III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 150.000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
A. Wykonawca spełni warunek, jeśli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykaże się wykonaniem w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej i ukończonej w terminie, co najmniej jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inwestora zastępczego lub inspektora nadzoru lub menadżera projektu lub inżyniera kontraktu lub innego równoważnego oraz sprawowaniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu art. 25 – 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.) nad zadaniem inwestycyjnym obejmującym remont lub modernizację obiektu o wartości nadzorowanych robót budowlanych co najmniej 1.000.000,00 zł brutto, przy czym w ramach inwestycji powinny być:a) wykonywane roboty w następujących branżach: konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej, telekomunikacyjnej orazb) realizowana sprawozdawczość finansowa ze środków zewnętrznych orazc) realizowany nadzór nad sprawdzeniem i weryfikacją dokumentacji projektowej obejmującej branże: konstrukcyjno – budowlaną, elektryczną, sanitarną oraz telekomunikacyjną.Wykonawca załączy dowody określające czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe lub ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane, ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego.Jako „zakończenie realizacji usługi” należy rozumieć doprowadzenie nadzorowanego zadania do oddania przez Wykonawcę i odebrania go bez uwag przez Zleceniodawcę.Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku nadzorów nad robotami budowlanymi w celu uzyskania kwoty 1.000.000,00 zł brutto.Jako „zadanie inwestycyjne”, nad którym pełniony był nadzór Zamawiający rozumie zadanie / inwestycję / projekt realizowane w ramach jednej umowy finansującej realizację zadania / inwestycji / projektu. B. Wykonawca spełni warunek, jeśli wskaże osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone, tj.: 1) Inspektor nadzoru – Inżynier Wiodący (koordynator wielobranżowego zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego), który powinien posiadać:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi „bez ograniczeń” zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w specjalności którą nabył, pełniąc funkcję inspektora nadzoru lub kierownika budowy a także - posiada doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji Inżyniera Wiodącego /Koordynatora prac wielobranżowego zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego/ Kierownika zespołu Menadżera Projektu/ lub równorzędny przy realizacji przynajmniej dwóch inwestycji (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania), o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto każda, przy czym w ramach wskazanej inwestycji realizował czynności: - nadzoru merytorycznego i organizacyjnego nad realizacją przedmiotu zamówienia ze strony Menadżera projektu oraz- kontroli i koordynacji prac wielobranżowego zespołu nadzoru Menadżera projektu w tym kontroli formalnej i merytorycznej dokumentów opracowanych lub weryfikowanych przez zespół Menadżera projektu oraz- prowadzenia dokumentacji zarządczej inwestycji oraz- opiniowania dokumentów związanych z realizacją inwestycji pod kątem zgodności z prawem zamówień publicznych.W ramach niniejszego zamówienia Inżynier Wiodący będzie pełnić jednocześnie funkcję inspektora nadzoru w ramach jednej z funkcji wskazanych w lit. B poz. 2 lit. a-d w wielobranżowym zespole nadzoru.2) Wielobranżowy zespół nadzoru – będą tworzyć inspektorzy nadzoru którzy muszą posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi „bez ograniczeń” w poniższych specjalnościach:a) inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych powinien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjnej, b) inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych powinien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, c) inspektor nadzoru robót sanitarnych powinien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, d) inspektor nadzoru robót elektrycznych powinien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,a także:e) inspektor nadzoru prac konserwatorskich powinien posiadać: - kwalifikacje określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz - doświadczenie zawodowe nabyte podczas pełnienia funkcji inspektora nadzoru prac konserwatorskich lub kierowania pracami konserwatorskimi na zabytkach rejestrowych nad co najmniej jedną inwestycją (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania) na obiektach zabytkowych kubaturowych o wartości prac nie mniejszych niż 1.000.000,00 zł brutto,f) inspektor nadzoru prac archeologicznych - osoba pełniąca nadzór archeologiczny powinna posiadać:- kwalifikacje, o których mowa w art. 37e ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, zgodnie z którym: „Badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych. Doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.”g) specjalista ds. rozliczeń i sprawozdawczości powinien posiadać doświadczenie zawodowe przy obsłudze inwestycji, co oznacza, że obsługiwał w zakresie finansowym i sprawozdawczym, co najmniej jedną inwestycję (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania) o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto.h) specjalista ds. zamówień publicznych powinien posiadać doświadczenie zawodowe przy obsłudze inwestycji, co oznacza, że powinien:- posiadać doświadczenie zawodowe w przygotowaniu i uczestnictwie przynajmniej jednego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania) o wartości zamówienia równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz- posiadać doświadczenie zawodowe w przygotowaniu i uczestnictwie co najmniej jednego zamówienia (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania) w zakresie dostaw urządzeń audiowizualnych (monitory, projektory) lub sprzętu komputerowego (np. serwery, stacje komputerowe) o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto.Inspektorzy nadzoru, o których mowa w ppkt B poz. 2 lit. a-d, w tym inspektor nadzoru - Inżynier Wiodący, o którym mowa w lit. B poz. 1 (z racji pełnieni funkcji inspektora nadzoru w ramach jednej z funkcji wskazanych w lit. B poz. 2 lit. a-d w wielobranżowym zespole nadzoru) muszą posiadać:- uprawnienia budowlane „bez ograniczeń” zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz- kwalifikacje określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj. przez co najmniej 18 miesięcy brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury oraz- udokumentowane doświadczenie zawodowe, w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami w danej specjalności, co oznacza, że powinni posiadać wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe oraz- doświadczenie nabyte podczas pełnienia funkcji inspektora nadzoru lub kierownika budowy w danej specjalności nad co najmniej jedną inwestycją (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania) na obiekcie zabytkowym /zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków zgodnie z ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami o wartości prac nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 220).Uwagi do lit. B (warunek dotyczący osób):1) Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania sumarycznych kwot, o których mowa powyżej wskazanych odrębnie dla inspektorów nadzoru i specjalistów. Zamawiający nie dopuszcza, w celu uzyskania korzystniejszej punktacji w kryterium doświadczenie Inspektora nadzoru – Inżyniera Wiodącego, wykazywania zadań realizowanych w ramach jednej umowy nadzoru, odbieranych odrębnymi protokołami odbioru, jako odrębnych inwestycji. 2) Przez wartość inwestycji rozumie się całkowitą kwotę wydatków nadzorowanej inwestycji/ projektu/umowy na dzień zakończenia realizacji. 3) Jako „zakończenie zadania” należy rozumieć doprowadzenie nadzorowanego zadania do oddania przez Wykonawcę i odebrania go bez uwag przez Zleceniodawcę.4) W celu potwierdzenia spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest do wykazania jednej osoby do pełnienia funkcji Inspektora nadzoru - Inspektora Wiodącego oraz co najmniej po jednej osobie do pełnienia funkcji, o których mowa w lit. B poz. 2 lit. a-h, z zastrzeżeniem, iż Inspektor nadzoru - Inspektor Wiodący będzie jednocześnie pełnił jedną z funkcji inspektora nadzoru w branżach, o których mowa w lit. B poz. 2 lit. a-d, 5) Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z funkcji wymienionych w lit B poz. 2 lit. a-d.6) Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Zamawiający wymaga wskazania w ofercie imienia i nazwiska oraz doświadczenia zawodowego osoby, która będzie pełnić funkcję Inspektora nadzoru -Inżyniera Wiodącego.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, potwierdzających brak podstaw do wykluczenia:1. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,2. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,4. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, potwierdzających spełnianie warunków udziału dotyczących:1.1. sytuacji ekonomicznej i finansowej:informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zmawiającego, tj. w wysokości co najmniej 150.000,00 zł.Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.1.2. zdolności technicznej lub zawodowej:a) wykazu usług – zgodnie z pkt III.1.3) lit. A ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ) – wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat i miejsca wykonania, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.b) wykazu osób – zgodnie z pkt III.1.3) lit. B ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ) – skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.2. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę, dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.2. Dokumenty dotyczące innych podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca 2.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3) ogłoszenia.2.2. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; propozycja wzoru zobowiązania została określona w załączniku nr 7 do SIWZ.2.3. Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów, które określają w szczególności:1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.2.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożył w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty określone w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.3. Dokumenty dotyczące podwykonawcy Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia.Ponadto Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.4. Dokumenty, które składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie4.1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – każdy z nich:1) składa wraz z ofertą oświadczenie z pkt III.3) ogłoszenia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia,2) składa oświadczenie, o którym mowa w pkt pkt III.7) ppkt 1 ogłoszenia, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej – w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych,3) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców),4) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów dotyczących tego Wykonawcy, określonych w pkt III.5.1) ppkt 1 ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt pkt III.1) ogłoszenia.4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie dołączają do oferty pełnomocnictwo wskazujące, czy pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.5. Dokumenty, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia:1) ppkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) ppkt 2 – 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym:a) w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 oraz ppkt 2 lit. b – nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,b) w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 2 lit. a – nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5.4. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt pkt III.4) ppkt 1 ogłoszenia, składa dokument, o którym mowa w pkt 5.1 ppkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.