Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracow. dok proj. rozbud. i modern. kompleksu stadionu lekkoatlet. oraz pełnienie nadzoru aut przy realizacji robót bud. w ramach zad Modernizacja stadionu lekkoatletycznego przy ul.Chrzanowskiego23
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy Dzielnica Praga-Południe
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grochowska 274
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-841
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 224435509
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pragapoludnie.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pragapld.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracow. dok proj. rozbud. i modern. kompleksu stadionu lekkoatlet. oraz pełnienie nadzoru aut przy realizacji robót bud. w ramach zad Modernizacja stadionu lekkoatletycznego przy ul.Chrzanowskiego23
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-06b92cbb-c535-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00136870
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019968/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Opracowanie dok projektowej rozbudowy i remontu stadionu lekkoatlet. oraz pełnienie nadzoru robót budowlanych, w ramach zadania "Modernizacja stadionu lekkoatletycznego przy ul. Chrzanowskiego 23"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone w SWZ rozdz. 24 pkt 4
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zapisy dotyczące ochrony danych osobowych określa załącznik 10 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zapisy dotyczące ochrony danych osobowych określa załącznik 10 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-VI-ZP/10/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy i modernizacji kompleksu stadionu lekkoatletycznego oraz pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych, w ramach zadania „Modernizacja stadionu lekkoatletycznego w Warszawie przy ul. Chrzanowskiego 23 ”.
Głównym celem modernizacji obiektu jest jego dostosowanie do aktualnych wymogów Międzynarodowej Federacji World Athletics i Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, uzyskanie dla stadionu lekkoatletycznego świadectwa PZLA III kategorii umożliwiającego przeprowadzanie najważniejszych krajowych imprez lekkoatletycznych oraz mitingów międzynarodowych.
W ramach prac projektowych, niezbędne będzie również:
- wykonanie analizy możliwości zastosowania ogrzewania obiektów kubaturowych z miejskiej sieci ciepłowniczej (obecnie jest ogrzewanie paliwem z sieci gazowej),
- analiza możliwości zastosowania odnawialnych źródeł energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła).
Szczegółowy zakres prac określają:
1) Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) – załącznik nr 9a do SWZ
2) Analiza obiektu lekkoatletycznego zlokalizowanego przy ul. Podskarbińskiej 14 w m.st. Warszawa pod kątem klasyfikacji PZLA dla stadionów kat. III - załącznik 9b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 235 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych w rozdz. 20 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 59
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena brutto za nadzór autorski (6 pobytów)
4.3.6.) Waga: 1
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu projektowego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali co najmniej jeden projekt lekkoatletycznego kompleksu sportowego posiadającego min. V kategorię, opiniowany i uzgadniany z PZLA.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
a) oświadczenie potwierdzające aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdz. 16 pkt 3 SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
Dokument/-y należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz personelu – skład i doświadczenie zespołu projektowego – wg załącznika nr 2 do SWZ, składany przez Wykonawcę o ile zamierza on uzyskać punkty w ramach kryterium „doświadczenie zespołu projektowego”.
Dokument należy złożyć w formie elektronicznej tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony Formularz oferty – załącznik nr 1 do SWZ.
2. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (wzór druku - załącznik nr 3 do SWZ).
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy Wykonawca. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej, składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
3. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postepowaniu, określonych w Rozdz.15 pkt 3 SWZ (wzór druku - załącznik nr 4 do SWZ).
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy z Wykonawców, w zakresie w jakim wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór druku - załącznik nr 5 do SWZ).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby, gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane których wskazane zdolności dotyczą.
5. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (o ile dotyczy) składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - (wzór druku - załącznik nr 6 do SWZ).
6. Pełnomocnictwo (o ile dotyczy tj. w przypadku, gdy oferta jest składana przez podmioty występujące wspólnie lub gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp.
2. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć
do oferty.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularz oferty.
4. Dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany postanowień umowy strony mogą dokonać w drodze porozumienia, w formie pisemnej pod rygorem nieważności w każdym czasie, w przypadku zaistnienia warunku:
a) zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, jeżeli wystąpią uzasadnione
okoliczności nie dające się wcześniej przewidzieć i pozwolą na wykonanie przedmiotu umowy, tak by w pełni służył celowi,
b) zmiany terminu wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej spowodowanej koniecznością opracowania dodatkowych projektów wykonawczych lub przedłużającymi się procedurami związanymi z uzyskaniem niezbędnych opinii lub uzgodnień wydawanych przez inne jednostki organizacyjne, pod warunkiem złożenia przez Projektanta wniosku w terminie odpowiednio wcześniejszym przed terminem zakończenia prac, termin zakończenia prac ulega przesunięciu o termin uzyskiwania ww.
uzgodnień. Złożenie odpowiednich wniosków i wystąpień, o których mowa wyżej musi być odpowiednio potwierdzone,
c) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku wydłużającego się z przyczyn niezależnych od Projektanta, terminu uzyskania warunków technicznych, uzgodnień, opinii, decyzji, postanowień, map do celów projektowych potrzebnych do realizacji zadania, które trwają dłużej niż ustawowy lub zwyczajowy (w przypadku braku ustawowego) termin uzyskania, potwierdzone złożonymi dokumentami do uzgodnień, przy czym wydłużenie terminu ponad opisany spowodowane koniecznością uzupełnień,
wyjaśnień, poprawek jest uznawane za zawinione przez Projektanta,
d) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia przyczyn, które wystąpiły niezależnie od woli stron umowy i nie można ich było przewidzieć na etapie podpisywania umowy,
e) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, na wniosek Projektanta, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że w związku ze skomplikowaniem procesu projektowania przedłużenie umowy jest słuszne i jest niezależnie od woli Stron umowy oraz nie można ich było przewidzieć na etapie podpisywania umowy,
f) zmiany wynagrodzenia, określonego w § 4 ust. 1, w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa (określonych w art. 436 ust. 4 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych), przy czym na Projektancie spoczywa obowiązek wykazania, że zmiany przepisów prawa miały wpływ na koszty wykonania zamówienia - to jest zmiany:
- stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
- wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207),
- zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1, mogą być dokonane przed upływem terminu realizacji umowy, określonym w § 3 ust. 3.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-12 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-12 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia, liczony od dnia podpisania umowy:
- wykonanie uszczegółowionej koncepcji i uzgodnienie jej z Zamawiającym do 45 dni,
- wizualizacja przestrzenna – do 45 dni,
- uzyskanie decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego do 95 dni,
- dokumentacja do pozwolenia na budowę – do 180 dni,
- projekty techniczne branżowe, wykonawcze, kosztorysy, przedmiary, STWiOR – do 235 dni,
- nadzory autorskie (marzec-wrzesień 2023 r.).
Wykonawca może zaproponować w ofercie krótszy okres realizacji zamówienia (220 dni), za skrócenie okresu realizacji Wykonawca otrzyma punkty w sposób opisany w Rozdz. 20 SWZ „Kryteria i sposób oceny ofert”.