Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Naprawa rusztu drewnianego podłogi w hali sportowej wraz z ułożeniem nowej wykładziny.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Nauk Stosowanych w Tarnowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851634303
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 8
1.5.2.) Miejscowość: Tarnów
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-100
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: 14 63 16 500
1.5.8.) Numer faksu: 14 63 16 600
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rektorat@anstar.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://anstar.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Naprawa rusztu drewnianego podłogi w hali sportowej wraz z ułożeniem nowej wykładziny.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8371647c-0817-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00269149
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00237715/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Naprawa rusztu drewnianego podłogi w hali sportowej wraz z ułożeniem nowej wykładziny
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/642087
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ans_tarnow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między
Zamawiającym, a Wykonawcą, odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem
platformy zakupowej pod adresem: Platforma Zakupowa Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie. Szczegółowe informacje są
określone w Rozdziale 13 SWZ tj. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w rozdziale 26 SWZ, tj. Informacja w zakresie ochrony danych osobowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w rozdziale 26 SWZ, tj. Informacja w zakresie ochrony danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: K-dzpz/382-12/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie jest dofinansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej zadanie inwestycyjnego pod nazwą „Remont i modernizacja hali sportowej i krytej pływalni Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie” w ramach programu „Sportowa Polska –Program rozwoju lokalnej infrastruktury sportowej -Edycja 2021”.Umowa o dofinansowanie projektu nr 2022/0180/12115/SubA/DIS/SP/21 zawarta w dniu 7.04.2022.
1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na naprawie rusztu drewnianego podłogi w hali sportowej wraz z ułożeniem nowej wykładziny w budynku E Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie. Prace naprawy rusztu drewnianego i wymiana nawierzchni areny sportowej będące przedmiotem niniejszego opracowania należy wykonać w budynku E Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie usytuowanym przy ul. Mickiewicza 8. Inwestycja dotyczy tylko wnętrza budynku, nie dotyczy zagospodarowania działki.
2. Wykładzina ma zapewniać znakomite warunki do uprawiania wielu dyscyplin sportu np. koszykówki, siatkówki, piłki ręcznej. Wykładzina sportowa musi być wykładziną ekologiczną produkowaną z naturalnych produktów takich jak olej lniany, żywica naturalna , korek , mączka drzewna i barwniki. Wykładzina homogeniczna, jednowarstwowa o warstwie ścieralnej min. 3,2mm. Powyższe rozwiązanie stanowi gwarancję długowieczności, zachowania przez cały czas jednakowej kolorystyki i braku niebezpieczeństwa rozwarstwiania się. Wymaga się aby wykładzina była antybakteryjna, antystatyczna i nie powodowała wyładowań elektrostatycznych. Wykładzina musi być łatwa do czyszczenia, bez wymogu lakierowania, cyklinowania i pastowania. Winna być odporna na żar z papierosa, oleje mineralne, ekstremalne obciążenia punktowe typu stoliki i krzesełka (uroczystości Uczelniane i komercyjne pozasportowe). Nawierzchnia musi nadawać się do uprawiania wszelkiego rodzaju sportów zespołowych i imprez masowych pozasportowych bez potrzeby dodatkowego zabezpieczenia typu: rozkładana wykładzina ochronna. Nawierzchnia ma pozwalać uprawiać sport osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich.
3. Minimalne parametry wykładziny:
a) typ pokrycia podłogowego EN 14041: homogeniczne, jednowarstwowe, kalandrowane, linoleum na podkładzie jutowym,
b) grubość całkowita EN ISO 24346: 3.2 mm,
c) masa całkowita EN ISO 23997: 3,9 kg/m2,
d) zabezpieczenie powierzchni: x-TREME XF2,
e) reakcja na ogień EN 13501-1: Cfl s1,
f) współczynnik tarcia EN 13036-4: 80-110,
g) połysk zwierciadlany EN ISO 2813 ≤ 30,
h) odporność na wgniecenie EN 1516: ≤ 0,15 mm,
i) poprawa akustyki NFS-074: Klasa B ≤ 75 Db.
4. Powierzchnię nowej wykładziny podzielono na strefy, według poniższej specyfikacji:
a) strefę pod większe obciążenia należy wykonać w miejscach oznaczonych kolorem ciemnoszarym. Strefa ta ma umożliwić transport na kołach (przejazd) wózka typu NIFTY 1700 bez konieczności podkładania płyt przejazdowych. Strefy o pozwalającym na przeniesienie zwiększonego obciążenia, przewidziano od ściany przy trybunach mobilnych i przy ściance wspinaczkowej z możliwością transportu podnośnika na zewnątrz poprzez drzwi ewakuacyjne. Łączna powierzchnia strefy pod większe obciążenie oszacowano na około 318 m2.
b) strefę miejscowych napraw umiejscowiono obok drabinek gimnastycznych. Oszacowano konieczność wykonania napraw na łącznej powierzchni około 50 m2.
c) strefę pola środkowego zgodnie z istniejącą strefą, oszacowano na około 162 m2.
d)strefę właściwą boiska, w tym obszarze należy wykonać miejscowe naprawy, oszacowano na około 638 m2.
e) strefy boczne oszacowano na około 230 m2.
Łączna ilość wykładziny sportowej oszacowano na 1348m2.
Łączną ilość listew drewnianych wentylowanych oszacowano na 173 mb.
6. Opis przedmiotu zamówienia wraz ze szczegółowym zakresem prac Wykonawcy, określa poniższa dokumentacja – załącznik nr 2 do SWZ:
a) projekt naprawy rusztu drewnianego podłogi w hali sportowej wraz z ułożeniem nowej wykładziny w budynku E,
b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
c) posadzka areny sportowej – kolorystyka,
d) rzut areny sportowej w budynku E,
e) wyliczenie nacisku na podłoże podnośnika,
f) zalecenia BHP;
- przedmiar robót – załącznik nr 11 do SWZ (Zamawiający zamieszcza jako materiał pomocniczy).
Okres gwarancji: min. 5 lat. Bieg terminu gwarancji zaczyna się od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Szczegółowy zakres i warunki gwarancji określają projektowane postanowienia umowy stanowiący integralną część SWZ - załącznik Nr 9 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:
Cena ryczałtowa brutto:
Punkty w kryterium oceny ofert – cena ryczałtowa brutto zł 60% , (60 pkt)
Liczba punktów = ( Cmin/Cof ) * 100* WC gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert,
- Cof - cena podana w ofercie,
- WC – waga kryterium cena.
Termin realizacji zamówienia:
Punkty w kryterium oceny ofert – termin realizacji zamówienia, 40%, (40 pkt)
40-38 dni: 0 pkt
37-35 dni: 10 pkt
34-32 dni: 20 pkt
31-29 dni: 30 pkt
28 dni i mniej: 40 pkt
Uwaga: Oferowany termin realizacji należy wskazać w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku braku wskazania powyższego terminu, Zamawiający przyzna Wykonawcy 0 pkt jako zaoferowanie najdłuższego terminu realizacji.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy na dzień składania ofert nie podlegają wykluczeniu z postępowania (art. 57 pkt 1 Pzp) oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu (art. 57 ust. 2 Pzp).
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa: Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej i zawodowej: Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca:
a) dysponuje w okresie realizacji zamówienia publicznego co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, skierowaną przez niego do realizacji przedmiotu zamówienia tj. kierownikiem robót budowlanych, uprawnionym minimum w ograniczonym zakresie do kierowania robotami o charakterze ogólnobudowlanym w specjalności konstrukcyjno–budowlanej - należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa.
Uwaga: Zamawiający wyjaśnia, iż przez wyrażenie „w sposób czynny” należy rozumieć przynależność danej osoby do Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonej od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, korzystający w sposób nieograniczony z praw mu przysługujących tj. osoba nie została zawieszona, wykreślona itp. (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa Dz.U.).
3. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunku o których mowa powyżej nastąpi na podstawie przedłożonych oświadczeń, których wykaz został określony w Rozdziale 9 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie będzie wymagał złożenia w niniejszym postępowaniu podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie będzie wymagał złożenia w niniejszym postępowaniu podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
a) karty technicznej wykładziny wraz ze wskazaniem parametrów technicznych w zakresie umożliwiającym ocenę spełniania wymagań Zamawiającego określonych w opisie przedmiotu zamówienia,
b) jeden krajowy lub międzynarodowy Certyfikat, Opinie np. FIBA, PZPS, IHF itp., bądź potwierdzenie, że wykładzina miała zastosowanie w jednym z systemowych rozwiązań posiadających w/w certyfikaty.
2. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
3. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) karty technicznej wykładziny wraz ze wskazaniem parametrów technicznych w zakresie umożliwiającym ocenę spełniania wymagań Zamawiającego określonych w opisie przedmiotu zamówienia,
b)jeden krajowy lub międzynarodowy Certyfikat, Opinie np. FIBA, PZPS, IHF itp., bądź potwierdzenie, że wykładzina miała zastosowanie w jednym z systemowych rozwiązań posiadających w/w certyfikaty.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca musi dołączyć do oferty:
1) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu – w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców – Załącznik nr 3,
2) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 4,
3) oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia – Załącznik nr 5,
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby wykonawcy - Załącznik nr 7,
5) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 8,
6) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy;
7) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia następować będzie za pośrednictwem lidera (pełnomocnika) o którym mowa w ust. 1.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, każdy z wykonawców wraz z ofertą składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 3 do SWZ.
4. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu – Załącznik nr 3 do SWZ.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia/wspólnicy spółki cywilnej składają wraz z ofertą oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – Załącznik nr 5 do SWZ.
6. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę, będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia szczegółowo określono w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 9 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest przy użyciu narzędzia komercyjnego https://platformazakupowa.pl – adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/ans_tarnow. Składanie i otwarcie ofert odbywa się w formie elektronicznej za pośrednictwem ww. platformy zakupowej, na zasadach określonych w SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-04 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-02
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy wykonawcę w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych postanowieniami art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r., poz. 835).