III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
A. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku. b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku. c) zdolności technicznej lub zawodowej: c.1) Wykonawcy: Cz. I ,,nadzór inwestorski przy budowie budynku Szkoły wraz z halą sportową, budynkiem garażu wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędna infrastrukturą techniczną w Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy” o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 2 usługi polegające na kompleksowym nadzorze budowy budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 10.000,00m² i nadzorowali realizację inwestycji przez kolejne etapy: fundamenty, konstrukcja, dach, roboty wykończeniowe, instalacje sanitarne, elektryczne do momentu uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie. Wykonawca przedstawi dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie; W przypadku, jeżeli wartość zamówienia wyrażona została w umowie w walucie innej niż polski złoty – równowartość tej kwoty w złotych brutto wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. UWAGA - Pod pojęciem „budowa” Zamawiający rozumie wykonanie budynku od podstaw w określonym miejscu, trwale związanego z gruntem. Zamawiający nie uznaje za budowę, na potrzeby przedmiotowego postępowania przebudowy i nadbudowy. - Pod pojęciem „budynku użyteczności publicznej” Zamawiający rozumie budynki przeznaczone na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, turystyki, oświaty, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej z wyłączeniem obiektów o konstrukcji stalowej lub z prefabrykatów wielkogabarytowych typu hale stałe, systemowe, magazyny. Wyłączeniu również podlegają garaże, myjnie samochodowe oraz parkingi wielopoziomowe. - Przez „kompleksowy nadzór” nad realizacją robót budowlanych należy rozumieć świadczenie usług nadzoru nad realizacją robót budowlanych w co najmniej czterech specjalnościach: konstrukcyjno – budowlanej, inżynierii drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych. - „Powierzchnia użytkowa” – do określenia powierzchni należy przyjąć powierzchnię użytkową z projektu budowlanego. Cz. II ,,nadzór inwestorski przy budowie budynku żłobka wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ew. 102/2, 103, 31 i 32 z obrębu 1-10-25 w Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy” o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 2 usługi polegające na pełnieniu kompleksowego nadzoru nad realizacją robót budowlanych polegających na budowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1.000,00m² (każda z usług). Powyższy warunek będzie spełniony gdy, inspektor pełnił funkcję inspektora nadzoru przy realizacji inwestycji przez kolejne etapy tj.: fundamenty, konstrukcja, dach, roboty instalacyjne (w zakresie sanitarnym i elektrycznym), roboty montażowe, roboty wykończeniowe z uzyskaniem pozwolenia na użytkownie. Wykonawca przedstawi dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie; W przypadku, jeżeli wartość zamówienia wyrażona została w umowie w walucie innej niż polski złoty – równowartość tej kwoty w złotych brutto wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. UWAGA: - Przez „kompleksowy nadzór” nad realizacją robót budowlanych należy rozumieć świadczenie usług nadzoru nad realizacją robót budowlanych w co najmniej trzech specjalnościach: konstrukcyjno – budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych. - Pod pojęciem „budynku użyteczności publicznej” Zamawiający rozumie budynki przeznaczone na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, turystyki, oświaty, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej z wyłączeniem obiektów o konstrukcji stalowej lub z prefabrykatów wielkogabarytowych typu hale stałe, systemowe, magazyny. Wyłączeniu również podlegają garaże, myjnie samochodowe oraz parkingi wielopoziomowe. c.2) osób: Cz. I ,,nadzór inwestorski przy budowie budynku Szkoły wraz z halą sportową, budynkiem garażu wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędna infrastrukturą techniczną w Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy” o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, iż w trakcie wykonania zamówienia dysponować będą oraz na potrzeby jego prawidłowej realizacji skierują do realizacji co najmniej: a) jedną osobą, która pełnić będzie funkcję Inspektora Nadzoru w branży konstrukcyjna - budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi, ponadto wskazana osoba winna posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru, w trakcie którego pełniła funkcję inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno – budowlanej przy budowie budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej wynoszącej co najmniej 10.000,00 m². W ramach pięcioletniego doświadczenia wymagane jest wykazanie doświadczenia w pełnieniu funkcji inspektora jw. w okresach (….od….do…), których suma wyniesie pięć lat. b) Jedna osobę, która będzie pełnić funkcję Inspektora Nadzoru w branży drogowej – posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieria drogowa bez ograniczeń ponadto wskazana osoba winna posiadać doświadczenie pięcioletnie w pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru zdobyte przy realizacji budowy dróg. c) Jedna osobę, która będzie pełnić funkcję Inspektora Nadzoru w branży elektrycznej – posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń ponadto wskazana osoba winna posiadać doświadczenie pięcioletnie w pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru robót zdobyte przy budowie co najmniej dwóch budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej wynoszącej co najmniej 10.000,00 m² każda. d) Jedna osobę, która będzie pełnić funkcję Inspektora Nadzoru w branży sanitarnej - posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń ponadto wskazana osoba winna posiadać doświadczenie zdobyte przy budowie co najmniej dwóch budynków użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej wynoszącej co najmniej 10.000,00 m² każda. UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). Cz. II ,,nadzór inwestorski przy budowie budynku żłobka wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ew. 102/2, 103, 31 i 32 z obrębu 1-10-25 w Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy” o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, iż w trakcie wykonania zamówienia dysponować będą oraz na potrzeby jego prawidłowej realizacji skierują do realizacji co najmniej jedną osobę posiadającą: 1) uprawnienia budowlane do wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi; posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenia zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora, w tym doświadczenie przy realizacji co najmniej dwóch usług obejmujących nadzór nad realizacją budowy budynków użyteczności publicznej o powierzchni zabudowy wynoszącej co najmniej 1.000,00m² (każda z tych usług); 2) uprawnienia budowlane do wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń: posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, w tym doświadczenie przy realizacji co najmniej dwóch usług obejmujące nadzór nad realizacją robót w zakresie sieci i instalacji sanitarnych w budynkach użyteczności publicznej o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 700,00m² (każda z tych usług); 3) uprawnienia budowlane do wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń; posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie przy realizacji co najmniej dwóch usług w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, w tym doświadczenie przy realizacji sieci i instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych w budynkach użyteczności publicznej o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 700,00m² (każda z tych usług). UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394) 2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: - warunek określony w III.A.1.2)c)c.1) zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzi, iż spełnia ww. warunek, - warunek określony w III.A.1.2)c)c.2) zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub Wykonawcy łącznie potwierdzą, iż spełniają ww. warunek. B. Przesłanki wykluczenia Wykonawców 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy. 2. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy. 3. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 4. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt. III.B.3 SIWZ. 5. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu do każdej z części zamówienia, o których mowa w pkt III.A.2.c SIWZ: a) wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, że usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy w zakresie wymaganym w punkcie III.A.1.2)c)c.1) SIWZ – wykaz usług stanowi załącznik nr 9 A i 9 B do SIWZ, b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych – uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, w zakresie wymaganym w punkcie III.A.1.2)c)c.2) SIWZ – wykaz osób stanowi załącznik nr 10 A i 10 B do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu wypełnionego formularza oferty o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1. 1 i 1.2 do SIWZ. W przypadku ubiegania się o przyznanie punktów w kryterium Doświadczenie osób realizujących zamówienie, na potwierdzenie spełnienia tego wymagania, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty załącznik – pn. „Informacja do kryterium oceny ofert – Doświadczenie osoby realizującej zamówienie - sporządzony wg wymagań opisanych w SIWZ oraz wzoru - Załącznik nr 1A i 1B do SIWZ. 2. Ponadto do oferty należy załączyć: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ, b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ, c) oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, wraz ze wskazaniem części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz z podaniem firm podwykonawców lub informacją o samodzielnym wykonaniu zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. d) dokument (np. pełnomocnictwo, odpis z właściwego rejestru, np. Krajowego Rejestru Sądowego, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub umowa spółki cywilnej, itp.) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty, w przypadku pełnomocnictwa, do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie; - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. e) w przypadku gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów, potwierdzającego oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia c) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje czynności, których wskazane zdolności dotyczą (czy będzie brał udział w wykonaniu zamówienia). Powyższy dokument należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. f) kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem potwierdzenia wniesienia wadium, w przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale lub oryginał zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. UWAGA W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w pkt 1 Załącznika nr 8 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca, który nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej, może złożyć ww. oświadczenie wraz z ofertą – należy wówczas złożyć ww. oświadczenie o treści określonej w pkt 2 Załącznika nr 8 do SIWZ.