IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wadium należy wnieść w wysokości: 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100), przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone:1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego:Gmina Miasto Świnoujście27 1240 3914 1111 0010 0965 1187Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć, jakiego zadania wadium dotyczy (Wadium w postępowaniu nr WIM.271.1.25.2020 – Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania pn. Modernizacja przystani rybackiej w Karsiborze w celu poprawy bezpieczeństwa rybaków.)2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena oferty brutto ( C) |
60,00 |
Doświadczenie inspektora branży hydrotechnicznej (DH) |
20,00 |
Doświadczenie inspektora branży sanitarnej (DS) |
10,00 |
Doświadczenie inspektora branży elektrycznej (DE) |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Z zastrzeżeniem pkt. 2, wszelkie zmiany Umowy wymagają uprzedniej akceptacji Strony i formy pisemnego aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności i muszą być dokonane przez umocowanych do tego przedstawicieli obu Stron.2. Nie stanowią zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 PzP zmiany o charakterze organizacyjnym i formalnym, w tym zmiany:1) Upoważnionego Przedstawiciela Zamawiającego, zgodnie artykule 4 ust. 2 Umowy; 2) danych adresowych Stron;3) danych rejestrowych Stron;4) danych rachunku bankowego Inżyniera, wskazanego w artykule 11 ust. 12 Umowy; 5) inne o podobnym charakterze do wskazanych w pkt. 1) – 5). Informacja o dokonaniu tych zmian powinna być przekazana drugiej Stronie w formie pisemnej. 3. Inżynier niezwłocznie będzie informował Zamawiającego na piśmie o każdej zmianie siedziby, adresu zamieszkania, swoich przedstawicieli oraz numerów telefonów. W przypadku niezrealizowania zobowiązania wskazanego w zdaniu poprzednim, pisma przesłane pod ostatni adres podany uważa się za doręczone.4. Istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, na podstawie której został wybrany Inżynier do realizacji Umowy możliwa jest wyłącznie w przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 PzP oraz w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i w zakresie określonym poniżej. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminów realizacji Umowy, wykraczających poza dopuszczalne przedłużenie Okresu podstawowego w ramach Etapu II oraz Okresu minimalnego w ramach Etapu III zgodnie z artykułem 6 Umowy, o okres odpowiedni dla należytego wykonania Umowy w następujących przypadkach:1) jeżeli będzie to uzasadnione sytuacją finansową Zamawiającego;2) jeżeli będzie to spowodowane przedłużającą się procedurą wyboru Wykonawcy;3) jeżeli będzie to spowodowane przedłużeniem w realizacji Kontraktu ze względu na:a) klęski żywiołowe;b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;c) inne przyczyny niezależne od Inżyniera. 4) w następstwie działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Inżyniera opóźnienie w szczególności:a) przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma – typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;b) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Inżyniera. 5) Zamawiający dokona zmian w zakresie Zadania Inwestycyjnego, wynikających ze zmiany decyzji, dokumentacji projektowej lub innych zmian, które skutkować będą koniecznością wydłużenia terminu realizacji Zadania Inwestycyjnego.6. W przypadkach określonych w ust. 5 skutkujących przedłużeniem okresu realizacji robót budowlanych/prac projektowych/innych prac przez Wykonawców w ramach Kontraktów, Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia wynagrodzenia Inżyniera, określonego odpowiednio w artykule 11 Umowy, za każdy dodatkowy pełny miesiąc/rok świadczenia Usługi na Inwestycji, według dotychczasowych stawek wynagrodzenia Inżyniera określonych w artykule 11 Umowy. 7. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania Umowy w przypadku gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych sytuacji:1) konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w Załączniku nr 1 i innych dokumentach dostarczonych przez Zamawiającego w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy lub Kontraktów;2) konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań ze względu na zmiany obowiązującego prawa;3) na uzasadniony wniosek Inżyniera, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, Strony mogą dokonać zmiany zakresu wymaganej przez Zamawiającego minimalnej obecności Personelu Inżyniera na placu budowy, wskazanej w Załączniku nr 1 do Umowy.8. W przypadku określonym w ust. 7 pkt 3) Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia Inżyniera, określonego odpowiednio w artykule 11 Umowy. Wynagrodzenie Inżyniera zostanie ustalone z uwzględnieniem stawki należnej za jedną, poszczególną obecność Personelu Inżyniera na placu budowy, określonej w ofercie Inżyniera, w stosunku do której następuje zmiana. 9. Nie stanowi zmiany Umowy zmiana Harmonogramu, niewpływająca na termin wykonania Umowy i Kontraktów.10. Ponadto Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do Umowy w przypadku:1) wystąpienia siły wyższej (zgodnie z definicją zawartą w artykule 1 pkt 15 Umowy), co uniemożliwia wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ. W takim przypadku dopuszcza się zmianę terminów realizacji Umowy i/lub Wynagrodzenia Inżyniera, uzgodnionego w art. 11 Umowy;2) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy (w szczególności w związku z ograniczeniem robót budowlanych/prac projektowych/innych prac w ramach Inwestycji). W takim przypadku Wynagrodzenie przysługujące Inżynierowi Kontraktu zostanie odpowiednio pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Inżynier Kontraktu poniósł w związku z wynikającymi z Umowy planowanymi świadczeniami.3) rozszerzenie przez Zamawiającego zakresu przedmiotu Umowy, w tym Czynności wskazanych w Załączniku nr 1 do Umowy, na skutek koniecznych modyfikacji zobowiązań Wykonawcy, polegających w szczególności na zleceniu Wykonawcy prac zamiennych lub dodatkowych w stosunku do objętych Kontraktem robót budowlanych/prac projektowych/innych prac, który Zamawiający nie był w stanie przewidzieć. W takim przypadku Strony dopuszczają również możliwość zmianę terminów realizacji Umowy i/lub odpowiedniego zwiększenia Wynagrodzenia Inżyniera określonego w artykule 11 Umowy.4) konieczności zmiany osób wchodzących w skład Personelu w przypadkach określonych poniżej, pod warunkiem, że osoby zastępujące posiadały takie same kwalifikacje i doświadczenie, co osoby zastępowane, czym będą gwarantowały spełnienie przez Inżyniera warunków udziału w postępowaniu oraz posiadały będą takie kwalifikacji i doświadczenie, które umożliwiają uzyskanie co najmniej takiej samej liczby punktów w kryteriach oceny ofert, jak osoba zastępowana. Z zastrzeżeniem jednocześnie, że:a) Inżynier nie może wprowadzać zmian w składzie Personelu Inżyniera, w tym Kluczowego Personelu Inżyniera, bez uzyskania wcześniejszej pisemnej zgody Zamawiającego. b) Inżynier zobowiązany jest z własnej inicjatywy zaproponować zastępstwo w stosunku do Personelu w przypadkach określonych w artykule 7 ust. 10 Umowy;c) Zamawiający może wystąpić z wnioskiem o zmianę którejkolwiek z osób ze składu Personelu, jeżeli w jego opinii osoba ta jest nieefektywna lub nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w należyty sposób;Warunki wprowadzenia dopuszczalnych zmian osób wchodzących w skład Personelu określa artykuł 7 Umowy. 5) powierzenia przez Inżyniera realizacji części zamówienia podwykonawcy lub zmiany zakresu podwykonawstwa. Jeżeli Inżynier zadeklarował w ofercie realizację zamówienia bez udziału podwykonawcy, jest uprawniony w trakcie realizacji zamówienia wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o zmianę Umowy w zakresie powierzenia części zamówienia podwykonawcy.6) zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasobach Inżynier, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp polegał, w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu. W sytuacji zmiany Inżynier jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym, niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. W sytuacji rezygnacji Inżynier jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu7) konieczności zmiany sposobu płatności wynikającego z innych zmian dokonywanych w Umowie.11. W przypadku dokonania, w szczególności zgodnie z ust. 4-10 powyżej zmiany Umowy polegającej na zwiększeniu wynagrodzenia Inżyniera, Inżynier zobowiązany będzie do uzyskania, w terminie nie później niż 14 dni od dnia zawarcia stosownego aneksu do Umowy, adekwatnego podwyższenia kwoty poręczenia/gwarancji lub dodatkowego Zabezpieczenia, do kwoty stanowiącej równowartość 5 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w artykule 11 ust. 1 Umowy, w wysokości ustalonej aneksem do Umowy i o treści tożsamej z dokumentem pierwotnym, zgodnie z wymogami wskazanymi w artykule 14 Umowy. 12. Ponadto Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany w zakresie wynagrodzenia Inżyniera w przypadku zmiany:1) ustawowej stawki podatku od towarów i usług (VAT);2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Inżyniera, a Inżynier wykaże ten fakt przedkładając stosowne dokumenty, w tym kalkulację obrazujących zwiększenie kosztów zamówienia.13. W przypadku zaistnienia jednej z okoliczności wymienionych w ust. 12 pkt 1-4 Wykonawca przedstawi Zamawiającemu stosowny wniosek oraz wyliczenia. Jeżeli wniosek i wyliczenia nie będą uzasadniały korekty wynagrodzenia, Zamawiający na taką zmianę nie wyrazi zgody. 14. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 12 pkt 2-4, wynagrodzenie Inżyniera, określone w artykule 11 Umowy ulegnie zmianie o sumę wzrostu kosztów realizacji przedmiotu Umowy wynikającą z okoliczności opisanych w punktach 2-4. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Inżyniera będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy. 15. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 12 pkt 1, Zamawiający dopuszcza zmianę na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego należnego miesięcznego wynagrodzenia Wykonawcy w ten sposób, że wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie nie ulega zmianie, a wartość brutto wynagrodzenia zostanie ustalona zgodnie z obowiązującą po zmianie stawką VAT. . Taka zmiana wynagrodzenia będzie obowiązywała w stosunku do wynagrodzenia za część usług, których do dnia zmiany stawki podatku VAT nie wykonano16. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 12 pkt 4, będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Inżyniera, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania Umowy przez Inżyniera w związku z zawarciem umowy o prowadzenie pracowniczych planów kapitałowych, o której mowa w ust. 14 ust. 1 Ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. 2018 poz. 2215 ze zm.).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-08-21, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z Rozdziałem V pkt 5 ppkt 1 siwz, do złożenia wskazanych tam dokumentów, to zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 ze zm.) zamiast: dokumentu, o którym mowa w rozdziale 5 pkt 5 ppkt 1 lit. a) siwz (§ 5 pkt 4 ww. Rozporządzenia), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt. 1, zastępuje się ten dokument dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.