Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Park Niebrowski - Boisko wielofunkcyjne - TBO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: POW 10/16
1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 7242311
1.5.8.) Numer faksu: 44 7244359
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Park Niebrowski - Boisko wielofunkcyjne - TBO
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10986e83-acc2-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00057195
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=209890
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w niniejszympostępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji (wyjaśnienia i zmiana treści SWZ,zawiadomienia, wnioski) oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym awykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Zamawiający rekomendujewykonawcom, aby komunikowali się z zamawiającym (np. zwrócenie się do zamawiającego owyjaśnienie SWZ) za pomocą poczty elektronicznej na adres: zam.pub@tomaszowmaz.pl.Dopuszczalna jest także komunikacja przez: url.https://miniportal.uzp.gov.pl/ePUAP(Elektroniczna Skrzynka Podawcza Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte w SWZ.www.gov
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentówelektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przyich użyciu zostały opisane w Instrukcji użytkowania systemu miniPortal oraz Regulaminie ePUAP
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający, udostępnia dane osobowe, o których mowaw art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. wsprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawieswobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej"rozporządzeniem 2016/679".2. Zamawiający realizuje obowiązki, o których mowa w art. 13 ust. 1 – 2rozporządzenia 2016/679, przez zamieszczenie wymaganych informacji w SIWZ, zgodnie zponiższym.3. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniemdanych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej„RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina - MiastoTomaszów Mazowiecki w imieniu której działa Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego, ul. POW10/16, 97-200 Tomaszów Maz., NIP 773-16-56-546, REGON 590648310,2) inspektorem ochronydanych osobowych w Urzędzie Miasta w Tomaszowie Mazowieckim jest wyznaczony pracownikUrzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim,3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą napodstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzieleniezamówienia publicznego,4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty,którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania,5) Pani/Pana dane osobowe będąprzechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeliczas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6)obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jestwymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniuo udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają zustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane wsposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODOprawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądaniaod administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, októrych mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu OchronyDanych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczącychnarusza przepisy RODO;9) nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODOprawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowaw art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danychosobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. cRODO. 4. Zamawiający informuje, iż wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRIK.271.1.4.2021.ZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1638211,38 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres zamówienia obejmuje:1) rozbiórka elementów zagospodarowania terenu,2) budowa bieżni okrężnej z prostą o nawierzchni poliuretanowej w kolorze ceglastym,3) budowa skoczni do skoku w dal z rozbiegiem wpisanym w bieżnię okrężną o nawierzchni poliuretanowej z zeskokiem wraz z wyposażeniem,4) budowa boiska do piłki nożnej wraz z wyposażeniem, boisko o nawierzchni z trawy sztucznej wypełnionej granulatem gumowym,5) budowa piłkochwytów stalowych oraz z siatki polipropylenowej,6) budowa boiska do gry w badmintona wraz z wyposażeniem; nawierzchnia z trawy sztucznej wypełniona piaskiem kwarcowym,7) budowa rzutni do pchnięcia kulą o nawierzchni z mączki ceglane,8) budowa boisk do siatkówki plażowej, nawierzchnia piaszczysta wraz z wyposażeniem,9) budowa drogi dojazdowej, miejsc parkingowych, w tym jedno przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oraz chodniki wewnętrzny i schody terenowe z bloków betonowych z obustronnymi poręczami,10) budowa małej architektury ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe,11) budowa ogrodzenia z paneli lekkich i prefabrykowanej podmurówki betonowej tzw. systemowe z furtkami i bramą, 12) budowa odwodnienia terenu boiska jak i terenu boisk do siatkówki plażowej poprzez system rur drenażowych, studzienki drenarskie i osadnikowe,13) budowa wewnętrznej sieci kanalizacji deszczowej i przyłącza kanalizacyjnego,14) budowa odwodnienia liniowego bieżni okrężnej, montaż korytek systemowych, szczelinowych prostych i łukowych wraz z pokrywami zaślepiającymi, montaż studzienek systemowych, odpływowych wraz z rewizjami i pokrywami szczelinowymi,15) budowa wewnętrznej linii zasilającej wraz z szafę oświetleniową, 16) budowa oświetlenia typu LED montowane na słupach oświetleniowych o wysokości 9m, boisko do piłki nożnej oraz bieżnia oświetlone zostaną przy pomocy 20 opraw zamontowanych na 8 słupach oświetleniowych,17) budowa oświetlenia typu LED montowane na słupach oświetleniowych o wysokości 9m, boisko do piłki plażowej zostanie przy pomocy 4 opraw zamontowanych na 3 słupach oświetleniowych,18) budowa instalacji monitoringu, montaż dwóch kamer szybkoobrotowych na słupach oświetleniowych oraz połączenie ich z przełącznikiem sieciowym montowanym w szafie, system CCTV będzie się składał z przełącznika sieciowego, kamer zewnętrznych obrotowych i okablowania,19) zakup dostawa i montaż wyposażenia sportowego.Pozostałe elementy zamówienia określa dokumentacja techniczna udostępniona na stronie prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne
45000000-7 - Roboty budowlane
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45212140-9 - Obiekty rekreacyjne
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45421160-3 - Instalowanie wyrobów metalowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert w oparciu o zapisy SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.1) Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał: co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie boiska do piłki nożnej wykonanego z nawierzchni z trawy sztucznej o powierzchni min. 800 m2,2) Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał: co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie bieżni okrężnej wykonanej z nawierzchni poliuretanowej o powierzchni min. 900 m2,3) Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował min. 1 osobą, która będzie uczestniczyć w realizacji zadania (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,4) Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował min. 1 osobą (kierownikiem robót budowlanych - sanitarnych) która będzie uczestniczyć w realizacji zadania posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,5) Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował min. 1 osobą (kierownikiem robót budowlanych - elektrycznych), która będzie uczestniczyć w realizacji zadania posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Z uwagi na ograniczonaliczbę znaków umożliwiające wypełnienie pola - pozostałe inform. zawiera SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu - zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków i braku podstaw wykluczenia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej opisanych w rozdziale 21 wykonawca składa:1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – (zał. 4 SWZ).2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - (zał. 6 SWZ).Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa powyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zgodnie z rozdz. 13 ust. 3 pkt 6 SWZ - zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Pozostałeinform. w związku z ograniczoną liczba znaków - zawierają postanowienia SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowym środkiem dowodowym jest wykaz sporządzony przez wykonawcę określający parametry oferowanego produktu - (zał. 7 SWZ).Dodatkowa informacja dla wykonawców w zakresie złożenia przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa w ust. 3 pkt 8 SWZ.Przedmiotowy środek dowodowy w niniejszym postępowaniu (wykaz określający parametry oferowanego produktu) służy ocenie zgodności zaoferowanego przedmiotu zamówienia z opisem zawartym w dokumentach zamówienia i stanowi podstawę weryfikacji poprawności merytorycznej oferty. Innymi słowy na bazie tego wykazu, zamawiający oceni czy wykonawca oferuje przedmiot zamówienia zgodny z opisem przedmiotu zamówienia w zakresie wybranych elementów. Definicja przedmiotowych środków dowodowych zawarta została w art. 7 pkt 20 ustawy pzp. Są to więc środki służące potwierdzeniu zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia. W niniejszym postępowaniu - mają one służyć co wskazano już powyżej jako możliwość zweryfikowania poprawności merytorycznej treści oferty. Taka definicja oznacza, że katalog przedmiotowych środków dowodowych jest w istocie katalogiem otwartym, ponieważ ustawodawca nie określił wprost zamkniętego katalogu samych środków, lecz wskazał jedynie jaką mają pełnić funkcję w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Warto zwrócić uwagę, że ustawa pzp - nie daje też zamawiającemu nieograniczonej swobody w żądaniu przedmiotowych środków dowodowych. Przepis art. 106 ust. 2 stanowi, że zamawiający może żądać przedmiotowych środków dowodowych tylko proporcjonalnych do przedmiotu zamówienia i tylko z nim związanych. W pełni aktualna na okoliczność żądania przedmiotowych środków dowodowych będzie także zasada proporcjonalności, która stanowi, że zamawiający może żądać od wykonawców wyłącznie środków dowodowych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania. Biorąc pod uwagę powyższe wymóg złożenia wraz z ofertą wykazu określającego parametry oferowanego produktu w ocenie zamawiającego spełnia powyższe wymogi. Tym samym, zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 1 pzp wymaga złożenia przedmiotowego środka dowodowego wraz z ofertą. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowego środka dowodowego zamawiający na podst. art. 107 ust. 2 pzp - wezwie do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.Zamawiający będzie miał prawo zgodnie z art. 107 ust. 4 pzp - żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowego środka dowodowego. Zgodnie z art. 218 ust. 2 pzp treść oferty musi być zgodna z wymaganiami zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia a co za tym idzie oferowany produkt zgodny być musi z opisanym przez zamawiającego. Adresatem normy prawnej wyrażonej w powyższym przepisie jest wykonawca składający ofertę. To w jego interesie leży, aby złożona przez niego oferta była pod względem treści zgodna z warunkami określonymi w specyfikacji. Pozostałe informacje w tym zakresie zawarte są w rozdziale 13 SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na ofertę składają się: 1) formularz oferty, 2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - (zał. 1 SWZ),3) oświadczenie, o których mowa w pkt 2 (składa każdy z wykonawców - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców). Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu - (zał. 1 SWZ),4) oświadczenie, o których mowa w pkt 2 (podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby) – (zał. 2 SWZ),5) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - (zał. 3 SWZ),6) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udostępniających zasoby) – jeżeli dotyczy (zał. 5 SWZ)7) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),8) przedmiotowy środek dowodowy jako wykaz sporządzony przez wykonawcę określający parametry oferowanego produktu - (zał. 7 SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniuskłada każdy z wykonawców - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przezwykonawców.Wykonawcy wspólnie ubiegający sie o zamówienie składają także: Oświadczenie,z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególniWykonawcy.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia i zobowiązani sąustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania wpostępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Poprzez wykonawcówwspólnie ubiegających się o zamówienie należy rozumieć konsorcjantów a takżeprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia, technologii wykonywania robót, wynagrodzenia na zasadach określonych w ust. 3 - 9.2. Pozostałe dopuszczalne zmiany umowy zostały określone w ust. 10 - 30.3. Zmiana terminu realizacji może nastąpić w przypadku zaistnienia następujących okoliczności, o ile będą miały wpływ na zmianę terminu:1) działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej treścią w szczególności: powódź, akty wandalizmu, awarie, katastrofy, zgony lub przedłużająca się pandemia.2) konieczności realizacji robót zamiennych lub zaniechania realizacji części robót,3) działań mających na celu niezwłoczne usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia,4) wytycznych podmiotów zewnętrznych lub opinii branżowych,5) zmiany przepisów prawa mających wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu umowy,6) realizacji przez innych wykonawców w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań,7) przedłużających się w stosunku do obowiązujących przepisów, procedur i postępowań administracyjnych, cywilnych, karnych, lub innych w szczególności wydania przez uprawnione organy decyzji o wstrzymaniu robót z powodów, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,8) zmian korzystnych dla zamawiającego, w szczególności zmierzających do przyspieszenia zakończenia robót, zmniejszających koszty, poprawiających sprawność, jakość, efekt robót, konieczności zmian dokumentacji projektowej, jeżeli będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót lub zwiększenia ich wartości,9) napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, które wpływają na tempo wykonywanych robót,10)wystąpienia warunków pogodowych niepozwalających na wykonanie zamówienia lub spowalniających wykonanie prac,11)innych od wyżej przywołanych, niezależnych od wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez zamawiającego.4. Jeżeli zajdą okoliczności uzasadniające zmniejszenie ilości wykonywanych na podstawie niniejszej umowy robót lub rezygnacji z określonych ich elementów, w szczególności w wyniku ich realizacji przez podmioty trzecie (np. gestorów lub właścicieli infrastruktury technicznej), wynagrodzenie wykonawcy zostanie zmniejszone zgodnie ze stawkami określonymi w kosztorysie ofertowym, a w przypadku jego braku określonej pozycji w oparciu o uśrednione wskaźniki do kosztorysowania dla województwa łódzkiego wg. wydawnictw branżowych (np. Sekocenbud, Orgbud, Intercenbud).5. Za zgodą zamawiającego – w uzgodnieniu z opinią projektanta możliwa jest zmiana technologii, sposobu realizacji robót, stosowanych materiałów, itp. Zmiana taka możliwa jest w przypadku, gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie, jakościowo, technicznie od przewidzianego w dokumentacji projektowej w tym także, gdy niesie za sobą zwiększenie kosztów. 6. Jeżeli w wyniku dokonanych na podstawie ust. 5 zmian dojdzie do obniżenia kosztów realizacji przedmiotu umowy wynagrodzenie wykonawcy zostanie odpowiednio obniżone zgodnie z ust. 4.Pozostały dopuszczalny zakres zamian (z uwagi na ograniczoną ilośc znaków w ogłoszeniu) zawarty w projekcie umowy stanowiącym załacznik do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-10 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Na oficjalną Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) Zamawiającego na ePUAP wpływają oferty składane w danym postępowaniu przez Wykonawców. Każda oferta musi być zaszyfrowana. Zaszyfrowane oferty stanowią załącznik do przesłanego na ESP wniosku. Wykonawca posiadający konto na portalu ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-10 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wszelkie nieuregulowane kwestie niniejszego ogłoszenia można odnaleźć w SWZ - na stronieprowadzonego postępowania tj. na BIP i MINIPORTAL.