Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
OPRACOWANIE CZĘŚCI STRATEGICZNEJ PLANU ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI DLA OMGGS 2040 WRAZ Z AKTUALIZACJĄ DIAGNOZY, WYKONANIEM STRATEGICZNEJ OCENY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO ORAZ PROMOCJĄ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221654880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długi Targ 39/40
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-830
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@metropoliagdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.metropoliagdansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Stowarzyszenie
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Stowarzyszenie samorządowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
OPRACOWANIE CZĘŚCI STRATEGICZNEJ PLANU ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI DLA OMGGS 2040 WRAZ Z AKTUALIZACJĄ DIAGNOZY, WYKONANIEM STRATEGICZNEJ OCENY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO ORAZ PROMOCJĄ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f05bda2-f92f-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00235528
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00040409/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Opracowanie Części Strategicznej Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla OMGGS 2040 wraz z aktualizacją diagnozy, wykonaniem Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko oraz promocją
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Usługa będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8f05bda2-f92f-11ec-8000-d680d39e541a
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
W uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@metropoliagdansk.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stowarzyszenie OBSZAR METROPOLITALNY GDAŃSK-GDYNIA-SOPOT /OMGGS/ z siedzibą w Gdańsku 80-830 przy ul. Długi Targ 39/40.
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem: iod@metropoliagdansk.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej jako: uPzp).
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 uPzp. Pani/Pana dane osobowe przetwarzać będzie również Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A, a także Urząd Miasta Sopotu, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z uPzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OMGGS/TP2/03/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie strategicznej części dokumentu pn. „Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot” (SUMP OMGGS), wraz z aktualizacją diagnozy, wykonaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, przeprowadzeniem wybranych etapów konsultacji społecznych oraz promocją.
7.2 Opracowanie Raportu Metodycznego
1.Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport w terminie 10 dni roboczych od daty zawarcia umowy.
2.Raport Metodyczny powinien zawierać:
a)szczegółowy opis procesu przygotowania SUMP OMGGS,
b)szczegółowy harmonogram działań na poszczególnych etapach projektu (sporządzania aktualizacji Raportu Diagnostyczno-Strategicznego i Projektu SUMP OMGGS, a także przedstawiania Raportów Pośrednich), wskazanie ich produktów oraz osób odpowiedzialnych po stronie Wykonawcy,
c)scenariusze spotkań konsultacyjnych, kwestionariusze Wywiadów Pogłębionych.
d)identyfikację konkretnych interesariuszy (osób i instytucji) wraz z opisem ich planowego udziału w procesie przygotowania SUMP OMGGS.
3.Po akceptacji Raportu Metodycznego przez Zamawiającego, przyjmie on charakter wiążący dla Wykonawcy, zaś odstępstwa od Raportu Metodycznego wymagają zgody Zamawiającego. Raport metodyczny nie może jednak zmieniać postanowień OPZ oraz złożonej oferty.
7.3 Opracowanie Planu promocji – szczegóły zostały opisane w rozdziale 9 opisu przedmiotu zamówienia.
7.4 Aktualizacja Raportu Diagnostyczno-Strategicznego
1. Raport powinien zostać przekazany w terminie 4 miesięcy od daty zawarcia umowy. Po odbiorze dokumentu bez uwag Wykonawca otrzyma płatność w wysokości 30% zaoferowanego wynagrodzenia umownego.
2. W ramach aktualizacji Raportu Diagnostyczno-Strategicznego Wykonawca powinien zapoznać się z materiałem dostarczonym przez Zamawiającego, dokonać jego krytycznej analizy, uzupełnić go o materiały graficzne, zaktualizować dane (o ile będzie taka potrzeba i możliwości) oraz dokonać korekty językowej.
3. W ramach aktualizacji Raportu Diagnostyczno-Strategicznego powinny zostać dostarczone Produkty Analityczne, osiągnięte kamienie milowe, oceniona skuteczność poprzednich dokumentów z zakresu zrównoważonej mobilności oraz ustalona wizja, strategiczne oraz szczegółowe cele SUMP OMGGS i wskaźniki do osiągniecia oraz wykonane kroki 12 oraz 2-6 Cyklu SUMP.
4. Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien podsumowywać Produkty Analityczne w postaci analizy SWOT i na tej podstawie objąć przegląd ustalonych wcześniej Obszarów Strategicznych i Rozważanych Działań, w razie potrzeby je uzupełniając, modyfikując, doprecyzowując i pogłębiając je, jeśli wynika to z przeprowadzonych analiz i zdefiniowanych potrzeb.
5. Raport Diagnostyczno-Strategiczny powinien również dokonać weryfikacji przeglądu faktycznej realizacji wcześniejszych dokumentów dotyczących szeroko pojętej zrównoważonej mobilności, wskazując działania, które nie zostały zrealizowane oraz efekty, które nie zostały osiągnięte oraz wyjaśniać przyczyny takiego stanu rzeczy (identyfikacja barier finansowych, instytucjonalnych itp.) lub wskazując sposób badania tych przyczyn.
7.5 Raporty Pośrednie/Notatki z działań bieżących
1. pomiędzy momentem akceptacji Raportu Metodycznego, a momentem dostarczenia Projektu SUMP OMGGS, Wykonawca powinien przedstawiać Zamawiającemu Raporty Pośrednie lub notatki z działań bieżących, stanowiące zwięzłe przedstawianie planowanych prac oraz podsumowanie prac wykonywanych w danym okresie oraz doszczegółowienie metodyki. Notatki z działań bieżących powinny być przekazywane Zamawiającemu:
a. niezwłocznie po zakończeniu następujących działań: Analiza SWOT, Kamień milowy – analiza głównych problemów i możliwości, Krok 4. Budowa i wspólna ocena scenariuszy, Krok 5. Wypracowanie wizji i strategii wspólnie z interesariuszami, Krok 7. Wypracowanie logiki zmian wspólnie z interesariuszami;
b. przed rozpoczęciem każdej z prac badawczych - wyczerpujące opisy wniosków z działań, które później będą stanowiły załącznik do SUMP OMGGS;
c. po zakończeniu każdej z metod badawczych (np. analizy eksperckiej, badań ilościowych i jakościowych) - wskazanie narzędzi badawczych dla tych prac (nie później niż na 5 dni roboczych przed rozpoczęciem danej analizy (w tym np. założenia modelowania, założenia prowadzonych warsztatów itp.) - Wykonawca powinien przedstawiać Zamawiającemu w najbliższej Notatce z działań bieżących krótko wnioski z badania (dopuszczalna forma slajdów).
Uwaga: Wykonawca ma obowiązek składania notatek z działań bieżących w przypadku, w interwałach nie dłuższych niż 30 dniowych.
2. Notatki z działań bieżących nie podlegają formalnemu odbiorowi. Zamawiający na podstawie Notatki z działań bieżących ma jednak możliwość wnoszenia uwag (w ciągu 10 dni roboczych od jej otrzymania, zaś do projektów narzędzi badawczych – w ciągu 3 dni roboczych od ich otrzymania), które powinny być uwzględnione przez Wykonawcę w dalszych działaniach.
3. Zamawiający może żądać prezentacji i omówienia Notatki z działań bieżących w ramach spotkań koordynacyjnych.
7.6 Aktualizacja modelu transportowego dla obszaru OMGGS wraz z uwzględnieniem wszelkich dostępnych badań oraz danych wraz z przygotowaniem raportu
Zamawiający udostępni Wykonawcy Model Transportowy dla OMGGS. Prace nad modelem transportowym należy rozpocząć niezwłocznie po rozpoczęciu prac nad opracowaniem dokumentu SUMP tj. bezpośrednio po zawarciu umowy. Zamawiający przekaże wszelkie dostępne materiały w zakresie modelu ruchu (pliki Visum) oraz wszelkie dane i badania będące w jego posiadaniu (w tym informacje o inwestycjach przesądzonych). Aktualizacja modelu ruchu wraz z przekazaniem raportu musi nastąpić w terminie 4 miesięcy od daty zawarcia umowy.
7.7 Raporty z konsultacji społecznych
Raporty będą opracowaniami sporządzonymi po zakończeniu każdego etapu konsultacji społecznych. Raporty powinny zawierać opis m.in. planu konsultacji, opis konsultacji, w tym użytych form konsultacji, liczbę uczestników i opinii oraz tabele ze zgłoszonymi uwagami, opiniami i propozycjami. Raporty powinny być opracowane w wersji elektronicznej.
7.8 Wstępny projekt SUMP OMGGS
Projekt zostanie przekazany w terminie 5 miesięcy od daty zawarcia umowy - wstępna wersja projektu dokumentu mająca na celu zweryfikowanie prowadzonych prac i kierunków działań dotyczących założonych Obszarów Strategicznych, celów i narzędzi, potencjalnych scenariuszy rozwoju, inwestycji, pakietów działań. Wstępny projekt podlegać będzie 2 Etapowi konsultacji społecznych, którym celem jest wstępna dyskusja oraz zebranie informacji w zakresie oddźwięku społecznego dokumentu oraz interesariuszy wewnętrznych.
7.9 Projekt Planu Zrównoważonej Mobilności dla Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (Projekt SUMP OMGGS)
Zostanie przekazany w terminie 7 miesięcy od daty zawarcia umowy - wersja przedłożona do 3 konsultacji społecznych wraz z Projektem Prognozy oceny oddziaływania na środowisko (z uwzględnieniem konsultacji społecznych – etap 2). Po odbiorze dokumentu bez uwag Wykonawca otrzyma 45% wynagrodzenia umownego. Przekazane materiały powinny spełniać następujące wymagania:
• Projekt Planu Zrównoważonej Mobilności jest głównym produktem zamówienia i powinien obejmować głównie części postulatywne. Skrót z diagnozy nie powinien zawierać więcej niż 25% objętości Planu i obejmować kluczowe wnioski, determinujące późniejsze działania.
• Projekt SUMP OMGGS powinien na początku zawierać ilustrowaną max. 4 stronicową syntezę, wskazującą na główne jego działania wraz z uzasadnieniem i korzyściami dla mieszkańców.
• W załącznikach SUMP OMGGS powinien zawierać pełną dokumentację dokonanych analiz i badań (pełna dokumentacja dokonanych analiz i badań), w tym w oparciu o Raporty Pośrednie, w układzie zgodnym z Cyklem SUMP.
• W załącznikach SUMP OMGGS powinien zawierać streszczenie z podziałem na obszary problemowe wraz z wytycznymi w zakresie inwestycyjnym oraz dla poszczególnych dokumentów problemowych, strategicznych i planistycznych dla poszczególnych gmin wchodzących w skład obszaru.
7.10 Odbiór bez zastrzeżeń pierwszego Projektu SUMP OMGGS i otrzymanie za niego wynagrodzenia nie zwalnia Wykonawcy z konieczności wprowadzenia do SUMP OMGGS dalszych poprawek (iteracje).
7.11 W terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu ostateczną wersję SUMP OMGGS wraz ze Prognozą Oddziaływania na Środowisko, a także zaprezentuje opracowany dokument podczas Sesji Rad Miast: Gdańska, Gdyni i Sopotu oraz dodatkowego Miasta będącego członkiem OMGGS - za który Wykonawca po odbiorze bez uwag otrzyma płatność w wysokości 25% wynagrodzenia umownego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
92312210-6 - Usługi świadczone przez autorów
73110000-6 - Usługi badawcze
98133100-5 - Usługi w zakresie poprawy oraz wspierania administracji samorządowej i wspólnot samorządowych
79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowy opis sposobu oceny ofert zawarty jest w specyfikacji warunków zamówienia - rozdział XIX.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Organizacja i metodyka procesu wypracowania SUMP OMGGS
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Metodyka aktualizacji modelu transportowego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1 Nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. Wykonawcą może być ekspert, zespół ekspertów lub podmiot dysponujący ekspertem lub zespołem ekspertów z zakresu przedmiotu zamówienia. Szczegółowe wymogi w tym zakresie zostały opisane w pkt 1.2.4) poniżej.
1.2 Spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
O zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który:
4.1 wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat od dnia składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (łącznie) następujące usługi:
a) co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu planu zrównoważonej mobilności miejskiej dla miasta lub obszaru funkcjonalnego liczącego co najmniej 300 000 mieszkańców, o wartości minimum 200 000 zł;
oraz
b) co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu prognozy oddziaływania na środowisko dla:
o programu uwzględniającego zagadnienia transportowe lub
o polityki uwzględniającej zagadnienia transportowe lub
o planu uwzględniającego zagadnienia transportowe lub
o strategii uwzględniającej zagadnienia transportowe.
lub
c) co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu dokumentu związanego z zagadnieniami transportowymi zawierającą badania ruchu dla miasta lub obszaru funkcjonalnego liczącego co najmniej 300 000 mieszkańców takiego jak: koncepcja rozwoju lub studium lub polityka lub plan lub strategia
oraz
d) co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu dokumentu związanego z zagadnieniami planowania przestrzennego dla miasta lub obszaru funkcjonalnego liczącego co najmniej 150 000 mieszkańców takiego jak: koncepcja rozwoju przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub polityka przestrzenna lub miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego o wartości 100 000 zł;
oraz
e) co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu prognozy oddziaływania na środowisko dla:
o programu uwzględniającego zagadnienia transportowe lub
o polityki uwzględniającej zagadnienia transportowe lub
o planu uwzględniającego zagadnienia transportowe lub
o strategii uwzględniającej zagadnienia transportowe.
4.2 dysponuje lub będzie dysponował zespołem składającym się z co najmniej pięciu osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym:
a. Przynajmniej jedna z osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia:
- jest autorem lub współautorem usługi polegającej na wykonaniu planu zrównoważonej mobilności miejskiej dla miasta lub obszaru liczącego co najmniej 300 000 mieszkańców
lub
- jest autorem lub współautorem dokumentu związanego z zagadnieniami transportowymi zawierającego badania ruchu dla miasta lub obszaru funkcjonalnego liczącego co najmniej 300 000 mieszkańców takiego jak: koncepcja rozwoju lub studium lub polityka lub plan lub strategia
b. Kierownikiem projektu, który:
• Posiada wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne;
• Kierował zespołem, który opracował co najmniej trzy analizy, dotyczące transportu dla obszaru o liczbie ludności min. 100 000 mieszkańców, w tym:
• przynajmniej jedna z opracowanych analiz obejmowała przeprowadzenie konsultacji społecznych,
• przynajmniej jedna z opracowanych analiz obejmowała strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko,
• przynajmniej jedna z opracowanych analiz dotyczyły również transportu publicznego.
c. Specjalistą ds. planowania transportu, który:
• Posiada wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne;
• Był współautorem co najmniej dwóch dokumentów strategicznych dotyczących transportu publicznego dla obszaru o ludności co najmniej 100 000 mieszkańców;
d. Specjalistą ds. planowania przestrzennego, który:
• posiada wykształcenie wyższe uprawniające do sporządzania dokumentów planistycznych (zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym): architektura i urbanistyka, gospodarka przestrzenna lub studia podyplomowe z gospodarki przestrzennej, planowania przestrzennego albo urbanistyki;
• Był współautorem przynajmniej trzech dokumentów planistycznych lub operacyjnych dotyczących planowania przestrzennego lub rewitalizacji dla obszaru miasta lub obszaru funkcjonalnego o ludności minimum 50 000 mieszkańców.
e. Specjalistą ds. Ocen Oddziaływania na Środowisko, który:
• Posiada wykształcenie wyższe techniczne, przyrodnicze lub z zakresu nauk o Ziemi;
• Był współautorem co najmniej czterech strategicznych ocen oddziaływania na środowisko (Prognoz odziaływania na środowisko) obejmujących swoim zakresem inwestycje transportowe.
f. Specjalistą ds. konsultacji społecznych, który:
• Posiada wykształcenie wyższe;
• Przeprowadził co najmniej 10 dni konsultacji społecznych, w tym co najmniej 3 dotyczące transportu lub planowania przestrzennego.
Funkcje o których mowa w punktach powyżej – z wyjątkiem funkcji Kierownika projektu – mogą być łączone z zastrzeżeniem, że liczebność zespołu skierowanego do realizacji zamówienia nie może być mniejsza niż 3 osoby.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 3, wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia;
2) Zamawiający oceni, że udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w uPzp;
3) Wykonawcy polegają na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
4) z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty bezspornie i jednoznacznie wynikać musi w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ;
Oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania złożonym wraz z ofertą – załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz usług – o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1.2 ppkt 4.1 lit. a, b lub c, d, e , wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 5 do SWZ;
wykaz osób (zespołu) skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia publicznego, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1.2 ppkt 4.2 lit. a-f, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w ust. 3, wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2. Zmiana postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy może nastąpić, jeżeli zajdzie co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 1) - 4) lub art. 455 ust. 2 uPzp.
3. Stosownie do art. 455 ust. 1 pkt 1) - 4) ustawy – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie:
1) zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy,
2) zmiana terminu realizacji zamówienia – w zakresie terminu wykonania Umowy - wyłącznie na uzasadniony wniosek Wykonawcy i po akceptacji zmiany przez Zamawiającego pod warunkiem, że zmiana ta nie jest przez Wykonawcę zawiniona i wynika z okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a których nie mógł przewidzieć na etapie składania ofert,
3) zmiana osób, które będą uczestniczyły lub uczestniczących w realizacji zamówienia,
4) zmiana podmiotu uczestniczącego w wykonywaniu zamówienia, na którego zasobach polega Wykonawca wykazując w ofercie spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Zmiana wynagrodzenia umownego Wykonawcy może nastąpić w następujących okolicznościach:
1) część usługi nie zostanie/nie została wykonana,
2) wystąpi konieczność wykonania usług dodatkowych,
3) na skutek odstąpienia przez Zamawiającego od wykonania części przedmiotu Zamówienia.
5. Zasadność zmian, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 3 musi być każdorazowo potwierdzona przez Zamawiającego, a odpowiednie rozliczenie usługi sporządzone przez Wykonawcę musi być sprawdzone i zatwierdzone przez Zamawiającego i załączone do faktury Wykonawcy
6. Zmiana umownego terminu rozpoczęcia lub zakończenia realizacji przedmiotu umowy może nastąpić pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie są one przez Wykonawcę zawinione, spowodowana w szczególności:
1) wystąpieniem okoliczności, o których mowa w ust. 3 pkt 4
2) siłą wyższą, np. wystąpieniem zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
3) działaniami osób trzecich uniemożliwiającymi wykonanie usług, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
7. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien poinformować Zamawiającego stosownym pismem zawierającym wniosek o zmianę terminu wraz z uzasadnieniem.
8. Zmiana, o której mowa w ust. 3 pkt 3 może nastąpić, gdy jest ona niezależna od Wykonawcy, a osoby przystępujące do uczestnictwa w realizacji zamówienia będą spełniały wymagania dla osób, określone w specyfikacji warunków zamówienia.
9. Zmiana podmiotu uczestniczącego w wykonywaniu zamówienia, na którego zasobach polega Wykonawca, wykazując w ofercie spełnianie warunków udziału w postępowaniu dopuszczalna jest w przypadkach, gdy:
1) wszczęto w stosunku do tego podmiotu postępowanie upadłościowe, likwidacyjne, układowe lub egzekucyjne, bądź ogłoszono rozwiązanie firmy tego podmiotu,
2) wystąpią obiektywne przyczyny uniemożliwiające kontynuowanie przez ten podmiot realizacji powierzonych zadań.
10. Podmiot, który będzie uczestniczył w wykonywaniu zamówienia w miejsce podmiotu, o którym mowa w ust. 9 musi spełniać takie same warunki, określone w specyfikacji warunków zamówienia jak podmiot pierwotny i przejmie obowiązki na takich samych zasadach jak podmiot pierwotny.
11. Rozszerzenie składu Zespołu o dodatkowe osoby przez Wykonawcę nie stanowi zmiany składu Zespołu. Rozszerzenie składu Zespołu wymaga pisemnej akceptacji przez Zamawiającego i nie stanowi zmiany treści Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-13 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-13 13:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów uPzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 uPzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub treści SWZ na stronie internetowej.
6. Odwołanie wnosi się w terminie:
1) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
2) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1).
7. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 uPzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
9. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
10. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień publicznych, zwanego dalej „sądem zamówień publicznych".
11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 uPzp przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. - Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.
12. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.