Muzeum Podlaskie w Białymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Muzeum Podlaskie w Białymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy – projekt
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBiałystok
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2024-08-19
  • ZamawiającyMUZEUM PODLASKIE W BIAŁYMSTOKU
  • Data publikacji ogłoszenia2024-07-11
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00408141
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Muzeum Podlaskie w Białymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy – projekt

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MUZEUM PODLASKIE W BIAŁYMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276328

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek Kościuszki

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-426

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 740-77-31

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeum.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Muzeum Podlaskie w Białymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy – projekt

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-152931df-392c-11ef-880f-0e435a8a43bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00408141

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00003236/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Muzeum Podlaskie w Białymstoku - budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy - projekt

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-152931df-392c-11ef-880f-0e435a8a43bc

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-152931df-392c-11ef-880f-0e435a8a43bc

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.4.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postęp. o udzielenie zam. publ. musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczeg. inform. na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internet. https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.11.5.Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dok. postęp. nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.11.6.Sposób sporządzenia dok. elektr. lub dok. elektr. będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określ. w rozp. Prezesa RM z 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania inform. oraz wymagań technicznych dla dok. elektron. oraz środków kom. elektr. w postęp. o udzielenie zam. publ. lub konkursie.11.7.Dok. elektr., o których mowa w § 2 ust. 1 rozp., o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporządza się w postaci elektr., w formatach danych określonych w przepisach rozp. RM z 12.04.2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minim. wymagań dla rejestrów publ. i wymiany inform. w postaci elektr. oraz minim. wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.11.8.Informacje, oświadczenia lub dok., inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozp., o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektr.:a)w formatach danych określonych w przepisach rozp. RM w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik), lub b)jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środk. kom. elektr. (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).11.9.Jeżeli dok. elektr., przekazywane przy użyciu środk. kom. elektr., zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsięb. w rozum. Przep. ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), Wyk., w celu utrzymania w poufności tych inform., przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.11.10.Kom. w postęp., z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdz.13 SWZ) odbywa się drogą elektr. za pośrednictwem formularzy do kom. dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczeg. przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do kom. umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). 11.11.Możliwość korzystania w postęp. z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dok. zam. wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. 13.3.Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podst. art. 18 ustawy z 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 57 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ust. Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. Zam. preferuje w szczególności następujące formaty przesłanych danych: .pdf, .docx, .zip. (Zam. dopuszcza także format RAR). Szczeg. w rozdz. 11 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Muzeum Podlaskie w Białymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy – projekt”
3) prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.
6) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
9) Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MBG.261.6.24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą „Muzeum Podlaskie w Białymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy – projekt”.
Wykonanie dokumentacji projektowej kompleksowego remontu, rozbudowy, adaptacji i wyposażenia dawnej stajni i jej otoczenia w zespole zabudowań pofabrycznych dawnej fabryki Moesa w Choroszczy ul. Pałacowa 2, Muzeum Podlaskie w Białymstoku (MPB). Budynek znajduje się na działce o nr geodezyjnym 101/4 w Choroszczy ul. Pałacowa 2. Został wpisany do rejestru zabytków decyzją wojewódzkiego konserwatora zabytków w Białymstoku z dnia 20 lipca 1984 r. l. dz. KL.WKZ.-5340/9/82, nr rej. 521.
Kubatura budynku to 6093,5 m³. Powierzchnia zabudowy stajni to 1737 m². Budynek ma wysokość 10,43 m, długość 47,80 m, szerokość 36,51 m. Obiekt znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie zespołu SPPZOZ. Wjazd na posesję odbywa się nieutwardzoną drogą gruntową. Zabytkowa, dawna stajnia Moesa to obiekt wolnostojący, jednokondygnacyjny, a od strony pd.-zach. dwukondygnacyjny. Budynek ma układ zamknięty z wewnętrznym dziedzińcem, do którego prowadzi wejście bramne sklepione, zamykane kutą stalową bramą. Dziedziniec powinien poprzez zadaszenie zostać wprowadzony w kubaturę obiektu. Po lewej stronie od wejścia w budynku powinny się znaleźć pomieszczenia techniczne, garażowe, gospodarcze i socjalne, po prawej i na wprost bramy sale wystawiennicze dla zbiorów Muzeum Podlaskiego i itp. oraz restauracja, na przykrytym szklanym dachem dziedzińcu – oranżeria. 4.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej: na wykonanie kompleksowego remontu i wyposażenia zabytkowej stajni i jej otoczenia oraz adaptacji do potrzeb statutowych Muzeum. Wprowadzenie nowej funkcji jest jak najbardziej zasadne, ponieważ w ten sposób będzie można przeprowadzić reaktywację obiektu, zapobiec jego destrukcji i wprowadzić go do użyteczności publicznej. Forma zewnętrzna budynku powinna być pozostawiona w obecnym kształcie, od środka zaś obiekt ma zyskać nowe powierzchnie użytkowe. Nowa kubatura w postaci wewnętrznego, przykrytego dziedzińca dopełni funkcjonalność inwestycji. W wyremontowanym obiekcie mają zostać zaprojektowane m.in.: sale wystawiennicze, konferencyjno-koncertowe i edukacyjne, oranżeria (pomarańczarnia) pod szklanym zadaszeniem dziedzińca, restauracja, pokoje pracy twórczej, pomieszczenia techniczne, gospodarcze, magazynowe, socjalne, garażowe wraz z projektami wystroju wnętrz i wyposażenia. Obiekt ma być zaopatrzony w instalacje: ppoż., wod. - kan., sanitarna, c.o., elektryczna, alarmowa, monitorująca, wentylacyjna i klimatyzacyjna i Internet. Ponadto należy ująć wykonanie stosownego oświetlenia i nagłośnienia (wewnątrz i na zewnątrz). Należy też uwzględnić, że Zamawiający będzie dążył do wykonania aplikacji i systemów elektronicznych dla zwierzających. Budynek jest obecnie w złym stanie technicznym, w tym bez instalacji. Musi otrzymać nowe przyłącza. Budynek ma zamknięty układ z wewnętrznym dziedzińcem porośniętym trawą. Należy uwzględnić w budynku dodatkowe wyjścia ewakuacyjne. Wjazd na posesję odbywa się nieutwardzoną drogą gruntową, która od stajni do drewnianego mostku wiodącego do Muzeum Wnętrz Pałacowych wyłożona jest płytami betonowymi. Niezbędny zakres projekt obejmuje w szczególności: wszystkie elewacje, rzuty, przekroje, widoki perspektywiczne, zagospodarowanie otoczenia, wizualizacje.4.2.1. Zadaniem Wykonawcy jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn.: „Muzeum Podlaskie w Białymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pałacowej 2 w Choroszczy – projekt”.
Dokumentacja musi być kompletna z punktu widzenia celów, jakim są:
1) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U.2024 poz.725 z późn. zm.);
2) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na roboty budowlane od Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dotyczącego przeprowadzenia prac budowlanych i prac w otoczeniu budynku na terenie objętym ochroną zabytków zgodnie z Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz.U.2022 poz. 840 z późn. zm.) w wymaganym zakresie;
3) dokumentacja projektowa stanowić będzie opis przedmiotu zamówienia przy przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyboru Wykonawcy robót budowlanych. W związku z tym powinna zostać wykonana z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym w zakresie opisu przedmiotu zamówienia.Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
a) wykonania projektu architektoniczno-budowalnego rozbudowy z przebudową dawnej stajni Moesa w Choroszczy z przeznaczeniem na cele statutowe Muzeum Podlaskiego w Białymstoku,
b) wykonanie projektu przykrycia dziedzińca z projektem oranżerii,
c) wykonanie układów i projektów wnętrz wraz z umeblowaniem i usprzętowieniem,
d) wykonanie projektu wszystkich potrzebnych instalacji, w tym doziemnych instalacji technicznych, przyłącza do sieci związane z zaopatrzeniem budynku w wodę, odprowadzaniem ścieków sanitarnych, zasilania w energię elektryczną oraz przyłącze cieplne;
e) zaprojektowanie oświetlenia wewnątrz i na zewnątrz obiektu,
f) wykonanie projektu otoczenia obiektu;
g) odprowadzenie wód opadowych;
h) zaprojektowanie układu funkcjonalnego dostosowanego dla osób ze szczególnymi potrzebami;
i) dbałości o konstrukcję budynku, wykończenie zewnętrzne elewacji wraz z kolorystyką, wykończenie wnętrz budynku wraz z kolorystyką, instalacje wewnętrzne projektowanego budynku (w tym szczególnie instalację wody zimnej i ciepłej, instalację centralnego ogrzewania, instalację kanalizacji sanitarnej, instalację wentylacji, kanały spalinowe, klimatyzacji, instalację elektryczną, p.poż. i alarmową);
j) w części projektowej wnętrz - w szczególności wystawy stałe, wyposażenie techniczno – użytkowe, kolorystyka, dobór materiałów itp.
4.2.3. Zakres dokumentacji projektowo – kosztorysowej:
a) Przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji koncepcji i założeń projektowych a następnie dokumentacji projektowej, zarówno w zakresie zakładanych rozwiązań budowlanych, jak i wystroju wnętrz (kolorystyka, dobór materiałów, zarys wystaw stałych, wyposażenie techniczno – użytkowe, itp.).
b) Wykonanie mapy do celów projektowych.
c) Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wszystkich niezbędnych branż, obejmującej między innymi:
 projekt architektoniczno – budowlany (z ewentualnymi niezbędnymi ekspertyzami w zakresie odstępstw od warunków technicznych i uzyskanymi postanowieniami lub decyzjami w tym zakresie),
 projekty techniczne,
 projekt wykonawczy,
 projekt oranżerii (wraz z roślinnością),
 projekt wystroju i wyposażenia wnętrz,
 projekt otoczenia obiektu
 kosztorysy inwestorskie do wszystkich opracowań,
 przedmiary robót do wszystkich opracowań,
 specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych do wszystkich opracowań,
 inne niezbędne opracowania projektowe wynikające z przyjętych rozwiązań.
4.2.4. Projekty techniczne i wykonawcze powinny zawierać w szczególności:
a) szczegółowe rozwiązania architektoniczne, konstrukcyjne i budowlane;
b) niezbędne instalacje zewnętrzne i wewnętrzne oraz przyłącza;
c) instalacje teletechniczne wewnętrzne, w szczególności:
− instalacja okablowania strukturalnego LAN;
− instalacje elektronicznego systemu ochrony zbiorów (ESOZ) obejmujących między innymi: System Sygnalizacji Pożaru, System monitoringu wizyjnego, System kontroli dostępu, System Sygnalizacji Włamania i Napadu;
− instalacje audiowizualne i multimedialne w wybranych pomieszczeniach oraz w najbliższym otoczeniu przedmiotowego budynku;
d) instalacje elektryczne, w szczególności:
− oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego (łącznie m.in. z oświetleniem awaryjnym i komunikacyjnym),
− gniazd wtykowych,
− zasilania urządzeń technologicznych i p.poż.
e) wentylacji i klimatyzacji;
f) instalacji wodno – kanalizacyjnych;
g) instalacji grzewczych;

