Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie projektu przebudowy odcinka ul. Robotniczej w Trzebini.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzebinia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258032
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marszałka Piłsudskiego 14
1.5.2.) Miejscowość: Trzebinia
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-540
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 0327111046, 0327111045
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.trzebinia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzebinia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie projektu przebudowy odcinka ul. Robotniczej w Trzebini.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e6da41ee-7a69-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00011675
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001659/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Opracowanie projektu przebudowy odcinka ul. Robotniczej w Trzebini
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/umtrzebinia,m,120881,przetargi-ogloszenia.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bip.malopolska.pl/umtrzebinia,m,120881,przetargi-ogloszenia.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem (https://miniportal.uzp.gov.pl), ePUAPu, dostępnego pod adresem (https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz poczty elektronicznej e-mail: przetargi@um.trzebinia.pl.Wykonawca zamierzając wziąć udział w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz Formularz do komunikacji (do składania dokumentów elektronicznych jako załączniki).Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Zamawiający dopuszcza w szczególności następujący format przesyłanych danych: .pdf, .doc., .docx, .rtf,.xps, .odt. We wszelkiej korespondencji związanej z postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Dane postępowania można wyszukać również na liście wszystkich postępowań, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki – Postępowania na miniPortalu.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniporal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): • administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Trzebini, ul. Marszałka Piłsudskiego 14, 32 - 540 Trzebinia,• dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@um.trzebinia.pl,• Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Ustawy z dnia 19 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;• dane osobowe są udostępniane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa, podmiotom serwisującym nasze systemy informatyczne, podmiotom świadczącym nam usługi prawne, audytowe, doradcze,• dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,• osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,• obowiązek podania danych wynika z Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,• administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionego zadania oraz w okresie późniejszym jeśli wymagają tego odrębne przepisy prawa. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym i warunkiem zawarcia umowy określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Państwa dane możemy przekazywać innym organom publicznym i podmiotom, przy czym dokonujemy tego wyłącznie w sytuacji, gdy istnieje podstawa prawna do tego typu działań lub umowa. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, przenoszenia danych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, mają Państwo prawo do jej cofnięcia. Mają Państwo ponadto prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) – RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BR.RDT.271.7.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy odcinka drogi gminnej – ul. Robotniczej w Trzebini wraz z odwodnieniem, łącznie z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1363 ze zm.), dopełnieniem wszelkich formalności niezbędnych dla zrealizowania przedmiotowej inwestycji oraz sprawowaniem nadzoru autorskiego Projektanta nad jej realizacją w zakresie określonym przepisami ustawy Prawo budowlane. Przebudową będzie objęty odcinek: od skrzyżowania z ul. Szczakowską do końca istniejącej zabudowy – długości ok. 0,150 km.Odcinek ul. Robotniczej objęty przebudową przedstawiono kolorem czerwonym na załączniku graficznym.Kod CPV – 71320000-7 – usługi inżynieryjne w zakresie projektowaniaParametry techniczne drogi:• Klasa drogi: L (lokalna)• Długość odcinka: ok. 0,150 km• Droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa• Prędkość projektowa: Vp = 40 km/h (na terenie zabudowy)• Rodzaje nawierzchni: jezdnia – nawierzchnia bitumiczna zjazdy – nawierzchnia z kostki brukowej betonowej• Odwodnienie: za pomocą projektowanych wpustów ulicznych odprowadzających wody opadowe i roztopowe do istniejącego, przebiegającego w obrębie jezdni kolektora kanalizacji deszczowej. Zamawiający przekaże Projektantowi kopię dokumentacji projektowej obejmującej budowę kolektora. Zakres opracowania dokumentacji projektowej:Dokumentacja projektowa winna zostać opracowana zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1363 ze zm.) i będzie zawierać m.in.:1) Mapę w skali co najmniej 1:500 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla projektowanych obiektów budowlanych oraz istniejące i projektowane uzbrojenie terenu.2) Analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi.3) Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości na potrzeby realizacji inwestycji drogowej (zamawiający szacuje, że wystąpi konieczność dokonania podziału ok. 5 nieruchomości gruntowych, przy czym ostateczna ilość koniecznych podziałów będzieuzależniona od rozwiązań przyjętych przez Projektanta);4) Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.5) Projekt budowlany – 3 egz.6) Projekt wykonawczy – 3 egz.7) Projekty techniczne przebudowy lub zabezpieczenia istniejących urządzeń uzbrojenia podziemnego, kolidujących z rozbudową drogi (z przebudową drogi na pewno będzie kolidować m.in. istniejąca napowietrzna sieć energetyczna) - według warunków określonych przez właścicieli uzbrojenia – 3 egz.8) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – 2 egz.9) Kosztorys inwestorski – 1 egz.10) Przedmiar robót – 3 egz.11) Mapę do celów projektowych w skali 1:500 dla obszaru objętego opracowaniem oraz wy-kaz właścicieli działek, sporządzony na podstawie wypisów z ewidencji gruntów wraz z użytkami i klasą gruntów – 3 egz.12) Zatwierdzony projekt docelowej organizacji ruchu – 3 egz.13) Zatwierdzony projekt okresowej zmiany organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji – 3 egz.14) Niezbędne decyzje, opinie i uzgodnienia na potrzeby realizacji inwestycji drogowej, w tym uzgodnienie ZUDP; 15) Prawomocną decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej, wydaną w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1363 ze zm.).Uwaga: całość dokumentacji projektowej należy dostarczyć w wersji papierowej w ilościach egzemplarzy j.w. które nie uwzględniają dodatkowych egzemplarzy koniecznych do uzyskania wymaganych decyzji, uzgodnień i zatwierdzeń) oraz w wersji elektronicznej na płycie CD (całość w formacie pdf + plany sytuacyjne w formacie dwg lub dxf). Wymagania dotyczące projektu budowlanego i wykonawczego:1) Projekt budowlany i wykonawczy – należy opracować zgodnie z: Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1363 ze zm. Ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm. Ustawą z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych, t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 470 ze zm. Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 124 ze zm. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1065 ze zm. Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1935 ze zm. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w spra-wie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programufunkcjonalno-użytkowego, t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1129.Wymagania dotyczące pozostałych elementów opracowania:1) Szczegółowe Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót – należy opraco-wać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz-nychwykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1129.2) Kosztorys inwestorski – należy opracować w oparciu o aktualne ceny oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosz-tów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, Dz.U. 2004 Nr 130, poz. 1389.3) Przedmiar robót – należy opracować zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji4) projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz pro-gramu funkcjonalno-użytkowego, t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1129.Prawa autorskie:Wykonawca przeniesie na zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dokumentacji, będącej przedmiotem zamówienia.Postanowienia dodatkowe:1. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność techniczną i ekonomicznązastosowanych rozwiązań projektowych oraz ich zgodność z przepisami obowiązującego prawa.2. Wykonawca zapewni sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie wykonywania robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji, co należy uwzględnić w oferowanej cenie. 3. W przypadku braku możliwości realizacji inwestycji zgodnie z projektem z powodu jego wad lub błędów, Wykonawca zobowiązany będzie dokumentację projektową poprawić i uzupełnić nieopłatnie.4. Wykonawca w dokumentacji projektowej nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów urządzeń i wyposażenia, z wyjątkiem sytua-cji, gdy jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i jednocześnie, gdy nie mo-że użyć w opisie dostatecznie dokładnych określeń - wówczas wskazaniu takiemu muszątowarzyszyć wyrazy „lub równoważne”. W przypadku zastosowania określenia„lub równoważne” Wykonawca jest zobowiązany wskazać cechy, parametry i kryteriarównoważności. Przy sporządzaniu dokumentacji projektowej Wykonawca jestzobowiązany do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie opisu przedmiotu zamówienia.KOD CPV: 71320000-7