołuje,  wykazanie, że zaistniała zmiana będzie miała wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę,  wykazanie w jaki sposób te zwiększone koszty Wykonawcy uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia,  określenie postulowanej zmiany wynagrodzenia wynikającej z zaistniałej zmiany,  wraz ze szczegółowym uzasadnieniem oraz dokumentami potwierdzającymi podnoszony wpływ zmiany na wynagrodzenie Wykonawcy. Ciężar wykazania wpływu zmiany na koszt wykonania przedmiotu umowy spoczywa na Wykonawcy, b) do dokumentów, które mogą potwierdzać wpływ zmiany na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, należą w szczególności:  kalkulacja ceny ofertowej, przygotowana przez Wykonawcę z rozbiciem na poszczególne czynniki cenotwórcze,  dokumenty z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, jak również ewentualne umowy cywilnoprawne, wykazujące strukturę (oraz podstawę) zatrudnienia i wynagrodzenia osób, którymi Wykonawca posługuje się dla wykonania zamówienia, jak również procentowy stopień obciążenia (zaangażowania) tych osób pracą na rzecz zamówienia w stosunku do pełnego zakresu ich obowiązków u Wykonawcy,  dokumenty wskazujące na podstawę i wysokość obciążenia Wykonawcy z tytułu obowiązkowych składek społecznych lub zdrowotnych w zakresie zatrudnienia osób, którymi Wykonawca posługuje się dla wykonania zamówienia,  kalkulacje i zestawienia przedstawiające wpływ zmiany na poszczególne kategorie kosztów Wykonawcy w perspektywie pozostałej do wykonania części przedmiotu umowy i z odniesieniem ich do przewidzianych w umowie zasad płatności wynagrodzenia,  obrazujące porównanie kosztów wykonania przedmiotu Umowy przez inżyniera przed zmianą oraz po jej zaistnieniu, c) Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedłożenie w oznaczonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów, jeśli dane przekazane wraz z wnioskiem nie potwierdzają, że przedmiotowa zmiana ma wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę lub że wpływ ten nie odpowiada postulowanej przez Wykonawcę wartości zmiany wynagrodzenia, d) jeśli z przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów nie wynika, że zaistnienie zmiany będzie miało wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę lub gdy wykazywany przez Wykonawcę wpływ zmiany na koszty wykonania przedmiotu umowy nie odpowiada postulowanej we wniosku zmianie wynagrodzenia, jak również jeśli z innych powodów, wniosek ten jest nieuzasadniony w całości lub w części – Zamawiający informuje Wykonawcę w formie pisemnej o braku podstaw do uwzględnienia wniosku w całości lub w części - wraz z uzasadnieniem tego stanowiska. e) wykazanie przez Wykonawcę, że zaistniała zmiana będzie miała określony we wniosku wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, stanowi podstawę do zawarcia przez Strony aneksu do umowy, modyfikującego w adekwatny sposób wysokość wynagrodzenia. 3) zmiana umowy wywołana zmianą wchodzi w życie w terminie określonym w aneksie do umowy, uwzględniającym w zakresie skutków prawnych jego obowiązywania także okres, który upłynął od daty zaistnienia przedmiotowej zmiany, z zastrzeżeniem postanowień pkt 1, 4) zmiana umowy w trybie przewidzianym w ust. 2 nie ma wpływu na wynagrodzenie Wykonawcy dotyczące zdarzeń i kosztów, które wystąpiły przed datą zaistnienia zmiany, 5) wszelkie dokumenty składane przez Wykonawcę w ramach trybu określonego w ust. 2 powinny być przedłożone w oryginale lub w kopiach poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, 6) za datę złożenia przez Stronę oświadczenia woli lub wiedzy w trybie przewidzianym w ust. 2 uznaje się także datę otrzymania przez drugą Stronę wiadomości e-mail zawierającej skany pism obejmujących przedmiotowe oświadczenie, o ile pisma te w oryginale zostały następnie wysłane w ciągu dwóch najbliższych dni roboczych przesyłką pocztową poleconą lub kurierską do tej drugiej Strony, 7) w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych w ust. 1 pkt 3, które zmniejszają koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę, odpowiednie zastosowanie mają postanowienia ust. 2, z tym zastrzeżeniem, że procedurę zmiany umowy może zainicjować także Zamawiający, żądając określonych informacji, dokumentów lub wyjaśnień od Wykonawcy, który ma wówczas obowiązek takie dane przedstawić. 3. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i zostaną dokonane po przeprowadzeniu uzgodnień przez Strony umowy, z zastrzeżeniem ust. 4, chyba że postanowienia niniejszej umowy stanowią inaczej 4. Zmiany, o których mowa w ust. 1 pkt 6, następują poprzez pisemne powiadomienie Zamawiającego i nie wymagają formy aneksu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-10-02, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO:Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Sępólno Krajeńskie reprezentowana przez Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z siedzibą przy ul. T. Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie, tel. /52/ 389 42 30, e-mail: sekretariat@gmina-sepolno.pl  kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Gminie Sępólno Krajeńskie: e-mail: h.sobiechowska@gmina-sepolno.pl , tel. /52/ 389 42 32; Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr sprawy: Irg.271.3.1.2020, pn. Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Modernizacja rynku wraz z bocznymi uliczkami w Sępólnie Krajeńskim” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”; w związku z tym, iż przedmiotowe zamówienie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6. Solidarne społeczeństwo i konkurencyjne kadry EFRR, Działanie 6.2 Rewitalizacja obszarów miejskich i ich obszarów funkcjonalnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia dokonania płatności końcowej przez Instytucję Zarządzającą.  obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace glazurnicze
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania06-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Poszukuje brygady do układania glazury. Praca na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego. Termin rozpoczęcia pracy do ustalenia. Proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI