III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) wykonali w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: • co najmniej dwie usługi polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wraz z zarządzaniem kontraktem lub inwestora zastępczego lub inżyniera kontraktu lub podobnie nazwanej usługi, w zakres której wchodziły jako minimum: sprawdzenie dokumentacji projektowej, kompleksowe zarządzanie robotami budowlanymi (w tym nadzór inwestorski) w zakresie technicznym, terminowym, finansowym, prawnym, sprawozdawczym oraz w zakresie zgodności z Kontraktem i wymaganiami Ustawy prawo budowlane i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, czynności w okresie realizacji inwestycji do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, przygotowanie dokumentów służących rozliczeniu inwestycji, rozliczenie robót budowlanych, dla zadania polegającego na budowie, lub przebudowie lub remoncie budynku, którego zakres obejmował wykonanie robót konstrukcyjnych, instalacji grzewczych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji elektrycznych i teletechnicznych, drogowych oraz wykonywania robót budowlanych dotyczących sieci uzbrojenia terenu na inwestycjach kubaturowych o wartości co najmniej 20 000 000,00 zł brutto każda (dwadzieścia milionów złotych), • co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wraz z zarządzaniem kontraktem lub inwestora zastępczego lub inżyniera kontraktu lub podobnie nazwanej usługi, w zakres której wchodziły jako minimum: sprawdzenie dokumentacji projektowej, kompleksowe zarządzanie robotami budowlanymi (w tym nadzór inwestorski) w zakresie technicznym, terminowym, finansowym, prawnym, sprawozdawczym oraz w zakresie zgodności z Kontraktem i wymaganiami Ustawy prawo budowlane i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa, czynności w okresie realizacji inwestycji do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, przygotowanie dokumentów służących rozliczeniu inwestycji, rozliczenie robót budowlanych, dla zadania polegającego na budowie, lub przebudowie lub remoncie budynku, którego zakres obejmował wykonanie robót konstrukcyjnych, instalacji grzewczych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji elektrycznych i teletechnicznych, drogowych oraz wykonywania robót budowlanych dotyczących sieci uzbrojenia terenu na inwestycji kubaturowej użyteczności publicznej (z wyłączeniem hal sportowych, budynków mieszkalnych i handlowych), oraz załączą dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone. 2) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia niniejszego warunku Zamawiający żąda od Wykonawcy wykazania, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonywania zamówienia, odpowiednie do funkcji jakie zostaną im powierzone. Wykonawca na każdą funkcję wymienioną poniżej wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania: A. Jedna osoba do pełnienia funkcji – Kierownik Zespołu posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń: - posiadający doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego Zarządzającego Kontraktem lub Inżyniera Kontraktu lub Inwestora Zastępczego, przy realizacji min. 2 inwestycji kubaturowych wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi o wartości robót nie mniejszej niż 20 000 000,00 zł brutto każda (dwadzieścia milionów złotych) każda inwestycja (z wyłączeniem hal sportowych, budynków mieszkalnych i handlowych) oraz 1 inwestycji kubaturowej obiektu użyteczności publicznej (razem 3 inwestycje), gdzie w zakres obowiązków zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego Zarządzającego Kontraktem lub Inżyniera Kontraktu lub Inwestora Zastępczego wchodziło kompleksowe zarządzanie inwestycją, pełnienie wielobranżowego nadzoru inwestorskiego, rozliczenie inwestycji oraz obsługa prawna. Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, B. jedna osoba do pełnienia funkcji – inspektor nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń: - posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót konstrukcyjno-budowlanych przy realizacji min. 2 inwestycji kubaturowych o wartości nie mniejszej niż 20 000 000,00 zł brutto każda (dwadzieścia milionów złotych) każda oraz 1 inwestycji kubaturowej obiektu użyteczności publicznej (razem 3 inwestycje), z wyłączeniem hal sportowych, budynków mieszkalnych i handlowych , Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, - posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, spełniającą wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Z 2011 r. nr 165 poz. 987), - posiadająca doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w min. dwóch obiektach zabytkowych nieruchomych wpisanych na listę odpowiedniego konserwatora zabytków, Zgodnie z Decyzją Wydziału Architektury Urzędu Miasta Rzeszowa w pozwoleniu na budowę zawarto wymagania dotyczące inspektora nadzoru inwestorskiego posiadania kwalifikacji, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków (…) (tj. posiadającego uprawnienia budowlane określone przepisami prawa budowlanego oraz osoby, które przez co najmniej 18 miesięcy brały udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury ) z uwzględnieniem przepisów art.37g i art. 37f. C. jedna osoba do pełnienia funkcji – inspektor nadzoru robót sanitarnych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń: - posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji min. 2 inwestycji obejmujących wykonanie instalacji cieplnych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych łącznie w inwestycjach kubaturowych o wartości nie mniejszej niż 20 000 000,00 zł brutto każda (dwadzieścia milionów złotych) oraz w ramach każdej z nich wykonano instalacje wentylacji mechanicznej i klimatyzacji , z wyłączeniem hal sportowych, budynków mieszkalnych i handlowych, Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, - posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów . D. jedna osoba do pełnienia funkcji – inspektor nadzoru robót elektrycznych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń: - posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji min. 2 inwestycji kubaturowych obejmujących wykonanie instalacji elektrycznych/ elektroenergetycznych w inwestycjach kubaturowych o wartości nie mniejszej niż 20 000 000,00 złotych (dwadzieścia milionów złotych), z wyłączeniem hal sportowych, budynków mieszkalnych i handlowych, Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, - posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji min. 2 inwestycji kubaturowych, obejmujących m.in. wykonanie instalacji BMS. Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, - posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - posiadająca doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru robót elektrycznych w min. jednym obiekcie zabytkowym nieruchomym wpisanym na listę odpowiedniego konserwatora zabytków, E. jedna osoba do pełnienia funkcji – inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych / specjalista ds. instalacji niskoprądowych, posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, linii, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych dla telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, bez ograniczeń: - posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji min. 2 inwestycji kubaturowych obejmujących wykonanie instalacji teletechnicznych i sieci strukturalnych. Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, F. jedna osoba do pełnienia funkcji – inspektor nadzoru inwestorskiego w branży drogowej posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń: - posiadająca doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego robót drogowych przy min. 2 realizacjach dróg wewnętrznych, parkingów i placów manewrowych oraz włączeniem do drogi publicznej w ramach 2 inwestycji kubaturowych o wartości nie mniejszej niż 20 000 000,00 złotych (dwadzieścia milionów złotych) każda, z wyłączeniem budynków mieszkalnych. Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, - posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. G. jedna osoba do pełnienia funkcji – specjalista ds. rozliczeń: - posiadająca doświadczenie w rozliczaniu robót budowlanych i środków trwałych przy budowie, przebudowie lub remoncie budynków użyteczności publicznej przy realizacji min. 2 inwestycji o wartości co najmniej 20 000 000,00 złotych (dwadzieścia milionów złotych). Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby, H. jedna osoba do pełnienia funkcji – specjalista ds. roszczeń, prawnik projektu: - posiadająca doświadczenie w obsłudze prawnej projektów inwestycyjnych obiektów kubaturowych przy realizacji min. 2 inwestycji o wartości co najmniej 20 000 000,00 złotych (dwadzieścia milionów złotych). Każda z tych inwestycji została rozpoczęta, odebrana i oddana do użytkowania (decyzja o pozwoleniu na użytkowanie) przy udziale wskazanej osoby.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
I. W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST.1 PKT 3 USTAWY PZP (braku podstaw wykluczenia): 1) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (§ 5 pkt 1 Rozp.) 2) Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; (§ 5 pkt 2 Rozp.) 3) Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; (§ 5 pkt 3 Rozp.) 4) Odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; (§ 5 pkt 4 Rozp.) 5) Oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów – potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; (§ 5 pkt 5 Rozp.) 6) Oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne. (§ 5 pkt 6 Rozp.) 7) Oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016r. poz. 716). (§ 5 pkt 9 Rozp.) II. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (§7 Rozp.): 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. VI.2.A. 1) SIWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13,14 i 21. 2) pkt. VI.2.A. 2) ÷ 4) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w ust.1 pkt 1) i pkt 2) lit. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust.1 pkt 2) lit. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, z wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawione w terminie jak wyżej. Przepis ust. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. III. Wykonawcy mający siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (§8 Rozp.): 1. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. VI.2.A. 1) SIWZ, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust.1 pkt 1 Rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 Rozporządzenia zdanie pierwsze stosuje się. 2. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. IV. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. VI.2.A. 1) ÷ 7) SIWZ. To samo wymaganie dotyczy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. V. Zamawiający w oparciu o § 9 ust. 3 Rozporządzenia nie żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt VI.2.A. 1) ÷ 7) SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych art. 22a Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W CELU WYKAZANIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCY WYMAGA PRZEDSTAWIENIA (ART. 25 UST. 1 PKT 1 PZP): 1. Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, nadzorowanie, rozliczanie i obsługę kontraktu na roboty budowlane, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający dopuszcza, aby wykaz o którym mowa dotyczył usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – również wykonywanych, w okresie dłuższym niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert § 2 ust. 5 pkt. 2) Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów… Zamawiający dopuścił okres 5 lat przed upływem terminu składania ofert. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W CELU WYKAZANIA SPEŁNIANIA PRZEZ OFEROWANE USŁUGI WYMAGAŃ OKREŚLONYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO (ART. 25 UST. 1 PKT 2 PZP) na wezwanie: Zamawiający wymaga by oferowane usługi były wykonywane zgodnie z zakresem i wymaganiami opisanymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia Załącznikiem nr 1 do SIWZ. W celu potwierdzenia wymagań opisanych powyżej Wykonawca winien przedstawić na wezwanie Oświadczenie przedmiotowe według wzoru na Załączniku nr 8 do SIWZ (oryginał). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza się składanie wspólnego oświadczenia o treści jak wyżej.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
I. 1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ – Załącznik nr 7 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu – Załącznik nr 7 do SIWZ (jeśli dotyczy). 3. Zamawiający w oparciu o przepisy art. 25a ust. 5 Pzp nie żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszczał informacje o podwykonawcach w oświadczeniu – w Załączniku nr 7 do SIWZ. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie – Załącznik nr 7 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia (jeżeli dotyczy). II. POZOSTAŁE WYMAGANE DOKUMENTY, które należy przedstawić w ofercie: Oprócz wypełnionego Załącznika nr 7 do SIWZ do oferty należy dołączyć: 1. Wypełnione i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy: a) Formularz ofertowy, wg wzoru dołączonego na Załączniku nr 4 do SIWZ (oryginał); b) Oświadczenie dotyczące osób, które będą realizować zamówienie na Załączniku nr 11 do SIWZ. 2. Potwierdzenie wniesienia wadium – Wadium wniesione w formie innej niż w pieniądzu należy złożyć w sposób opisany w Rozdziale VIII SIWZ. 3. Jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej, wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno wskazywać uprawnienie do reprezentacji podmiotu/wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz winno być złożone w sposób opisany w Rozdziale X SIWZ. III. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (art.24 ust.11 Pzp). Oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. (§ 5 pkt 10 Rozp.) - wg wzoru Załącznika nr 9 do SIWZ. IV. Zgodnie z art. 22a Pzp informujemy: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie to lub inne dokumenty do niego dołączone w szczególności muszą określać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje usługi których wskazane zdolności dotyczą. Wzór Zobowiązania - Załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 -22 i ust. 5 pkt 1 i 8 Pzp. 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1. V. UWAGA: Zgodnie z treścią art.23 Pzp: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku, o którym mowa w pkt.1 powyżej wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z treści pełnomocnictwa winno wynikać, jakich Wykonawców dotyczy, wskazywać ustanowionego Wykonawcę – pełnomocnika oraz czy ustanowiony pełnomocnik jest uprawniony do reprezentowania w postępowaniu czy również do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument pełnomocnictwa powinien być podpisany przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z reprezentacją. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt.1 4. Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w pkt. 1, została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z liderem (pełnomocnik, partner wiodący). 6. Rozliczenia dokonywane będą z liderem konsorcjum. 7. Wadium może być wniesione przez każdego z wykonawców działających wspólnie - według wyboru członków konsorcjum. Ustawa Pzp nie obciąża tym obowiązkiem lidera konsorcjum czy pełnomocnika wykonawców działających wspólnie ani żadnego innego konkretnego członka konsorcjum. 8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.