Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Nadzór inwestorski i Audyty energetyczne ex-post dla „Poprawy efektywności energetycznej i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii budynków Zakładu Karnego we Wronkach” Etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Karny we Wronki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320302
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Partyzantów 1
1.5.2.) Miejscowość: Wronki
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-510
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_wronki@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zakład Karny
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Nadzór inwestorski i Audyty energetyczne ex-post dla „Poprawy efektywności energetycznej i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii budynków Zakładu Karnego we Wronkach” Etap II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ca339a0-87e5-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00019928
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004184/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Nadzór inwestorski i Audyty energetyczne ex-post dla „Poprawy efektywności energetycznej i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii budynków Zakładu Karnego we Wronkach” Etap II
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Poprawy efektywności energetycznej i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii budynków Zakładu Karnego we Wronkach” w ramach działania 1.3.1 oś priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności Gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zk_wronki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zk_wronki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl (zwana w dalszej części Platformą) po adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zk_wronki, 2. W celu ułatwienia oraz przyspieszenia komunikacji preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy, za pomocą formularza „Wyślij wiadomość”, znajdującego się na stronie danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczenia, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy, poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”, po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 3. Zamawiający będzie przekazywał potencjalnym Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na zapytania, wyjaśnienia, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w zakładce „Komunikaty”.4. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy. 5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w zakładce „Regulamin” oraz zapoznał się i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej na Platformie. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzenia komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.6. Komunikacja ustna jest dopuszczalna wyłącznie w sprawach (informacjach), które są nie istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz ofert treść komunikacji ustnej wymaga udokumentowania – podstawa prawna art. 61 ust. 2 ustawy Pzp.7. Zamawiający zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. Z 2020 r. poz 2452). określa zalecenia sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl , to jest:a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0;d) włączona obsługa JavaScript;e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;f) Platformazakupowa.pl działa według przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8;g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm;ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.8. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący;b) zapoznał się i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnym pod linkiem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: U/4/zp/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) Część nr I: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. „Poprawy efektywności energetycznej i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii budynków Zakładu Karnego we Wronkach” Etap II – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 7 do SWZ. Pełnienie nadzoru obejmuje następujące branże:• konstrukcyjno-budowlaną,• instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,• instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.Nadzór inwestorski będzie prowadzony dla następujących obiektów: dla Pawilonu E – Pawilon II, Pawilon F – Pawilon III, budynku G – Izby Chorych i kaplicy, budynku Starej Kuchni- Warsztatu Remontowego, budynku trafostacji, Agregatu Prądotwórczego, Remizy, budynku Wartowni i Administracji, Biuro Przepustek, BramaW ramach niniejszego zadania inwestycyjnego Wykonawca będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186)
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-08-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rekacji
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
b) Część nr II: Opracowanie Audytu energetycznego ex-post, prób szczelności instalacji, badań termowizyjnych dla zadania pn. „Poprawa efektywności energetycznej i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii budynków Zakładu Karnego we Wronkach” Etap II – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SWZ.Opracowanie audytu energetycznego ex-post, próby szczelności instalacji, badanie termowizyjne należy wykonać dla Pawilonu E – Pawilon II, Pawilonu F – Pawilon III, , budynku G – Izby Chorych i kaplicy, budynku Starej Kuchni- Warsztatu Remontowego, budynku trafostacji, Agregatu Prądotwórczego, Remizy, budynku Wartowni i Administracji, Biuro Przepustek, Brama
4.2.6.) Główny kod CPV: 71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71355200-3 - Wykonywanie badań
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 959 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu dla części nr I a) O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:• Nie podlegają wykluczeniu;• Spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego, w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt. 1 lit. b niniejszego rozdziału SWZ.b) Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 ustawy, w tym:• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.• uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.• sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.• zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca posiada zdolność techniczną i zawodową do wykonania zamówienia, jeśli wynika to ze złożonych podmiotowych środków dowodowych o których mowa w rozdziale II pkt. 2 SWZ. Zdolność techniczna:Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej: 1 usługę polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierował robotami budowlanymi w systemie zaprojektuj i wybuduj, Wykonawca ma obowiązek złożyć wykaz wykonanych usług na załączniku nr 5 SWZ, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania usługi.Zdolność zawodowa:Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą/mi niezbędną/mi do wykonania niniejszego zamówienia tj. posiadającą/ymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności:a) osobą, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;b) osobą, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;c) osobą, która będzie pełniła funkcję inspektora nadzoru przy realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.2. Warunki udziału w postępowaniu dla części nr II a) O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:• Nie podlegają wykluczeniu;• Spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego, w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt. 2 lit. b niniejszego rozdziału SWZ. b) Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 ustawy, w tym:• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.• uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.• sytuacji ekonomicznej lub finansowej,Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.• zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca posiada zdolność techniczną i zawodową do wykonania zamówienia, jeśli wynika to ze złożonych podmiotowych środków dowodowych o których mowa poniżej SWZ. W celu potwierdzenia minimalnych zdolności technicznych i zawodowych, Wykonawca/y powinni udokumentować należyte wykonanie usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie usług, których przedmiotem było opracowanie co najmniej jednego audytu energetycznego budynku.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umów zostały uwzględnione w wzorach umów w sprawie zamówienia publicznego stanowią załączniki nr 3.1 oraz nr 3.2 do SWZ1. Stosownie do treści art. 436 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień Publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 1 umowy w następujących przypadkach:a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzi-nowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wy-nagrodzeniu za pracę;c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne;d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych;- jeżeli zmiany określone w lit. a) - d) będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy