Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa drogi gminnej nr 292625K Świdnik - Jodłowiec w km 2+195,00 - 2+340,00 w miejscowości Świdnik.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁOSOSINA DOLNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892446
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 300
1.5.2.) Miejscowość: Łososina Dolna
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-314
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.studzinska@lososina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lososina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowa drogi gminnej nr 292625K Świdnik - Jodłowiec w km 2+195,00 - 2+340,00 w miejscowości Świdnik.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-42bf16da-20ed-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00195666
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00056799/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Odbudowa drogi gminnej nr 292625K Świdnik - Jodłowiec w km 2+195,00 - 2+340,00 w miejscowości Świdnik.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać darmowe konto na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
Wykonawca posiadający konto na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/madostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu platformy Marketplanet OnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
5. Zamawiający przekazuje link do postępowania na swojej stronie internetowej www.lososina.pl oraz ID postępowania.Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowańnaplatformie MarketplanetOnePlacehttps://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/klikając wcześniej opcję „Strefa Wykonawcy” lub ze strony głównej z zakładki postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IFS.271.26.2021.SA
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana obejmująca: „Odbudowa drogi gminnej nr 292625 K Świdnik – Jodłowiec w km 2+195,00 – 2+340,00 w miejscowości Świdnik”.
Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności prace, na które składają się roboty zakwalifikowane jako:
1.1 Koszty kwalifikowane, czyli:
a) wykonanie robót przygotowawczych, rozbiórkowych polegających na cięciu piłą nawierzchni bitumicznych, frezowaniu nawierzchni bitumicznych oraz rozebranie nawierzchni wraz z wywiezieniem gruzu,
b) wykonanie robót ziemnych do których niezbędny jest sprzęt typu koparka podsiębierna, wykonanie ręcznych wykopów ciągłych lub jamistych ze skarpami, zasypywanie wykopów spycharkami, zagęszczenie nasypów ubijakami mechanicznymi,
c) wykonanie jezdni polegające na stabilizacji podłoża cementem, wykonaniu górnej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego lub mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90, wykonaniu warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych o grubości po zagęszczeniu 5 cm, wykonaniu mechanicznego oczyszczenia i skropienia emulsją asfaltową na zimno podbudowy lub nawierzchni betonowej / bitumicznej, wykonaniu warstwy ścieralnej asfaltowej o grubości po zagęszczeniu 4 cm, wykonaniu remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno – asfaltową, wykonaniu poboczy z kruszywa łamanego,
d) wykonanie oznakowania takiego jak tablica informacyjna o dofinansowaniu,
e) wykonanie robót wykończeniowych polegających na plantowaniu skarp i dna wykopów wykonanych mechanicznie, humusowaniu skarp wraz z obsianiem, wykonaniu bruku z kamienia naturalnego, średniego na skarpach, wykonaniu ubezpieczenia z płyt ażurowych,
1.2 Koszty niekwalifikowane, czyli:
a) wykonanie odwodnienia czyli montażu studzienek ściekowych o średnicy 500 mm z osadnikiem bez syfonu, montażu kanałów z rur PP SN8 o średnicach zewnętrznych 200 mm, 400 mm, 500 mm, montażu studni rewizyjnych z kręgów betonowych o średnicy 1000 mm, wykonaniu podsypki i obsypki rurociągów piaskiem, wykonaniu przepustów rurowych (ścianek czołowych), wykonaniu ław pod korytka betonowe z betonu C12/15,, wykonaniu ścieków z prefabrykatów betonowych wysokości 20 cm na podsypce cementowo – piaskowej,
b) wykonanie zjazdów polegające na stabilizacji podłoża cementem przy użyciu zespołu do stabilizacji – gruntu rodzimego, wykonaniu podbudowy z kruszywa łamanego lub mieszanki niezwiązanej kruszywem C90 o grubości 20 cm, wykonaniu warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych, grysowych o grubości po zagęszczeniu 5 cm, wykonaniu mechanicznego oczyszczenia i skropienia emulsją asfaltową na zimno podbudowy lub nawierzchni betonowej / bitumicznej, wykonaniu warstwy ścieralnej o grubości 4 cm z nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych,
c) wykonanie dodatkowego oznakowania tj. znaku drogowego
d) wykonanie dodatkowych robót wykończeniowych takich jak plantowanie skarp i dna wykopów wykonanych mechanicznie oraz humusowanie skarp wraz z obsianiem.
2. Szczegółowy zakres przedmiotowych robót budowlanych został określony SWZ z załącznikami, w
szczególności przedmiarze robót, przekrojach pomocniczych, szkicu oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45233300-2 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-03
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3. Warunki udziału w postępowaniu:
Zgodnie z art. 57 pkt 2 oraz art. 112 ust. 2 ustawy PZP o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego:
3.1. zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, który prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową by był wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
3.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.
3.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca zobowiązany będzie złożyć następujące dokumenty:
• potwierdzające, że posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia (polisa ubezpieczeniowa) w wysokości min. 300.000,00 zł (słownie trzysta tysięcy złotych i 00/100),
• potwierdzające określoną zdolność kredytową lub środki finansowe – potwierdzone informacją z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej , w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
3.4. zdolności technicznej lub zawodowej :
W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby:
• Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał w sposób należyty minimum 2 roboty budowlane o wartości min. 300.000,00 zł(słownie: trzysta tysięcy zł i 00/100)w zakresiebudowy, przebudowy lub remontu drogi publicznej wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy,
• Wykonawca dysponuje lub dysponował będzie co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń specjalności inżynieryjnej drogowej
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.1. W celu potwierdzenia spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca na wezwania Zamawiającego zobowiązany będzie złożyć następujące dokumenty i oświadczenia:
9.1.1. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
a. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
b. polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min.300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy zł i 00/100 )wraz z dowodem wpłatyjeżeli taka adnotacja nie znajduje się na polisie,
c. zdolność kredytową lub środki finansowe – potwierdzone informacją z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, że Wykonawca w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych i 00/100).
d. wykaz robót budowlanych wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. Wymóg powyższy jestspełnionygdy Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał w sposób należyty minimum 2 roboty budowlane o wartości min. 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy zł i 00/100) w zakresie budowy, przebudowy lub remontu drogi publicznej.
Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji.
e. wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w zakresie kierowania robotami budowlanymi w charakterze kierownika budowy wraz z informacją na temat jego kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnego do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonanych przez niego czynności. Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie określonym w Rozdz. XV ust. 3 pkt 3.4 tiret 2,
Wykonawca dysponuje lub dysponował będzie co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń specjalności inżynieryjnej drogowej.
Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji.
f. Oświadczenia Wykonawcy w zakresie art.108 ust.1 pkt.5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 3.500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych i 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związaniaofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium, albo jeśli to nie jest możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
4.1. pieniądzu;
4.2. gwarancjach bankowych;
4.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
4.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 40 8818 00099001 0000 0039 0003z podaniem tytułu: „Wadium – Nr zamówienia: IFS.271.26.2021. SA - „Odbudowa drogi gminnej nr 292625 K Świdnik – Jodłowiec w km 2+195,00 – 2+340,00 w miejscowości Świdnik”do oferty należy załączyć potwierdzenie dokonania przelewu.Za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji należy załączyć do oferty przetargowej. Ponadto wadium składane w innych formach niż pieniądz musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
8. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
9. Zamawiający zwraca wadium w trybie i na warunkach określonych w art. 98 ustawy PZP.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust.6 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany niniejszej umowy będą się odbywały w formie aneksów sporządzanych za zgodą obydwu Stron.
§ 19
1. Dopuszczalne są zmiany postanowień umowy w zakresie określonym w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 PZP.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: konto na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-14 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni