Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu pn.: „Rozbudowa DW nr 450 w Kaliszu–etap II(odc.od ul. Ks.Jolanty do ul. Antycznej wraz z przebud.wiaduktu kolejowego)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Kalisz - Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 251026249
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Złota 43
1.5.2.) Miejscowość: Kalisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdm.kalisz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pełnienie funkcji zarządcy dróg publicznych w mieście na prawach powiatu w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu pn.: „Rozbudowa DW nr 450 w Kaliszu–etap II(odc.od ul. Ks.Jolanty do ul. Antycznej wraz z przebud.wiaduktu kolejowego)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-755671cb-c4dd-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00093586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044622/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Pełnien.funkcji Inżyniera Kontraktu nad real.zad. pn.: Rozb.ulic w ciągu DW nr 450 na odc.od "Rogatki" do granicy m.Kalisza-etap II odc.od ul. Ks. Jolanty do ul. Antycznej wraz z przeb.wiaduktu kolej.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zdmkalisz.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zdmkalisz.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały określone w dokumentacji zamieszczonej pod adresem strony internetowej prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zostały zawarte w pkt 38 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zostały zawarte w pkt 38 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu pn.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 450 w Kaliszu – etap II (odcinek od ul. Księżnej Jolanty do ul. Antycznej wraz z przebudową wiaduktu kolejowego)”
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 594 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Inżyniera Rezydenta
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Inspektora robót drogowych
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Inspektora robót branży mostowej
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z zapisami pkt 9 SWZ: "9. Warunki udziału w postępowaniu.
9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
9.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają nw. warunki udziału dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej:
1/ jednej usługi polegającej na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego inwestycji polegającej na budowie/rozbudowie lub przebudowie drogi/ulicy obejmującej swoim zakresem m.in. wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej o dł. min. 500 mb lub powierzchni 3500 m2 i wykonanie nawierzchni z prefabrykowanych elementów betonowych i/lub kamiennych o powierzchni min. 2000 m2 - na drodze min. klasy Z,
2/ jednej usługi polegającej na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego inwestycji obejmującej budowę kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o śr. min 315 mm i dł. min. 700 mb,
3/ jednej usługi polegającej na prowadzeniu nadzoru inwestorskiego inwestycji obejmującej budowę lub przebudowę mostu/wiaduktu pod dwutorowymi lub więcej liniami kolejowymi/tramwajowymi o konstrukcji żelbetowej lub zespolonej o rozpiętości przęsła min. 10 m.
b) Wykonawca musi wskazać osoby, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca, na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które muszą być dostępne na etapie realizacji zamówienia i spełniać następujące wymagania:
1/ Inżynier Rezydent (1 osoba) – osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, konstrukcyjnej, mostowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie, posiadanie doświadczenia w pełnieniu funkcji Inżyniera Rezydenta/Kierownika zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego/kierownika budowy na min. jednej inwestycji obejmującej budowę lub przebudowę drogi/ulicy na drodze min. klasy Z, w ramach której wykonano m.in. jezdnię o nawierzchni bitumicznej o dł. min. 500 mb lub powierzchni 3500m2 i nawierzchnię z prefabrykowanych elementów betonowych i/lub kamiennych o powierzchni min. 2000 m2 oraz pełnieniu funkcji Inżyniera Rezydenta/Kierownika zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego/ kierownika budowy na min. jednej inwestycji obejmującej roboty budowalne polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie o łącznej wartości robót minimum 20.000.000,00 zł brutto,
2/ Inspektor robót drogowych (1 osoba) – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie, posiadanie doświadczenia w pełnieniu min. jednego nadzoru inwestorskiego jako inspektor robót drogowych lub pełnieniu funkcji kierownika budowy na inwestycji obejmującej budowę/rozbudowę lub przebudowę drogi/ulicy na drodze min. klasy Z, w ramach której wykonano m.in. jezdnię o nawierzchni bitumicznej o dł. min. 500 mb lub powierzchni 3500 m2 i nawierzchnię z prefabrykowanych elementów betonowych i/lub kamiennych o powierzchni min. 2000 m2,
3/ Inspektor robót elektrycznych (1 osoba) – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie,
4/ Inspektor robót sanitarnych (nadzór nad robotami w zakresie kanalizacji deszczowej, sanitarnej i sieci wodociągowej) (1 osoba) – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie i posiadająca doświadczenie w pełnieniu min. jednego nadzoru inwestorskiego jako inspektor robót drogowych lub pełnieniu funkcji kierownika budowy na inwestycji obejmującej budowę kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o śr. min. 315 mm i dł. min. 700 mb,
5/ Inspektor robót telekomunikacyjnych (1 osoba) – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie,
6/ Inspektor robót konstrukcyjnych (1 osoba) – osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub inżynieryjnej - mostowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie,
7/ Inspektor robót branży mostowej (1 osoba) – osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie oraz posiadająca doświadczenie w pełnieniu min. jednego nadzoru inwestorskiego jako inspektor robót mostowych lub pełnieniu funkcji kierownika budowy na budowie lub przebudowie mostu/wiaduktu pod dwutorowymi lub więcej liniami kolejowymi/tramwajowymi o konstrukcji żelbetowej lub zespolonej o rozpiętości przęsła min. 10 m,
8/ Inspektor robót branży kolejowej – obiekty budowlane (1 osoba) - posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności kolejowej w zakresie kolejowych obiektów budowlanych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie,
9/ Inspektor robót branży kolejowej – SRK (1 osoba) - posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności kolejowej w zakresie sterowania ruchem kolejowym, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie,
10/ Inspektor nadzoru przyrodniczego (1 osoba) – osoba posiadająca wykształcenie wyższe w zakresie biologii, ochrony środowiska lub ochrony przyrody, doświadczenie w przygotowaniu co najmniej dwóch opracowań w zakresie inwentaryzacji przyrodniczej wzdłuż inwestycji liniowych np. drogi, linii kolejowej lub inwentaryzacji przyrodniczych terenów objętych formą ochronną przyrody w myśl ustawy o ochronie przyrody lub inwentaryzacji przyrodniczej na potrzeby dokumentów planistycznych,
11/ Inspektor zagospodarowania terenu zielenią (1 osoba) - osoba posiadająca uprawnienia branżowe do pełnienia funkcji inspektora nadzoru terenów zieleni tj. osoba, która ukończyła specjalistyczny kurs organizowany przez stowarzyszenia naukowo-techniczne, np.: NOT (Naczelna Organizacja Techniczna), SITO (Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Ogrodnictwa), EFPF (Europejska Federacja Profesjonalnych Florystów) oraz inne organizacje prowadzące kursy i szkolenia w zakresie pielęgnacji terenów zielonych, zakończone egzaminem, na podstawie którego wydano zaświadczenie kwalifikacyjne w zakresie inspektora nadzoru terenów zieleni.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektora branży mostowej i branży konstrukcyjnej pod warunkiem łącznego spełniania przez taką osobę wyżej wskazanych wymogów.
Uwaga:
Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Inspektorzy nadzoru muszą posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazują łącznie spełnienie warunków, o których mowa w pkt. 9.2.3) lit. a) i b).
9.3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
UWAGA:
Warunki udziału w postępowaniu muszą być spełnione na dzień złożenia oferty, a stan ich spełnienia musi trwać przez całe postępowanie."
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z pkt 14.2.1. SWZ do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów: "14.2.1. brak podstaw wykluczenia:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SWZ*,
2) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SWZ.
*będzie miało zastosowanie tylko w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożonych więcej niż jedna oferta"
UWAGA:
Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 14.2.1 i 14.2.2 muszą potwierdzać brak podstaw wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień złożenia oferty, a stan ich spełnienia musi trwać przez całe postępowanie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z pkt 14.2.2. SWZ do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów: "14.2.2. spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy i usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy,
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
UWAGA:
Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 14.2.1 i 14.2.2 muszą potwierdzać brak podstaw wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień złożenia oferty, a stan ich spełnienia musi trwać przez całe postępowanie."
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 6.500,00 zł (słownie: sześć tysięcy pięćset złotych 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami pkt 13 SWZ: "13. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/konsorcja).
13.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty (propozycja pełnomocnictwa stanowi załącznik do SWZ).
13.2. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
13.3. W przypadku, o którym mowa w pkt. 13.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy (propozycja oświadczenia stanowi załącznik do SWZ).
13.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie i załącza je do oferty."
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmianę treści zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Ustawy oraz wskazanym w Projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-15 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zdmkalisz.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-15 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zgodnie z zapisami pkt 5 SWZ: "5. Termin realizacji zamówienia:
Usługa realizowana będzie w okresie od zawarcia umowy do dnia zakończenia realizacji robót budowlanych objętych nadzorem oraz przez okres rękojmi za wady i gwarancji jakości (liczony od daty odbioru końcowego).
1/ pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowanymi robotami budowlanymi, które zgodnie z umową na wykonanie robót budowlanych winny zakończyć się w okresie 550 dni od podpisania przez Zamawiającego umowy z Wykonawcą robót,
2/ planowany termin rozliczenia usługi nadzoru rozumiany jako data podpisania protokołu odbioru końcowego w ciągu 594 dni od
podpisania przez Zamawiającego umowy z Wykonawcą robót."
2. Zgodnie z zapisami pkt 10.1.1. SWZ: "10.1.1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę:
w stosunku do, którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1 – 6 Ustawy,
w stosunku do, którego zachodzi okoliczność, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Wykluczenie, o którym mowa w pkt 10.1.1.2 następuje na okres trwania okoliczności określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
Kontrola udzielania zamówień publicznych w zakresie zgodności z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego będzie wykonywana zgodnie z art. 596 ustawy Pzp.
Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego , które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej."