Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie nadzoru inwestorskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b333c88-276e-11ed-b8b2-9a321cc30829
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00323457
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00068742/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.256 Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w ramach Projektu „Odtworzenie ciągłości ekologicznej Wisły i dolnych odcinków rzek Soły i Skawy” (3 części)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt „Odtworzenie ciągłości ekologicznej Wisły i dolnych odcinków rzek Soły i Skawy” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 2.1 Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska, typ 2.1.2 Realizacja zadań służących osiągnięciu dobrego stanu wód
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r13986,Pelnienie-nadzoru-inwestorskiego.html?sid=1811de6357fbd96c22453813698663d1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp – komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl/. Platforma wypełnia definicję strony internetowej postępowania, na której publikowana jest dokumentacja postępowania. Wskazany w zdaniu 1 adres strony internetowej postępowania, to adres pod którym udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców. Regulamin dostępny jest w zakładce „Regulamin”. Korzystanie z Platformy oznacza akceptację regulaminu oraz Instrukcji.
3. Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.6 specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”), Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj” (na etapie składania ofert) lub „Wiadomości” (po otwarciu ofert). Zakładki te służą również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
2. Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.
3. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, niemniej jednak Zamawiający rekomenduje sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.
4. Zamawiający informuje, że adres e-mail: Marzena.Pomorska@wody.gov.pl służy jedynie do przesyłania ogłoszeń i otrzymywania informacji zwrotnej z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz zwrotu wadiów wniesionych w formie niepieniężnej. Ewentualne wykorzystanie poczty elektronicznej w innych celach, niż wskazane w zdaniu 1, może nastąpić jedynie w przypadku awarii Platformy, przy czym - bez względu na przyczynę - poczta elektroniczna nie może służyć do złożenia oferty.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
6. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
7. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Marzena Pomorska. Kontakt odbywa się za pośrednictwem Platformy.
8. Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w języku polskim.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający, działając na mocy art. 13 (dotyczy Wykonawcy będącego osobą fizyczną, Wykonawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika Wykonawcy będącego osobą fizyczną, członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną) oraz art. 14 (dot. osób fizycznych skierowanych do realizacji Zamówienia, podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną, osób, których dane służą do wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów Zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r.), zwanego dalej: „RODO”, informuje Pana/Panią , że:
1) Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (PO IiŚ 2014-2020), z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 3a, 02-673 Warszawa jest podmiotem przetwarzającym dane osobowe na podstawie porozumienia zawartego z administratorem (tzw. procesorem).
2) W przypadku pytań, kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej jest możliwy:
pod adresem: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa,
pod adresem: e-mail: IOD@mfipr.gov.pl
3) Dane osobowe będą przetwarzane przez Zamawiającego w celu:
a) przeprowadzenia postępowania o udzielenie Zamówienia,
b) wyłonienia wykonawcy oraz udzielenia Zamówienia poprzez zawarcie Umowy,
c) przechowywania dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia na wypadek kontroli prowadzonej przez uprawnione organy i podmioty,
d) przekazania dokumentacji postępowania o udzielenie Zamówienia do archiwum, a następnie jej zbrakowania (trwałego usunięcia i zniszczenia),
w zakresie: dane zwykłe – imię, nazwisko, zajmowane stanowisko, miejsce pracy oraz posiadane kwalifikacje zawodowe wymagane do spełnienia warunków udziału w postępowaniu/realizacji Umowy, a także w przypadku złożenia pełnomocnictwa, oświadczeń i innych dokumentów - dane osobowe w nim zawarte.
4) Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora na potrzeby realizacji POIiŚ 2014-2020, w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, udzielania wsparcia, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości, oraz działań informacyjno-promocyjnych w ramach POIiŚ 2014-2020. Dane mogą być przetwarzane także w celach archiwalnych i statystycznych.
5) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Zamawiającego jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
6) Przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie następujących przepisów prawa:
• rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.
• rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia
• rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r.
• ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020,
• ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
• ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) Dane osobowe będą mogły być udostępnione innym odbiorcom, jeżeli przepisy szczególne tak stanowią oraz będą mogły być udostępnione firmie informatycznej, która udostępnia środowisko sprzętowe, aplikacje oraz utrzymuje bazy danych Zamawiającego, podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, bankom, w przypadku prowadzenia rozliczeń, organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom, którym Instytucja Zarządzająca POIiŚ 2014-2020 powierzyła wykonywanie zadań związanych z realizacją Programu, w tym w szczególności podmiotom pełniącym funkcje instytucji pośredniczących i wdrażających, organom i agencjom Unii Europejskiej (UE), a także innym podmiotom, którym UE powierzyła wykonywanie zadań związanych z wdrażaniem POIiŚ 2014-2020.
8) Dane osobowe mogą być przekazane do państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (państwa trzeciego) lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO, w ramach powierzenia przetwarzania danych osobowych lub udostępnienia na mocy przepisów prawa, przy czym, zawsze przy spełnieniu jednego z warunków:
a) Komisja Europejska stwierdziła, że to państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, zgodnie z art. 45 RODO,
b) państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiednie zabezpieczenia i obowiązują tam egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą i skuteczne środki ochrony prawnej, zgodnie z art. 46 RODO,
c) zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO, przy czym dane te zostaną wówczas w sposób odpowiedni zabezpieczone, a Wykonawca ma prawo do uzyskania dostępu do kopii tych zabezpieczeń pod wskazanym w pkt 2) powyżej adresem e-mail.
9) Dane osobowe będą przechowywane przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały okres trwania umowy, a także w wymaganym okresie archiwizacji projektu.
10) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres wskazany w art. 140 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. oraz jednocześnie przez czas nie krótszy niż 10 lat od dnia przyznania ostatniej pomocy w ramach POIiŚ 2014-2020 – z równoczesnym uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
11) Ma Pani/Pan prawo:
• żądania dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
• do ich sprostowania,
• do ograniczenia przetwarzania.
12) Nie przysługuje Pani/Panu prawo
• do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d, e RODO
• do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
13) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 77 RODO) - w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Rzeczpospolitej Polskiej.
14) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jednak bez ich podania nie jest możliwy udział w postępowaniu o udzielenie Zamówienia.
15) Dane osobowe nie będą objęte przez procesem zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
2. Wykonawca zobowiązuje się poinformować w imieniu Zamawiającego wszystkie osoby fizyczne, których dane osobowe zawarte są w składanej ofercie lub jakimkolwiek załączniku lub dokumencie składanym w postępowaniu o udzielenie Zamówienia, o:
• fakcie przekazania danych osobowych podmiotom określonym w ust. 1 pkt 1),
• przetwarzaniu danych osobowych przez podmioty określone w ust. 1 pkt 1).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KR.ROZ.2810.156.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa części nr 1:
Nadzór Inwestorski nad robotami budowlanymi w zakresie automatyki i zasilania na zadaniu pn. Budowa przepławki dla ryb na prawym brzegu Wisły omijającej jaz w km 21+220 biegu rzeki Wisły na węźle wodnym Smolice, w obrębie miejscowości Podolsze, gmina Zator, powiat oświęcimski, miejscowości Jankowice, gmina Babice, powiat chrzanowski, województwo małopolskie
Podstawowe obowiązki i uprawnienia Wykonawcy oraz formalno-prawne podstawy działania Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego określają art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Do obowiązków Wykonawcy, jako pełniącego nadzór inwestorski w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, oraz w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych należy w szczególności:
a) obowiązki ogólne:
1) reprezentowanie Zamawiającego, jako inwestora, na budowach przez sprawowanie kontroli zgodności ich realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przepisami powszechnie obowiązującego prawa, normami technicznymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) udział w przekazaniu terenu budów oraz ich zdaniu po zakończeniu robót,
3) kontrolowanie zgodności wykonanych robót budowlanych z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji robót harmonogramem robót,
4) pełnienie nadzoru nad robotami dodatkowymi i zamiennymi;
b) obowiązki w zakresie kontroli jakości:
1) kontrolowanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
2) kontrola i ocena przedkładanych świadectw jakości oraz atestów na materiały i elementy sprowadzane z zewnątrz,
3) egzekwowanie od wykonawców robót budowlanych dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzanie badań niezależnych, po uzgodnieniu z Zamawiającym, w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań wykonawców,
4) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsca składowania po zakończeniu robót,
5) akceptacja sprzętu (rodzaj, liczba i wydajność jednostek) oraz środków transportowych, po sprawdzeniu (w razie potrzeby) dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do użytku,
6) sprawdzenie świadectw dokumentujących przeprowadzenie legalizacji i wykalibrowania sprzętu do pomiarów i badań, używanego przez wykonawców robót i na tej podstawie – dopuszczenie do użytku,
7) sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności, itp., za które wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane,
8) zatwierdzanie (w uzgodnieniu z Zamawiającym) proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez wykonawców robót budowlanych;
c) obowiązki w odniesieniu do dokumentacji projektowej:
1) sprawdzanie dokumentacji projektowej, a w razie potrzeby wnioskowanie do Zamawiającego o dokonanie w nich zmian i uzupełnień,
2) zgłaszanie stwierdzonych wad, błędów lub braków dokumentacji projektowej i technicznej oraz proponowanie zgodnych ze sztuką budowlaną rozwiązań zmiennych,
3) rekomendowanie wszystkich zmian rozwiązań projektowych i specyfikacji technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych,
4) opiniowanie (wraz z weryfikacją kosztorysów i wycen sporządzonych przez wykonawcę robót budowlanych) wniosków wykonawcy robót w sprawie zmian sposobu wykonania robót budowlanych w stosunku do dokumentacji projektowej lub wykonania robót dodatkowych lub zamówień dodatkowych czy uzupełniających, a po ich zatwierdzeniu przez Zamawiającego uzgodnienie tych zmian z projektantem sprawującym nadzór autorski nad realizowaną dokumentacją projektową,
5) szacowanie wartości i opiniowanie techniczne robót dodatkowych i zamiennych zaproponowanych przez wykonawcę robót budowlanych,
6) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,
7) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie,
8) wnioskowanie i uzasadnianie konieczności zaniechania robót, gdy ich wykonanie nie jest niezbędne;
d) obowiązki w zakresie odbioru robót:
1) sprawdzanie poprawności kalkulacji szczegółowych i kosztorysów powykonawczych sporządzonych przez wykonawców robót w zakresie obmiarów robót oraz cen,
2) informowanie Zamawiającego o terminach odbioru robót, których obowiązek odbioru spoczywa na Zamawiającym (w tym robót ulegających zanikowi i podlegających zakryciu, częściowych, prób urządzeń i instalacji oraz obiektów inżynierskich) niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia przez wykonawców robót,
3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych robót, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorów częściowych, odbioru końcowego obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
4) sprawdzanie kompletności dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne w postaci map), w formie uzgodnionej z Zamawiającym,
5) przyjęcie zgłoszenia wykonawców robót o zakończeniu robót i po sprawdzeniu dokumentacji powykonawczej oraz skontrolowaniu i zaakceptowaniu operatu kolaudacyjnego, powiadomienie Zamawiającego o gotowości robót do odbioru końcowego, opracowanie pisemnej oceny jakości robót (wraz z uzasadnieniem),
6) potwierdzanie gotowości do odbioru robót i urządzeń,
7) udział w przygotowaniu obiektów oraz dokumentów do odbioru końcowego, udział w odbiorze końcowym przy udziale Zamawiającego (skład komisji i termin odbioru wyznacza Zamawiający),
8) udział w organizowaniu odbiorów końcowych i sporządzenie protokołów odbioru, list wad i innych dokumentów związanych z realizacją umowy,
9) w przypadku rozwiązania umowy z wykonawcą/ami robót budowlanych sporządzenie lub sprawdzenie obmiaru robót, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy oraz dopilnowanie zabezpieczenia przez wykonawcę terenu budowy;
e) obowiązki w zakresie współpracy i kontaktów zewnętrznych:
1) współpraca z nadzorem autorskim oraz przyrodniczym, a także inspektorem - koordynatorem w okresie realizacji robót oraz utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego,
2) zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
3) doradztwo w przypadku zaistnienia ewentualnych roszczeń i sporów z wykonawcami robót budowlanych, składanie wyjaśnień i udział w procesie rozwiązywania sporów,
4) występowanie przed organami administracji publicznej w sprawach związanych z realizacją robót – w granicach udzielonego pełnomocnictwa,
5) reprezentacja Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi – w granicach polecenia Zamawiającego,
6) doradztwo w przypadku zaistnienia ewentualnych skarg i roszczeń osób trzecich, składanie wyjaśnień i udział w procesie rozwiązywania sporów,
7) współpraca w przypadku konieczności koordynacji prac z wymogami realizacji innych projektów lub inwestycji;
f) pozostałe obowiązki:
1) kontrola wykonania robót zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz uczestnictwo w procesie wyjaśniania przyczyn i okoliczności wypadków,
2) kontrola zabezpieczenia terenu budów,
3) przygotowanie na żądanie Zamawiającego wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie,
4) rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym spraw technicznych, organizacyjnych czy prawnych powstałych w toku wykonywania robót,
5) informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez wykonawców robót harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów,
6) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budów i dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
7) sporządzanie wyjaśnień dot. dokumentacji technicznej oraz poczynionych względem niej zmian w przypadku pytań lub zarzutów instytucji kontrolujących realizację projektu lub podmiotów przez nią upoważnionych
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów:
Cena – waga kryterium 60%
Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego – waga kryterium 40%
Zamawiający przyzna wartości punktowe w poszczególnych kryteriach z zastosowaniem następujących zasad:
a) W kryterium „Cena” Zamawiający przyzna wartości punktowe według wzoru:
najniższa cena brutto
C = ----------------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto badanej oferty
b) W kryterium „Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego” Zamawiający przyzna punkty za dodatkowe ponad wymagane jako warunek udziału w postępowaniu doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w charakterze Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, co uczyni w następujący sposób:
1) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
i/lub
- kierownika robót specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 15 000 zł brutto za każda - 10 pkt
2) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
- inspektora Nadzoru w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
i/lub
- kierownika robót specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 20 000 zł brutto każda i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną - 20 pkt
3) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
i/lub
-funkcję kierownika robót (...)
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 25 000 zł brutto każda, i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną. - 30 pkt
4) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, trzykrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi (...)
i/lub
-kierownika robót (...)
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 30 000 zł brutto każda, i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną - 40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa części nr 2:
Nadzór Inwestorski nad robotami budowlanymi w zakresie automatyki i zasilania na zadaniu pn. Przebudowa istniejącej przepławki komorowej przy jazie w km 0+750 biegu Soły w miejscowości Broszkowice, gmina Oświęcim, powiat oświęcimski, woj. małopolskie
Podstawowe obowiązki i uprawnienia Wykonawcy oraz formalno-prawne podstawy działania Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego określają art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Do obowiązków Wykonawcy, jako pełniącego nadzór inwestorski w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, oraz w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych należy w szczególności:
a) obowiązki ogólne:
1) reprezentowanie Zamawiającego, jako inwestora, na budowach przez sprawowanie kontroli zgodności ich realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przepisami powszechnie obowiązującego prawa, normami technicznymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) udział w przekazaniu terenu budów oraz ich zdaniu po zakończeniu robót,
3) kontrolowanie zgodności wykonanych robót budowlanych z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji robót harmonogramem robót,
4) pełnienie nadzoru nad robotami dodatkowymi i zamiennymi;
b) obowiązki w zakresie kontroli jakości:
1) kontrolowanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
2) kontrola i ocena przedkładanych świadectw jakości oraz atestów na materiały i elementy sprowadzane z zewnątrz,
3) egzekwowanie od wykonawców robót budowlanych dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzanie badań niezależnych, po uzgodnieniu z Zamawiającym, w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań wykonawców,
4) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsca składowania po zakończeniu robót,
5) akceptacja sprzętu (rodzaj, liczba i wydajność jednostek) oraz środków transportowych, po sprawdzeniu (w razie potrzeby) dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do użytku,
6) sprawdzenie świadectw dokumentujących przeprowadzenie legalizacji i wykalibrowania sprzętu do pomiarów i badań, używanego przez wykonawców robót i na tej podstawie – dopuszczenie do użytku,
7) sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności, itp., za które wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane,
8) zatwierdzanie (w uzgodnieniu z Zamawiającym) proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez wykonawców robót budowlanych;
c) obowiązki w odniesieniu do dokumentacji projektowej:
1) sprawdzanie dokumentacji projektowej, a w razie potrzeby wnioskowanie do Zamawiającego o dokonanie w nich zmian i uzupełnień,
2) zgłaszanie stwierdzonych wad, błędów lub braków dokumentacji projektowej i technicznej oraz proponowanie zgodnych ze sztuką budowlaną rozwiązań zmiennych,
3) rekomendowanie wszystkich zmian rozwiązań projektowych i specyfikacji technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych,
4) opiniowanie (wraz z weryfikacją kosztorysów i wycen sporządzonych przez wykonawcę robót budowlanych) wniosków wykonawcy robót w sprawie zmian sposobu wykonania robót budowlanych w stosunku do dokumentacji projektowej lub wykonania robót dodatkowych lub zamówień dodatkowych czy uzupełniających, a po ich zatwierdzeniu przez Zamawiającego uzgodnienie tych zmian z projektantem sprawującym nadzór autorski nad realizowaną dokumentacją projektową,
5) szacowanie wartości i opiniowanie techniczne robót dodatkowych i zamiennych zaproponowanych przez wykonawcę robót budowlanych,
6) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,
7) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie,
8) wnioskowanie i uzasadnianie konieczności zaniechania robót, gdy ich wykonanie nie jest niezbędne;
d) obowiązki w zakresie odbioru robót:
1) sprawdzanie poprawności kalkulacji szczegółowych i kosztorysów powykonawczych sporządzonych przez wykonawców robót w zakresie obmiarów robót oraz cen,
2) informowanie Zamawiającego o terminach odbioru robót, których obowiązek odbioru spoczywa na Zamawiającym (w tym robót ulegających zanikowi i podlegających zakryciu, częściowych, prób urządzeń i instalacji oraz obiektów inżynierskich) niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia przez wykonawców robót,
3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych robót, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorów częściowych, odbioru końcowego obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
4) sprawdzanie kompletności dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne w postaci map), w formie uzgodnionej z Zamawiającym,
5) przyjęcie zgłoszenia wykonawców robót o zakończeniu robót i po sprawdzeniu dokumentacji powykonawczej oraz skontrolowaniu i zaakceptowaniu operatu kolaudacyjnego, powiadomienie Zamawiającego o gotowości robót do odbioru końcowego, opracowanie pisemnej oceny jakości robót (wraz z uzasadnieniem),
6) potwierdzanie gotowości do odbioru robót i urządzeń,
7) udział w przygotowaniu obiektów oraz dokumentów do odbioru końcowego, udział w odbiorze końcowym przy udziale Zamawiającego (skład komisji i termin odbioru wyznacza Zamawiający),
8) udział w organizowaniu odbiorów końcowych i sporządzenie protokołów odbioru, list wad i innych dokumentów związanych z realizacją umowy,
9) w przypadku rozwiązania umowy z wykonawcą/ami robót budowlanych sporządzenie lub sprawdzenie obmiaru robót, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy oraz dopilnowanie zabezpieczenia przez wykonawcę terenu budowy;
e) obowiązki w zakresie współpracy i kontaktów zewnętrznych:
1) współpraca z nadzorem autorskim oraz przyrodniczym, a także inspektorem - koordynatorem w okresie realizacji robót oraz utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego,
2) zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
3) doradztwo w przypadku zaistnienia ewentualnych roszczeń i sporów z wykonawcami robót budowlanych, składanie wyjaśnień i udział w procesie rozwiązywania sporów,
4) występowanie przed organami administracji publicznej w sprawach związanych z realizacją robót – w granicach udzielonego pełnomocnictwa,
5) reprezentacja Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi – w granicach polecenia Zamawiającego,
6) doradztwo w przypadku zaistnienia ewentualnych skarg i roszczeń osób trzecich, składanie wyjaśnień i udział w procesie rozwiązywania sporów,
7) współpraca w przypadku konieczności koordynacji prac z wymogami realizacji innych projektów lub inwestycji;
f) pozostałe obowiązki:
1) kontrola wykonania robót zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz uczestnictwo w procesie wyjaśniania przyczyn i okoliczności wypadków,
2) kontrola zabezpieczenia terenu budów,
3) przygotowanie na żądanie Zamawiającego wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie,
4) rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym spraw technicznych, organizacyjnych czy prawnych powstałych w toku wykonywania robót,
5) informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez wykonawców robót harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów,
6) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budów i dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
7) sporządzanie wyjaśnień dot. dokumentacji technicznej oraz poczynionych względem niej zmian w przypadku pytań lub zarzutów instytucji kontrolujących realizację projektu lub podmiotów przez nią upoważnionych
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów:
Cena – waga kryterium 60%
Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego – waga kryterium 40%
Zamawiający przyzna wartości punktowe w poszczególnych kryteriach z zastosowaniem następujących zasad:
a) W kryterium „Cena” Zamawiający przyzna wartości punktowe według wzoru:
najniższa cena brutto
C = ----------------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto badanej oferty
b) W kryterium „Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego” Zamawiający przyzna punkty za dodatkowe ponad wymagane jako warunek udziału w postępowaniu doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w charakterze Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, co uczyni w następujący sposób:
1) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych, nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży instalacji urządzeń sanitarnych :
-inspektora nadzoru zakresie w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych
i/lub
- kierownika robót s(...)
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 10 000 zł brutto za każda (zamawiający nie wyznacza szczególnego wymogu względem rodzaju nadzorowanych robót) - 10 pkt
2) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych, nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży instalacji urządzeń sanitarnych w charakterze:
- inspektora nadzoru (...)
i/lub
- kierownika robót specjalności instalacyjnej (...)
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 15 000 zł brutto każda i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną - 20 pkt
3) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych, nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi (...)
i/lub
-funkcję kierownika robót specjalności instalacyjnej (...)
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 20 000 zł brutto każda, i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną. - 30 pkt
4) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych, nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, trzykrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi (...)
i/lub
-kierownika robót specjalności instalacyjnej (...)
o wartości usługi nadzoru minimum 25 000 zł brutto każda, i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną - 40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa części nr 3
Nadzór Inwestorski nad robotami budowlanymi w zakresie instalacji sanitarnych na zadaniu pn. Budowa przepławki dla ryb na prawym brzegu Wisły omijającej jaz w km 21+220 biegu rzeki Wisły na węźle wodnym Smolice, w obrębie miejscowości Podolsze, gmina Zator, powiat oświęcimski i miejscowości Jankowice, gmina Babice, powiat chrzanowski, województwo małopolskie
Podstawowe obowiązki i uprawnienia Wykonawcy oraz formalno-prawne podstawy działania Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego określają art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. Do obowiązków Wykonawcy, jako pełniącego nadzór inwestorski w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, oraz w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych należy w szczególności:
a) obowiązki ogólne:
1) reprezentowanie Zamawiającego, jako inwestora, na budowach przez sprawowanie kontroli zgodności ich realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przepisami powszechnie obowiązującego prawa, normami technicznymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
2) udział w przekazaniu terenu budów oraz ich zdaniu po zakończeniu robót,
3) kontrolowanie zgodności wykonanych robót budowlanych z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji robót harmonogramem robót,
4) pełnienie nadzoru nad robotami dodatkowymi i zamiennymi;
b) obowiązki w zakresie kontroli jakości:
1) kontrolowanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
2) kontrola i ocena przedkładanych świadectw jakości oraz atestów na materiały i elementy sprowadzane z zewnątrz,
3) egzekwowanie od wykonawców robót budowlanych dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzanie badań niezależnych, po uzgodnieniu z Zamawiającym, w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań wykonawców,
4) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsca składowania po zakończeniu robót,
5) akceptacja sprzętu (rodzaj, liczba i wydajność jednostek) oraz środków transportowych, po sprawdzeniu (w razie potrzeby) dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do użytku,
6) sprawdzenie świadectw dokumentujących przeprowadzenie legalizacji i wykalibrowania sprzętu do pomiarów i badań, używanego przez wykonawców robót i na tej podstawie – dopuszczenie do użytku,
7) sprawdzanie odpowiedniości i autentyczności certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności, itp., za które wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane,
8) zatwierdzanie (w uzgodnieniu z Zamawiającym) proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez wykonawców robót budowlanych;
c) obowiązki w odniesieniu do dokumentacji projektowej:
1) sprawdzanie dokumentacji projektowej, a w razie potrzeby wnioskowanie do Zamawiającego o dokonanie w nich zmian i uzupełnień,
2) zgłaszanie stwierdzonych wad, błędów lub braków dokumentacji projektowej i technicznej oraz proponowanie zgodnych ze sztuką budowlaną rozwiązań zmiennych,
3) rekomendowanie wszystkich zmian rozwiązań projektowych i specyfikacji technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych,
4) opiniowanie (wraz z weryfikacją kosztorysów i wycen sporządzonych przez wykonawcę robót budowlanych) wniosków wykonawcy robót w sprawie zmian sposobu wykonania robót budowlanych w stosunku do dokumentacji projektowej lub wykonania robót dodatkowych lub zamówień dodatkowych czy uzupełniających, a po ich zatwierdzeniu przez Zamawiającego uzgodnienie tych zmian z projektantem sprawującym nadzór autorski nad realizowaną dokumentacją projektową,
5) szacowanie wartości i opiniowanie techniczne robót dodatkowych i zamiennych zaproponowanych przez wykonawcę robót budowlanych,
6) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,
7) sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie potrzeby wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie,
8) wnioskowanie i uzasadnianie konieczności zaniechania robót, gdy ich wykonanie nie jest niezbędne;
d) obowiązki w zakresie odbioru robót:
1) sprawdzanie poprawności kalkulacji szczegółowych i kosztorysów powykonawczych sporządzonych przez wykonawców robót w zakresie obmiarów robót oraz cen,
2) informowanie Zamawiającego o terminach odbioru robót, których obowiązek odbioru spoczywa na Zamawiającym (w tym robót ulegających zanikowi i podlegających zakryciu, częściowych, prób urządzeń i instalacji oraz obiektów inżynierskich) niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia przez wykonawców robót,
3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych robót, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorów częściowych, odbioru końcowego obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
4) sprawdzanie kompletności dokumentacji powykonawczej i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne w postaci map), w formie uzgodnionej z Zamawiającym,
5) przyjęcie zgłoszenia wykonawców robót o zakończeniu robót i po sprawdzeniu dokumentacji powykonawczej oraz skontrolowaniu i zaakceptowaniu operatu kolaudacyjnego, powiadomienie Zamawiającego o gotowości robót do odbioru końcowego, opracowanie pisemnej oceny jakości robót (wraz z uzasadnieniem),
6) potwierdzanie gotowości do odbioru robót i urządzeń,
7) udział w przygotowaniu obiektów oraz dokumentów do odbioru końcowego, udział w odbiorze końcowym przy udziale Zamawiającego (skład komisji i termin odbioru wyznacza Zamawiający),
8) udział w organizowaniu odbiorów końcowych i sporządzenie protokołów odbioru, list wad i innych dokumentów związanych z realizacją umowy,
9) w przypadku rozwiązania umowy z wykonawcą/ami robót budowlanych sporządzenie lub sprawdzenie obmiaru robót, potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy oraz dopilnowanie zabezpieczenia przez wykonawcę terenu budowy;
e) obowiązki w zakresie współpracy i kontaktów zewnętrznych:
1) współpraca z nadzorem autorskim oraz przyrodniczym, a także inspektorem - koordynatorem w okresie realizacji robót oraz utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego,
2) zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
3) doradztwo w przypadku zaistnienia ewentualnych roszczeń i sporów z wykonawcami robót budowlanych, składanie wyjaśnień i udział w procesie rozwiązywania sporów,
4) występowanie przed organami administracji publicznej w sprawach związanych z realizacją robót – w granicach udzielonego pełnomocnictwa,
5) reprezentacja Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi – w granicach polecenia Zamawiającego,
6) doradztwo w przypadku zaistnienia ewentualnych skarg i roszczeń osób trzecich, składanie wyjaśnień i udział w procesie rozwiązywania sporów,
7) współpraca w przypadku konieczności koordynacji prac z wymogami realizacji innych projektów lub inwestycji;
f) pozostałe obowiązki:
1) kontrola wykonania robót zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz uczestnictwo w procesie wyjaśniania przyczyn i okoliczności wypadków,
2) kontrola zabezpieczenia terenu budów,
3) przygotowanie na żądanie Zamawiającego wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie,
4) rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym spraw technicznych, organizacyjnych czy prawnych powstałych w toku wykonywania robót,
5) informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez wykonawców robót harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów,
6) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budów i dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
7) sporządzanie wyjaśnień dot. dokumentacji technicznej oraz poczynionych względem niej zmian w przypadku pytań lub zarzutów instytucji kontrolujących realizację projektu lub podmiotów przez nią upoważnionych
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów:
Cena – waga kryterium 60%
Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego – waga kryterium 40%
Zamawiający przyzna wartości punktowe w poszczególnych kryteriach z zastosowaniem następujących zasad:
a) W kryterium „Cena” Zamawiający przyzna wartości punktowe według wzoru:
najniższa cena brutto
C = ----------------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto badanej oferty
b) W kryterium „Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego” Zamawiający przyzna punkty za dodatkowe ponad wymagane jako warunek udziału w postępowaniu doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia w charakterze Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, co uczyni w następujący sposób:
1) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
i/lub
- kierownika robót specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 15 000 zł brutto za każda - 10 pkt
2) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
- inspektora Nadzoru w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
i/lub
- kierownika robót specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 20 000 zł brutto każda i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną - 20 pkt
3) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu dwukrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
i/lub
-funkcję kierownika robót (...)
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 25 000 zł brutto każda, i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną. - 30 pkt
4) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (...) nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, trzykrotnie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi branży sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w charakterze:
-inspektora nadzoru nad robotami budowlanymi (...)
i/lub
-kierownika robót (...)
o wartości usługi nadzoru/usługi kierowania robotami budowlanymi minimum 30 000 zł brutto każda, i jednocześnie co najmniej jeden(na) z pośród prowadzonych nadzorów/usług kierowania robotami sprawowany(a) był(a) nad robotami budowlanymi, w ramach których wybudowano, przebudowano lub wyremontowano co najmniej 1 budowlę hydrotechniczną - 40 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający ustanowił warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej i zawodowej>
Celem spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego. W zakresie poszczególnych części Zamawiający ustanowił następujące wymogi względem osoby Inspektora Nadzoru:
1) Część nr 1 i 3
Celem spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która:
• posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
oraz
• w okresie nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, sprawowała co najmniej jeden (1) nadzór inwestorski w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub co najmniej jednokrotnie pełniła funkcję kierownika robót specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, a wartość świadczonej usługi nadzoru/ usługi kierowania robotami wynosiła co najmniej 15 000,00 zł brutto.
2) Część nr 2
Celem spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia jako Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych, która:
• posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
oraz
• w okresie nie wcześniej niż 5 lat przed terminem składania ofert w postępowaniu, sprawowała co najmniej jeden (1) nadzór inwestorski w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych, lub co najmniej jednokrotnie pełniła funkcję kierownika robót specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji urządzeń sanitarnych, a wartość świadczonej usługi nadzoru/ usługi kierowania robotami wynosiła co najmniej 10 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) . odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b). oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania o których mowa w pkt. 7.1.1. i 7.1.2 SWZ
c) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (uzupełniony w zakresie informacji wymaganych dla spełniania warunku udziału w postępowaniu).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie określa katalogu wymaganych przedmiotowych środków dowodowych
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1 Oferta:
Na ofertę składają się:
1) formularz oferty zgodny w treści z Załącznikiem nr 3 do SWZ
2 Oświadczenia lub dokumenty składane razem z ofertą:
2.1. pełnomocnictwo, w przypadku, gdy ofertę lub załączone do niej oświadczenia lub dokumenty podpisuje pełnomocnik lub inny dokument dowodzący uprawnienie do popisania oferty (jeśli dotyczy)
2.2. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2.3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert innych podmiotów, na których zasoby powołuje się Wykonawca, celem wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu (jeśli dotyczy)
2.4. dowód potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami innych podmiotów, który stanowi w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą.
(jeśli dotyczy)
2.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni wykonawcy (jeśli dotyczy).
3. Wykonawca zagraniczny
3.1 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
3.2 W zakresie pozostałych dokumentów Zamawiający nie ustanawia szczególnego wymogu względem rodzaju/formy dokumentów składanych przez Wykonawcę zagranicznego (dokumenty składane przez Wykonawcę zagranicznego są takie same jak składane przez wykonawcę krajowego).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem / liderem. W przypadku braku takiego wskazania Zamawiający przyjmuje, że pełnomocnikiem / liderem jest pierwszy spośród wymienionych w ofercie, występujących wspólnie Wykonawców.
c) Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej) z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
d) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ.
e) Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Poza zmianami przewidzianymi w art. 455 ust. 1 i ust. 2 ustawy PZP Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian umowy:
a) Zmiana terminu wykonania zamówienia w związku z:
1) zmianą terminu wykonania robót będących przedmiotem nadzoru z uwagi na wystąpienie warunków pogodowych niepozwalających na wykonanie nadzorowanych robót zgodnie z warunkami wykonania określonymi w Specyfikacjach Technicznych lub wystąpienia zamówień dodatkowych lub innych zamówień powiązanych niezbędnych do prawidłowego wykonania nadzorowanych robót, a których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i które mają wpływ na termin realizacji nadzorowanych robót lub wystąpienia innych okoliczności powodujących zmianę terminu wykonania zamówienia na roboty budowlane,
2) wystąpieniem okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji umowy o roboty budowlane, a w szczególności warunków archeologicznych, geologicznych, hydrologicznych, uniemożliwiających wykonanie robót w terminie określonym w umowie,
3) działaniem siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, epidemie) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania zamówienia, w tym również zamówienia na roboty budowlany będące przedmiotem nadzoru,
4) zaistnieniem okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób indywidualnych, w szczególności:
a) w przypadku przedłużenia się procedur administracyjnych na etapie wydawania opinii, uzgodnień, zgód, postanowień i decyzji administracyjnych, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy lub wykonawcy robót budowlanych,
b) w przypadku przedłużających się konsultacji społecznych, protestów mieszkańców, bądź innych podmiotów, których dotyczy realizacja zamówienia, które mają wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy,
5) w przypadku wystąpienia nieprzewidywanych w momencie zawarcia niniejszej umowy kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez Zamawiającego lub inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, w sytuacji, gdy wykonywanie zamówienia nie będzie możliwe ze względu na obowiązek skoordynowania prac z wykonawcą innych prac wykonywanych na tym samym terenie,
6) wystąpieniem niezależnych od wykonawcy robót budowlanych przyczyn technologicznych wpływających na realizację przedmiotu zamówienia o roboty budowlane i przyjęte rozwiązania technologiczne,
7) wystąpieniem innych okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, a mających wpływ na termin realizacji zamówienia,
8) zmianą przepisów prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy, mającą wpływ na realizację zamówienia,
–termin realizacji zamówienia może ulec odpowiedniej zmianie o czas trwania okoliczności stanowiących przeszkody w realizacji przedmiotu umowy (w tym o okres niezbędny do przywrócenia warunków umożliwiających właściwą i zgodną ze sztuką techniczną realizację prac w ramach umowy o roboty budowlane);
b) zmiany dotyczące osoby kluczowej dla realizacji umowy - zmiana tej osoby musi być uzasadniona przez Wykonawcę w kontekście konieczności dokonania takiej zmiany i zaakceptowana przez Zamawiającego, a kwalifikacje i doświadczenie wskazanych w zastępstwie osoby musi być co najmniej taka sama, jaka była określona na etapie postępowania o udzielenie zamówienia (tj. zarówno w ramach określonych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, jak i przy uwzględnieniu kryteriów oceny ofert dotyczących doświadczenia takich osób, jeżeli na gruncie postępowania oferta złożona przez Wykonawcę uzyskała w ramach takich kryteriów określoną liczbę punktów za wykazane stosowne doświadczenie danej osoby);
c) zmiana trybu realizacji zamówienia w zakresie:
1) rezygnacji z podwykonawstwa dla części zamówienia, (...)
Pełen katalog możliwych zmian zawiera projekt umowy stanowiący zał. nr 1 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać elektronicznie poprzez Platformę zakupową Zamawiającego www.przetargi.wody.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-09 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
UWAGA
1. Ze względu na ograniczenie pola dotyczącego nazwy projektu, w ramach którego udzielne jest zamówienie, zamawijący podaje w tym miejscu pełną kompletą informację:
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. „Odtworzenie ciągłości ekologicznej Wisły i dolnych odcinków rzek Soły i Skawy” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 2.1 Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska, typ 2.1.2 Realizacja zadań służących osiągnięciu dobrego stanu wód, Umowa o dofinansowanie nr POIS.02.01.00-00-0002/19-00.
2. Poza okolicznościami wskazanymi w pkt. 5.2 ogłoszenia oraz obligatoryjnymi przesłankami wykluczenia w oparciu o art. 108 pzp, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z
2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.