Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie nadzoru autorskiego nad zadaniem pn.: „Przebudowa wiaduktu w ul. Żeromskiego w Radomiu nad torami PKP wraz z infrastrukturą towarzyszącą”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I KOMUNIKACJI
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 141100028
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Romualda Traugutta 30/30A
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: (048) 365-46-52
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzdik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzdik.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami i komunikacją
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru autorskiego nad zadaniem pn.: „Przebudowa wiaduktu w ul. Żeromskiego w Radomiu nad torami PKP wraz z infrastrukturą towarzyszącą”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-87ad32af-45a1-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00375270
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00021865/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Pełnienie Nadzoru Autorskiego na zadaniu: Przebudowa wiaduktu w ul. Żeromskiego w Radomiu nad torami PKP wraz z infrastrukturą towarzyszącą
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-87ad32af-45a1-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@mzdik.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postęp.o udziel.zam.publ. musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe inf. na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy, dostępny na str. intern. https://ezamowienia.gov.pl oraz inf. zamieszczone w zakładce Centrum Pomocy. Sposób sporządz. dok. elektron.lub dok. elektron.będących kopią elektron.treści zapisanej w postaci papier.(cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określ.w rozp. Prezesa RM w spr.wymagań dla dokumentów elektron. Dokumenty elektron., o których mowa w § 2 ust. 1 rozp. Prezesa RM w spr.wymagań dla dokumentów elektron., sporządza się w postaci elektron., w formatach danych określ.w przepisach rozp. RM w sprawie Kraj. Ram Interoperacyjności, z uwzgl. rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty inne niż wymienione w ww.rozp. w sprawie wymagań dla dokumentów elektron., przekazywane w postęp. sporządza się w postaci elektron: a)w formatach danych określonych w przepisach rozp. RM w spr. Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub b) jako tekst wpisany bezpośr. do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków kom. elektron. (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści Formularza do komunikacji).Jeżeli dokumenty elektron., przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektron., zawierają inf. stanowiące tajemnicę przedsięb. w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych inf., przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa.Komunikacja w postęp., z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektron. za pośredn.formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce Formularze (Formularze do komunikacji). Za pośredn. Formularzy do komunikacji odbywa się w szczególn. przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie zał.do przesyłanej wiadomości (przycisk dodaj załącznik). W przypadku zał.,które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozp. Prezesa RM w spr. wymagań dla dokumentów elektron. opatrzone kwalifikowanym podpisem elektron., podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udziel. zamów. /podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewn. lub wewn. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewn., wewn.) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu lub dokument z wszytym podpisem. Możliwość korzystania w postęp. z Formularzy do komunikacji w pełnym zakresie wymaga posiadania konta Wykonawcy na Platformie oraz zalogowania się na Platformie. Do korzystania z Formularzy do komunikacji służących do zadawania pytań dot. treści dokumentów zam. wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie. Maks.rozmiar plików przesyłanych za pośredn.Formularzy do komunikacji wynosi 150 MB (wielkość ta dot. plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Min. wymagania techn. dot. sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz inf. dot. specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki Oferty/wnioski, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Oferta musi być sporządzona pod rygorem nieważności, w formie elektron.(tj. w postaci elektron. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron.) lub postaci elektron. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Maks. łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art.13 ust.1 i 2 rozp.PEi Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r.w spr.ochrony osób fiz. w związku z przetwarzaniem danych osob. i w spr. swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Zamawiający informuje, iż administr. danych osob. jest MZDiK (ul.Traugutta 30/30A, 26-600 Radom, tel. 48 365-46-52, e-mail: mzdik@mzdik.pl). Przedstawiciel: Dyrektor. Administr. wyznaczył IODO p.M.Nicoara-Górniak, z którym w sprawach dot. przetwarzania danych osob. można skontaktować się za pośr. poczty elektr.: inspektordanych@mzdik.pl lub tel. 48 363-14-50 w. 411.Zamawiający przetwarza dane osob.zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabez. przed ich bezprawnym rozpowszech.Zamawiający udostępnia dane osob., o których mowa w art.10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. Do przetwarzania danych osob., o których mowa w art.10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie.Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności. Dane osobowe przetw.będą na podst. art.6 ust.1 lit.c RODO w celu związanym z prowadzeniem niniejszego postęp. oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art.255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w spr. zam. publ. oraz jej realizacji, a także udokumentowania postęp. i jego archiwizacji.Odbiorcami danych osob. będą osoby lub podmioty, którym dokumentacja postęp. zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP, a także ustawy o dostępie do inf. publ.Dane osob. pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postęp.będą przechowywane, zgodnie z art.78 ust.1 PZP, przez okres 4 lat od dn. zakończenia postęp.,a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w spr. zam.publ. Niezależnie od postanowień powyżej, w przypadku zawarcia umowy w spr. zam. publ., dane osob. będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy w spr. zam. publ.Dane osob. pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postęp. mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe.Stosownie do art.22 RODO, decyzje dot. danych osob. nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postęp. dane osob., ma prawo: 1)dostępu do swoich danych osob.–zgodnie z art.15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykon. obowiązków, o których mowa w art.15 ust.1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych inf. mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postęp.; 2)do sprostowana swoich danych osob.–zgodnie z art.16 RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osob., o którym mowa w art.16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postęp., ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego zał.; 3)do żądania od Zamawiającego–jako administratora, ograniczenia przetw. danych osob. z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.18 ust.2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publ. UE lub państwa członk.; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osob. do czasu zakończenia postęp.; 4)wniesienia skargi do Prezesa UODO w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osob. narusza przepisy o ochronie danych osob. w tym przepisy RODO. Obowiązek podania danych osob. jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w postęp.; konsekwencje niepodania określonych danych określa PZP.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osobie, której dane osobowe zostały pozyskane przez Zamawiającego w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie przysługuje:
1) prawo do usunięcia danych osobowych, o czym przesądza art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, określone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a to z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego. Dane osobowe są przekazywane do podmiotów przetwarzających dane w imieniu administratora danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.2603.56.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie kompleksowego nadzoru autorskiego nad zgodnością wykonywanych robót budowlanych z dokumentacją projektową (nadzór autorski) nad zadaniem pn.: „Przebudowa wiaduktu w ul. Żeromskiego w Radomiu nad torami PKP wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pełnego zakresu czynności określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2023.682 z późn.zm.) dla tego rodzaju czynności. Dodatkowo zakresem Przedmiotu zamówienia objęte będą także roboty dodatkowe i zamienne jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji nadzorowania inwestycji, które będą niezbędne do zakończenia i odbioru inwestycji. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia, zwany dalej OPZ, został określony w Załączniku nr 8 do SWZ i obejmuje w szczególności:
1) wykonanie pełnego zakresu czynności nadzoru autorskiego, określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
2) wszelkie prace analityczno-projektowe realizowane zarówno w siedzibie Wykonawcy, jak również w trakcie pobytów na budowie i/lub pobytów w siedzibie Zamawiającego, wykonywane na wezwanie/zapytanie Zamawiającego i/lub wezwanie/zapytanie przedstawicieli nadzoru inwestorskiego (potwierdzone przez Zamawiającego),
3) dokonywania czynności wskazanych w OPZ w odniesieniu do dokumentacji projektowej i realizowanych robót,
4) uczestniczenia w czynnościach wykonywanych bezpośrednio na terenie budowy, tj. brania udziału w komisjach i naradach technicznych oraz odbiorach w zakresie i na warunkach określonych w OPZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Koordynatora Zespołu Projektantów
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 i w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp lub art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 2) uprawnień do
prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 4) zdolności technicznej lub zawodowej: Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem niezbędnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia oraz odpowiednimi do stanowisk jakie im zostaną powierzone. Wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które musi mieć dostępne na każdym etapie realizacji zamówienia - zgodnie z poniższym wykazem:
a) Koordynator Zespołu Projektantów
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U.2023.682 z późn.zm. ) oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie w/w ustawy, bądź odpowiadające w/w uprawnieniom, ważne uprawnienie budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnieniami zagranicznymi równoważnymi, uznanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art. 12 a Prawa budowlanego, tj. ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22.12.2015 r.
- wykształcenie wyższe techniczne,
- doświadczenie zawodowe: praca na stanowisku projektanta przy opracowaniu minimum jednej dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę mostu, wiaduktu lub estakady o obciążeniu dla klasy A oraz rozpiętości teoretycznej najdłuższego przęsła co najmniej 20 m lub długości obiektu co najmniej 60 m;
b) Projektant branży drogowej:
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U.2023.682 z późn.zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie w/w ustawy, bądź odpowiadające w/w uprawnieniom, ważne uprawnienie budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnieniami zagranicznymi równoważnymi, uznanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art. 12 a Prawa budowlanego, tj. ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22.12.2015 r.
- wykształcenie wyższe techniczne,
- doświadczenie zawodowe: praca na stanowisku projektanta przy realizacji co najmniej dwóch zadań obejmujących opracowanie minimum dwóch dokumentacji projektowych na budowę lub przebudowę dróg klasy minimum G2/2;
c) Projektant branży elektrycznej:
- uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U.2023.682 z późn.zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie w/w ustawy, bądź odpowiadające w/w uprawnieniom, ważne uprawnienie budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnieniami zagranicznymi równoważnymi, uznanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art. 12 a Prawa budowlanego, tj. ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22.12.2015 r.
- wykształcenie kierunkowe,
- doświadczenie zawodowe: praca na stanowisku projektanta na co najmniej trzech zadaniach polegających na budowie lub przebudowie oświetlenia drogowego i sieci elektroenergetycznych, o wartości co najmniej 300.000,00 PLN brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych) każde zadanie;
d) Projektant branży sanitarnej:
- uprawnienia budowlane do projektowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, wodociągowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U.2023.682 z późn.zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie w/w ustawy, bądź odpowiadające w/w uprawnieniom, ważne uprawnienie budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnieniami zagranicznymi równoważnymi, uznanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art. 12 a Prawa budowlanego, tj. ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22.12.2015 r.
- doświadczenie zawodowe: praca na stanowisku projektanta na co najmniej trzech zadaniach polegających na budowie lub przebudowie sieci kanalizacyjnych i/lub wodociągowych o wartości co najmniej 1.000.000,00 PLN brutto (słownie: jeden milion złotych) każde zadanie.
2. Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 7 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy), na podstawie jednej lub większej ilości umów usługi nadzoru autorskiego polegające na:
a) pełnieniu nadzoru autorskiego nad realizacją dwóch zadań polegających na budowie lub przebudowie dróg wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 000.000,00 PLN brutto (słownie: jeden milion złotych) każde zadanie,
b) pełnieniu nadzoru autorskiego nad realizacją trzech robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie drogowych obiektów inżynierskich, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. 2022.1693 ze zm.) o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 3.500.000,00 PLN brutto (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych) - każdy obiekt.
UWAGA!
1) Przez wykonaną (zakończoną) usługę nadzoru autorskiego rozumie się pełnienie nadzoru nad robotami potwierdzonymi końcowym protokołem odbioru (zakończony nadzór nie uwzględnia okresu rękojmi i gwarancji na obiektach).
2) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku
w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego zostaną przeliczone wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu
w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu zamieszczenia ogłoszenia NBP nie opublikował średnich kursów walut zostanie przyjęty pierwszy opublikowany po tej dacie kurs NBP.
3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1.4 pkt. 1) SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy. Natomiast warunek określony w pkt 7.1.4 pkt 2) SWZ musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców ubiegających się o zamówienie lub członek konsorcjum jeżeli wykaże doświadczenie określone w literze a), a inny członek konsorcjum doświadczenie w literze b).
W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, o których mowa w pkt. 6.1, 6.2 i 6.3 SWZ wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda:
1) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 3, art. 108 ust. 1 pkt. 4, art. 108 ust. 1 pkt. 5, art. 108 ust. 1 pkt. 6 Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ)
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.2 pkt. 2) SWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.2 pkt. 2) SWZ zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. pkt 4 SWZ) na zasadach określonych w art. 118 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 9.2. pkt 1) i 2) SWZ dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5. Dokumenty, o których mowa w pkt 9.1 pkt 1)-3) oraz 9.2 pkt 1)-2) SWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 274 ust. 1 PZP.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 6.1, 6.2 i 6.3 SWZ oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. SWZ Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu następujące podmiotowe środki dowodowe (w terminach wskazanych w SWZ):
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda:
1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 7 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane (wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SWZ),
2) oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie usługami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Wykaz osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W terminie składania ofert określonym w pkt 14.1. SWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:
a) Formularz Oferty sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektron. (tj. w postaci elektron. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron.) lub w postaci elektron. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
b) oświadczenie z art. 125 Pzp sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektron. (tj. w postaci elektron. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron.) lub w postaci elektron. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podpisane przez osobę/osoby upoważn.do reprezentacji podmiotu składającego oświad. złożone przez:
- Wykonawcę,
- każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zam.(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zam.),
- każdego z podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby na zasadzie art. 118 PZP (o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów).
c) oświadczenie w zakresie kryteriów oceny ofert - sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektron. (tj. w postaci elektron. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron.) lub w postaci elektron. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu składającego oświad.
d) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (o ile dotyczy) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zam. lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zam., będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów zgodnie z pkt 7.3. SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektron. (tj. w postaci elektron. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron.) lub w postaci elektron. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu składającego oświad.
e) odpis lub informację z KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca/podmiot udostępniający zasoby dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
f) (o ile dotyczy) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, jeżeli w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą (np. odpisu lub informacji z KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru), sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektron. (tj. w postaci elektron. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron.) lub w postaci elektron. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
g) (o ile dotyczy) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postęp. i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektron. (tj. w postaci elektron. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron.) lub w postaci elektron. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
h) podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP,
i) wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektron. osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1.500,00 zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1.4 pkt. 1) SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy. Natomiast warunek określony w pkt 7.1.4 pkt 2) SWZ musi spełnić co najmniej jeden z wykonawców ubiegających się o zamówienie lub członek konsorcjum jeżeli wykaże doświadczenie określone w literze a), a inny członek konsorcjum doświadczenie w literze b).
W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-15 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Złożenie oferty następuje przy użyciu Platformy e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-15 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-14
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z art. 7 ust. 1 UOBN z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę:
1. wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN;
2. którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2023.1124 z późn.zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN;
3. którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN.
Wykluczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 UOBN następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 UOBN, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
Zamawiający będzie weryfikował przesłankę wykluczenia, o której mowa w art. 7 ust. 1 UOBN na podstawie:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Oświadczenie składa każdy z wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz podmiot udostępniający zasoby do dyspozycji wykonawcy.
W celu eliminacji zakłócenia konkurencji, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 6 PZP Zamawiający wydłuża termin składania ofert z 7 do 14 dni.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosić będzie 5 % ceny łącznej wynikającej z oferty.
Na wykonane usługi objęte przedmiotem niniejszego zamówienia Wykonawca udziela Zamawiającemu 7 lat rękojmi za wady licząc od daty określonej w protokole odbioru końcowego przedmiotu umowy.