Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektu przebudowy zjazdu indywidualnego z drogi krajowej Nr 10 do działek 294, 298/1 i 298/8 obręb 2 miasto Suchań
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Suchań
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685970
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pomorska 72
1.5.2.) Miejscowość: Suchań
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-132
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 915624015
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@suchan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.suchan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie projektu przebudowy zjazdu indywidualnego z drogi krajowej Nr 10 do działek 294, 298/1 i 298/8 obręb 2 miasto Suchań
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e39f1081-d57e-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00094685
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002077/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Opracowanie projektu przebudowy zjazdu indywidualnego z drogi krajowej Nr 10 do działek 294, 298/1 i 298/8 obręb 2 miasto Suchań
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.suchan.pl/zamowienia/pokaz/50473.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Środkami komunikacji elektronicznej są:
1) miniPortal Urzędu Zamówień Publicznych: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal,
3) poczta elektroniczna zamawiającego: sekretariat@suchan.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP uzyska dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany,
wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. Oferta powinna być sporządzona w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Szczegółowe informacje zostały zawarte w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny w zakresie RODO określa Rozdział XXVIII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ewentualne ograniczenia stosowania RODO zostały określone w Rozdziale XXVII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZK.271.20.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy opracowania dokumentacji przebudowy zjazdu indywidualnego z drogi krajowej Nr 10 do działek 294, 298/1 i 298/8 obręb 2 miasto Suchań i winien zostać wykonany na podstawie wydanych przez GDDKiA w Szczecinie warunków znak: O.Sz.Z-3.4241.16.2021.3.uj, tj.:
Funkcja zjazdu – zjazd indywidualny, na parametrach zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 19999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016r. poz. 124 ze zm.) ze szczególnym uwzględnieniem widoczności i odwodnienia:
1) szerokość całkowita zjazdu, mierzona prostopadle do osi zjazdu, nie mniejsza niż 4,5 m, w tym: szerokość jezdni, bez uwzględnienia wyokrągleń – nie mniejsza niż 3,0 m i nie większa niż szerokość jezdni na drodze, mierzona prostopadle do osi jezdni w miejscu przecięcia z osią zjazdu,
2) przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi wyokrąglone łukiem kołowym o promieniu nie mniejszym niż 3,0m;
3) pochylenie podłużne zjazdu dostosowane do ukształtowania elementów drogi, które ten zjazd przecina, jednak nie większe niż 5% zaprojektowane tak, aby zapobiec spływowi wód opadowych z terenu nieruchomości na jezdnię drogi krajowej;
4) konstrukcja zjazdu z kostki betonowej, krawężnik na połączeniu z istniejącą jezdnią bitumiczną obniżony do światła równego max 5cm ( szczegół rozwiązania winien znaleźć się w projekcie technicznym);
5) konstrukcja poboczy, jako utwardzone;
6) występujący pod zjazdem przepust należy przebudować, z zastosowaniem ścianki czołowej przepusty wykonanej pod skosem.
Dokumentacja projektowa obejmuje:
1) projekt budowlany – 4 egzemplarze,
2) przedmiar robót – 2 egzemplarze
3) informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – 4 egzemplarze,
4) kosztorys inwestorski – 2 egzemplarze
5) komplet dokumentacji projektowej na nośniku elektronicznym – 1 egzemplarz.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert
będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgadnie z zasadami arytmetyki. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans ceny oraz pozostałych kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta o specjalności właściwej dla dróg
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Ofertę sporządza się w oryginale, w języku polskim na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.2) Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale XVII ust. 1,
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale XVI ust. 5 (jeżeli dotyczy),
3) odpowiednie pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) tj. w przypadku gdy oferta nie została podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy określoną w odpowiednim rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy,
4) pełnomocnictwo udzielone liderowi, w przypadku oferty składanej wspólnie (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XVII ust. 1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.2. Wykonawcy powinni posiadać zawartą umowę regulującą współpracę wykonawców składających wspólną ofertę, w której m.in.
zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
3. Szczegółowe wymagania opisane zostały w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy, w zakresie:1) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku: zmiany stawki podatku od towarów i usług, z tym zastrzeżeniem, że wartość netto wynagrodzenia wykonawcy nie zmieni się, a wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów;
2) zmiany terminu realizacji umowy, w przypadku:
a) gdy w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym stany wyjątkowe, klęski żywiołowe, stany zagrożenia epidemicznego, stany epidemii uniemożliwiające terminową realizację usługi - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby usługa mogła zostać zrealizowana terminowo;
b) wystąpienia okoliczności, które mogą przyczynić się do niewykonania przedmiotu umowy w terminach określonych w umowie z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, takich jak: przekroczenie ustawowych terminów wydawania decyzji, postanowień, zezwoleń, uzgodnień lub wydłużenie procedur z tym związanych przez właściwe organy lub instytucje, odwołania i
zaskarżenia stron trzecich, w tym na etapie uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji lub w przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawnych mogących mieć istotny wpływ na terminy realizacji elementów przedmiotu zamówienia, konieczność zmian w projekcie z powodu wycofania zgody właścicieli nieruchomości na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań,
aby usługa mogła zostać zrealizowane terminowo.
2. Podstawą dokonania zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 2 będzie protokół konieczności zatwierdzony przez Zamawiającego i Wykonawcę opisujący potrzebę zmiany terminu realizacji umowy. Z inicjatywą sporządzenia aneksu do umowy może wystąpić zamawiający jak i wykonawca. Zamawiający zobowiązany będzie w takiej sytuacji do sporządzenia uzasadnienia do zawarcia aneksu umowy.