Dokumentacja powinna być kompletna z punktu widzenia zadania inwestycyjnego, które ma być wykonane na jej podstawie, spójna i skoordynowana we wszystkich specjalnościach, a w szczególności posiadająca niezbędne uzgodnienia i rozwiązania szczegółowe w zakresie umożliwiającym realizację zadania inwestycyjnego bez dodatkowych opracowań i uzupełnień.
Dokumentacja powinna zawierać wizualizację wnętrz i całego obiektu w wersji elektronicznej
i papierowej.
Wszystkie opracowania należy wykonać w wersji papierowej w pięciu egzemplarzach i wersji elektronicznej edytowalnej i nieedytowalnej wraz ze spisem zawartości. Wersja elektroniczna musi być tożsama z wersją papierową. Dokumentacja ostemplowana przez urzędy musi być zeskanowana.
Wykonawca powinien uwzględnić w ofercie zasady współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym z postanowieniami ustawy z dnia 19 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. tekst Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.), ustawy z dnia 7.07.1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725, tj. ze zm.), -
i przepisami wykonawczymi do tych ustaw.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów

71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje

71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71311300-4 - Usługi doradcze w zakresie robót infrastrukturalnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał :
a) co najmniej jedną usługę, która polegała na opracowaniu dokumentacji projektowej, w skład której wchodził projekt budowlany (lub budowlano-wykonawczy) budowy lub przebudowy lub remontu budynku użyteczności publicznej, o kubaturze nie mniejszej niż 5 000,00 m³
b) co najmniej jedną usługę, która polegała na opracowaniu dokumentacji projektowej, w skład której wchodził projekt budowlany (lub budowlano – wykonawczy) budowy lub przebudowy lub remontu budynku będącego zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.UWAGI:
1) Wykonawca powinien w wykazie usług wyraźnie określić zakres i wartość usługi, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
2) Pojęcia „przebudowa”, „budowa” i „remont" należy rozumieć zgodnie z ustawą z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane;
3) Pojęcie „budynek użyteczności publicznej” należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
4) Sformułowanie „zabytek” użyte w opisie warunku udziału w postępowaniu oznacza zabytek w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.) wpisany do rejestru zabytków o którym mowa w art. 8 ww. ustawy.
5) Warunek wskazany w 6.1.4 pkt. 1) lit a i b może być wykazany samodzielnie przez jednego wykonawcę lub - w przypadku korzystania z podmiotów udostępniających zasoby bądź w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - w taki sposób, że zakres wskazany w lit a wykazuje jeden podmiot/wykonawca zaś zakres wskazany w lit b wykazuje drugi podmiot/wykonawca z zastrzeżeniem art. 118 ust. 2 i art. 117 ust. 3 ustawy PZP.2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:
a) minimum jedną osobą (projektant w branży architektonicznej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej, których zakres uprawnia do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych, która w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie brała udział jako projektant w branży architektonicznej w wykonaniu dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy lub remontu budynku będącego zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury
b) minimum jedną osobą (projektant w branży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych,
c) minimum jedną osobą (projektant w branży sanitarnej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, , których zakres uprawnia do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych,
d) minimum jedną osobą (projektant w branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, których zakres uprawnia do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych
Uwaga:1) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2024 r, poz. 725 z późn. zm.) Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.
2) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4. SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551),

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.7. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507 z późn. zm.).
7.8. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 7.6 SWZ podlegają Wykonawcy:
1) wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy.
7.8 Wykluczenie, o którym mowa w pkt 7.6 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
7.9 W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 7.6, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
7.10 Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie pkt 7.6, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
7.11 Sposób wykazania braku podstaw wykluczenia wskazano w rozdziale 8 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych w tym zakresie

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

8.1.Wyk. zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadcz. stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wyk. na dzień składania ofert:a)nie podlega wykluczeniu,b)spełnia warunki udziału w postęp.8.1.1.Oświadcz.należy złożyć wg wymogów zał.4doSWZ.8.1.2.Jeżeli Wyk.nie złożył oświadcz.o którym mowa w pkt8.1 SWZ lub jest ono niekompletne lub zawiera błędy, Zam. wezwie Wyk. odp. do jego złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznacz. terminie, chyba że oferta Wyk. podlega odrzuceniu bez względu na jego złożenie, uzupeł. lub popr. lub zachodzą przesłanki unieważnienia postęp.8.1.3.Zam. może żądać od Wyk. wyjaśnień dot. treści złoż. oświadcz., o którym mowa w pkt 8.1 SWZ.8.1.4.Jeżeli złożone przez Wyk. oświadcz.o którym mowa w pkt 8.1 SWZ budzi wątpliwości Zam., może on zwrócić się bezp. do podm., który jest w posiadaniu inform.lub dok. istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wyk. war. udz. w postęp. lub braku podstaw wykluczenia, o przedst. takich inform. lub dok.8.2.W przyp., o którym mowa w rozdz.6.3 SWZ Wyk. wspólnie ubiegający się o udziel. zam. dołączają do oferty oświadcz.,z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wyk.. W przyp. gdy ofertę składa s.c.,a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach um. spółki oświadcz. powinno potwierdzać ten fakt. Oświadcz. należy złożyć wg wymog. Zał.5 do SWZ. Oświadcz. to jest podm. środk. dowodowym. 8.3.Zam.wezwie Wyk.,którego oferta została najwyżej oceniona, do złoż. w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następ. podm. środk.dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):8.3.1.W celu potwierdz. spełniania war.udz. w postęp.:a)wykazu usług wykonanych, a w przyp. świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadz. działal. jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowod. określających, czy te dostawy lub usługi zostały wyk. lub są wyk. należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dok. sporządz. przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wyk., a w przyp.świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wyk., a jeżeli wyk. z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dok. – oświadcz. wyk.; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wyk. referencje bądź inne dok. potwierdz. ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okr. ostatnich 3 miesięcy zg. z wzorem stan.Zał.6 do SWZ.b)wykazu osób, skierowanych przez Wyk. do realiz. zam. publ., w szczeg. odpowiedzialnych za świadcz. usług, kontrolę jakości lub kierowanie rob. Budowl., wraz z inform na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wyk. zam. publ., a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz inform. o podst. do dysponowania tymi osobami zg. z wzorem stan.Zał. 7 do SWZ.8.3.2.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udz. w postęp.:Zam. nie wymaga złoż. przez Wyk. podm. środk. dowod. w tym zakresie.8.4.Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postęp. o udz. zam., Zam. może na każdym etapie postęp. wezwać Wyk. do złoż. wszystkich lub niektórych podm. środk. dowod. wskazanych w pkt 8.3 SWZ.8.5.Wyk. składa podm. środki dowod. na wezwanie Zam.. Dok. te powinny być aktualne na dzień ich złożenia.8.19.Dok. elektr. muszą spełniać łącznie następ. wymagania:1)są utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a także przekazanie przy użyciu środk. kom. elektr. lub na informat. nośniku danych;2)umożliwiają prezentację treści w postaci elektr., w szczeg. przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym;3)umożliwiają prezentację treści w postaci papierowej, w szczeg. za pomocą wydruku;4)zawierają dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości co do treści i kontekstu zapisanych inform..

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

21.1 Projekt Umowy stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ.
21.2 Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy.1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych w następującym zakresie:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy w przypadku:
a) w przypadku wystąpienia siły wyższej (tj. stan epidemii lub zagrożenia epidemicznego, działania i zamieszki wojenne, ataki terrorystyczne, klęski żywiołowe spowodowane przez burze, huragany, tajfuny, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, ekonomiczne następstwa globalnego kryzysu finansowego i inne) w zakresie w jakim uniemożliwia on wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powoduje zmianę zakresu robót - maksymalnie o czas trwania wymienionych okoliczności;
b) w przypadku zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia, aby zapewnić zgodność przedmiotu umowy z tymi przepisami, o czas niezbędny Wykonawcy do wprowadzenia modyfikacji w dokumentacji;
c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają, o czas niezbędny do uzyskania tych dokumentów, z uwzględnieniem terminów przewidzianych prawem oraz wewnętrznymi aktami organizacyjnymi podmiotów uprawnionych do ich wydania;
d) gdy właściwe organy administracji publicznej i instytucje uzgadniające nie wydały wymaganych decyzji administracyjnych lub uzgodnień w ustawowym terminie, a w przypadku zarządzających mediami w terminie 2 miesięcy, a także w przypadku zmiany uzgodnienia, bądź wniesienia po wydaniu tych decyzji lub uzgodnień dodatkowych wymogów skutkującego koniecznością dokonania zmian lub uzupełnień w projekcie;
e) w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania wykonywania usługi, o czas przez który usługa nie była wykonywana;
f) w przypadku zmian dokonanych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3) lub 4) lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, o czas niezbędny do wykonania dodatkowych czynności, jeżeli czynności tych Wykonawca nie mógł zrealizować w pierwotnym terminie wykonania umowy.
2) zmian kadrowych w przypadku:
a) zmiany osób odpowiedzialnych za prawidłowe świadczenie usług ze strony Wykonawcy i osób wyznaczonych do współpracy w imieniu Zamawiającego.
b) zmiany osób reprezentujących Wykonawcę, których konieczność wprowadzenia wynika ze zmian organizacyjnych;
3) pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy:
a) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami;
b) nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych;
c) innych ważnych powodów.
Ze względu na limit znaków pozostałe informacje znajdują się w umowie – zał. 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-14 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 14.1. Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-14 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-12

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Klauzula waloryzacyjna
1. Strony przewidują możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poniższymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia:
1) wyliczenie wysokości zmiany wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych miesiąc do danego miesiąca roku poprzedniego publikowany przez Prezesa GUS, zwany dalej wskaźnikiem GUS
2) w sytuacji, gdy średnia wskaźnika GUS za dowolny okres rozliczeniowy realizacji usługi przypadający po upływie 6 miesięcy po dniu zawarcia umowy (zwany dalej okresem objętym wnioskiem) zmieni się o poziom przekraczający 4%, strony mogą złożyć wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia za ten okres rozliczeniowy;
3) zmiana wskaźnika GUS w okresie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy nie upoważnia strony do wnioskowania o zmianę wynagrodzenia;
4) uprawnienie do złożenia wniosku o odpowiednią zmianę wynagrodzenia strony nabywają dla okresu upływającego po 6 miesiącach od dnia podpisania umowy;
5) wniosek o zmianę wynagrodzenia można złożyć jedynie w przypadku, gdy wzrost cen materiałów i kosztów na rynku ma wpływ na koszt realizacji zamówienia, co strona wnioskująca zobowiązana jest wykazać;
6) uprawnienie do złożenia wniosku o zmianę wynagrodzenia wygasa w dniu zakończenia realizacji umowy.
7) strona po spełnieniu przesłanek wskazanych w pkt 1-6 może złożyć wniosek o zmianę wynagrodzenia w wysokości wynikającej z wyliczenia:
A x (B% - 4%) = C
GDZIE:
A – wartość wynagrodzenia umownego wykonawcy za dany okres rozliczeniowy,
B – wartość wskaźnika GUS (ustalona zgodnie z pkt 2),
C - wartość zmiany umowy;
8) strona składając wniosek o zmianę powinna przedstawić w szczególności:
a) wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia,
b) dowody na to, że wliczona do wniosku wartość materiałów i innych kosztów nie obejmuje kosztów materiałów i usług zakontraktowanych lub nabytych przed okresem objętym wnioskiem,
c) dowody na to, że wzrost lub obniżenie cen materiałów lub usług miało wpływ na koszt realizacji zamówienia;
9) łączna wartość zmian wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowień niniejszego ustępu nie może być wyższa niż 10 % w stosunku do pierwotnej wartości umowy;
10) zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustęp wymaga zgodnej woli obu stron wyrażonej aneksem do umowy.
2. Jeżeli wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwaloryzowane zgodnie z art. 439 ust. 1-3 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy i odpowiednio Podwykonawca dalszemu Podwykonawcy, z którym zawarł umowę, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki: przedmiotem umowy są roboty budowlane, dostawy lub usługi oraz okres obowiązywania umowy wraz z aneksami przekracza 6 miesięcy. Waloryzacja będzie się odbywać na analogicznych zasadach jak waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy z zastrzeżeniem, że wskaźniki waloryzacji wynagrodzenia będą kalkulowane w odniesieniu do dnia zawarcia umowy pomiędzy Wykonawcą a Podwykonawcą, lub Podwykonawcą, a dalszym Podwykonawcą.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę pomalowanie dachu na budynku 1-piętrowym - Łomża
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę pomalowanie dachu na budynku 1-piętrowym. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI