Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odtworzenie nasypu drogowego wraz z umocnieniem skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 214 w km ok.78+900 - w formule projektuj i buduj
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W GDAŃSKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191687276
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mostowa 11A
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-778
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdwgdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw-gdansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkim
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odtworzenie nasypu drogowego wraz z umocnieniem skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 214 w km ok.78+900 - w formule projektuj i buduj
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-08e46c96-4b22-4a36-aaf3-7be2c25897e1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00469347
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00045108/17/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.48 Odtworzenie nasypu drogowego wraz z umocnieniem skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 214 w km ok.78+900 - w formule projektuj i buduj
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_gdansk
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/ lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_gdansk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy. Niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie zakupowej: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kbit/s, 2) przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały szczegółowo opisane w pkt. 11 Instrukcji dla Wykonawców IDW – Rozdział I Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). W zakresie kwestii nieuregulowanych SWZ obowiązują przepisy ustawy Pzp oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO określona została w pkt. 21.3 Instrukcji dla Wykonawców – Rozdział I Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO określona została w pkt. 21.3 Instrukcji dla Wykonawców – Rozdział I Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 82/WZP/2024/TP/WRI
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: zaprojektowanie i odtworzenie nasypu drogowego wraz z umocnieniem skarpy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 214 w km ok. 78+900.
Zamówienie obejmuje:
- prace projektowe,
- uzyskanie wymaganych prawem decyzji lub zezwoleń,
- dokonanie zgłoszenia zamiaru wykonania robót,
- odtworzenie istniejącego korpusu drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 214 wraz z wykonaniem niezbędnego wzmocnienia gwarantującego osiągnięcie właściwych parametrów oraz trwałości obiektu.
Naprawy korpusu drogowego należy dokonać na długości minimum 130 m w km 78+870 – 79+000 drogi wojewódzkiej nr 214.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa pomorskiego, w powiecie kościerskim oraz kartuskim, na terenie gmin Kościerzyna oraz Stężyca.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dokonywana będzie na podstawie określonych przez Zamawiającego kryteriów oceny ofert. Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta z najwyższą liczbą zsumowanych punktów w ramach określonych kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność zawodowa Wykonawcy
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (oświadczy), że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał zamówienia odpowiadające swoim przedmiotem robotą budowlanym będącym przedmiotem niniejszego zamówienia, tzn.:
Wykonał (zakończył) należycie, co najmniej dwa zadania, w ramach których wykonano budowę lub przebudowę lub rozbudowę drogi klasy min. Z*, o długości odcinka min. 150 mb każde.
* lub odpowiadających parametrom technicznym tej klasie drogi [droga w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych; klasa drogi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych]
Zdolność zawodowa personelu Wykonawcy
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (oświadczy), że skieruje do realizacji zamówienia osoby legitymujące się uprawnieniami i doświadczeniem określonymi poniżej:
1. Kierownik budowy pełniący jednocześnie funkcję kierownika robót dla branży drogowej posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej lub równoważne oraz posiadający doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót branży drogowej przy realizacji co najmniej dwóch zadań (przez cały okres trwania robót, tj. od rozpoczęcia do zakończenia robót sprecyzowanych poniżej), w ramach których wykonano budowę lub przebudowę lub rozbudowę drogi klasy min. Z*, o długości odcinka min. 150 mb każde.
2. Projektant branży drogowej posiadający uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej lub równoważne oraz posiadający doświadczenie zawodowe nabyte przy wykonaniu jako projektant co najmniej dwóch dokumentacji projektowych dla budowy lub przebudowy lub rozbudowy drogi klasy min. Z*, o długości min. 150 m każda, wraz z uzyskaniem dla nich decyzji ZRID lub pozwolenia na budowę lub zgłoszeniem robót.
* lub odpowiadających parametrom technicznym tej klasie drogi [droga w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych; klasa drogi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych].
Dopuszcza się przedstawienie tej samej osoby do pełnienia obu funkcji wymienionych powyżej.
Ponadto patrz pkt. 7 IDW - Rozdział I SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 11 000,00 zł (słownie złotych: jedenaście tysięcy 00/100). Szczegółowe informacje odnośnie wadium określone zostały w pkt. 18 IDW – Rozdział I SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostały szczegółowo wskazane w pkt. 7.7. IDW - Rozdział I SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana umowy jest możliwa jedynie w szczególnie uzasadnionych okolicznościach i na warunkach określonych w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-09 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_gdansk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-09 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin realizacji zamówienia:
1) Przedmiot umowy zostanie wykonany w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy, z uwzględnieniem następujących terminów pośrednich:
Etap I realizacji – dokumentacja projektowa:
a) rozpoczęcie prac projektowych – od dnia zawarcia umowy,
b) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz ze złożeniem wniosku o wydanie Decyzji zezwalającej na realizację robót w terminie 30 dni licząc od dnia zawarcia umowy.
Etap II realizacji – roboty budowlane:
a) przekazanie placu – w terminie 5 dni roboczych od wystąpienia przez Wykonawcę z wnioskiem (po uzyskaniu Decyzji zezwalającej na realizację robót),
b) zakończenie robót budowlanych w terminie 85 dni licząc od dnia zawarcia umowy,
c) przygotowanie i złożenie do organu nadzoru budowlanego wniosku o pozwolenie na użytkowanie lub zawiadomienia o zakończeniu budowy dla obiektu budowlanego i wszystkich jego elementów w terminie 5 dni licząc od dnia zakończenia robót budowlanych.
2) Szacowny termin czynności odbiorowych – 15 dni od dnia zawiadomienia Zamawiającego o zakończeniu robót i gotowości do odbioru końcowego.
2. Oświadczenia i dokumenty jakie Wykonawca winien założyć wraz z ofertą – zgodnie z pkt. 10 IDW – Rozdział I SWZ.