III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie wykazanie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował: a) przy składaniu oferty na zadanie nr 1 przynajmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe techniczne oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (od momentu otrzymania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru w powyższej specjalności –osoba ta będzie pełniła funkcję Inspektora Nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; b) przy składaniu oferty na zadanie nr 2 przynajmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe techniczne oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora Nadzoru w powyższej specjalności przy realizacji co najmniej 1 zakończonej roboty polegającej na budowie lub przebudowie sieci elektrycznej/elektroenergetycznej – osoba ta będzie pełniła funkcję Inspektora Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; c) przy składaniu oferty na zadanie nr 3 przynajmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe techniczne oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych oraz posiadającą doświadczenie zawodowe na stanowisku Inspektora Nadzoru w powyższej specjalności przy realizacji co najmniej 1 zakończonej roboty polegającej na budowie lub przebudowie sieci telekomunikacyjnej – osoba ta będzie pełniła funkcję Inspektora Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. Dopuszcza się łączenie funkcji inspektora w kilku specjalnościach przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadała wymagane uprawnienia, wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie. Osoba zdolna do wykonania zamówienia, tj. posiadająca prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie musi posiadać wymagane uprawnienia do kierowania robotami określone w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych oraz musi być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa lub musi spełniać wymagania, o których mowa w art. 12a Prawa budowlanego, czyli być osobą której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniać wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone dokumenty. Za spełnienie warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający uzna dysponowanie osobami spełniającymi wymagania określone wyżej.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu wykazania potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu określonych w art. 24 ust. 1 Pzp zamawiający żąda: oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowodów potwierdzających, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (oświadczenia lub dowody wymienione w pkt 1 wykonawca przekazuje zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp). 2. W celu wykazania potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp zamawiający żąda odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16 - 20 lub ust. 5 Pzp może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zgodnie z zapisami art. 24 ust. 8 Pzp. 4. Zgodnie z art. 24aa ust. 1 Pzp, zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – w związku z tym dokumenty wymienione w pkt 2 złoży wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza na wezwanie zamawiającego; dokumenty wymienione w pkt 3 wykonawca składa wraz z ofertą - jeżeli dotyczy. 5. W przypadku wykonawców występujących wspólnie (np. konsorcjum, spółka cywilna) wymagane dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej składa każdy z wykonawców. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców we własnym zakresie.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zgodnie z art. 24aa ust. 1 Pzp, zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – w związku z tym dokumenty, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, tj. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (spełniających warunek zgodny z SIWZ) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg załącznika do SIWZ złoży wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza na wezwanie zamawiającego. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy jeden z członków konsorcjum spełni warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców we własnym zakresie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (dokument winien być dołączony do oferty). Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający będzie oceniał, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1, 2, 4 Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te realizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczania, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik do SIWZ. 7.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2 i pkt 3. 8. Kilku wykonawców może złożyć ofertę wspólną. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu wspólnie lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia wspólnie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących w postępowaniu wspólnie powinno jednoznacznie określać: a) kto został ustanowiony pełnomocnikiem, b) wykonawców, którzy ubiegając się o zamówienie ustanowili pełnomocnika, c) zakres umocowania, d) postępowanie, do którego pełnomocnictwo się odnosi. 10. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 11. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 12. Wykonawcy, o których mowa w pkt 8 są zobowiązani do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu, jak wykonawcy występujący samodzielnie. Przy ocenie spełniania warunków zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał techniczny wykonawców, ich łączne kwalifikacje i doświadczenie. 13. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy jeden z członków konsorcjum spełni warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. 14. Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązania. 15. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena (stawka brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia |
60,00 |
Minimalna ilość pobytów w tygodniu na placu budowy |
20,00 |
Czas na sprawdzenie i odbiór robót budowlanych, w tym dokonywanie odbioru częściowego robót, odbioru robót ulegajacych zakryciu lub zanikjących oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany umowy (dot. każdej części) mogą nastąpić w przypadkach wskazanych w art. 144 Pzp, a ponadto w następujących przypadkach: 1) Terminu realizacji umowy w przypadku: a) wystąpienia robót zamiennych lub dodatkowych, b) wstrzymania realizacji Kontraktu przez zamawiającego, c) zmiany terminu realizacji Kontraktu, 2) Sposobu, zakresu wykonania umowy i wynagrodzenia w przypadkach: a) zmian sposobu i zakresu wykonania Kontraktu, b) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, c) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych sieci lub instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (np. bunkry, fundamenty itp.), d) w przypadku zaistnienia okoliczności o których mowa w § 6 ust. 2 i ust. 3 umowy (zmiana zakresu rzeczowego umowy). 3) Innych postanowień umowy w przypadkach: a) zmiany stawek podatku od towarów i usług, b) zmiany nazwy zadania, c) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy. 2. Zmiana umowy, o której mowa w ust. 1 pkt 1 może zostać dokonana w przypadku, gdy przyczyny wystąpienia wpływają na niemożność dochowania terminu wykonania umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-02-14, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Oryginał oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa wraz z ofertą. W przypadku wykonawców występujących wspólnie - oświadczenie składa każdy z nich. Do oferty wykonawca dołącza również pełnomocnictwa do reprezentowania wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej). Do oferty wykonawca dołącza również dokumenty, o których mowa pkt III. 4 pkt 3 - jeżeli dotyczy oraz oświadczenie wykonawcy (jeżeli dotyczy) dotyczące wskazania, które z informacji zawartych w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania – w przypadku zastrzeżenia informacji przez wykonawcę zobowiązany jest on wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa (brak powyższego oświadczenia oznaczał będzie, że dokumenty składające się na ofertę nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa), wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp. 2. Oryginał zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów (zgodnie z zapisem SIWZ) wykonawca składa wraz z ofertą. 3. Zamawiający nie przewiduje obowiązku wniesienia przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dot. każdej części zamówienia). 4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 6. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp. 9. Nie przewidziano dialogu technicznego. 10. Rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą będą się odbywały w PLN. 11. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi wykonawca, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 Pzp. 12. Jeżeli wykonawca złoży ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Zgodnie z art. 91 ust. 3a Pzp wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. Stosowną informację należy zawrzeć w formularzu oferty. 13. Ilekroć w ogłoszeniu użyto skrótu "SIWZ", należy przez to rozumieć Specyfikację istotnych warunków zamówienia. 14. Ilekroć w ogłoszeniu użyto skrótu "Pzp", należy przez to rozumieć ustawę Prawo zamówień publicznych. 15. W przypadku podmiotów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, wykonawca składa odpowiednio dokumenty określone w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 16. Zgodnie z art. 10c ust. 2 Pzp, składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem p.n.: Budowa węzła przesiadkowego Kochanowskiego – Chyszowska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie“ w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:I. Zadanie nr 1: obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: Budowa węzła przesiadkowego Kochanowskiego – Chyszowska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. 1. Strony ustalają, że do obowiązków Inspektora Nadzoru należy: 1) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 - 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj: a) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z Programem Funkcjonalno- Użytkowym, projektem, wydanymi decyzjami, przepisami i obowiązującymi Europejskimi i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej i prawem budowlanym, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych, w tym dokonywanie odbioru częściowego robót, odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej, (w terminie nie dłuższym niż do 3 dni roboczych od daty zgłoszenia wpisem do dziennika robót i powiadomienia przez wykonawcę robót, z uwzględnieniem zapisów ust. 14 pkt 5 SIWZ). Za dni robocze w rozumieniu umowy uznaje się dni robocze dla Zamawiającego, d) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych sieci, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, e) potwierdzanie wykonania robót oraz usunięcia wad, a także na żądanie Zamawiającego kontrolowanie rozliczeń budowy, f) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, g) żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z Programem Funkcjonalno-Użytkowym i projektem, 2) kontrola ilości i terminowości wykonywania robót, 3) ochrona interesów Zamawiającego w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umów o realizacji robót budowlanych, 4) dojazd i pobyt na placu budowy w ilości niezbędnej do prawidłowego sprawowania nadzoru, począwszy od dnia rozpoczęcia robót (nie mniej niż 3 razy w tygodniu, z uwzględnieniem zapisów ust. 14 pkt 4 SIWZ) w okresie prowadzenia robót w danej branży. Obecność inspektora dokumentowana będzie wpisami do dziennika budowy. 5) zawiadamianie Zamawiającego niezwłocznie (najpóźniej w terminie 24 godzin) o zaistniałych na terenie prac nieprawidłowościach, 6) udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji zadania oraz w okresie gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót, 7) informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność prowadzonych przez Wykonawcę inwestycji robót oraz o zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 8) na etapie realizacji zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń Wykonawcy robót budowlanych lub Zamawiającego do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnień lub udzielanie wyjaśnień, 9) przygotowanie i udział w czynnościach odbioru, w tym w szczególności odebranie od Wykonawcy certyfikatów i atestów oraz potwierdzenie w dokumentacji budowy zakończenia wszystkich prac obejmujących przedmiot zamówienia, stanowiących podstawę do podpisania końcowego protokołu odbioru przez Zamawiającego. 2. Inspektor Nadzoru ma obowiązek prowadzić rejestr zmian projektowych wprowadzanych podczas realizacji inwestycji oraz uzgadniać wszystkie zmiany z Zamawiającym. Każda zmiana projektowa przed wprowadzeniem powinna być zaopiniowana oraz identyfikowana przez Inspektora Nadzoru jako istotna bądź nieistotna w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane, a każda wątpliwość w tym zakresie będzie wyjaśniana przed wprowadzeniem zmiany z Inspektorem Nadzoru. Inspektor Nadzoru informuje Zamawiającego przed wprowadzeniem zmian projektowych o wszystkich skutkach (zwłaszcza prawnych i finansowych) ich wprowadzenia. 3. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) bez zgody Zamawiającego, Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wprowadzania żadnych zmian w zakresie realizacji inwestycji, 2) Inspektor Nadzoru ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego, 3) Wykonawca/ Inspektor Nadzoru ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej, 4) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt dojazd, w celu dotarcia na budowę lub na miejsce spotkań, 5) Wykonawca odpowiada za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych umową w granicach umów starannego działania. 4. W przypadku udokumentowanej choroby lub innej obiektywnej przyczyny uniemożliwiającej osobiste wykonywanie czynności przez osobę, o której mowa w § 1 ust. 2, Wykonawca wyznaczy inną osobę, która w jego imieniu pełniła będzie nadzór inwestorski. Zmiana taka wymaga uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego i podpisania aneksu do umowy. Osoba ta musi posiadać przygotowanie zawodowe do pełnienia funkcji inspektora nadzoru i spełniać wymagania wynikające z SIWZ. 5. Jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania zamówień dodatkowych, robót zamiennych lub jakakolwiek inna zmiana zakresu robót opisanych umową zawartą z wykonawcą Kontraktu, to Inspektor Nadzoru ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, celem podjęcia decyzji, co do ich ewentualnego zlecenia. 6. Bez uprzedniej zgody Zamawiającego Wykonawca/ Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy Kontraktu polecenia wykonania robót dodatkowych, robót zamiennych lub innych zmieniających zakres robót Kontraktu. 7. Jeżeli zajdzie nagła, ze względu na bezpieczeństwo ludzi bądź mienia, konieczność wykonania robót zamiennych lub jakakolwiek inna zmiana zakresu robót opisanych umową zawartą z wykonawcą Kontraktu, to Zamawiający upoważnia Inspektora Nadzoru do udzielenia polecenia wykonawcy Kontraktu ich wykonania wpisem w dzienniku budowy i sporządzenia protokołu, a także powiadomienia o tym Zamawiającego w terminie do 3 dni od daty konieczności.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71247000-1, 71630000-3
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-06-19
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena (stawka brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia |
60,00 |
Minimalna ilość pobytów w tygodniu na placu budowy |
20,00 |
Czas na sprawdzenie i odbiór robót budowlanych, w tym dokonywanie odbioru częściowego robót, odbioru robót ulegajacych zakryciu lub zanikjących oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem p.n.: Budowa węzła przesiadkowego Kochanowskiego – Chyszowska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie“ w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:II. Zadanie nr 2: obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: Budowa węzła przesiadkowego Kochanowskiego – Chyszowska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 1. Strony ustalają, że do obowiązków Inspektora Nadzoru należy: 1) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 - 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj: a) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z Programem Funkcjonalno- Użytkowym, projektem, wydanymi decyzjami, przepisami i obowiązującymi Europejskimi i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej i prawem budowlanym, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych, w tym dokonywanie odbioru częściowego robót, odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej, (w terminie nie dłuższym niż do 3 dni roboczych od daty zgłoszenia wpisem do dziennika robót i powiadomienia przez wykonawcę robót, z uwzględnieniem zapisów ust. 14 pkt 5 SIWZ). Za dni robocze w rozumieniu umowy uznaje się dni robocze dla Zamawiającego, d) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych sieci, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, e) potwierdzanie wykonania robót oraz usunięcia wad, a także na żądanie Zamawiającego kontrolowanie rozliczeń budowy, f) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, g) żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z Programem Funkcjonalno-Użytkowym i projektem, 2) kontrola ilości i terminowości wykonywania robót, 3) ochrona interesów Zamawiającego w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umów o realizacji robót budowlanych, 4) dojazd i pobyt na placu budowy w ilości niezbędnej do prawidłowego sprawowania nadzoru, począwszy od dnia rozpoczęcia robót (nie mniej niż 3 razy w tygodniu, z uwzględnieniem zapisów ust. 14 pkt 4 SIWZ) w okresie prowadzenia robót w danej branży. Obecność inspektora dokumentowana będzie wpisami do dziennika budowy. 5) zawiadamianie Zamawiającego niezwłocznie (najpóźniej w terminie 24 godzin) o zaistniałych na terenie prac nieprawidłowościach, 6) udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji zadania oraz w okresie gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót, 7) informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność prowadzonych przez Wykonawcę inwestycji robót oraz o zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 8) na etapie realizacji zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń Wykonawcy robót budowlanych lub Zamawiającego do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnień lub udzielanie wyjaśnień, 9) przygotowanie i udział w czynnościach odbioru, w tym w szczególności odebranie od Wykonawcy certyfikatów i atestów oraz potwierdzenie w dokumentacji budowy zakończenia wszystkich prac obejmujących przedmiot zamówienia, stanowiących podstawę do podpisania końcowego protokołu odbioru przez Zamawiającego. 2. Inspektor Nadzoru ma obowiązek prowadzić rejestr zmian projektowych wprowadzanych podczas realizacji inwestycji oraz uzgadniać wszystkie zmiany z Zamawiającym. Każda zmiana projektowa przed wprowadzeniem powinna być zaopiniowana oraz identyfikowana przez Inspektora Nadzoru jako istotna bądź nieistotna w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane, a każda wątpliwość w tym zakresie będzie wyjaśniana przed wprowadzeniem zmiany z Inspektorem Nadzoru. Inspektor Nadzoru informuje Zamawiającego przed wprowadzeniem zmian projektowych o wszystkich skutkach (zwłaszcza prawnych i finansowych) ich wprowadzenia. 3. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) bez zgody Zamawiającego, Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wprowadzania żadnych zmian w zakresie realizacji inwestycji, 2) Inspektor Nadzoru ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego, 3) Wykonawca/ Inspektor Nadzoru ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej, 4) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt dojazd, w celu dotarcia na budowę lub na miejsce spotkań, 5) Wykonawca odpowiada za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych umową w granicach umów starannego działania. 4. W przypadku udokumentowanej choroby lub innej obiektywnej przyczyny uniemożliwiającej osobiste wykonywanie czynności przez osobę, o której mowa w § 1 ust. 2, Wykonawca wyznaczy inną osobę, która w jego imieniu pełniła będzie nadzór inwestorski. Zmiana taka wymaga uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego i podpisania aneksu do umowy. Osoba ta musi posiadać przygotowanie zawodowe do pełnienia funkcji inspektora nadzoru i spełniać wymagania wynikające z SIWZ. 5. Jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania zamówień dodatkowych, robót zamiennych lub jakakolwiek inna zmiana zakresu robót opisanych umową zawartą z wykonawcą Kontraktu, to Inspektor Nadzoru ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, celem podjęcia decyzji, co do ich ewentualnego zlecenia. 6. Bez uprzedniej zgody Zamawiającego Wykonawca/ Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy Kontraktu polecenia wykonania robót dodatkowych, robót zamiennych lub innych zmieniających zakres robót Kontraktu. 7. Jeżeli zajdzie nagła, ze względu na bezpieczeństwo ludzi bądź mienia, konieczność wykonania robót zamiennych lub jakakolwiek inna zmiana zakresu robót opisanych umową zawartą z wykonawcą Kontraktu, to Zamawiający upoważnia Inspektora Nadzoru do udzielenia polecenia wykonawcy Kontraktu ich wykonania wpisem w dzienniku budowy i sporządzenia protokołu, a także powiadomienia o tym Zamawiającego w terminie do 3 dni od daty konieczności.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71247000-1, 71630000-3
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-06-19
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena (stawka brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia |
60,00 |
Minimalna ilość pobytów w tygodniu na placu budowy |
20,00 |
Czas na sprawdzenie i odbiór robót budowlanych, w tym dokonywanie odbioru częściowego robót, odbioru robót ulegajacych zakryciu lub zanikjących oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem p.n.: Budowa węzła przesiadkowego Kochanowskiego – Chyszowska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie“ w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:III. Zadanie nr 3: obejmuje pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: Budowa węzła przesiadkowego Kochanowskiego – Chyszowska w ramach projektu „Integracja transportu publicznego w Tarnowie” w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. 1. Strony ustalają, że do obowiązków Inspektora Nadzoru należy: 1) pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 - 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj: a) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z Programem Funkcjonalno- Użytkowym, projektem, wydanymi decyzjami, przepisami i obowiązującymi Europejskimi i Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej i prawem budowlanym, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, c) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych, w tym dokonywanie odbioru częściowego robót, odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej, (w terminie nie dłuższym niż do 3 dni roboczych od daty zgłoszenia wpisem do dziennika robót i powiadomienia przez wykonawcę robót, z uwzględnieniem zapisów ust. 14 pkt 5 SIWZ). Za dni robocze w rozumieniu umowy uznaje się dni robocze dla Zamawiającego, d) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych sieci, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, e) potwierdzanie wykonania robót oraz usunięcia wad, a także na żądanie Zamawiającego kontrolowanie rozliczeń budowy, f) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących w szczególności: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, g) żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z Programem Funkcjonalno-Użytkowym i projektem, 2) kontrola ilości i terminowości wykonywania robót, 3) ochrona interesów Zamawiającego w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umów o realizacji robót budowlanych, 4) dojazd i pobyt na placu budowy w ilości niezbędnej do prawidłowego sprawowania nadzoru, począwszy od dnia rozpoczęcia robót (nie mniej niż 3 razy w tygodniu, z uwzględnieniem zapisów ust. 14 pkt 4 SIWZ) w okresie prowadzenia robót w danej branży. Obecność inspektora dokumentowana będzie wpisami do dziennika budowy. 5) zawiadamianie Zamawiającego niezwłocznie (najpóźniej w terminie 24 godzin) o zaistniałych na terenie prac nieprawidłowościach, 6) udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji zadania oraz w okresie gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót, 7) informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność prowadzonych przez Wykonawcę inwestycji robót oraz o zaistnieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 8) na etapie realizacji zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń Wykonawcy robót budowlanych lub Zamawiającego do dokumentacji projektowej i dokonywanie stosownych uzgodnień lub udzielanie wyjaśnień, 9) przygotowanie i udział w czynnościach odbioru, w tym w szczególności odebranie od Wykonawcy certyfikatów i atestów oraz potwierdzenie w dokumentacji budowy zakończenia wszystkich prac obejmujących przedmiot zamówienia, stanowiących podstawę do podpisania końcowego protokołu odbioru przez Zamawiającego. 2. Inspektor Nadzoru ma obowiązek prowadzić rejestr zmian projektowych wprowadzanych podczas realizacji inwestycji oraz uzgadniać wszystkie zmiany z Zamawiającym. Każda zmiana projektowa przed wprowadzeniem powinna być zaopiniowana oraz identyfikowana przez Inspektora Nadzoru jako istotna bądź nieistotna w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane, a każda wątpliwość w tym zakresie będzie wyjaśniana przed wprowadzeniem zmiany z Inspektorem Nadzoru. Inspektor Nadzoru informuje Zamawiającego przed wprowadzeniem zmian projektowych o wszystkich skutkach (zwłaszcza prawnych i finansowych) ich wprowadzenia. 3. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) bez zgody Zamawiającego, Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wprowadzania żadnych zmian w zakresie realizacji inwestycji, 2) Inspektor Nadzoru ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego, 3) Wykonawca/ Inspektor Nadzoru ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej, 4) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie i na własny koszt dojazd, w celu dotarcia na budowę lub na miejsce spotkań, 5) Wykonawca odpowiada za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych umową w granicach umów starannego działania. 4. W przypadku udokumentowanej choroby lub innej obiektywnej przyczyny uniemożliwiającej osobiste wykonywanie czynności przez osobę, o której mowa w § 1 ust. 2, Wykonawca wyznaczy inną osobę, która w jego imieniu pełniła będzie nadzór inwestorski. Zmiana taka wymaga uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego i podpisania aneksu do umowy. Osoba ta musi posiadać przygotowanie zawodowe do pełnienia funkcji inspektora nadzoru i spełniać wymagania wynikające z SIWZ. 5. Jeżeli w okresie realizacji robót zajdzie konieczność wykonania zamówień dodatkowych, robót zamiennych lub jakakolwiek inna zmiana zakresu robót opisanych umową zawartą z wykonawcą Kontraktu, to Inspektor Nadzoru ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego, celem podjęcia decyzji, co do ich ewentualnego zlecenia. 6. Bez uprzedniej zgody Zamawiającego Wykonawca/ Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy Kontraktu polecenia wykonania robót dodatkowych, robót zamiennych lub innych zmieniających zakres robót Kontraktu. 7. Jeżeli zajdzie nagła, ze względu na bezpieczeństwo ludzi bądź mienia, konieczność wykonania robót zamiennych lub jakakolwiek inna zmiana zakresu robót opisanych umową zawartą z wykonawcą Kontraktu, to Zamawiający upoważnia Inspektora Nadzoru do udzielenia polecenia wykonawcy Kontraktu ich wykonania wpisem w dzienniku budowy i sporządzenia protokołu, a także powiadomienia o tym Zamawiającego w terminie do 3 dni od daty konieczności.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71247000-1, 71630000-3
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-06-19
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena (stawka brutto) za wykonanie przedmiotu zamówienia |
60,00 |
Minimalna ilość pobytów w tygodniu na placu budowy |
20,00 |
Czas na sprawdzenie i odbiór robót budowlanych, w tym dokonywanie odbioru częściowego robót, odbioru robót ulegajacych zakryciu lub zanikjących oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: