III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca winien wykazać, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 500.000,- zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu Zamawiający zwiększa dopuszczalny okres w tym zakresie do 5 lat przed upływem terminu składania ofert na podstawie § 2 ust. 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje następujące usługi: 1.1) co najmniej 1 usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego, inżyniera kontraktu lub menedżera kontraktu przy robocie budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu budowlanego o powierzchni użytkowej co najmniej 1.200 m2 zaliczonego do kategorii IX zgodnie z załącznikiem do ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j., ze zm.), 1.2) co najmniej 1 usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego, inżyniera kontraktu lub menedżera kontraktu przy robocie budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu budowlanego zaliczonego do kategorii IX zgodnie z załącznikiem do ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j., ze zm.), który: a) wymagał uzgodnień i uzyskania akceptacji przyjętych rozwiązań właściwego konserwatora zabytków, lub b) znajdował się na terenie objętym ochroną konserwatorską wynikającą z planu zagospodarowania przestrzennego. 2. Wykonawca winien wykazać, że w celu realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami (Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji określonych w ust. 1 pkt 2 ppkt 2.2 lit. b rozdziału V SIWZ w przypadku, gdy dana osoba, która ma je łączyć, spełnia wszystkie przewidziane dla łączonych funkcji wymogi, o których mowa w ust. 1 pkt 2 ppkt 2.2 lit. b rozdziału V SIWZ, w tym w szczególności - jeżeli dotyczy danej funkcji - w zakresie uprawnień, kwalifikacji, wykształcenia, doświadczenia; samodzielne funkcje techniczne w budownictwie określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby posiadające uprawnienia odpowiadające niżej wymienionym, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. m.in. w ustawie z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczącymi uznawania ww. kwalifikacji lub posiadają prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa): 2.1) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję Koordynatora Projektu (odpowiedzialną za nadzór merytoryczny i organizacyjny nad realizacją przedmiotu zamówienia ze strony Wykonawcy, kontrolę i koordynowanie pracy Wykonawcy, kontrolę formalną i merytoryczną dokumentów opracowanych lub weryfikowanych przez Wykonawcę), posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika/Koordynatora Projektu w co najmniej 1 projekcie przy robocie budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu budowlanego o powierzchni użytkowej co najmniej 1.200 m2 zaliczonego do kategorii IX zgodnie z załącznikiem do ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 t.j., ze zm.), 2.2) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru branży architektonicznej, posiadającą w specjalności architektonicznej: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, która jest czynnym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 2.3) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą w specjalności konstrukcyjno-budowlanej: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, która jest czynnym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, oraz posiada uprawnienia do kierowania i prowadzenia nadzoru nad pracami przy zabytkach nieruchomych określone w art. 37c ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.2018.2067 t.j.), tj. posiadającą uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy Prawo budowlane i przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, 2.4) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającą w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, która jest czynnym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 2.5) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, która jest czynnym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 2.6) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, posiadającą w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, która jest czynnym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 2.7) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru branży inżynieryjnej drogowej, posiadającą w specjalności inżynieryjnej drogowej: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń i uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, która jest czynnym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, 2.8) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję specjalisty ds. prawnych, posiadającą wykształcenie wyższe prawnicze, 2.9) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję specjalisty ds. rozliczeń finansowych, posiadającą następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne, co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczania robót budowlanych, tj. przy wykonywaniu obmiarów, kosztorysów i w kontroli kosztów.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia: 1) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 3) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług określonych w przepisach ust. 1 pkt 2 ppkt 2.2 lit. a) rozdziału V SIWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik nr 5 do SIWZ), przy czym dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), 2) wykazu osób określonych w przepisach ust. 1 pkt 2 ppkt 2.2 lit. b) rozdziału V SIWZ skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do jego wykonania, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 6 do SIWZ), 3) opłaconej polisy lub innych dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną min. 500.000,- zł (słownie: pięćset tysięcy złotych).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni Wykonawcy, którzy złożyli oferty, oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ). 2. Pełnomocnictwo dla osoby (osób) podpisującej (podpisujących) ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) składającego (składających) ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych, w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 3. Inne dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, np. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w tym rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352), a Wykonawca wskazał na to wraz ze złożeniem oferty. 4. W przypadku Wykonawcy polegającego na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, o którym mowa w ust. 8 w rozdziale V SIWZ, w formie oryginału. 5. Dowód wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, w formie oryginału (dokument potwierdzający wniesienie wadium w pieniądzu zaleca się załączyć do oferty).