Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla budowy „Kompleksu penitencjarnego Jastrzębie-Zdrój” współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: OKRĘGOWY INSPEKTORAT SŁUŻBY WIĘZIENNEJ W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273172347
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mikołowska 10
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-950
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oisw_katowice@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla budowy „Kompleksu penitencjarnego Jastrzębie-Zdrój” współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5500e389-f90f-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00234355
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00087475/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Nadzór inwestorski nad budową Kompleksu penitencjarnego Jastrzębie-Zdrój” realizowanego w ramach Projektu „Pilotażowe kompleksy penitencjarne” współfinansowanego z NMF 2014-2021
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt „Pilotażowe kompleksy penitencjarne” współfinansowany ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014- 2021 w ramach Programu Operacyjnego „Sprawiedliwość”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: A. Zamawiający informuje, iż
Wykonawca składa ofertę w postępowaniu za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku
udostępnionego na miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/. Wykonawca, aby zaszyfrować plik, musi na stronie
https://miniPortal.uzp.gov.pl odnaleźć postępowanie, w którym chce złożyć ofertę. Po wejściu w jego szczegóły odnajdzie przycisk
umożliwiający szyfrowanie. System miniPortal automatycznie zapamiętuje w którym postępowaniu Wykonawca zaszyfrował ofertę.
Tak przygotowany plik należy przesłać przez formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku. W formularzu oferty
Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z
postępowaniem.
B. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps,
.odt i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym. Sposób złożenia oferty, w
tym zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z miniPortal.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OI/KI.2232.2.2022.MG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla budowy „Kompleksu penitencjarnego Jastrzębie-Zdrój” realizowanego w ramach
Projektu „Pilotażowe kompleksy penitencjarne” współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego
2014-2021 w ramach Programu Operacyjnego „Sprawiedliwość”
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowe doświadczenie personelu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej, Wykonawca musi wykazać, że:
a) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności
jest krótszy – w tym okresie, prawidłowo wykonał co najmniej jedną usługę o wartości co najmniej 200.000,00 (dwustu
tysięcy) złotych brutto obejmującą pełnienie nadzoru inwestorskiego albo funkcji inżyniera kontraktu (obejmującego pełnienie
nadzoru inwestorskiego) dla:
• budowy obiektu lub obiektów budowlanych użyteczności publicznej o kubaturze – minimum 20.000 m3. W razie posłużenia
się więcej niż jednym obiektem w celu wykazania spełnienia niniejszego warunku udziału Zamawiający wymaga, aby co
najmniej jeden z tych obiektów miał kubaturę minimum 12.000 m3.
b) Dysponuje lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
• inspektora (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie w specjalności architektonicznej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie; osoba ta musi posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie posiadania i wykonywania
uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz minimum jedno doświadczenie w
postaci pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dotyczącego obiektu opisanego w pkt a) powyżej;
• inspektora (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia
budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie; osoba ta musi posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie posiadania
i wykonywania uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz minimum jedno
doświadczenie w postaci pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dotyczącego obiektu opisanego w pkt a)
powyżej;
• inspektora (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• inspektora (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
• specjalistą do spraw systemu zabezpieczeń (1 osobą) posiadającą wiedzę i doświadczenie w zakresie nadzoru budowy obejmującej instalacje w zakresie co najmniej trzech ze wskazanych sześciu systemów w budynku użyteczności publicznej:
system monitoringu wizyjnego, system kontroli dostępu, system sygnalizacji pożaru, system sygnalizacji włamania lub napadu, system automatyki budynku (BMS), system integracji i wizualizacji instalacji bezpieczeństwa.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
A. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 4.000,00 (słownie: cztery tysiące
00/100) złotych.
B. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert (UWAGA: w wypadku wniesienia wadium w pieniądzu
należy zwrócić uwagę na czas potrzebny między złożeniem dyspozycji przelewu oraz uznaniem rachunku bankowego
Zamawiającego) i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których
mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
C. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2)
gwarancjach bankowych; 3) gwarancjach ubezpieczeniowych; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.
U. z 2020 r. poz. 299).
D. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku NBP O/Katowice Nr rachunku: 65 1010 1212
3187 1413 9120 0000 z dopiskiem "Wadium - nr postępowania (OI/KI.2232.2.2022.MG).” Uznanie wskazanego rachunku
bankowego musi nastąpić najpóźniej w chwili upływu terminu składania ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany Umowy będą dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w drodze
aneksu Umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Oprócz zmian dopuszczalnych przepisami PZP (o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2- 4 i ust. 2 PZP), Zamawiający
działając zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy bez
przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z
okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
A. Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu wykonywania Przedmiotu Umowy w sytuacji przesunięcia terminu
realizacji Obiektu
B. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia i sposobu jego zapłaty, sposobu realizacji Przedmiotu Umowy, terminu
wykonania i innych okoliczności powstałych w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów
prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-19 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-19 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-17