Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego dla pięciu obszarów |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część I złożona z zadań : 1) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Biel, Grubale, Osiny, Pruszyn, Pruszyn Pieńki, Pustki, Stok Lacki, Stok Lacki Folwark, Ujrzanów, Żabokliki Kolonia”, 2) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Stok Lacki i Żelków Kolonia”, 3) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Nowe Iganie, Pruszyn Pieńki, Pruszynek, Ujrzanów, Żelków Kolonia”, 4) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Wołyńce, Wołyńce-Kolonia, Rakowiec”. 5) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębu geodezyjnego Stok Lacki Folwark”. Część II – „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Białki, Błogoszcz, Chodów, Grabianów, Nowe Iganie, Nowe Opole, Ostrówek, Pruszyn, Pruszynek, Rakowiec, Stare Iganie, Stare Opole, Ujrzanów, Wołyńce, Wołyńce Kolonia, Żelków Kolonia” Część III – „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Chodów, Golice, Golice Kolonia, Jagodnia, Nowe Opole, Opole Świerczyna, Ostrówek, Purzec, Strzała, Topórek, Żabokliki, Żabokliki Kolonia, Żytnia”. OPIS PRZDMIOTU ZAMÓWIENIA DLA: CZEŚĆ I złożona z zadań : 1) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Biel, Grubale, Osiny, Pruszyn, Pruszyn Pieńki, Pustki, Stok Lacki, Stok Lacki Folwark, Ujrzanów, Żabokliki Kolonia”, 2) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Stok Lacki i Żelków Kolonia”, 3) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Nowe Iganie, Pruszyn Pieńki, Pruszynek, Ujrzanów, Żelków Kolonia”, 4) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Wołyńce, Wołyńce-Kolonia, Rakowiec”. 5) „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębu geodezyjnego Stok Lacki Folwark”. Zakres przedmiotu zamówienia określają Uchwały Nr XIV/178/2019, XIV/183/2019, XIV/182.2019, XI/181/2019, XIV/180/2019 z dnia 28 listopada 2019 roku wraz z załącznikami stanowiące załącznik do OPZ. II. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Wykonawca wyznacza projektanta planu miejscowego, który winien posiadać odpowiednie uprawnienia urbanistyczne, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017 poz. 1073) 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania planów polegających na określeniu: - przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; - zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; - zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu; - zasady kształtowania krajobrazu; - zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej; - wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; - zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; - granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa; - szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; - szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; - zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; - sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; - stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, - granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; - granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; - granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; - granice terenów pod budowę urządzeń, o których mowa w art. 10 ust. 2a, oraz granice ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie, zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu oraz występowaniem znaczącego oddziaływania tych urządzeń na środowisko; - granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art. 10 ust. 3a; - granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, -granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, - granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; - granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych, - sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów, - minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 3. Realizacja zamówienia będzie składać się z niżej wymienionych części. 1) Część I — analiza danych wejściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu a) analiza stanu istniejącego i zgodności z ustaleniami Studium w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. b) wykonanie opracowania ekofizjograficznego Gminy Siedlce dla obszaru planu w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) analiza wniosków złożonych do projektu planu zagospodarowania przestrzennego wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz opracowanie uzasadnień nieuwzględnienia wniosków - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, d) analiza zgód na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej na potrzeby sporządzenia koncepcji planu, e) opracowanie koncepcji projektu planu w skali 1 : 5000, uwzględniającej możliwie największą ilość wniosków mieszkańców i inwestorów, uwzględniającej wyniki z dokonanej analizy, opracowania ekofizjograficznego oraz zawierającej dla proponowanych jednostek terenowych dane o istniejących średnich wielkościach powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działek, średnich wysokościach budynków oraz obiektów, których wysokość wynika z potrzeb technologicznych, średnich szerokościach elewacji frontowych budynków, występujących najczęściej geometriach dachów, w tym kierunków głównych kalenic dachów w stosunku do frontów działek, kątów nachylenia połaci dachowych — w l egz. i 1 egz. w formie numerycznej. 2) Część II — projektowanie: a) opracowanie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową /ustalenia planu/ i część graficzną /rysunek planu w skali 1 : 2000, przedstawioną na kopii mapy zasadniczej, udostępnionej przez Zamawiającego w 1 egz., b) opracowanie projektu planu w 1 egz. w następującej formie publikacji elektronicznej na płycie CD: przygotowanie projektu planu w formie PLIKÓW SHP, wymagane uzgodnienie z Informatykiem w wydziale Organizacyjno-Administracyjnym struktury danych przed przystąpieniem do opracowania projektu planu, zapis treści uchwały w formie dokumentu co najmniej WORD 2000; 3) Część III — sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych: a) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353) , w tym w szczególności w art. 51 i art. 52 , oraz uzgodniony z organami właściwymi zakres i wymagany stopień szczegółowości informacji, - w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, b) sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu uwzględniającej wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2003.164.1587) oraz przepisów o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do zasad i do osób uprawnionych do określania tych skutków, zawierającej: prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy, w tym na: o wpływy z podatku od nieruchomości, o inne dochody związane z obrotem nieruchomościami gminy, na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z wyodrębnieniem poszczególnych funkcji przeznaczenia terenu, prognozę wpływu ustaleń planu na wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, wnioski i zalecenia dotyczące przyjęcia proponowanych rozwiązań projektu planu, w tym stawek procentowych, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z uwzględnienia ich skutków finansowych, - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 4 ) Część IV - komisja urbanistyczno-architektoniczna: a) przygotowanie pisemnej analizy stanowiska komisji urbanistyczno-architektonicznej o projekcie planu, zawierającej propozycję rozpatrzenia opinii oraz merytoryczne uzasadnienie nieuwzględnienia uwag, b) wprowadzenie do projektu planu, uwzględnionych przez Zamawiającego, korekt wynikających z uzyskanej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, c) przekazanie materiałów, określonych w części IV lit. a) i b) w 1 egz. oraz w l egz. w formie numerycznej. 5) Część V- uzgadnianie: a) sprawdzenie i uaktualnienie opracowań, wynikające z aktualizacji przepisów, na dzień ich przekazania organom do opiniowania i uzgodnień, b) przygotowanie pisemnej analizy opinii i uzgodnień organów właściwych o projekcie planu i prognozie oddziaływania na środowisko, zawierającej propozycję rozpatrzenia i uwzględnienia poszczególnych uwag w sporządzanych dokumentach wraz z merytorycznym uzasadnieniem stanowiska, c) wprowadzenie odpowiednio do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko uwzględnionych przez Zamawiającego korekt, wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień organów, d) przekazanie materiałów w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, o których mowa w części V lit. a)i lit. b). 6) Część VI — wyłożenie i dyskusja publiczna oraz sposób realizacji infrastruktury technicznej: a) uczestniczenie w jednodniowym dyżurze autorskim i w dyskusji publicznej w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, b) opracowanie analizy uwag wniesionych do projektu planu wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz uzasadnieniem nieuwzględnienia pozostałych z wyodrębnieniem na wniesione na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku w l egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z rozpatrzenia uwag, zaakceptowanych przez Zamawiającego, d) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, e) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z ponawianych czynności w związku z uwzględnieniem uwag i przekazywanie materiałów Zamawiającemu, f) opracowanie sposobów realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych — 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 7) Część VII — uchwalenie: a) przedstawienie projektu planu miejscowego na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz na Sesji Rady Gminy do uchwalenia wraz z załącznikami, b) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 5 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, łącznie z listą nieuwzględnionych uwag oraz określeniem sposobu realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych miasta, oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, c) opracowanie pisemnego podsumowania i uzasadnienia, o których mowa w art. 42 pkt 2) i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku [...], d) ewentualne wprowadzenie zmian do projektu planu wniesionych przez Radę Gminy i udział w czynnościach ponowionej, w niezbędnym zakresie, procedury planistycznej, e) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawnymi, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie planu, w tym udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, f) udzielanie ewentualnych wyjaśnień Wojewodzie, któremu została przedstawiona uchwała o uchwaleniu planu miejscowego wraz z załącznikami, do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawa, g) przygotowanie uchwały w formacie Edytora Aktów Prawnych XML do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, Termin zakończenia realizacji umowy – od podpisania umowy do 30.11.2020 r. Za termin realizacji zadania rozumie się wykonanie wszystkich VII części zamówienia. Realizacja płatności realizowana będzie przez Zamawiającego fakturami częściowymi po odbiorze każdej części zadania w następujących proporcjach: 1) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części I, 2) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części II, 3) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części III, 4) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części IV, 5) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części V, 6) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części VI, 7) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części VII,
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71320000-7, 71410000-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cana |
60,00 |
termin płatności faktury |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Białki, Błogoszcz, Chodów, Grabianów, Nowe Iganie, Nowe Opole, Ostrówek, Pruszyn, Pruszynek, Rakowiec, Stare Iganie, Stare Opole, Ujrzanów, Wołyńce, Wołyńce Kolonia, Żelków Kolonia |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres przedmiotu zamówienia określa Uchwała Rady Gminy Siedlce Nr XIV/177/2019 z dnia 28 listopada 2019 roku wraz z załącznikami stanowiąca załącznik do OPZ. II. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Wykonawca wyznacza projektanta planu miejscowego, który winien posiadać odpowiednie uprawnienia urbanistyczne, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017 poz. 1073) 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania planów polegających na określeniu: - przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; - zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; - zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu; - zasady kształtowania krajobrazu; - zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej; - wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; - zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; - granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa; - szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; - szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; - zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; - sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; - stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, - granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; - granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; - granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; - granice terenów pod budowę urządzeń, o których mowa w art. 10 ust. 2a, oraz granice ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie, zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu oraz występowaniem znaczącego oddziaływania tych urządzeń na środowisko; - granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art. 10 ust. 3a; - granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, -granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, - granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; - granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych, - sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów, - minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 3. Realizacja zamówienia będzie składać się z niżej wymienionych części. 1) Część I — analiza danych wejściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu a) analiza stanu istniejącego i zgodności z ustaleniami Studium w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. b) wykonanie opracowania ekofizjograficznego Gminy Siedlce dla obszaru planu w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) analiza wniosków złożonych do projektu planu zagospodarowania przestrzennego wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz opracowanie uzasadnień nieuwzględnienia wniosków - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, d) analiza zgód na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej na potrzeby sporządzenia koncepcji planu, e) opracowanie koncepcji projektu planu w skali 1 : 5000, uwzględniającej możliwie największą ilość wniosków mieszkańców i inwestorów, uwzględniającej wyniki z dokonanej analizy, opracowania ekofizjograficznego oraz zawierającej dla proponowanych jednostek terenowych dane o istniejących średnich wielkościach powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działek, średnich wysokościach budynków oraz obiektów, których wysokość wynika z potrzeb technologicznych, średnich szerokościach elewacji frontowych budynków, występujących najczęściej geometriach dachów, w tym kierunków głównych kalenic dachów w stosunku do frontów działek, kątów nachylenia połaci dachowych — w l egz. i 1 egz. w formie numerycznej. 2) Część II — projektowanie: a) opracowanie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową /ustalenia planu/ i część graficzną /rysunek planu w skali 1 : 2000, przedstawioną na kopii mapy zasadniczej, udostępnionej przez Zamawiającego w 1 egz., b) opracowanie projektu planu w 1 egz. w następującej formie publikacji elektronicznej na płycie CD: przygotowanie projektu planu w formie PLIKÓW SHP, wymagane uzgodnienie z Informatykiem w wydziale Organizacyjno-Administracyjnym struktury danych przed przystąpieniem do opracowania projektu planu, zapis treści uchwały w formie dokumentu co najmniej WORD 2000; 3) Część III — sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych: a) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353) , w tym w szczególności w art. 51 i art. 52 , oraz uzgodniony z organami właściwymi zakres i wymagany stopień szczegółowości informacji, - w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, b) sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu uwzględniającej wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2003.164.1587) oraz przepisów o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do zasad i do osób uprawnionych do określania tych skutków, zawierającej: prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy, w tym na: o wpływy z podatku od nieruchomości, o inne dochody związane z obrotem nieruchomościami gminy, na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z wyodrębnieniem poszczególnych funkcji przeznaczenia terenu, prognozę wpływu ustaleń planu na wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, wnioski i zalecenia dotyczące przyjęcia proponowanych rozwiązań projektu planu, w tym stawek procentowych, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z uwzględnienia ich skutków finansowych, - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 4 ) Część IV - komisja urbanistyczno-architektoniczna: a) przygotowanie pisemnej analizy stanowiska komisji urbanistyczno-architektonicznej o projekcie planu, zawierającej propozycję rozpatrzenia opinii oraz merytoryczne uzasadnienie nieuwzględnienia uwag, b) wprowadzenie do projektu planu, uwzględnionych przez Zamawiającego, korekt wynikających z uzyskanej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, c) przekazanie materiałów, określonych w części IV lit. a) i b) w 1 egz. oraz w l egz. w formie numerycznej. 5) Część V- uzgadnianie: a) sprawdzenie i uaktualnienie opracowań, wynikające z aktualizacji przepisów, na dzień ich przekazania organom do opiniowania i uzgodnień, b) przygotowanie pisemnej analizy opinii i uzgodnień organów właściwych o projekcie planu i prognozie oddziaływania na środowisko, zawierającej propozycję rozpatrzenia i uwzględnienia poszczególnych uwag w sporządzanych dokumentach wraz z merytorycznym uzasadnieniem stanowiska, c) wprowadzenie odpowiednio do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko uwzględnionych przez Zamawiającego korekt, wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień organów, d) przekazanie materiałów w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, o których mowa w części V lit. a)i lit. b). 6) Część VI — wyłożenie i dyskusja publiczna oraz sposób realizacji infrastruktury technicznej: a) uczestniczenie w jednodniowym dyżurze autorskim i w dyskusji publicznej w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, b) opracowanie analizy uwag wniesionych do projektu planu wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz uzasadnieniem nieuwzględnienia pozostałych z wyodrębnieniem na wniesione na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku w l egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z rozpatrzenia uwag, zaakceptowanych przez Zamawiającego, d) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, e) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z ponawianych czynności w związku z uwzględnieniem uwag i przekazywanie materiałów Zamawiającemu, f) opracowanie sposobów realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych — 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 7) Część VII — uchwalenie: a) przedstawienie projektu planu miejscowego na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz na Sesji Rady Gminy do uchwalenia wraz z załącznikami, b) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 5 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, łącznie z listą nieuwzględnionych uwag oraz określeniem sposobu realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych miasta, oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, c) opracowanie pisemnego podsumowania i uzasadnienia, o których mowa w art. 42 pkt 2) i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku [...], d) ewentualne wprowadzenie zmian do projektu planu wniesionych przez Radę Gminy i udział w czynnościach ponowionej, w niezbędnym zakresie, procedury planistycznej, e) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawnymi, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie planu, w tym udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, f) udzielanie ewentualnych wyjaśnień Wojewodzie, któremu została przedstawiona uchwała o uchwaleniu planu miejscowego wraz z załącznikami, do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawa, g) przygotowanie uchwały w formacie Edytora Aktów Prawnych XML do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, Termin zakończenia realizacji umowy – od podpisania umowy do 30.11.2020 r. Za termin realizacji zadania rozumie się wykonanie wszystkich VII części zamówienia. Realizacja płatności realizowana będzie przez Zamawiającego fakturami częściowymi po odbiorze każdej części zadania w następujących proporcjach: 1) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części I, 2) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części II, 3) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części III, 4) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części IV, 5) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części V, 6) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części VI, 7) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części VII,
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71320000-7, 71410000-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cana |
60,00 |
termin płatności faktury |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Chodów, Golice, Golice Kolonia, Jagodnia, Nowe Opole, Opole Świerczyna, Ostrówek, Purzec, Strzała, Topórek, Żabokliki, Żabokliki Kolonia, Żytnia. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część III – „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Siedlce w części obrębów geodezyjnych Chodów, Golice, Golice Kolonia, Jagodnia, Nowe Opole, Opole Świerczyna, Ostrówek, Purzec, Strzała, Topórek, Żabokliki, Żabokliki Kolonia, Żytnia”. Zakres przedmiotu zamówienia określa Uchwała Rady Gminy Siedlce Nr XIV/179/2019 z dnia 28 listopada 2019 roku wraz z załącznikami stanowiąca załącznik do OPZ. II. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Wykonawca wyznacza projektanta planu miejscowego, który winien posiadać odpowiednie uprawnienia urbanistyczne, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2017 poz. 1073) 1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania planów polegających na określeniu: - przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania; - zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego; - zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu; - zasady kształtowania krajobrazu; - zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej; - wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych; - zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu, maksymalną i minimalną intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej, maksymalną wysokość zabudowy, minimalną liczbę miejsc do parkowania w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową i sposób ich realizacji oraz linie zabudowy i gabaryty obiektów; - granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa; - szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym; - szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy; - zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej; - sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów; - stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, - granice obszarów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziałów nieruchomości; - granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej; - granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji; - granice terenów pod budowę urządzeń, o których mowa w art. 10 ust. 2a, oraz granice ich stref ochronnych związanych z ograniczeniami w zabudowie, zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu oraz występowaniem znaczącego oddziaływania tych urządzeń na środowisko; - granice terenów pod budowę obiektów handlowych, o których mowa w art. 10 ust. 3a; - granice terenów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, -granice terenów inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym, umieszczonych w planie zagospodarowania przestrzennego województwa lub w ostatecznych decyzjach o lokalizacji drogi krajowej, wojewódzkiej lub powiatowej, - granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych oraz terenów służących organizacji imprez masowych; - granice terenów zamkniętych i granice stref ochronnych terenów zamkniętych, - sposób usytuowania obiektów budowlanych w stosunku do dróg i innych terenów publicznie dostępnych oraz do granic przyległych nieruchomości, kolorystykę obiektów budowlanych oraz pokrycie dachów, - minimalną powierzchnię nowo wydzielonych działek budowlanych. 3. Realizacja zamówienia będzie składać się z niżej wymienionych części. 1) Część I — analiza danych wejściowych i przygotowanie koncepcji projektu planu a) analiza stanu istniejącego i zgodności z ustaleniami Studium w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. b) wykonanie opracowania ekofizjograficznego Gminy Siedlce dla obszaru planu w formie opisowej i graficznej w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) analiza wniosków złożonych do projektu planu zagospodarowania przestrzennego wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz opracowanie uzasadnień nieuwzględnienia wniosków - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, d) analiza zgód na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i leśnej na potrzeby sporządzenia koncepcji planu, e) opracowanie koncepcji projektu planu w skali 1 : 5000, uwzględniającej możliwie największą ilość wniosków mieszkańców i inwestorów, uwzględniającej wyniki z dokonanej analizy, opracowania ekofizjograficznego oraz zawierającej dla proponowanych jednostek terenowych dane o istniejących średnich wielkościach powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działek, średnich wysokościach budynków oraz obiektów, których wysokość wynika z potrzeb technologicznych, średnich szerokościach elewacji frontowych budynków, występujących najczęściej geometriach dachów, w tym kierunków głównych kalenic dachów w stosunku do frontów działek, kątów nachylenia połaci dachowych — w l egz. i 1 egz. w formie numerycznej. 2) Część II — projektowanie: a) opracowanie projektu planu, składającego się z projektu uchwały zawierającej część tekstową /ustalenia planu/ i część graficzną /rysunek planu w skali 1 : 2000, przedstawioną na kopii mapy zasadniczej, udostępnionej przez Zamawiającego w 1 egz., b) opracowanie projektu planu w 1 egz. w następującej formie publikacji elektronicznej na płycie CD: przygotowanie projektu planu w formie PLIKÓW SHP, wymagane uzgodnienie z Informatykiem w wydziale Organizacyjno-Administracyjnym struktury danych przed przystąpieniem do opracowania projektu planu, zapis treści uchwały w formie dokumentu co najmniej WORD 2000; 3) Część III — sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko i prognozy skutków finansowych: a) opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko uwzględniającej wymagania zawarte w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2016.353) , w tym w szczególności w art. 51 i art. 52 , oraz uzgodniony z organami właściwymi zakres i wymagany stopień szczegółowości informacji, - w 2 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, b) sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia planu uwzględniającej wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U.2003.164.1587) oraz przepisów o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do zasad i do osób uprawnionych do określania tych skutków, zawierającej: prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy, w tym na: o wpływy z podatku od nieruchomości, o inne dochody związane z obrotem nieruchomościami gminy, na opłaty i odszkodowania, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z wyodrębnieniem poszczególnych funkcji przeznaczenia terenu, prognozę wpływu ustaleń planu na wydatki związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, wnioski i zalecenia dotyczące przyjęcia proponowanych rozwiązań projektu planu, w tym stawek procentowych, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wynikające z uwzględnienia ich skutków finansowych, - w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 4 ) Część IV - komisja urbanistyczno-architektoniczna: a) przygotowanie pisemnej analizy stanowiska komisji urbanistyczno-architektonicznej o projekcie planu, zawierającej propozycję rozpatrzenia opinii oraz merytoryczne uzasadnienie nieuwzględnienia uwag, b) wprowadzenie do projektu planu, uwzględnionych przez Zamawiającego, korekt wynikających z uzyskanej opinii komisji urbanistyczno-architektonicznej, c) przekazanie materiałów, określonych w części IV lit. a) i b) w 1 egz. oraz w l egz. w formie numerycznej. 5) Część V- uzgadnianie: a) sprawdzenie i uaktualnienie opracowań, wynikające z aktualizacji przepisów, na dzień ich przekazania organom do opiniowania i uzgodnień, b) przygotowanie pisemnej analizy opinii i uzgodnień organów właściwych o projekcie planu i prognozie oddziaływania na środowisko, zawierającej propozycję rozpatrzenia i uwzględnienia poszczególnych uwag w sporządzanych dokumentach wraz z merytorycznym uzasadnieniem stanowiska, c) wprowadzenie odpowiednio do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko uwzględnionych przez Zamawiającego korekt, wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień organów, d) przekazanie materiałów w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, o których mowa w części V lit. a)i lit. b). 6) Część VI — wyłożenie i dyskusja publiczna oraz sposób realizacji infrastruktury technicznej: a) uczestniczenie w jednodniowym dyżurze autorskim i w dyskusji publicznej w czasie wyłożenia do publicznego wglądu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, b) opracowanie analizy uwag wniesionych do projektu planu wraz z propozycją ich uwzględnienia oraz uzasadnieniem nieuwzględnienia pozostałych z wyodrębnieniem na wniesione na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku w l egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej, c) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z rozpatrzenia uwag, zaakceptowanych przez Zamawiającego, d) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 1 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, e) wprowadzenie do projektu planu korekt wynikających z ponawianych czynności w związku z uwzględnieniem uwag i przekazywanie materiałów Zamawiającemu, f) opracowanie sposobów realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych — 1 egz. oraz w 1 egz. w formie numerycznej. 7) Część VII — uchwalenie: a) przedstawienie projektu planu miejscowego na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz na Sesji Rady Gminy do uchwalenia wraz z załącznikami, b) przekazanie skorygowanego projektu planu Zamawiającemu w 5 egz. oraz w 1 egz. w formie publikacji elektronicznej na płycie CD, łącznie z listą nieuwzględnionych uwag oraz określeniem sposobu realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych miasta, oraz zasad ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, c) opracowanie pisemnego podsumowania i uzasadnienia, o których mowa w art. 42 pkt 2) i art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku [...], d) ewentualne wprowadzenie zmian do projektu planu wniesionych przez Radę Gminy i udział w czynnościach ponowionej, w niezbędnym zakresie, procedury planistycznej, e) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu do zgodności z przepisami prawnymi, w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie planu, w tym udział w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, f) udzielanie ewentualnych wyjaśnień Wojewodzie, któremu została przedstawiona uchwała o uchwaleniu planu miejscowego wraz z załącznikami, do ich oceny pod względem zgodności z przepisami prawa, g) przygotowanie uchwały w formacie Edytora Aktów Prawnych XML do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, Termin zakończenia realizacji umowy – od podpisania umowy do 30.11.2020 r. Za termin realizacji zadania rozumie się wykonanie wszystkich VII części zamówienia. Realizacja płatności realizowana będzie przez Zamawiającego fakturami częściowymi po odbiorze każdej części zadania w następujących proporcjach: 1) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części I, 2) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części II, 3) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części III, 4) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części IV, 5) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części V, 6) 10% wynagrodzenia po wykonaniu części VI, 7) 20% wynagrodzenia po wykonaniu części VII,
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71320000-7, 71410000-5
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cana |
60,00 |
termin płatności faktury |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: