Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Naprawy oraz naprawy awaryjne dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Połczyn w IV kwartale 2023 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO POŁCZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330044281
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szczecinecka 12
1.5.2.) Miejscowość: Połczyn-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-320
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: polczyn@szczecinek.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polczyn.szczecinek.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka organizacyjna Lasów Państwowych nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Naprawy oraz naprawy awaryjne dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Połczyn w IV kwartale 2023 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e98ac835-6674-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00433337
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00209972/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Naprawa dróg lesnych na terenie Nadleśnictwa Połczyn - IV kwartał 2023 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/polczyn
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Dedykowana platforma zakupowa do obsługi komunikacji w formie elektronicznej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami oraz składania oferty Portal e-Usług SMARTPZP https://portal.smartpzp.pl/polczyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawcami odbywa się przy użyciu
platformy Portalu e-Usług SmartPZP, dostępnej pod adresem https://portal.smartpzp.pl/polczyn oraz poczty elektronicznej, z
zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy Portalu e-Usług SmartPZP.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy Portalu e-Usług
SmartPZP, stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy Portalu e-Usług SmartPZP wynosi 100 MB.
Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych
oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie Portalu e-Usług SmartPZP https://portal.smartpzp.pl/polczyn.
Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub
oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego lub złożenia na
platformie Portalu e-Usług SmartPZP https://portal.smartpzp.pl/polczyn.
Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP (sporządzane wg wzorów stanowiących załączniki do SWZ),
sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej:
1.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s
1.2. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z
systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0 , Windows 7 i MacOS 10.12 - Lub ich nowsze wersje,
1.3. Zainstalowana przeglądarka internetowa: Firefox ver. 65 i późniejsze, Chrome ver. 66 lub późniejsze, Opera ver. 58 lub
późniejsze, Internet Explorer 11. Przeglądarki zalecane: Chrome, Firefox, Opera.
1.4. Włączona obsługa JavaScript,
1.5. Oprogramowanie Java ver. 1.8
1.6. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów .pdf.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls,
.xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśnictwo Połczyn.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.1.6.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są Naprawy oraz naprawy awaryjne dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Połczyn w IV kwartale 2023 roku.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych mających na celu utrzymanie drogowej infrastruktury leśnej na terenie Nadleśnictwa w 2023 roku poprzez: bieżące naprawy oraz naprawy awaryjne dróg leśnych i dojazdów pożarowych.
Miejsce realizacji zamówienia: drogi na obszarze administracyjnym Nadleśnictwa Połczyn.
Maksymalna, szacowana długość dróg leśnych, na których planowane jest wykonanie robót polegających na naprawach bądź naprawach awaryjnych w 2023 roku wynosi 2.000,00 mb, z zastrzeżeniem postanowień pkt 3.3.12 SWZ.
Zamawiający zastrzega, że ilości prac wskazanych w przedmiarze robót oraz ślepym kosztorysie ofertowym są ilościami szacunkowymi, służącymi do skalkulowania ceny oferty, porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty.
Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o realizację zamówienia w ilościach podanych w kosztorysie ofertowym. Ilości wykonanych robót w trakcie obowiązywania umowy mogą, dla poszczególnych pozycji, różnić się ilościowo od wartości podanych w kosztorysie ofertowym każdorazowo w zależności od zakresu zlecenia.
Wykonawca obowiązany jest wykonać roboty zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz w oparciu o rysunki wykonawcze oraz Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiące załącznik nr 1 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający na podstawie art. 441 ust. 1 PZP jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący roboty analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Przedmiotem Opcji mogą być wszystkie lub niektóre z robót opisanych w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do SWZ). W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub jedna z robót wskazanych w SWZ, w tym OPZ (i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty). Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu umowy określonej w umowie. Podstawą określenia wartości prac zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.
Realizacja prawa opcji może zostać zastosowana w razie zaistnienia okoliczności uzasadnionych gospodarczym interesem Zamawiającego w szczególności
w przypadku występowania awarii, potrzeby pilnego umożliwienia wywozu drewna, konieczności zapewnienia dojazdu wynikającego z warunków przeciwpożarowych, konieczności zwiększenia zakresu przedmiotu umowy, w razie gdyby podstawowy zakres przedmiotu umowy okazał się niewystarczający dla osiągnięcia celu, dla jakiego zawarta została umowa.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214. ust. 1 pkt. 7) PZP. w wysokości nie większej niż 50% wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat o dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienia przewiduje się dla wszystkich pozycji ujętych w kosztorysie.
Zamówienia te będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Zamówienie zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i przyjętym przez Zamawiającego kosztorysem.
Zamówienia będą udzielane w przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, w szczególności na skutek zmian dokumentacji technicznej (schematy przekrojów dróg) oraz konieczności wykonania robót dodatkowych celem zwiększenia użyteczności lub funkcjonalności obiektu budowlanego a także na skutek warunków przyrodniczych, geologicznych bądź atmosferycznych lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, jak również w sytuacji braku możliwości wyłonienia z przyczyn obiektywnych wykonawców robót budowlanych obejmujących konserwację dróg leśnych w ramach podstawowych trybów udzielania zamówień, oraz w przypadku powierzania wykonawcy prac stanowiących wykonawstwo zastępcze w stosunku do robót realizowanych przez innego wykonawcę.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełnienia warunku udziału
w postępowaniu w odniesieniu do rozpatrywanego warunku.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełnienia warunku udziału
w postępowaniu w odniesieniu do rozpatrywanego warunku.
1.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału
w postępowaniu w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej.
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 350.000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1.4.1. Warunek ten w zakresie doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie (2) roboty budowlane (przez robotę rozumie się wykonanie robót na podstawie 1 umowy) polegającą na budowie, przebudowie, remoncie, naprawach lub konserwacji dróg o wartości nie mniejszej niż 350.000,00 zł brutto (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) każda.
1.4.2. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami:
-co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia operatora koparki;
-co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia operatora walca;
-co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia operatora równiarki;
-co najmniej 2 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdami o kategorii C.
Wykonawca celem wykazania spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu może wskazać jedną osobę posiadającą kilka różnych uprawnień, przy czym jedna osoba może wykazać się posiadaniem maksymalnie dwóch uprawnień.
1.4.3. Warunek ten w zakresie potencjału technicznego zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
-koparką– min. 2 szt.
-równiarką– min. 1 szt.
-walcem wibracyjny samojezdnym– min. 1 szt.
-samochodem samowyładowczym– min. 3 szt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust 2 PZP.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5. pkt. 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2023 poz. 462 ze zm.).
Wadium musi być wniesione na cały okres terminu związania z ofertą.
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PNB PARIBAS nr rachunku 24 2030 0045 1110 0000 0033 0540 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Naprawy oraz naprawy awaryjne dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Połczyn w IV kwartale 2023 roku”.
Do oferty należy dołączyć potwierdzenie dokonania przelewu.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Przewidywane zmiany zostały określone w załączniku nr 10 do SWZ – Wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-24 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy (SmartPZP) https://portal.smartpzp.pl/polczyn
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-24 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni