Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji inwestora zastępczego na zadaniu obejmującym przebudowę ul. Staszica, odcinka ul. Kubeckiego, ul. Paderewskiego wraz z uporządkowaniem Placu Po¬wstańców Warszawy w Wałbrzychu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 891050841
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Matejki 1
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.walbrzych.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zdkium.walbrzych.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Gmina Wałbrzych
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 890718490
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: pl. Magistracki 1
1.11.4.) Miejscowość: Wałbrzych
1.11.5.) Kod pocztowy: 58-300
1.11.6.) Województwo: dolnośląskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.walbrzych.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.bip.um.walbrzych.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji inwestora zastępczego na zadaniu obejmującym przebudowę ul. Staszica, odcinka ul. Kubeckiego, ul. Paderewskiego wraz z uporządkowaniem Placu Po¬wstańców Warszawy w Wałbrzychu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4e44392-1b95-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00189099
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001978/19/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.29 Pełnienie funkcji inwestora zastępczego dla zadania Przebudowa dróg gminnych Paderewskiego, Staszica i Kubeckiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków
określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki
komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).2. Drogą
komunikacji elektronicznej przyjętą przez Zamawiającego jest Platforma Zakupowa Logintrade
SA.Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.3. Ofertę, oświadczenia, o
których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie
dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.. Ofertę, a
także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale VI punkcie 1 niniejszej SWZ składa się, pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej (dokument z podpisem kwalifikowanym) lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.4. Ofertę oraz wszelkie inne
dokumenty dotyczące niniejszego postępowania składa się poprzez Platformę Zakupową, w wierszu
oznaczonym tytułem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem (adres dostępowy
https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html).5. Złożenie oferty na w/w
Platformienie wymaga rejestracji. 6. Zasady korzystania z Platformy służącej do obsługi postępowania
– zgodnie z SWZ 7. Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem
PlatformyZakupowej Logintrade SA w sposób określony w instrukcji dostępnej pod
adresem:https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DU.260.35.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia:
1) Pełnienie funkcji inwestora zastępczego obejmuje nadzór nad:
„Przebudową drogi gminnej nr 116527D - ul. Staszica oraz przebudowa Placu przy ul. Piłsudskiego
w Wałbrzychu wraz z towarzyszącą infrastrukturą w ramach rewitalizacji – powiązanie z wyre-montowaną drogą powiatową ul. Piłsudskiego”,
„Przebudową odcinka drogi gminnej nr 116727D ul. Kubeckiego w Wałbrzychu wraz ze skrzyżowaniami z ul. Paderewskiego i ul. Staszica
„Przebudową drogi gminnej nr 116525D – ul. Paderewskiego wraz z uporządkowaniem Placu Powstańców Warszawy (dawny plac Wery Kostrzewy) w Wałbrzychu w ramach rewitalizacji – kontynuacja przebudowy drogi ul. Paderewskiego w Wałbrzychu oraz uporządkowanie przyległego terenu”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71540000-5 - Usługi zarządzania budową
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 448 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która
uzyskałanajwiększą liczbę punktów w kryteriach oceny ofert. Oceny ofert będzie dokonywała komisja
przetargowa. Punktacja przyznawana ofertą w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. Zamawiający udzieli
zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym
w ustawie Pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane
kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu wykonawcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa –
A) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, wykonał (zakończył) należycie co najmniej dwie usługi polegające na pełnieniu nadzoru nad realizacją roboty budowlanej polegającej na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie odcinka ulicy lub drogi o przekroju ulicznym wraz z budową i/lub przebudową i/lub remontem sieci kanalizacji deszczowej i wraz z budową i/lub przebudową i/lub remontem oświetlenia.
Jako wykonanie usługi należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC), Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia) lub zakończenia realizacji umowy na świadczenie usług nadzoru, jeżeli zakończenie realizacji umowy na świadczenie usług nadzoru nastąpiło wcześniej niż wystawienie Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC), Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku w przypadku Wykonawców występujących wspólnie lub przez Wykonawcę i podmiot udostępniający zasoby lub przez jednego z Wykonawców występujących wspólnie i podmiot udostępniający.
B) dysponuje lub będzie dysponować co najmniej:
1) Inspektorem nadzoru robót drogowych – koordynatorem zespołu inspektorów, posiadającym łącznie:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności inżynieryjnej drogowej wydanymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia
07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z przepisami wykonawczymi do ustawy lub im odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego licząc od uzyskania uprawnień w nadzorowaniu robót drogowych i/lub w kierowaniu robotami drogowymi,
2) Inspektorem nadzoru robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającym łącznie:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia
07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z przepisami wykonawczymi do ustawy lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego licząc od uzyskania uprawnień w nadzorowaniu robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i/lub w kierowaniu robotami branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
3) Inspektorem nadzoru robót w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającym łącznie:
a) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budow-lane oraz zgodnie z przepisami wykonawczymi do ustawy lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego licząc od uzyskania uprawnień w nadzorowaniu robót w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i/lub w kierowaniu robotami w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
4) Inspektorem nadzoru robót w branży telekomunikacyjnej, posiadającym łącznie:
a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych w zakresie co najmniej telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą – w odniesieniu do obiektów budowlanych takich jak: linie, instalacje i urządzenia liniowe oraz urządzenia stacyjne,
b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego licząc od uzyskania uprawnień w nadzorowaniu robót w branży telekomunikacyjnej,
Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji, Wykonawca ma wykazać 4 osoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Formularz oferty - pkt 2
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
oferta, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (o ile dotyczy), pełnomocnictwo (o ile dotyczy), dowód wniesienia wadium
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych 00/100).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI punkcie 1 niniejszej SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z projektem umowy stanowiącym załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-30 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-30 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Funkcję Inwestora Zastępczego należy realizować od dnia podpisania umowy aż do faktycznego zakończenia robót budowlanych związanych z realizacją zadania, przy czym za zakończenie prac związanych z pełnieniem funkcji Inwestora Zastępczego uważa się:
- zorganizowanie i przeprowadzenie odbioru ostatecznego, ostateczne rzeczowo-finansowe rozliczenie zadania, przygotowanie kompletnego wniosku (wraz z załącznikami) i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego lub potwierdzenia zgłoszenia zakończenia robót budowlanych (w przypadku niekompletności tego wniosku niezwłoczne uzupełnienie brakujących dokumentów).
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji obowiązków Inwestora Zastępczego w okresie rękojmi i gwarancji na wykonane roboty budowlane.
Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych (zgodnie z umową z wykonawcą robot budowlanych):
dla etapu I: w zakresie uzyskania przejezdności ul. Staszica: do dnia: 31.12.2021r.
dla całego przedmiotu zamówienia: 64 tygodnie (448 dni) od daty podpisania umowy przez wykonawcę robót budowlanych