Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja ul. Szumana w Starogardzie Gdańskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA STAROGARD GDAŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675652
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gdańska 6
1.5.2.) Miejscowość: Starogard Gdański
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@um.starogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starogard.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja ul. Szumana w Starogardzie Gdańskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dbbec272-ae5f-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00051432
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000874/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Modernizacja ul. Szumana w Starogardzie Gdańskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/starogard_gdanski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/starogard_gdanski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta,wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszązostać podpisane podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lubpodpisem osobistym. 2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkieoświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej zapośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datęprzekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ichprzesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość dozamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej zapośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmianyspecyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformiew sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jestkonkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwemplatformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. 4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny maobowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.plprzesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomieniemoże trafić do folderu SPAM. 5. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjneumożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanejprzepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji:pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemówoperacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowanadowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., 4)włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługującyformat plików .pdf, 6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacjisieciowej - kodowanie UTF8, 7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowidatę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego zzegarem Głównego Urzędu Miar. 6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania oudzielenie zamówienia publicznego: 1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin"oraz uznaje go za wiążący, 2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnejpod linkiem. 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny zInstrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapoznasię z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślijwiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertęhandlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełnionyobowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 8. Zamawiający informuje, żeinstrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składaniawniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych wniniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dlaWykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem państwa danych osobowychprzetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznegobędzie Gmina Miejska Starogard Gdański, ul. Gdańska 6, 83-200 Starogard Gdański. 2.Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować wewszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z prawzwiązanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwokontaktować: 1) telefonicznie: 58 530 6059, 2) elektronicznie: iod@um.starogard.pl. 3. Państwa danebędą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.Podstawą prawną ich przetwarzania jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa wpostępowaniu oraz następujące przepisy prawa: 1) ustawa z dnia 11 września 2019 roku Prawozamówień publicznych; 2) ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 4. Państwa danepozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetwarzane będąprzez okres 5 lat. 5. Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówieniapublicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co dozasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Ograniczenie dostępu doPaństwa danych, o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jestto uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 8 ust 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r.Prawo zamówień publicznych. Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanychz postępowaniem o za mówienie publiczne mogą być podmioty z którymi Administrator danych zawarłumowy lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznychw zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcomograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku zeświadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzulazachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danychosobowych. 6. W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwadane mogą być przekazywane do państw z poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w ustępie 5.7. W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzieleniezamówienia publicznego przysługują Państwu następujące uprawnienia: 1) prawo dostępu do swoichdanych oraz otrzymania ich kopii; 2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych; 3) prawo dousunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązaniasię z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; 4)prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwośćskorzystania z tego praw, 5) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych. 8. Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówieniapubliczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ich podania napodstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niej przepisówwykonawczych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RKiZP 271.15.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu modernizacji ul. Szumana w Starogardzie Gdańskim. W/w roboty obejmują: ▪ remont nawierzchni pasa drogowego ul. Szumana. Zakres prac obejmuje: a) frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej grubość 4,0 cm wraz z wywozem materiału z rozbiórki –1695 m2; b) rozbiórkę istniejącego krawężnika i ławy betonowej na całej długości odcinka ulicy objętego modernizacją wraz z wywozem i utylizacją gruzu z rozbiórki – 580 m; c) rozbiórka opaski drogowej z płyt chodnikowych o długości 290 m; d) wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno-bitumiczną średnio 50 kg/m2–89,15 T; e) mechaniczne oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej, skropienie bitumem oraz wykonanie nowej warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej AC11S KR1-2 grubości min. 4 cm – 1680 m2; f) wymianę włazów studni kanalizacyjnych oraz krat wpustów deszczowych (pokrywy studni należy zastosować z logo wg załączonego wzoru); g) ustawienie nowego krawężnika betonowego 15x30 cm na ławie betonowej z oporem na całej długości odcinka objętego modernizacją – 580 m; h) regulacja studni ,włazów lub innych elementów infrastruktury technicznej w jezdni; i) rozbiórka i budowa istniejącego wyniesienia przejcie dla pieszych z kostki betonowej; j) budowa nowego wyniesienia przejcie dla pieszych z kostki betonowej; k) regulacja wysokościowa zjazdów przylegających do budynków wielorodzinnych o powierzchni 100m2; Zakres remontu określa dokumentacja techniczna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone. 2. Na podstawie art. 112 Ustawy, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Dla wykazania spełniania warunku wymagane jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 100.000,00 zł. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek można spełnić łącznie. 4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dwie roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej o wartości minimum 150.000,00 zł brutto każda. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców. Jeżeli wymagane wartości robót w ramach w/w doświadczenia wyrażone będą w innej walucie niż PLN, Wykonawca dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych podanych w ofercie. b) skieruje do realizacji zamówienia kierownika budowy, który: ▪ posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami specjalności drogowej bez ograniczeń pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji kierownika budowy bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r., poz. 65). 3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 Ustawy.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują: 1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; 2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; 3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takimprzypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciaumowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzieprowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. 2. Warunek dotyczącyuprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile zostałsformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli conajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadauprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. 3. W odniesieniu dowarunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostałysformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać nazdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których tezdolności są wymagane. 4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 i 3, wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, zktórego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie określonym we wzorze umowy. 2. Warunki zmian: 1) inicjowanie zmian – na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego; 2) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacji przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót; 3) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy