Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania: Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu nowo budowanej obwodnicy Konradowa...
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT NOWOSOLSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770103
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: MONIUSZKI 3
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sól
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-100
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiat-nowosolski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nowosolski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1132316427
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Targowa 74
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-734
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rafal.czernicki@plk-sa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.plk-sa.pl
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Zamawiający: Powiat Nowosolski reprezentowany przez Zarząd Powiatu działa w niniejszym postępowaniu w imieniu własnym, jako Zamawiający oraz w imieniu Partnera: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w oparciu o pełnomocnictwo zawarte w Umowie zawartej w dniu 19.06.2019r. z póżn. zm. pomiędzy ww. podmiotami.
Upoważnionym do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w ich imieniu i na rzecz Zamawiających, o których mowa powyżej, jest Powiatowy Zarząd Dróg w Nowej Soli, reprezentujący Powiat Nowosolski, zwany dalej PZD.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji zadania: Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu nowo budowanej obwodnicy Konradowa...
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f35f555a-d5b9-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00161972
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ (dalej jako „Platforma”) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/sp_nowasol
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 10.5. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z2017 r. poz. 1320; dalej: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
włączona obsługa JavaScript,
zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
szyfrowanie na https://platformazakupowa.pl/ odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
10.6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i składając ofertę w postaci elektronicznej:
akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
10.7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z https://platformazakupowa.pl/, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę
w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy PZP.
10.8. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 14.20. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zwane dalej „RODO”, obowiązek informacyjny określony w art. 13 lub art. 14 RODO ciąży na Wykonawcach, którzy pozyskali dane osobowe osób trzecich w celu przekazania ich Zamawiającemu w ofertach (np. osób, których dane służą do wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, osób kierowanych do realizacji zamówienia, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które zostaną wskazane jako podwykonawca). W takim przypadku Wykonawca oświadcza w formularzu oferty – załącznik nr 1 do SWZ, że wypełnił obowiązki informacyjne przewidziane
w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego
w niniejszym postępowaniu. W przypadku gdy Wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO Wykonawca nie składa oświadczenia (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3411.07.2022.PZD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania „Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu nowobudowanej obwodnicy Konradowa w nowym śladzie DP nr 1050F wraz z budową przyległego układu drogowego, w zamian za likwidację przejazdów kolejowo-drogowych na linii kolejowej nr 273 – kat. C w km 134,546 w Zakęciu oraz kat. C w km 135,529 i kat. D w km 135,753 w Konradowie, w ramach projektu POIiŚ 5.1-35 pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”.
2.2. Kod/y Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
2.3. Przedmiotem zamówienia jest profesjonalne świadczenie usług polegających na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu (dalej IK) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu nowobudowanej obwodnicy Konradowa w nowym śladzie DP nr 1050F wraz z budową przyległego układu drogowego, w zamian za likwidację przejazdów kolejowo-drogowych na linii kolejowej nr 273 – kat. C w km 134,546 w Zakęciu oraz kat. C w km 135,529 i kat. D w km 135,753 w Konradowie, w ramach projektu POIiŚ 5.1-35 pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”.
2.3.1. Zakres obowiązków IK: pełnienie nadzoru nad robotami budowlanymi, wykonywanymi w ramach ww. zadania inwestycyjnego oraz świadczenie usług doradczych i prawnych związanych z kontrolą i nadzorem nad realizacją niniejszego zadania inwestycyjnego,
w tym pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351
z późn. zm.), w ramach ww. zadania inwestycyjnego, w tym:
– nadzór inwestorski
Obowiązki Inżyniera Kontraktu:
Do podstawowych obowiązków IK będzie należało sprawowanie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach, w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi oraz prowadzenie nadzoru w zakresie ochrony środowiska, zgodnie z przepisami z zakresu ochrony środowiska, w tym ochrony gatunkowej oraz zgodnie z wydanymi decyzjami. . Realizacja inwestycji wymaga odpowiedniego nadzoru specjalistów z zakresu branży konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej i technologicznej. Usługi w zakresie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego, zgodnego z zatwierdzonym projektem budowlanym są niezbędnym elementem prawidłowej realizacji inwestycji.
Do obowiązków IK będzie należeć m.in.: weryfikacja i zatwierdzenie dokumentów (obmiary, kosztorysy powykonawcze) stanowiących podstawę do dokonania przez Zamawiającego płatności na rzecz Wykonawcy; sprawdzanie kompletności
i prawidłowości dokumentów wymaganych do odbioru robót budowlanych; opiniowanie
i rekomendowanie ewentualnych propozycji zmian rozwiązań projektowych; monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania
i zgodności z obowiązującym przy realizacji umowy harmonogramem robót; organizowanie narad technicznych, problemowych i innych spotkań uczestników procesu inwestycyjnego zaangażowanych w realizację umowy stron, organizacja i koordynacja działań wszystkich stron uczestniczących w przedsięwzięciu inwestycyjnym.
Powyższe ma zapewnić kontrolę nad terminowością i jakością realizowanych robót budowlano-montażowych. W okresie rękojmi za wady i gwarancji jakości Inżynier na wezwanie Zamawiającego jest zobowiązany (w ramach ustanowionego w Umowie wynagrodzenia) do uczestniczenia w przeglądach gwarancyjnych dokonywanych na terenie obiektu , które będą wynikały z Umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych bez prawa do żądania dodatkowego wynagrodzenia. Termin realizacji usługi IK wpisuje się w założone ramy czasowe realizacji zadania inwestycyjnego pn: „Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu nowobudowanej obwodnicy Konradowa w nowym śladzie DP nr 1050F wraz z budową przyległego układu drogowego, w zamian za likwidację przejazdów kolejowo-drogowych na linii kolejowej nr 273 – kat. C w km 134,546 w Zakęciu oraz kat. C w km 135,529 i kat. D w km 135,753 w Konradowie,
w ramach projektu POIiŚ 5.1-35 pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”.
– zastępstwo inwestycyjne [powiernictwo inwestycyjne]
Do obowiązków IK będzie należało w szczególności:
bieżące weryfikowanie założeń projektowych oraz zastosowanych rozwiązań technicznych pod kątem zgodności z PFU oraz prawidłowego funkcjonowania projektowanego obiektu [bieżąca weryfikacja będzie potwierdzana notatkami lub pismami stanowiącymi zatwierdzenie proponowanego rozwiązania],
bieżąca weryfikacja projektu budowlanego pod względem zgodności z Prawem budowlanym, ustawą PZP oraz innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego [weryfikacja projektu budowlanego zakończona zostanie raportem końcowym
z weryfikacji przekazanym Zamawiającemu],
systematyczny nadzór nad sprawnym przebiegiem robót budowlanych aż do odbioru końcowego poprzez:
Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego – w rozumieniu art. 26 ustawy Prawo budowlane,
Pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego – w rozumieniu art. 27 ustawy Prawo budowlane.
2.4. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) co najmniej osoby wskazanej w pkt 7.2.4.1 lit. e) SWZ, tj.:
Inżyniera Rezydenta,
z wyłączeniem osób, dedykowanych przez Wykonawcę do pełnienia w ramach niniejszej usługi - funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2020. poz. 1333 z późn. zm.)
Realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jakości i terminowości wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to większa dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu [wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy], lepsza kontrola wykonania zamówienia z uwagi na podporządkowanie pracowników wynikające ze stosunku pracy większe zaangażowanie pracowników [wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych, co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia].
4.2.6.) Główny kod CPV: 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryterium – przypisując odpowiednią wagę procentową:
a) Cena oferty - 60 % (max. 60 pkt.)
b) Czas reakcji - 40% (max. 40 pkt.)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
7.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy PZP, dotyczące:
7.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
7.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
7.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
7.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że:
7.2.4.1. dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia tj.:
a) Inżyniera Kontraktu, w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, który:
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
posiada minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe, jako Inspektor nadzoru lub Kierownik budowy/robót branży konstrukcyjno-budowlanej;
pełnił funkcję jako Inspektor nadzoru lub Kierownik budowy/robót
w tym na co najmniej jednym zadaniu związanym z budową, przebudową lub rozbudową drogi min. klasy Z, wykonaną nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane należycie o wartości co najmniej 6 000 000,00 zł brutto;
b) Z-cę Inżyniera Kontraktu, który:
posiada uprawnienia budowlane w specjalności drogowej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
posiada minimum rok doświadczenia w wykonywaniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub Zastępcy Inżyniera Kontraktu w zakresie robót drogowych;
pełnił funkcję nadzoru inwestorskiego nad realizacją co najmniej jednej roboty budowlanej branży drogowej o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN) polegającej na wykonaniu robót branży drogowej np. nadzór inwestorski nad budową drogi, ścieżki rowerowej, ciągów pieszych;
c) 1 (jedną) osobę do nadzorowania robót branży mostowej (kierownik robot branży mostowej), która:
posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami mostowymi bez ograniczeń, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
posiada nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót mostowych, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. robót w zakresie budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów mostowych o wartości łącznej nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN);
d) 1 (jedną) osobę – Inspektora nadzoru budowlanego, która:
posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej.
posiada nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu i/lub nadzorowaniu robót, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. robót w zakresie budowy lub przebudowy drogi przebiegającej w tunelu, obiekcie mostowym lub budowlach kolejowych takich jak: most, wiadukt lub estakada pod lub nad czynnymi torami kolejowymi o wartości łącznej nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN);
e) 1 (jedną) osobę – Inspektora nadzoru budowlanego, która:
posiada uprawnienia państwowe ds. robot instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
posiada nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu i/lub nadzorowaniu robót, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. robót w zakresie budowy, rozbudowy, przebudowy sieci elektrycznych i elektroenergetycznych o wartości łącznej nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN);
f) 1 (jedną) osobę – Inspektora nadzoru budowlanego, która:
posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
posiada nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu i/lub nadzorowaniu robót, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. robót w zakresie budowy lub przebudowy infrastruktury w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych o wartości łącznej nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN);
g) 1 (jedną) osobę – Inspektora z uprawnieniami budowlanymi, która:
posiada budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych;
posiada nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu i/lub nadzorowaniu robót, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. robót w zakresie kolejowych obiektów budowlanych
o wartości łącznej nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN);
h) 1 (jedną) osobę – Inspektora nadzoru budowlanego, która:
posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności kolejowej w zakresie sterowania ruchem kolejowym w zakresie sterowania ruchem kolejowym.
posiada nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu i/lub nadzorowaniu robót, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. robót w zakresie budowy lub przebudowy infrastruktury w zakresie sterowania ruchem kolejowym o wartości łącznej nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN);
i) 1 (jedną) osobę – Inspektora nadzoru budowlanego, która:
posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń telekomunikacyjnych, w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną.
posiada nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu i/lub nadzorowaniu robót, odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. robót w zakresie budowy, przebudowy lub remontu infrastruktury kolejowej w zakresie, sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną, której zakres obejmował zabudowę systemu SDIP o wartości łącznej nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100 PLN);
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1.2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w pkt. 7.1 i 7.2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt 8.3.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
8.1.2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w pkt. 7.1 i 7.2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w pkt 8.3.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1.2 składają odrębnie:
a) Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie,
w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu;
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
b) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2a do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
8.2. Ponadto do oferty należy załączyć:
8.2.1. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (dotyczy również spółki cywilnej);
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej
i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
8.2.2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w przypadku gdy Wykonawca, korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych
w art. 118 ustawy.
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać podmiot udostępniający zasoby lub notariusz.
8.2.3. Oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 PZP, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – dotyczy tylko Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
8.3. Oświadczenia i dokumenty składane na wezwanie:
8.3.1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
8.3.1.1.1. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz osób należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
b) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do zabezpieczenia oferty wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100)
12.1.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
12.1.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP.
12.1.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: nr 70 1560 0013 2004 8709 5000 0005. W tytule przelewu prosimy dodatkowo powołać się na nr przedmiotowego postępowania 3411.07.2022.PZD UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego (wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert) W przypadku wpłacania wadium w formie pieniężnej, prosimy o podanie w ofercie numeru konta, na które ma zostać zwrócone wadium po rozstrzygnięciu przetargu!
12.1.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty
w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać, co najmniej następujące elementy:
nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib.
określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
kwotę gwarancji/poręczenia,
termin ważności gwarancji/poręczenia,
bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego dokonane w formie pisemnej lub oświadczenia woli złożonego w postaci elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, do której zastosowanie będzie miało prawo polskie.
W treści gwarancji nie mogą być wymienione jakiekolwiek warunki i dokumenty uzasadniające roszczenie. Treść gwarancji powinna być zasadniczo zgodna z załączonym do SWZ wzorem stanowiącym załącznik nr ….. Przed złożeniem gwarancji Wykonawca uzyska od Zamawiającego akceptację jej treści.
12.1.6. Gwarancja wystawiona przez bank lub zakład ubezpieczeń nienadzorowany przez Komisję Nadzoru Finansowego „KNF” albo wystawiona przez zagraniczną instytucję kredytową lub ubezpieczeniową nienotyfikowaną w KNF wymaga uzyskania regwarancji od podmiotu nadzorowanego przez KNF lub od zagranicznej instytucji kredytowej lub ubezpieczeniowej notyfikowanej w KNF (zakładka podmioty sektora bankowego oraz podmioty rynku ubezpieczeniowego na stronie KNF https://www.knf.gov.pl). Gwarancja nie może być wystawiona przez banki lub zakłady ubezpieczeń objęte postępowaniem naprawczym, restrukturyzacyjnym, upadłościowym lub likwidacyjnym.
12.1.7. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w każdej dopuszczalnej przez Zamawiającego formie innej niż pieniądz, Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia bezpośrednio do Zamawiającego (osobie wyznaczonej do kontaktów dla przedmiotowego Zamówienia) albo oryginału dokumentu zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości żądanej przez Zamawiającego, wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienia osób do reprezentowania wystawcy zabezpieczenia (np. pełnomocnictwo, KRS) albo dokumentu zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości żądanej przez Zamawiającego w formie elektronicznej podpisanego podpisami kwalifikowanymi, w rozumieniu ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienia osób do reprezentowania wystawcy zabezpieczenia (np. pełnomocnictwo, KRS).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
15.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
15.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
15.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt. 8.2.1 – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika
z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga:
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
15.4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
15.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (pkt. 8.1.2 SWZ) składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania
w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
Powyższe oznacza, iż:
15.5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
15.5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia Umowy stanowią załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/sp_nowasol
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-25 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni