Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją inwestycji polegającej na przebudowie...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją inwestycji polegającej na przebudowie Zalewu Miejskiego w Zamościu oraz zagospodarowaniu terenu wokół zalewu w ramach projektu „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZamość
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-11-14
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiasto Zamość
  • Data publikacji ogłoszenia2019-11-05
  • Numer ogłoszenia618173-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 618173-N-2019 z dnia 2019-11-05 r.

Miasto Zamość: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją inwestycji polegającej na przebudowie Zalewu Miejskiego w Zamościu oraz zagospodarowaniu terenu wokół zalewu w ramach projektu „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego” jest dofinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 Oś Priorytetowa 7 Ochrona Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego Działanie 7.3 Turystyka przyrodnicza
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zamość, krajowy numer identyfikacyjny 95036874700000, ul. Rynek Wielki  13 , 22-400  Zamość, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 84 677 23 37, e-mail zamowienia@zamosc.pl, faks 846 393 054.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.zamosc.um.gov.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.zamosc.um.gov.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy składać pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
Adres:
Urząd Miasta Zamość, 22-400 Zamość, Rynek Wielki 13 (Ratusz), pokój nr 7 (Sekretariat Prezydenta Miasta)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją inwestycji polegającej na przebudowie Zalewu Miejskiego w Zamościu oraz zagospodarowaniu terenu wokół zalewu w ramach projektu „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego”
Numer referencyjny: IM-ZP.272.47.2019.MT
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru nad realizacją inwestycji polegającej na przebudowie Zalewu Miejskiego w Zamościu oraz zagospodarowaniu terenu wokół zalewu w ramach projektu „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego”. 2. Projekt „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego” jest dofinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020, Oś Priorytetowa 7 Ochrona Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego, Działanie 7.3 Turystyka przyrodnicza. 3. Zakres obowiązków inspektora nadzoru obejmuje: 1) zarządzanie procesem realizacji inwestycji oraz kierowanie i koordynowanie jej wykonaniem w formie nadzoru merytorycznego i technicznego w taki sposób, aby zapewnić zgodność jej realizacji z prawem Unii Europejskiej i prawem Rzeczypospolitej Polskiej, przepisami wykonawczymi do ustaw, podstawami prawnymi, dokumentami programowymi, wytycznymi i innymi dokumentami dotyczącymi realizacji projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WL, a także z pozwoleniem na budowę i pozwoleniami konserwatorskimi, umową o dofinansowanie projektu i umową z wykonawcą inwestycji, 2) wykonywanie, stosownie do przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2019 poz. 1186 ze zm.), zadań: - inspektora nadzoru inwestorskiego (art. 25, 26), - koordynatora czynności nadzoru inwestorskiego (w związku z art. 27), 3) organizowanie i prowadzenie regularnych rad budowy i innych spotkań (narady techniczne, spotkania uzgodnieniowe, itp.), 4) przekazanie wykonawcy inwestycji dziennika budowy i kontrolowanie prawidłowości jego prowadzenia, 5) protokolarne przekazanie wykonawcy inwestycji terenu budowy, 6) zatwierdzanie ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy inwestycji i dokonywanie niezbędnych korekt tych rysunków, 7) zatwierdzenie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego, 8) udzielanie Zamawiającemu odpowiedzi na zapytania, udzielanie informacji i wyjaśnień na temat realizacji inwestycji, a także przygotowywanie i przedkładanie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego – w możliwie najkrótszym terminie lub w terminie wskazanym przez Zamawiającego, 9) od dnia rozpoczęcia robót budowlanych do obowiązków inspektora nadzoru należy zapewnienie nadzoru inwestorskiego, 10) sprawdzanie przed wbudowaniem stosowanych materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa. 11) dokonywanie odbiorów częściowych i odbioru końcowego, 12) sporządzanie raportów i sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem ewentualnych zagrożeń w terminowości realizacji inwestycji oraz zgodności z przepisami prawa, wytycznymi, zasadami sztuki budowlanej; 13) w przypadku przerwania realizacji inwestycji dokonanie wyceny prac zrealizowanych przez wykonawcę inwestycji przed zerwaniem kontraktu, dokonanie inwentaryzacji robót, sporządzenie kosztorysu inwestorskiego, określenie należności dla wykonawcy inwestycji, sporządzenie raportu o realizacji inwestycji. 14) regularne sporządzanie dokumentacji fotograficznej realizowanej inwestycji, 15) nadzorowanie poprawności i weryfikacja dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę inwestycji, 16) przygotowanie kompletnego wniosku (wraz z załącznikami) w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, 17) w okresie gwarancji i rękojmi z tytułu wykonania inwestycji, inspektor nadzoru zobowiązany jest do organizowania i prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego i innych zainteresowanych stron przeglądów gwarancyjnych. 4. Zakres obowiązków inspektora nadzoru, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki dotyczące realizacji zamówienia, zostały szczegółowo określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Opis głównych prac wchodzących w zakres inwestycji objętej nadzorem inwestorskim zawiera załącznik nr 9 do SIWZ oraz załączona dokumentacja projektowa stanowiące załączniki do SIWZ. 6. Zamawiający informuje, że dla prawidłowego wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia, niezbędnym jest zapoznanie się z załącznikiem nr 8 do SIWZ oraz załącznikiem nr 9 do SIWZ. 7. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisywanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 8. Wykonawca zobowiązany jest zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych do zapewnienia, by przy realizacji inwestycji zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.

II.5) Główny kod CPV: 71520000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71541000-2
71540000-5
71247000-1
79421000-1
71521000-6
71244000-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-06-30

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający zwraca uwagę, że zgodnie z uzasadnieniem Decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, znak: WOOŚ.4260.65.2017.KPR, z dnia 29.08.2017 r.: a) prace w obrębie zalewu oraz kanału doprowadzającego i odprowadzającego należy wykonywać po uprzednim spuszczeniu wody ze zbiornika (zgodnie z warunkami określonymi w pozwoleniu wodnoprawnym), b) wszystkie prace ziemne wykonywane będą poza okresem rozrodu i migracji herpetofauny oraz poza sezonem lęgowym ptaków, dla których zalew jest miejscem bytowania, rozrodu i żerowiskiem, c) prace rozbiórkowe grobli dzielącej zalew, prace podczas budowy wyspy na powierzchni zalewu, przebudowę doprowadzalnika i remont odprowadzalnika, w tym prace przygotowawcze będą przeprowadzone w okresie zimowym poza sezonem rozrodu ryb, tj. w terminie od listopada lub grudnia, co najmniej dwa tygodnie po całkowitym spuszczeniu wody z zalewu, gdy obniży się atrakcyjność żerowiska, do marca, d) remont czaszy zbiornika, prace w obrębie odprowadzalnika i doprowadzalnika należy wykonywać w okresie jesienno-zimowym, po spuszczeniu wody z zalewu, e) prace w obrębie zbiornika należy wykonywać w okresie zimowym, poza sezonem rozrodu ryb. 2. Termin, o którym mowa w pkt II.8) ogłoszenia może ulec skróceniu, bądź wydłużeniu, w zależności od okresu realizacji nadzorowanej inwestycji i wystąpienia zdarzeń, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania niniejszej umowy. 3. W przypadku przedłużenia terminu zakończenia inwestycji, o którym mowa w pkt II.8) ogłoszenia, termin wykonania umowy ulega przedłużeniu o okres niezbędny do wykonania wszystkich obowiązków inspektora nadzoru. Inspektor nadzoru będzie świadczył usługę będącą przedmiotem zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia inwestycji rozumianego jako dzień przyjęcia rozliczenia inwestycji wraz z obsługą okresu gwarancyjnego, w ramach wynagrodzenia umownego. Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia nie będzie stanowiło podstawy do zwiększenia umownego wynagrodzenia inspektora nadzoru. W związku z zapisami powyżej, Zmawiający zwraca uwagę, że inspektor nadzoru przy kalkulacji ceny oferty powinien uwzględnić wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia oraz obsługę okresu gwarancyjnego.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 50.000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeśli: A) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykaże się wykonaniem w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej i ukończonej w terminie co najmniej jednej usługi polegającej na pełnieniu funkcji inwestora zastępczego lub inspektora nadzoru lub menadżera projektu lub inżyniera kontraktu lub innego równoważnego oraz sprawowaniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu art. 25 – 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) nad zadaniem inwestycyjnym o wartości nadzorowanych robót budowlanych co najmniej 2 mln zł brutto obejmującym: - budowę lub przebudowę budowli hydrotechnicznej lub -zagospodarowanie terenów, których zakres obejmował co najmniej budowę /rozbudowę /przebudowę ścieżki rowerowej lub pieszo-rowerowej lub chodnika lub parkingu oraz budowę / przebudowę oświetlenia ulicznego lub oświetlenia ścieżki rowerowej lub pieszo-rowerowej lub chodnika lub parkingu, przy czym w ramach nadzorowanego zadania inwestycyjnego realizowana była sprawozdawczość finansowa. Wykonawca załączy dowody określające czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe lub ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane, ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego. Jako „zakończenie realizacji usługi” należy rozumieć doprowadzenie nadzorowanego zadania do oddania przez Wykonawcę i odebrania go bez uwag przez Zleceniodawcę. Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku robót budowlanych w celu uzyskania kwoty 2 mln zł brutto. B) wskaże osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do wykonania zamówienia publicznego i odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone, tj.: 1) Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych (będący jednocześnie Koordynatorem Projektu, tj. koordynatorem wielobranżowego zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego) posiadający: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz b) kwalifikacje określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 2067 z późn. zm.) oraz c) doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) o wartości co najmniej 1,5 mln zł brutto. Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 1,5 mln zł brutto. 2) Wielobranżowy zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego – w skład którego wchodzą inspektorzy nadzoru, którzy powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w niżej wymienionych specjalnościach: a) Inspektor nadzoru robót architektonicznych, posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności architektonicznej nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) obejmującym co najmniej budowę małej architektury, b) Inspektor nadzoru robót drogowych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności inżynieryjnej drogowej nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) obejmującym co najmniej budowę lub przebudowę ciągu pieszo-rowerowego lub ścieżki pieszo-rowerowej, c) Inspektor nadzoru robót hydrotechnicznych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) obejmujących budowę lub przebudowę budowli hydrotechnicznej o wartości co najmniej 750.000,00 zł brutto, d) Inspektor nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) obejmujących co najmniej budowę lub przebudowę oświetlenia, e) Inspektor nadzoru robót mostowych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności inżynieryjnej mostowej nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) obejmujących co najmniej budowę lub przebudowę obiektu mostowego, f) Inspektor nadzoru robót sanitarnych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) obejmujących co najmniej budowę kanalizacji sanitarnej lub kanalizacji deszczowej, g) Inspektor nadzoru robót teletechnicznych posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych nabyte przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu robót budowlanych (w okresie od rozpoczęcia robót do ich zakończenia) obejmującym co najmniej budowę kanalizacji teletechnicznej lub budowę urządzeń monitoringu terenu lub budowę urządzeń bezprzewodowego dostępu do Internetu, h) specjalista do spraw rozliczeń i sprawozdawczości posiadający doświadczenie zawodowe przy obsłudze inwestycji, co oznacza, że obsługiwał co najmniej jedną inwestycję o wartości nie mniejszej niż 2 mln zł brutto (w okresie od momentu rozpoczęcia robót do zakończenia zadania inwestycyjnego) w zakresie finansowym i sprawozdawczym. Uwagi: 1) Pod pojęciem „usługa” należy rozumieć jedno zamówienie realizowane na podstawie odrębnej umowy na rzecz podmiotu innego niż Wykonawca. 2) Pod pojęciem „budowli hydrotechnicznej” – na podstawie § 3 pkt 1) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2007 r. nr 86 poz. 579.) – należy rozumieć budowle wraz z urządzeniami i instalacjami technicznymi z nimi związanymi, służące gospodarce wodnej oraz kształtowaniu zasobów wodnych i korzystaniu z nich, w tym: zapory ziemne i betonowe, jazy, budowle upustowe z przelewami i spustami, przepusty wałowe i mnichy, śluzy żeglugowe, wały przeciwpowodziowe, siłownie i elektrownie wodne, ujęcia śródlądowych wód powierzchniowych, wyloty ścieków, czasze zbiorników wodnych wraz ze zboczami i skarpami, pompownie, kanały, sztolnie, rurociągi hydrotechniczne, syfony, lewary, akwedukty, budowle regulacyjne na rzekach i potokach, progi, grodze, nadpoziomowe zbiorniki gromadzące substancje płynne i półpłynne, porty, baseny, zimowiska, pirsy, mola, pomosty, nabrzeża, bulwary, pochylnie i falochrony na wodach śródlądowych, przepławki dla ryb. 3) W celu potwierdzenia spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest do wykazania jednej osoby do pełnienia funkcji inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych (będącego jednocześnie Koordynatorem Projektu, tj. koordynatorem wielobranżowego zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego) oraz co najmniej po jednej osobie do pełnienia funkcji, o których mowa w pkt B ppkt 2 lit. a – h, 4) Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych nie może jednocześnie pełnić funkcji wymienionych w pkt B pkt 2 lit. a – h, 5) Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z funkcji przewidzianych dla poszczególnych inspektorów nadzorów, o których mowa w pkt B pkt 2 lit a – h pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji, z jednoczesnym zakazem łączenia przez te osoby funkcji określonych w uwadze 4 powyżej. 6) Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2272 z późn. zm.). 7) Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Zamawiający wymaga wskazania w ofercie imienia i nazwiska oraz informacji o posiadanym doświadczeniu zawodowym inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych oraz inspektora nadzoru robót hydrotechnicznych.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, potwierdzających brak podstaw do wykluczenia: 1 informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2 zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3 zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4 odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, potwierdzających spełnianie warunków udziału dotyczących: 1.1 sytuacji ekonomicznej i finansowej: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości określonej przez Zmawiającego, tj. w wysokości co najmniej 50.000,00 zł. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 1.2 zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykazu usług – zgodnie z pkt III.1.3) ppkt A ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ) – wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat i miejsca wykonania, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) wykazu osób – zgodnie z pkt III.1.3) ppkt B ogłoszenia (wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do SIWZ) – skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2. Wartości pieniężne wskazane w dokumentach złożonych przez Wykonawcę, dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Dokumenty dotyczące innych podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca 2.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3) ogłoszenia. 2.2. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; propozycja wzoru zobowiązania została określona w załączniku nr 7 do SIWZ. 2.3. Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożył w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty określone w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Dokumenty dotyczące podwykonawcy Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 4. Dokumenty, które składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie 4.1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – każdy z nich: 1) składa wraz z ofertą oświadczenie z pkt III.3) ogłoszenia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, 2) składa oświadczenie, o którym mowa w pkt III.7) ppkt 1 ogłoszenia, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej – w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców), 4) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów dotyczących tego Wykonawcy, określonych w pkt III.5.1) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonych w pkt III.1) ogłoszenia 4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączają do oferty pełnomocnictwo wskazujące, czy pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Dokumenty, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych 5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia: 1) ppkt 1 ogłoszenia – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) ppkt 2 – 4 ogłoszenia – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym: a) w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 oraz ppkt 2 lit. b – nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 2 lit. a – nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt III.4) ppkt 1 ogłoszenia, składa dokument, o którym mowa w pkt 5.1 ppkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
doświadczenie inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych 20,00
doświadczenie inspektora nadzoru robót hydrotechnicznych 20,00
cena 60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w następujących przypadkach: 1) zmiana osób wymienionych w pkt III.1.3) lit B pkt b ogłoszenia oraz § 6 ust. 2 i ust. 3 projektu umowy, w przypadku: a) śmierci, b) rozwiązania stosunku pracy, c) utraty uprawnień do pełnienia funkcji w ramach niniejszego zamówienia, d) urlopu powyżej 26 dni w roku, e) choroby skutkującej zwolnieniem lekarskim na okres powyżej 30 dni, f) na żądanie Zamawiającego, jeżeli uzna, że osoba nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy lub wykonuje je w sposób nienależyty – zgodnie z procedurą opisaną w § 6 ust. 17 projektu umowy, g) innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Inspektora Nadzoru, skutkujących obiektywną niemożliwością pełnienia funkcji przez daną osobę wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana osób będzie możliwa na wniosek Inspektora Nadzoru, za wyjątkiem przypadku o którym mowa w lit. f, uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego kandydatury innej osoby, w przypadku osób o których mowa § 6 ust. 3 umowy spełniającej warunki zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Nowo zgłoszone osoby, o którym mowa w § 6 ust. 3 projektu umowy, muszą posiadać doświadczenie zawodowe, kwalifikacje i uprawnienia nie mniejsze niż osoba, którą zastępują. Skierowanie, bez akceptacji Zamawiającego, do realizacji umowy, innych osób niż wymienione w § 6 ust. 3 projektu umowy, stanowi podstawę do naliczenia kar umownych z powodu realizacji przedmiotu umowy niezgodnie z jej zapisami, jak również do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Inspektora Nadzoru. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o zaistnieniu którejś z ww. okoliczności w terminie 2 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o ich wystąpieniu. W przypadku wątpliwości co do uzasadnienia zmiany, Zamawiający ma prawo zażądać od Inspektora Nadzoru dodatkowych wyjaśnień, oświadczeń, dokumentów. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu kandydatury innej osoby w terminie 5 dni roboczych od dnia powzięcia informacji o wystąpieniu którejś z ww. okoliczności. W przypadku wyznaczenia więcej niż jednej osoby do pełnienia funkcji, o których mowa w § 6 ust. 3 pkt 2-9 projektu umowy, termin ten wynosi 10 dni roboczych. W przypadku braku akceptacji Zamawiającego, Inspektor Nadzoru zobowiązany jest przedstawić nową osobę we wskazanych wyżej terminach. 2) zmiana terminów realizacji umowy, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2 projektu umowy w następujących sytuacjach: a) w przypadku wykrycia wadliwości lub niekompletności dokumentacji technicznej, które: - zagrażają bezpieczeństwu robót w trakcie ich realizacji lub po ich ukończeniu, niezależnie do tego czy zagrożenie dotyczy życia lub zdrowia ludzi, całości obiektu czy interesów osób trzecich lub - nie zagrażają bezpieczeństwu jak wyżej, lecz prowadzą do innych niekorzystnych cech wykonywanego obiektu, obniżając jego walory funkcjonalne lub estetyczne lub - prowadzą do niepotrzebnych kosztów samej inwestycji, bądź przedłużają czas jej realizacji i które powodują konieczność zmiany lub uzupełnienia dokumentacji technicznej, b) z powodu przedłużającej się procedury przetargowej na wybór wykonawcy inwestycji, c) w przypadku niezawinionej przez Inspektora Nadzoru zmiany terminu zakończenia robót objętych nadzorem inwestorskim, w szczególności w przypadku podpisania aneksów z wykonawcami inwestycji, w przypadku podpisania aneksów do umowy o dofinansowanie projektu, terminy mogą ulec zmianie – wydłużeniu lub skróceniu, z zastrzeżeniem, że skrócenie terminów nie spowoduje negatywnych konsekwencji dla realizacji przedmiotu umowy, d) jeżeli zmiany będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych, w szczególności dotyczących: - przekroczenia określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., - odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego, e) w przypadku konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, f) w przypadku konieczności zaspokojenia roszczeń osób trzecich – w tym grup społecznych lub zawodowych nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, g) w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy i termin jej wykonania, h) jeżeli zmiana terminów realizacji umowy jest konieczna z powodu wystąpienia działania siły wyższej, tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Pod pojęciem „siły wyższej” na potrzeby niniejszego warunku, należy rozumieć wystąpienie zdarzenia zewnętrznego łącznie spełniającego następujące warunki: - o charakterze niezależnym od stron, - którego nie można było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, - którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, - którego nie można przypisać drugiej stronie. Za „siłę wyższą” warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: - powódź, pożar, - silne wiatry, obfite opady atmosferyczne, ekstremalny upał lub mróz, nietypowe dla obszaru na którym realizowany jest przedmiot zamówienia, szczególnie utrzymujące się w dłuższym okresie czasu, - inne zdarzenia związane z działaniem sił natury, nietypowe dla tego obszaru, uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodujące zmianę zakresu robót. Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych, których wystąpienie musi być normalnie brane pod uwagę przy składaniu ofert. Za „siłę wyższą” warunkującą zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, uważać się będzie również: - zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, - nagłe i długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, - promieniowanie lub skażenia, - nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urządzenia technicznego lub systemu urządzeń technicznych powodujące przerwę w ich użyciu lub utratę ich właściwości, bez których realizowanie założonego pierwotnie celu przedmiotu umowy stało się niemożliwe, - wystąpienie na obszarze, na którym realizowany jest przedmiot umowy zakażeń lub zachorowań na chorobę zakaźną lub innych zjawisk związanych ze zdrowiem w liczbie większej niż zwykle albo wystąpienie zakażeń lub chorób zakaźnych dotychczas niewystępujących, - klęski żywiołowe spowodowane przez burze, huragany, promieniowanie, skażenie. Zmiana terminów możliwa będzie o okres odpowiadający opóźnieniu wynikłym z ww. przyczyn. 3) zmiana terminu obowiązywania gwarancji i rękojmi, o którym mowa w § 5 ust. 1 projektu umowy, jeżeli inwestycja zostanie ukończona wcześniej lub później niż terminy określone w § 4 ust. 2 umowy, a czynności odbioru usługi Inspektora Nadzoru zostaną zakończone przed lub po terminie określonym w § 4 ust. 1 projektu umowy. 4) zmiana kwoty wynagrodzenia Inspektora Nadzoru, na zasadach określonych w ust. 2, w przypadku: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Inspektora Nadzoru. 5) zmiana kwoty wynagrodzenia Inspektora Nadzoru w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z części zadań realizowanych w ramach umowy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Inspektora Nadzoru. 6) zmiana kwoty podziału wynagrodzenia w poszczególnych latach okresu realizacji przedmiotu umowy, o której mowa w § 3 ust. 7 projektu umowy. W związku z tym, że ostateczna kwota wynagrodzenia Inspektora Nadzoru, uzależniona jest od wartości wykonanych w poszczególnych latach okresu realizacji przedmiotu umowy, dopuszcza się możliwość zmiany tej kwoty, poprzez jej obliczenie zgodnie z § 3 ust. 4 projektu umowy. 7) zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu umowy. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Inspektora Nadzoru oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu umowy oraz o braku roszczeń wobec Inspektora Nadzoru tytułu realizacji umowy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Inspektor Nadzoru powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że Inspektor Nadzoru wykaże, że proponowany inny podwykonawca (lub Inspektor Nadzoru samodzielnie) spełniania warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia i nie podlega wykluczeniu z postępowania w przypadkach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, Inspektor Nadzoru na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Inspektor Nadzoru obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 8) zmiany, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Prawo zamówień publicznych, z uwzględnieniem art. 144 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych. 9) inne zmiany w następujących sytuacjach: a) zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, zmiany te następują poprzez pisemne powiadomienie i nie wymagają formy aneksu, b) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Inspektora Nadzoru lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych. 2. Wynagrodzenie zostaje ustalone na czas obowiązywania umowy i nie będzie podlegać waloryzacji z wyjątkiem sytuacji wskazanych w pkt 1 pkt 4) lit a-d na następujących zasadach: 1) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Inspektora Nadzoru w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w pkt 1 pkt 4) lit. a będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano, przy czym wynagrodzenie netto pozostaje bez zmian. Zmianie podlega wartość brutto oraz wartości podatku VAT, 2) w razie zaistnienia określonej w pkt 1 ppkt 4) lit. a, b, c lub d podstawy do zmiany wynagrodzenia, zastosowanie znajduje następująca procedura: a) Inspektor Nadzoru powinien przedstawić Zamawiającemu w formie pisemnej wniosek o zmianę umowy, zawierający w szczególności: - określenie zmiany, na którą Inspektor Nadzoru się powołuje, - wykazanie, że zaistniała zmiana będzie miała wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Inspektora Nadzoru, - wykazanie w jaki sposób te zwiększone koszty Inspektora Nadzoru uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia, - określenie postulowanej zmiany wynagrodzenia wynikającej z zaistniałej zmiany, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem oraz dokumentami potwierdzającymi podnoszony wpływ zmiany na wynagrodzenie Inspektora Nadzoru. Ciężar wykazania wpływu zmiany na koszt wykonania przedmiotu umowy spoczywa na Inspektorze Nadzoru. b) do dokumentów, które mogą potwierdzać wpływ zmiany na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Inspektora Nadzoru, należą w szczególności: - kalkulacja ceny ofertowej, przygotowana przez Inspektora Nadzoru z rozbiciem na poszczególne czynniki cenotwórcze, - dokumenty z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, jak również ewentualne umowy cywilnoprawne, wykazujące strukturę (oraz podstawę) zatrudnienia i wynagrodzenia osób, którymi Inspektor Nadzoru posługuje się dla wykonania zamówienia, jak również procentowy stopień obciążenia (zaangażowania) tych osób pracą na rzecz zamówienia w stosunku do pełnego zakresu ich obowiązków u Inspektora Nadzoru, - dokumenty wskazujące na podstawę i wysokość obciążenia Inspektora Nadzoru z tytułu obowiązkowych składek społecznych lub zdrowotnych w zakresie zatrudnienia osób, którymi Inspektor Nadzoru posługuje się dla wykonania zamówienia, - kalkulacje i zestawienia przedstawiające wpływ zmiany na poszczególne kategorie kosztów Inspektora Nadzoru w perspektywie pozostałej do wykonania części przedmiotu umowy i z odniesieniem ich do przewidzianych w umowie zasad płatności wynagrodzenia. - obrazujące porównanie kosztów wykonania przedmiotu Umowy przez Inspektora Nadzoru przed zmianą oraz po jej zaistnieniu. c) Zamawiający może zwrócić się do Inspektora Nadzoru o przedłożenie w oznaczonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów, jeśli dane przekazane wraz z wnioskiem nie potwierdzają, że przedmiotowa zmiana ma wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Inspektora Nadzoru lub że wpływ ten nie odpowiada postulowanej przez Inspektora Nadzoru wartości zmiany wynagrodzenia. d) jeśli z przedstawionych przez Inspektora Nadzoru dokumentów nie wynika, że zaistnienie zmiany będzie miało wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Inspektora Nadzoru lub gdy wykazywany przez Inspektora Nadzoru wpływ zmiany na koszty wykonania przedmiotu umowy nie odpowiada postulowanej we wniosku zmianie wynagrodzenia, jak również jeśli z innych powodów, wniosek ten jest nieuzasadniony w całości lub w części – Zamawiający informuje Inspektora Nadzoru w formie pisemnej o braku podstaw do uwzględnienia wniosku w całości lub w części - wraz z uzasadnieniem tego stanowiska, e) wykazanie przez Inspektora Nadzoru, że zaistniała zmiana będzie miała określony we wniosku wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Inspektora Nadzoru, stanowi podstawę do zawarcia przez Strony aneksu do umowy, modyfikującego w adekwatny sposób wysokość wynagrodzenia. 3) zmiana umowy wywołana zmianą wchodzi w życie w terminie określonym w aneksie do umowy, uwzględniającym w zakresie skutków prawnych jego obowiązywania także okres, który upłynął od daty zaistnienia przedmiotowej zmiany, z zastrzeżeniem postanowień pkt 1. 4) zmiana umowy w trybie przewidzianym w pkt 2 nie ma wpływu na wynagrodzenie Inspektora Nadzoru dotyczące zdarzeń i kosztów, które wystąpiły przed datą zaistnienia zmiany. 5) wszelkie dokumenty składane przez Inspektora Nadzoru w ramach trybu określonego w pkt 2 powinny być przedłożone w oryginale lub w kopiach poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Inspektora Nadzoru. 6) za datę złożenia przez Stronę oświadczenia woli lub wiedzy w trybie przewidzianym w pkt 2 uznaje się także datę otrzymania przez drugą Stronę wiadomości e-mail zawierającej skany pism obejmujących przedmiotowe oświadczenie, o ile pisma te w oryginale zostały następnie wysłane w ciągu dwóch najbliższych dni roboczych przesyłką pocztową poleconą lub kurierską do tej drugiej Strony. 7) w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych w pkt 1 ppkt 4 i 5, które zmniejszają koszt wykonania zamówienia przez Inspektora Nadzoru, odpowiednie zastosowanie mają postanowienia pkt 2, z tym zastrzeżeniem, że procedurę zmiany umowy może zainicjować także Zamawiający, żądając określonych informacji, dokumentów lub wyjaśnień od Inspektora Nadzoru, który ma wówczas obowiązek takie dane przedstawić. 3. Powyższe zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i zostaną wprowadzone aneksami i dokonane po przeprowadzeniu uzgodnień przez Strony umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, chyba że postanowienia niniejszej umowy stanowią inaczej, z zastrzeżeniem § 3 ust. 11, § 6 ust. 10 pkt 4, § 6 ust. 12 pkt 4 projektu umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Zamość (adres: Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość, telefon kontaktowy: 84 677 23 00), 2) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony: Radosław Kusaj, adres e-mail: inspektor@cbi24.pl, 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru nad realizacją inwestycji polegającej na przebudowie Zalewu Miejskiego w Zamościu oraz zagospodarowania terenu wokół zalewu w ramach projektu „Zwiększenie dostępności zalewu miejskiego w Zamościu jako miejsca aktywnej rekreacji w sąsiedztwie zamojskiego zespołu staromiejskiego” – znak sprawy: IM-ZP.272.47.2019.MT prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, 4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz osoby lub podmioty, posiadające uprawnienia do kontroli i/lub nadzoru działalności Miasta Zamość, w tym projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z art. 97 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego O Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz.U.UE.L.2013.347.320) przez czas nie dłuższy niż jest to konieczne do celów, dla których dane były gromadzone z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych, 6) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w: a) przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych, b) przepisach ustawy Kodeks cywilny oraz Kodeks postępowania cywilnego, związanych z zawarciem i realizacją umowy; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ww. ustaw, 7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, 8) Posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników, − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, 9) Nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Zgodnie z treścią art. 8a ust. 2- 4 ustawy Prawo zamówień publicznych informuję, iż: − w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 – 3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu, − skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. − wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-11-14, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego 1.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 1.2 Zgodnie art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1.3 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, żaden z nich, nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodu przesłanek określonych w pkt III.2) ogłoszenia. 1.4 Warunki udziału w postępowaniu a) warunek określony w pkt III.1.2) ogłoszenia – powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców, albo Wykonawcy łącznie, b) warunek określony w pkt III.1.3) ppkt A ogłoszenia – musi być spełniony w całości minimum przez jednego z Wykonawców, c) warunek określony w pkt III.1.3) ppkt B ogłoszenia – powinien spełnić co najmniej jeden z Wykonawców, albo Wykonawcy łącznie. 2. Poleganie na zasobach innych podmiotów na podstawie art. 22a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych 2.1 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2.2 Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2.3 Zamawiający oceni, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2.4 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2.5 Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2.6 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna podmiotu, na zasobach którego Wykonawca polega, nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną. 3. Realizacja przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców 3.1 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 3.2 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, o których mowa w art. 36a ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.3 Wykonawca, który zamierza realizować zamówienie przy udziale podwykonawców jest obowiązany wskazać w formularzu ofertowym – według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podać firmę podwykonawców. 3.4 Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w realizację usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach ww. danych, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usługi. 3.5 Wykonawca, który w celu wykazania spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia polega na zdolnościach innych podmiotów, zobowiązany jest zapewnić udział tego podmiotu w realizacji usług, do których te zdolności są wymagane. 3.6 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.7 Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 3.8 Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 3.9 Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać do Zamawiającego: - pisemnie na adres: Miasto Zamość, 22-400 Zamość, ul. Rynek Wielki 13, - przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: zamowienia@zamosc.pl - za pomocą faksu na nr (84) 639-30-54, Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami: Marta Trych, Małgorzata Strzępek, e-mail: zamowienia@zamosc.pl, fax (84) 639-30-54.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję ekipy do prac wykończeniowych - Lublin
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukuję pracowników lub brygady do prac wykończeniowych. Szczegóły do uzgodnienia po kontakcie. Realizujemy inwestycje na terenie Lublina i okolic. Budynki mieszkalne oraz zamówienia publiczne. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI