Odprowadzenie wód odpadowych i roztopowych z terneu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odprowadzenie wód odpadowych i roztopowych z terneu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych Master Sp. z o.o. w Tychach przu ul. Lokalnej 11 poprzez budowę odcinka kanalizacji deszczowej oraz rowu otwartego z wylotem do rzeki Gostyni, wraz z likwidacją istnięjącego tymczasowego odprowadzenia wód deszczowych do rowu awaryjnego oczyszczalni ścieków.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTychy
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2018-02-02
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMaster Odpady i Energia Sp. z o.o.
  • Data publikacji ogłoszenia2018-01-15
  • Numer ogłoszenia505394-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 505394-N-2018 z dnia 2018-01-15 r.

Master Odpady i Energia Sp. z o.o.: Odprowadzenie wód odpadowych i roztopowych z terneu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych Master Sp. z o.o. w Tychach przu ul. Lokalnej 11 poprzez budowę odcinka kanalizacji deszczowej oraz rowu otwartego z wylotem do rzeki Gostyni, wraz z likwidacją istnięjącego tymczasowego odprowadzenia wód deszczowych do rowu awaryjnego oczyszczalni ścieków.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Master Odpady i Energia Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 27385470400000, ul. ul. Lokalna  11 , 43100   Tychy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 198 427, e-mail szymon.lakota@master.tychy.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.master.tychy.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Przedsiębiorstwo Międzygminne
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.master.tychy.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.master.tychy.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej
Adres:
Master Odpady i Energia Sp. z o.o., ul Lokalna 11, 43-100 Tychy

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odprowadzenie wód odpadowych i roztopowych z terneu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych Master Sp. z o.o. w Tychach przu ul. Lokalnej 11 poprzez budowę odcinka kanalizacji deszczowej oraz rowu otwartego z wylotem do rzeki Gostyni, wraz z likwidacją istnięjącego tymczasowego odprowadzenia wód deszczowych do rowu awaryjnego oczyszczalni ścieków.
Numer referencyjny: BR/01/2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Lokalizacja, zakres i cel opracowania. Odprowadzenie wód odpadowych i roztopowych z terenu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych „Master" Sp. z o.o. w Tychach przy ul. Lokalnej 11 poprzez budowę odcinka kanalizacji deszczowej oraz rowu otwartego z wylotem do rzeki Gostyni, wraz z likwidacją istniejącego tymczasowego odprowadzenia wód deszczowych do rowu awaryjnego oczyszczalni ścieków. Działki nr 152/70, 402/71, 189/49, 187/61, 186/54, 309/53, 308/53, 310/48. Zadaniem do wykonania jest odprowadzenie wód deszczowych z istniejącego terenu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych „Master" Sp. z o.o. w Tychach przy ul. Lokalnej poprzez fragment kanalizacji deszczowej grawitacyjnej oraz rów otwarty do rzeki Gostyni wg części graficznej projektu. Inwestycja projektowana jest na działkach: 152/70, 402/71, 189/49, 187/61, 186/54, 309/53, 308/53, 310/48 w Tychach w rejonie ul. Lokalnej. Inwestor posiada Decyzję nr 495/2015 z dn.24.07.2015 r. zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę oraz Decyzję IKO.6341.13.2015.UP z dnia 28.05.2015 r. udzielającej pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych . Zadanie obejmuje: - budowę fragmentu kanalizacji deszczowej grawitacyjnej, - budowę rowu po śladzie istniejącego nieczynnego rowu, - budowę wylotu do rzeki Gostyni wraz z przekroczeniem wału p. powodziowego - likwidację istniejącego tymczasowego odprowadzenia wód deszczowych do rowu awaryjnego oczyszczalni ścieków na odcinku od istniejącej studni k45 do wylotu oraz likwidację istniejącego wylotu do rowu awaryjnego. Celem inwestycji jest likwidacja tymczasowego rozwiązania odprowadzania wód opadowych i roztopowych z terenu Inwestora. Zagospodarowanie terenu polegać będzie na budowie kanalizacji deszczowej grawitacyjnej oraz rowu otwartego wraz z przejściem przez wały rzeki Gostyni i wylotem wód opadowych do rzeki Gostyni. Rozpatrywany teren położony jest poza obszarem wystąpienia wpływów eksploatacji górniczej. 3.1.2. Warunki gruntowo-wodne oraz geotechniczne warunki posadowienia. Dla terenu Zadania została wykonana opinia geotechniczna przez Zakład Projektowy mgr Zdzisław Malik. W oparciu o ww. opracowanie można stwierdzić, że w podłożu badanego terenu występują głównie nawodnione piaski, a w rejonie koryta rzeki Gostyni podłoże stanowią torfy plastyczne o miąższości do 1,80 m. Na badanym terenie stwierdzono poziom zwierciadła wody gruntowej na głębokości 1,7 - 2,2m poniżej terenu istniejącego. Z uwagi na projektowane zagłębienia kanalizacji deszczowej, rowu otwartego i wylotu obiekt zalicza się do drugiej kategorii geotechnicznej. 3.1.3. Dane techniczne. 3.1.3.1. Rozwiązania projektowe. Obecnie wody deszczowe odprowadzane są do rz. Gostyni tymczasowo poprzez wylot do rowu awaryjnego Oczyszczalni Ścieków Rejonowego Centrum Gospodarki Wodnej w Tychach. Po wykonaniu rozwiązania docelowego, odprowadzenie tymczasowe wraz z wylotem przeznaczone jest do likwidacji w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia. Na terenie Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych „Master" Sp. z o.o. w Tychach przy ul. Lokalnej wody deszczowe tzw. „brudne" podczyszczane są w separatorze koalescencyjnym z by-passem typ NG30/300. W tym zakresie rozwiązanie pozostawia się bez zmian. Zadanie obejmuje przełączenie kanału deszczowego w studni k45 i skierowanie wód opadowych do rzeki Gostynki poprzez ułożenie fragmentu krytego kanału kanalizacyjnego deszczowego, budowę rowu otwartego i przejścia przez wał do wylotu do rzeki. Przebieg trasy projektowanej kanalizacji oraz rowu otwartego przewidziano po śladzie nieużytkowanego rowu. 3.1.3.2. Część technologiczna. 3.1.3.2.1. Kanalizacja deszczowa grawitacyjna. Przewody Fragment krytej kanalizacji deszczowej grawitacyjnej od włączenia do istniejącej studni k45 do wlotu do otwartego rowu ok. 91,0 mb wykonać z rur kanalizacyjnych polietylenowych PEHD z podwójną ścianką o średnicy fi 600mm oraz fi 500mm klasy SN8 łączonych przez spawanie ekstruzyjne (np. typu Weholite lub równoważne o porównywalnych, nie gorszych parametrach technicznych). Trasa przewodów, głębokość posadowienia oraz spadki zgodnie z Projektem Budowlanym. Uzbrojenie Na trasie krytej kanalizacji deszczowej przewidziano dwie studzienki rewizyjne z prefabrykowanych kręgów żelbetowych o średnicy fi 1500mm według systemu producenta (dolny element/krąg z dnem monolitycznym oraz wierconymi otworami dostosowanymi do średnicy rur kanalizacyjnych z wykonaną kinetą, pozostałe kręgi wysokością dostosowane do rzędnej terenu) np. prod. EKOL-UNIKON lub równoważne innego producenta o porównywalnych, nie gorszych parametrach technicznych. Wszystkie studnie należy wyposażyć w płytę pokrywową z otworem włazowym fi 600mm zabezpieczonym pokrywą betonową oraz w stopnie złazowe. Ze względu na występowanie zwierciadła wody gruntowej działającej agresywnie na beton, studnie należy z zewnątrz zaizolować materiałem bitumicznym powszechnie stosowanym. Rów otwarty Na dalszym odcinku odprowadzenie wód opadowych należy wykonać rowem otwartym o długości ok. 161,0m. Rów otwarty zaprojektowano po istniejącym śladzie nieczynnego rowu o wymiarach dostosowanych do przewidywanego zrzutu wód opadowych i roztopowych z terenu Zakładu Zamawiającego oraz ukształtowania terenu. Wymiary rowu: - szerokość dna: b =0,5 m - wysokość rowu: H = 1,0 m - nachylenie skarp 1:1. Parametry techniczne i przebieg otwartego rowu zgodnie z Projektem budowlanym. Zabezpieczenie dna i skarp rowu wykonać na całej długości płytami betonowymi typu IOMB na podsypce piaskowo-żwirowej. Otwory w płytach ułożonych na dnie rowu zapełnić materiałem piaskowo - żwirowym. Wylot do rz. Gostyni Wykonać wylot do rzeki o współrzędnych geograficznych: N=50°09'49,81", E=19°02'40,65" Dla wylotu przewidziano: - wejście do przepustu 2 x fi 500 mm pod wałem rzeki w formie ściany oporowej - przejście przez wał p. powodziowy metodą przewiertu 2 x fi 500 mm - zabezpieczenie przepływu wody klapami zwrotnymi od strony odwodnej wału 2 x fi 500 mm - wyjście przepustu do międzywala w formie koryta żelbetowego. Szczegóły wykonania zgodnie z częściami technologiczną i konstrukcyjną Projektu budowlanego. Dla projektowanego wylotu należy wykonać umocnienie skarpy rzeki na długości 5,0m w górę i 10,0m w dół licząc od osi wylotu oraz skarpy przeciwległej na długości łącznej 9,0m (3,0 m w górę, 6,0 m w dół rzeki, licząc od osi wylotu) oraz dna rowu materacem siatkowo - kamiennym o grubości 0,3m. Zastosować materace gabionowe o wielkościach oczek siatki ok. 6 x 8 z drutu o grub. min. 2,2 mm pokrytego stopem cynkowo-aluminiowym ZnAl i dodatkową powłoką z PCW wypełnione materiałem kamiennym. Szczegóły umocnienia koryta rzeki zgodnie z Projektem budowlanym. Przekroczenie wału p-powodziowego rzeki Gostyni Zgodnie z ustaleniami ze Śląskim Zarządem Melioracji Katowice wykonać przekroczenie wału p-powodziowego metodą przewiertu/mikrotunelingu sterowanego. Przewierty o średnicy 2 x Dn 500 mm i dług. ok. 30,5 mb wykonać z rur przeciskowych dostosowanych do technologii przewiertowej, które będą zarazem rurami przewodowymi np. polimerobetonowych produkcji POLYCRETE MEYER lub innego producenta o porównywalnych, nie gorszych parametrach technicznych . Komorę przewiertową zlokalizować w odległości 15,0m od stopy wału p- powodziowego od strony odpowietrznej. Próby szczelności Przed zasypaniem odcinek krytej kanalizacji deszczowej należy poddać próbie szczelności zgodnie z wymaganiami normy PN-EN 1610. Skrzyżowania z innym uzbrojeniem terenu Na trasie projektowanego kolektora deszczowego nie występują kolizje i skrzyżowania z istniejącym uzbrojeniem terenu. Wykopy W celu wykonania kanalizacji deszczowej fi 600 mm i fi 500mm przewiduje się wykonanie wykopów wąskoprzestrzennych o ścianach pionowych zabezpieczonych obudową z wyprasek stalowych. Poszerzone wykopy należy wykonać dla równoległego ułożenia kanalizacji o średnicy 2 x fi 500 mm. Wykopy należy wykonać mechanicznie. Głębokość ułożenia przewodów - do 1,5m. W celu wykonania rowu otwartego przewidziano poszerzenie i pogłębienie istniejącego śladu koryta nieczynnego rowu. Głębokość rowu waha się od 1,0 - 1,10m. Wykop pod konstrukcję wylotu do rzeki zabezpieczyć ścianką szczelną z grodzic stalowych. (w zależności od technologii wykonania robót z postawieniem grodzic lub ich odzyskiem) Na fragmencie rowu zlokalizowanego w pobliżu wylotu do rzeki, gdzie występuje warstwa torfu do głębokości ok. 1,5m należy wymienić grunt do warstwy piasku. Z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych warunki wykonywania będą utrudnione, zaleca się wykonywanie prac ziemnych w okresach bezdeszczowych. W celu odwodnienia wykopów przewidziano zabezpieczenie wykopów po obu stronach ściankami szczelnymi stalowymi oraz odpompowanie wody z wykopu poprzez studzienkę zbiorczą wykonaną w jego dnie lub zastosowanie systemu igłofiltrów. Ilość godzin pompowań w zależności od potrzeb. Proponuje się wykonywanie robót odcinkami o długości ok. 50,0mb, rozpoczynając od wylotu do rzeki. Wykonawca uwzględni koszt odwodnienia i pompowania wody w cenie oferty ograniczając ilość godzin pompowania do niezbędnego minimum. Roboty ziemne wykonywać według zaleceń stosownych norm, warunków technicznych wykonania i odbioru robót oraz obowiązujących przepisów BHP. Nasyp Na fragmencie kanalizacji deszczowej o średnicy 2xfi500mm z uwagi na płytkie ułożenie rurociągu niezbędne jest wykonanie nasypu o wysokości 0,40 m oraz niwelacji terenu w tym rejonie. Izolacja antykorozyjna Z uwagi na to, że woda gruntowa wykazuje agresywność w stosunku do konstrukcji betonowej przewiduje się ich zabezpieczenie w sposób podany w cz. konstrukcyjnej Projektu budowlanego. Elementy stalowe (klapy zwrotne) należy zabezpieczyć lakierem antykorozyjnym. Ułożenie rur PE w wykopie W gruntach piaszczystych i piaszczysto-gliniastych, średnio zwartych, nie zawierających kamieni, przewody z PE, mogą być układane bezpośrednio na gruncie rodzimym. Jeśli zachodzi konieczność wykonania podsypki pod przewód, to powinna ona mieć wysokość min. 20 cm (w zależności od średnicy rury) i być wykonana z piasku lub piasku gliniastego i zagęszczona. Podłoże powinno być tak wyprofilowane, aby rura spoczywała na nim 1/4 swojej powierzchni. Profiluje się je w miarę układania przewodu, a grunt z podłoża wykorzystuje się do stabilizacji ułożonej już części przewodu poprzez zagęszczenie po jego obu stronach. Grubość warstwy ochronnej zasypu strefy niebezpiecznej ponad wierzch przewodu powinna wynosić 0,30 m. Materiał zasypu w strefie niebezpiecznej powinien być zagęszczony ubijakiem po obu stronach przewodu lub hydraulicznie w przypadku zasypu materiałem sypkim. Pozostała część wykopu zasypana winna być gruntem z wykopu, z ubijaniem warstwami. W przypadku gruntów słabych (np. torf) przy niezbyt głębokim ich zaleganiu, należy podłoże pod przewód specjalnie przygotować np. przez wybranie warstwy torfu, aż do gruntu stabilnego, a miejsce po jej wybraniu wypełnić żwirem. Część konstrukcyjna Wylot do rzeki zaprojektowano z 3 zasadniczych elementów: 1. ściany oporowej wylotu do rzeki 2. przepustu przez wał wykonanego metodą przewiertu/mikrotunelingu sterowanego (wg. opisu jw.) 3. ściany oporowej od strony rowu. Zarówno ścianę oporową wylotu do rzeki jak i ścianę oporową od strony rowu wykonać, jako żelbetowe monolityczne z betonu klasy C30/37 zbrojone prętami fi 10 ze stali klasy AIIIN gatunku B500SP oraz fi 6 ze stali klasy AIII gatunku RB 400. Grubość otuliny zbrojenia konstrukcji monolitycznej powinna wynieść 40 mm. Powierzchnie zewnętrzne monolitycznych elementów żelbetowych zabezpieczyć materiałem uszczelniającym o właściwościach osmotycznego i kapilarnego penetrowania np. Hydrostopem - Mieszanką Profesjonalną (nr 209) lub równoważnym o podobnych parametrach technicznych. Płyty poziome (denne) ścian oporowych betonować na warstwie podkładu gr. 10 cm z chudego betonu. W przypadku natrafienia w trakcie prowadzenia robót na grunty nienośne (torfy, namuły lub nasypy niekontrolowane) w poziomie posadowienia konstrukcji, należy dokonać wymiany gruntu. UWAGI KOŃCOWE Całość robót wykonać zgodnie z : - przepisami BHP, - „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru rurociągów z tworzyw sztucznych" wyd. Polska Korporacja Techniki Sanitarnej W-wa 1994r. oraz z „Warunkami technicznymi wykonania robót budowlano-montażowych" cz. II - Instalacje sanitarne i przemysłowe, - instrukcją Producenta dla zastosowanych materiałów. Zrealizowane odcinki sieci przed zasypaniem winny być zinwentaryzowane przez uprawnionego geodetę. Wykonawca zleci obsługę geodezyjną w ramach przedmiotu zamówienia. Wszystkie materiały zastosowane do budowy winny posiadać aktualne dopuszczenia do stosowania w budownictwie i świadectwa zgodności. Przed rozpoczęciem robót należy wykonać przekopy kontrolne w miejscach włączeń lub skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym w celu ustalenia jego szczegółowej lokalizacji sytuacyjno-wysokościowej. Przed przystąpieniem do robót ziemnych Wykonawca winien zapoznać się z opinią geotechniczną. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca winien uwzględnić przygotowanie dojazdu do miejsc prowadzenia robót. Zakres robót i kolejność realizacji Zadanie przewiduje budowę kanalizacji deszczowej grawitacyjnej oraz rowu otwartego wraz z przejściem przez wały rzeki Gostyni i wylotem wód opadowych do rzeki Gostyni. Roboty obejmują : • prace przygotowawcze, • wykonanie wykopów otwartych o ścianach pionowych wraz z wymaganym zabezpieczeniem • wykonanie wylotu wód opadowych do rzeki Gostyni • wykonanie przejścia przez wał przeciwpowodziowy • wykonanie rowu otwartego, • ułożenie rurociągów wraz z uzbrojeniem, • wykonanie prób szczelności, • zasypanie wykopu, • uporządkowanie terenu budowy. Istniejące obiekty budowlane W rejonie budowy istnieje kanalizacja deszczowa odprowadzająca obecnie wody opadowe z terenu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych „Master-Odpady i Energia" Sp. z o.o. w Tychach przy ul. Lokalnej. W około połowy trasy przebiegu otwartego rowu, krzyżuje się on z napowietrzną linia energetyczną 20kV. W przypadku, gdy w załączonych do SIWZ dokumentach zostało wskazane pochodzenie (znak towarowy, marka, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentach. Materiały wskazane w niniejszym opisie mogą zostać zamienione na co najmniej równorzędne pod warunkiem uzyskania przez Wykonawcę akceptacji Projektanta i Zamawiającego. Jeżeli wykonawca przewidzi w ofercie zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych, na wykonawcy ciąży obowiązek udowodnienia ich równoważności. Brak jednoznacznego wskazania w ofercie materiałów równoważnych będzie oznaczać wykonanie przedmiotu zamówienia z zastosowaniem urządzeń i materiałów wg załączonych do SIWZ dokumentów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w następujących dokumentach: Dokumentacja projektowa: 1. „Projekt Budowlany odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z terenu Międzygminnego Zakładu Kompleksowego Zagospodarowania Odpadów Komunalnych „MASTER” w Tychach przy ul. Lokalnej poprzez budowę odcinka kanalizacji deszczowej oraz rowu otwartego z wylotem do rzeki Gostyni, wraz z likwidacją istniejącego tymczasowego odprowadzenia wód deszczowych do rowu awaryjnego oczyszczalni ścieków, dz. nr 152/70, 402/71, 189/49, 187/61, 186/54, 309/53, 308/53, 310/48 obręb Urbanowice” – styczeń 2015 r. 2. „Opinia geotechniczna określająca warunki gruntowo-wodne płytkiego podłoża gruntowego na terenie przyległym do projektowanego rowu wpadającego do rzeki Gostynia w Tychach” – sierpień 2014

II.5) Główny kod CPV: 45111200-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45231300-8
45246000-3
45223500-1
45111100-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 o wartości nie większej niż 50 % zamówienia podstawowego. 5.2 Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych zamówień, co zamówienie podstawowe i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętego przeprowadzanym przetargiem nieograniczonym i opisanym w punkcie 3.1 SIWZ
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 365
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe: Termin wykonania zamówienia stanowi kryterium oceny ofert. Termin realizacji będzie uzależniony od terminu zaoferowanego w ofercie przez Wykonawcę.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: Kierownika budowy - posiadającego uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub inżynieryjnej hydrotechnicznej, mającego co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej: - 1 robotę budowlaną o wartości min. 500 000,00 zł brutto obejmującą swoim zakresem wykonanie budowli hydrotechnicznej lub obiektu liniowego obejmującego swym zakresem wylot do rzeki.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; wypełnione zbiorcze zestawienie kosztów (załącznik nr 1a do SIWZ); oświadczenia wymienione w punkcie 7.1 – 7.4 SIWZ (załącznik nr 2 do SIWZ); oświadczenie innego podmiotu (załącznik nr 2 do SIWZ); dowód wpłaty wadium pełnomocnictwo lub umowa podmiotów występujących wspólnie wskazujące, że osoba występująca w imieniu wykonawcy jest do tego upoważniona (oryginał lub kserokopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem). Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
11.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 PLN) 11.2 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 11.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem z konta na konto na rachunek bankowy zamawiającego: w Banku Ochrony Środowiska S.A. o/Katowice Nr: 66 1540 1128 2001 7043 4977 0004 b) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). W przypadku wniesienia wadium w formach określonych w ppkt b do e dokument winien być wystawiony na: MASTER - Odpady i Energia Sp. z o.o. w Tychach, ul. Lokalna 11, 43-100 Tychy. 11.4 Zamawiający wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty, b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został załączony do oferty. 11.5 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 3 ustawy Pzp. 11.6 Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy PZP. 11.7 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11.8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 90,00
Termin wykonania zamówienia 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-02-02, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam podwykonawców, cieśli, zbrojarzy - Gdynia, Pyrzowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania23-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam podwykonawców, cieśli, zbrojarzy płyty drogowe Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI