Ochrona przed powodzią zlewni Prądnika

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Ochrona przed powodzią zlewni Prądnika
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
  • Termin składania wniosków2023-09-15
  • ZamawiającyPaństwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
  • Data publikacji ogłoszenia2023-09-06
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00384797
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona przed powodzią zlewni Prądnika

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@wody.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ochrona przed powodzią zlewni Prądnika

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-daa64948-4cbb-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00384797

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00118919/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.217 Koncepcja ochrony przed powodziązlewni Prądnika

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r17602,Ochrona-przed-powodzia-zlewni-Pradnika.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp – komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl/. Platforma wypełnia definicję strony internetowej postępowania, na której publikowana jest dokumentacja postępowania. Wskazany w zdaniu 1 adres strony internetowej postępowania, to adres pod którym udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców. Regulamin dostępny jest w zakładce „Regulamin”. Korzystanie z Platformy oznacza akceptację regulaminu oraz Instrukcji.
3. Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.6 specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”), Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj” (na etapie składania ofert) lub „Wiadomości” (po otwarciu ofert). Zakładki te służą również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
2. Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.
3. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, niemniej jednak Zamawiający rekomenduje sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.
4. Zamawiający informuje, że adres e-mail: Marzena.Pomorska@wody.gov.pl służy jedynie do przesyłania ogłoszeń i otrzymywania informacji zwrotnej z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz zwrotu wadiów wniesionych w formie niepieniężnej. Ewentualne wykorzystanie poczty elektronicznej w innych celach, niż wskazane w zdaniu 1, może nastąpić jedynie w przypadku awarii Platformy, przy czym - bez względu na przyczynę - poczta elektroniczna nie może służyć do złożenia oferty.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
6. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
7. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Marzena Pomorska. Kontakt odbywa się za pośrednictwem Platformy.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy ul. Żelaznej 59A, 00-848 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16;
b) kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem e-mail: iod@wody.gov.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania KR.ROZ.2710.108.2023 prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
h) posiada Pani/Pan:
 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): i) nie przysługuje Państwu:
 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KR.ROZ.2710.108.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie koncepcji ochrony przed powodzią zlewni Prądnika od źródeł do ujścia (zwanej dalej „Koncepcją”), stanowiącej pierwszy etap prac przedprojektowych. W ramach Koncepcji przeprowadzona zostanie aktualizacja danych hydrologicznych oraz wykonana wstępna analiza możliwości efektywnej redukcji fali powodziowej w dolinie Prądnika ze wskazaniem wykorzystania rozwiązań bliskich naturze. Koncepcja posłuży zdefiniowaniu oczekiwanego i możliwego do wdrożenia zakresu inwestycyjnego w dolinie rzeki Prądnik.

Realizacja zamówienia następować będzie w dwóch etapach:

Etap I:
W skład opracowania dla etapu I powinny wchodzić:
1. Pozyskanie i inwentaryzacja danych.
2. Analiza zgromadzonych danych.
3. Analiza zagrożenia powodzią w zlewni rzeki Prądnik w oparciu o wykonane dla przedmiotowego terenu opracowania (wymienione w punkcie 1.3). Analiza powinna obejmować rzekę Prądnik na odcinku od źródeł do ujścia wraz z dopływami.
4. Zaproponowanie co najmniej 3 wariantów zmniejszenia ryzyka powodziowego, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań pro środowiskowych i bliskich naturze.
5. Inwentaryzacja geodezyjna obiektów inżynierskich oraz wykonanie pomiarów geodezyjnych przekrojów korytowych i dolinowych zgodnie z metodyką aMZP dla cieków Dopływ ze Skały, Sąspówka, Korzkiewka, Garliczka, Sudół na potrzeby budowy modeli hydrodynamicznych.
6. Aktualizacja modeli hydrologicznych, opracowanych w ramach aMZP. W ramach aktualizacji, na podstawie danych pozyskanych przez Wykonawcę w ramach pkt. III.1.2 OPZ należy opracować nowy model hydrologiczny typu opad odpływ dla całego obszaru zlewni objętej zamówieniem. Modelowanie powinno zostać przeprowadzone dla przepływów o p = 10%, 1% i 0.2% wg metodyki tworzenia modeli dla projektu aMZP.
7. Przygotowanie ostatecznej wersji opracowania.
Etap II:
W skład opracowania dla etapu II powinny wchodzić:
1. Aktualizacja modeli hydraulicznych, pochodzących z aMZP, dla rzek Prądnik oraz Sudół Dominikański (Wariant W0 – stan istniejący zagrożenia powodziowego w zlewni). Modelowanie powinno zostać przeprowadzone dla przepływów o p = 10%, 1% i 0.2% wg metodyki tworzenia modeli dla projektu aMZP.
2. Opracowanie modeli hydraulicznych dla rzeki Prądnik na odcinku od źródeł do ujścia wraz z dopływami: Dopływ ze Skały, Sąspówka, Korzkiewka, Garliczka, Sudół, Bibiczanka – dla zaproponowanych wariantów zmniejszenia ryzyka powodziowego (minimum 3 warianty: W1, W2, W3, …). Modelowanie powinno zostać przeprowadzone dla przepływów o p = 10%, 1% i 0.2% wg metodyki tworzenia modeli dla projektu aMZP.
3. Dla proponowanych wariantów (W1, W2, W3, …) należy określić rekomendowane działania (w tym nietechniczne) wraz z podaniem szczegółowych parametrów istotnych z punktu widzenia ochrony przed powodzią, możliwych do określenia w koncepcji. Ponadto należy określić szacunkowe nakłady inwestycyjne i koszty eksploatacyjne dla proponowanych wariantów rozwiązań oraz zaproponować wstępny harmonogram realizacji wariantów.
4. Wykonawca zorganizuje spotkanie z przedstawicielami Zamawiającego, zarządem Ojcowskiego Parku Narodowego oraz przedstawicielami lokalnych samorządów, na którym przedstawi i podda konsultacji wypracowane warianty koncepcji.
5. Przeprowadzenie analizy kosztów i korzyści.
6. Opracowanie wstępnego harmonogramu rzeczowo-czasowo-finansowego realizacji systemu ochrony przeciwpowodziowej w zlewni Prądnika.
7. Przygotowanie ostatecznej wersji opracowania.

Szczegółowy zakres zamówienia oraz standardy i wymogi jego realizacji określa dokumentacja zamówienia, w tym w szczególności stanowiący załącznik nr 1 do SWZ projekt umowy oraz załącznik nr 2 – opis przedmiotu zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71311000-1 - Usługi doradcze w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów:

Cena – waga kryterium 60%
Doświadczenie kierownika projektu – waga kryterium 40%

Każdy 1% wagi równy jest 1 pkt oceny oferty.

3. Zamawiający przyzna wartości punktowe w poszczególnych kryteriach z zastosowaniem następujących zasad:

a) W kryterium „Cena” Zamawiający przyzna wartości punktowe według wzoru:

najniższa cena brutto
C = ----------------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto badanej oferty

b) W kryterium „Doświadczenie kierownika projektu” Zamawiający przyzna punkty za dodatkowe ponad wymagane w cz. VII SWZ doświadczenie osoby skierowanej do pełnienia funkcji Kierownika budowy, co uczyni następująco:

1) w przypadku wykazania, że osoba kierowana na stanowiska Kierownika projektu posiada nabyte w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu doświadczenie w kierowaniu co najmniej trzema projektami (koncepcje techniczno-przyrodnicze, dokumentacje projektowe wraz z modelowaniem hydraulicznym) w zakresie zadań związanych z gospodarką wodną z wykorzystaniem rozwiązań nietechnicznych (w tym prośrodowiskowych), o wartości co najmniej 250 000 PLN brutto każdy (projekt), przy czym przynajmniej jedno zadanie/projekt musiało znajdować się na obszarze Natura 2000 i/lub na obszarze Parku Narodowego – Zamawiający przyzna ofercie 5 pkt

2) w przypadku wykazania, że osoba kierowana na stanowiska Kierownika projektu posiada nabyte w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu doświadczenie w kierowaniu co najmniej trzema projektami (koncepcje techniczno-przyrodnicze, dokumentacje projektowe wraz z modelowaniem hydraulicznym) w zakresie zadań związanych z gospodarką wodną z wykorzystaniem rozwiązań nietechnicznych (w tym prośrodowiskowych), o wartości co najmniej 300 000 PLN brutto każdy (projekt), i jednocześnie co najmniej 2 zadania/projekty spośród wykazanych musiały znajdować się na obszarze Natura 2000 i/lub na obszarze Parku Narodowego - zamawiający przyzna ofercie 10 pkt

3) w przypadku wykazania, że osoba kierowana na stanowiska Kierownika projektu posiada nabyte w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu doświadczenie w kierowaniu co najmniej trzema projektami (koncepcje techniczno-przyrodnicze, dokumentacje projektowe wraz z modelowaniem hydraulicznym) w zakresie zadań związanych z gospodarką wodną z wykorzystaniem rozwiązań nietechnicznych (w tym prośrodowiskowych), o z których jeden miał wartość co najmniej 400 000,00 zł brutto, a dwa pozostałe co najmniej 300 000 PLN brutto, i jednocześnie co najmniej 2 zadania/projekty spośród wykazanych musiały znajdować się na obszarze Natura 2000 i/lub na obszarze Parku Narodowego - zamawiający przyzna ofercie 20 pkt

4) w przypadku wykazania, że osoba kierowana na stanowiska Kierownika projektu posiada nabyte w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu doświadczenie w kierowaniu co najmniej czterema projektami (koncepcje techniczno-przyrodnicze, dokumentacje projektowe wraz z modelowaniem hydraulicznym) w zakresie zadań związanych z gospodarką wodną z wykorzystaniem rozwiązań nietechnicznych (w tym prośrodowiskowych), o z których dwa miały wartość co najmniej 400 000,00 zł brutto, a dwa pozostałe co najmniej 300 000 PLN brutto i jednocześnie co najmniej 3 zadania/projekty spośród wykazanych musiały znajdować się na obszarze Natura 2000 i/lub na obszarze Parku Narodowego - zamawiający przyzna ofercie 30 pkt

5) w przypadku wykazania, że osoba kierowana na stanowiska Kierownika projektu posiada nabyte w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu doświadczenie w kierowaniu co najmniej czterema projektami (...) - 40 pkt

pełen opis kryterium - cz. 15.3 SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika projektu

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W zakresie zdolności technicznej i zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postepowaniu:

1. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie usługi, o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 PLN brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) każda, polegające na wykonaniu koncepcji przyrodniczo-technicznej i/lub dokumentacji projektowej wraz z modelowaniem hydraulicznym dla zadania związanego z gospodarką wodną z zastosowaniem rozwiązań nietechnicznych (w tym prośrodowiskowych), przy czym przynajmniej jedno zadanie znajdowało się na obszarze Natura 2000 i/lub na obszarze Parku Narodowego.

oraz

2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, który skieruje do realizacji zamówienia, w skład którego wchodzić będą specjaliści posiadający kwalifikacje zawodowe, wykształcenie oraz doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia, , tj.:

a) Kierownik projektu posiadający wykształcenie wyższe z zakresu gospodarki wodnej lub inżynierii środowiska lub ochrony środowiska, minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie gospodarki wodnej lub inżynierii/ochrony środowiska oraz posiadający nabyte w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu doświadczenie w kierowaniu co najmniej dwoma projektami (koncepcje techniczno-przyrodnicze, dokumentacje projektowe wraz z modelowaniem hydraulicznym) w zakresie zadań związanych z gospodarką wodną z wykorzystaniem rozwiązań nietechnicznych (w tym prośrodowiskowych), o wartości co najmniej 250 000 PLN brutto każdy (projekt), przy czym przynajmniej jedno zadanie/projekt musiało znajdować się na obszarze Natura 2000 i/lub na obszarze Parku Narodowego,

b) Specjalista ds. modelowania hydraulicznego posiadający wykształcenie wyższe z zakresu geografii lub gospodarki wodnej lub inżynierii/ochrony środowiska, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie modelowania hydraulicznego, a także w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu uczestniczył w realizacji co najmniej 3 projektów/zadań z zakresu modelowania hydraulicznego sieci rzecznej, o wartości co najmniej 100 000 PLN brutto każdy.

c) Specjalista ds. GIS posiadający wykształcenie wyższe z zakresu inżynierii/ochrony środowiska lub geografii lub geoinformacji lub geodezji lub kartografii, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie analiz przestrzennych z wykorzystaniem systemu informacji przestrzennej (GIS) oraz w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu uczestniczył w realizacji co najmniej 2 projektów/zadań z zakresu analiz przestrzennych z wykorzystaniem systemu informacji przestrzennej (GIS), o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto każdy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 (lub odpowiednio 125 ust. 5) ustawy, dotyczące podstaw wykluczenia z przesłanek, o których mowa w cz. 7.1 i 7.1.2 SWZ w zakresie niewykazywanym innymi dokumentami.
3) . oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 (lub odpowiednio 125 ust. 5) ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich nazwy, wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy (uzupełniony w zakresie informacji wymaganych dla spełniania warunku udziału w postępowaniu);
2) wykaz osób , skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (uzupełniony w zakresie informacji wymaganych dla spełniania warunku udziału w postępowaniu).

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca Zagraniczny:

1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury
2. W zakresie pozostałych dokumentów Zamawiający nie ustanawia szczególnego wymogu względem rodzaju/formy dokumentów składanych przez Wykonawcę zagranicznego (dokumenty składane przez Wykonawcę zagranicznego są takie same jak składane przez wykonawcę krajowego).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1 Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium
w kwocie 6 000,00 PLN ( słownie: sześć tysięcy złotych).
2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w jednej z form wymienionych w pkt 8.2.2-8.2.4 SWZ winien zostać złożony w formie oryginału, tj. dokumentu elektronicznego, podpisanego przez wystawcę dokumentu. Beneficjentem takich dokumentów musi być Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, ul. Żelazna 59A, 00-848 Warszawa. Złożone poręczenie lub gwarancja musi zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 98 ust. 6 Pzp. Złożenie dokumentu wadialnego niespełniającego wskazanego wymogu lub zawierającego postanowienia uniemożliwiające Zamawiającemu skuteczne zaspokojenie w przypadku zaistnienia którejkolwiek z przesłanek zatrzymania wadium określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, będzie skutkowało uznaniem, iż wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, a tym samym oferta nie została prawidłowo zabezpieczona.
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 27 1130 1017 0020 1510 6790 0004 . W tytule przelewu należy wpisać: „wadium w sprawie nr KR.ROZ.2710.108.2023”.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu jest wniesione skutecznie, jeżeli zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zamawiający, dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem / liderem. W przypadku braku takiego wskazania zamawiający przyjmuje, że pełnomocnikiem / liderem jest pierwszy spośród wymienionych w ofercie, występujących wspólnie Wykonawców.
c) Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej) z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
d) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ .
e) Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
f) Postanowienia SWZ dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w niniejszej umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w następujących okolicznościach:
1) zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy,
2) w przypadku konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w sytuacji:
a) opóźnień w uzyskaniu niezbędnych informacji, uzgodnień/opinii lub decyzji administracyjnych od innych podmiotów (przekroczenie określonych przepisami prawa terminów administracyjnych), pomimo zachowania należytej staranności przez Wykonawcę dokonującego niezbędnych uzgodnień w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych;
b) niezawinionego przez Wykonawcę przedłużenia się procesu uzgodnień i konsultacji ze stroną społeczną
c) nieuzasadnionej odmowy organów administracji wydania wymaganych decyzji, zezwoleń ipt.);
d) zmiany przepisów prawa warunkujących wykonanie przedmiotu zamówienia, następujących w trakcie realizacji zamówienia;
e) zmiany planu finansowego Zamawiającego dotyczącego środków finansowych, przeznaczonych na realizację przedmiotu umowy;
f) wystąpienia innych zdarzeń obiektywnych niezależnych od Stron umowy, które zasadniczo utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, a których Strony, przy dołożeniu należytej staranności, nie mogły przewidzieć, zapobiec im, ani ich przezwyciężyć;
- strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania umowy o czas niezbędny do wykonania zamówienia, jednak nie dłużej niż o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej lub istotnie utrudniającej jej wykonywanie w terminie pierwotnie ustalonym lub o czas niezbędny dla wypracowania nowych rozwiązań/standardów działania dostosowanych do zmienionych warunków realizacji umowy.
3) jeżeli w związku z przyznaniem środków finansowych na realizację przedmiotu umowy albo na skutek zmian warunków ich przyznania konieczna jest zmiana zapisów umowy dotyczących w szczególności zasad rozliczeń i warunków płatności za wykonanie przedmiotu umowy, w tym w szczególności podział zamówienia na dalsze etapy, zmiany zakresu etapów odbieranych i rozliczanych w poszczególnych latach budżetowych pod warunkiem zachowania łącznej wartości brutto umowy.
4) jeżeli ze względu na moment zawarcia niniejszej umowy nie jest możliwym dochowanie określonego datą dzienną terminu realizacji Etapu I, dopuszcza się możliwość zmiany umowy polegającą na zmianie terminu realizacji Etapu I lub podziale Etapu I na dwa podetapy celem ich niezależnego odbioru i rozliczenia pod warunkiem, że zmiana ta pozostanie bez wpływu na łączną wartości brutto umowy oraz ostateczny termin jej wykonania.
5) jeżeli wprowadzenie zmian do umowy pociąga za sobą konieczność zmiany zapisów umowy dotyczących fakturowania lub procedury odbioru przedmiotu umowy,
6) w razie konieczności zmiany nazwy zadania w trakcie realizacji przedmiotu umowy,
7) Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy, gdy nowy Wykonawca ma zastąpić dotychczasowego Wykonawcę w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki Wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, a także nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
8) Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w zakresie podwykonawstwa wraz
z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie wystąpienia jednej z poniższych okoliczności:
a) w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie,
b)

(...)
Pełen katalog możliwych zmian zawiera par. 14 projektu umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-15 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać elektronicznie poprzez Platformę zakupową Zamawiającego www.przetargi.wody.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-15 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-14

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Poza okolicznościami wskazanymi w pkt. 5.2 ogłoszenia oraz obligatoryjnymi przesłankami wykluczenia w oparciu o art. 108 pzp, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę naprawę pieca Termet Ecocondens silver 20 - Pułtusk
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę naprawę pieca Termet Ecocondens silver 20. Zainteresowanych proszę o kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI