Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz podjazdu dla karetek w formule „zaprojektuj - wybuduj - wyposaż”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzkie Centrum Szpitalne Kotliny Jeleniogórskiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000293640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ogińskiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-506
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@spzoz.jgora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.jgora.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz podjazdu dla karetek w formule „zaprojektuj - wybuduj - wyposaż”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-02d0f728-1299-11ef-a7f7-6221b72ad4fc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00325440
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00234219/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w WCSKJ w Jeleniej Górze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/914198
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/914198
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się
elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/wcskj/transakcja/914198 i
formularza „Wyślij wiadomość” dostępnego na stronie dotyczącej postępowania. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub
elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wykonawca jest zobowiązany przekazać dokumenty za
pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/wcskj/transakcja/914198.
W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1689 ze zm.), zwanej dalej: Ustawą znk, Wykonawca, w celu utrzymania w poufności
tych informacji, przekazuje je zgodnie z zasadą określoną w pkt 11 SWZ. W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu
elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowany dokument kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów
zawartych w tym pliku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.Zamawiający nie
przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób, niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio zostały pozyskane w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/PN/19/04/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj – wybuduj - wposaż” modernizacji Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz podjazdu dla karetek w Wojewódzkim Centrum Szpitalnym Kotliny Jeleniogórskiej według Projektu Funkcjonalno-Użytkowego.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac projektowych wraz z realizacją na ich podstawie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w WCSKJ w Jeleniej Górze oraz doposażenie w specjalistyczny sprzęt medyczny”.
Zakres dokumentacji obejmuje:
1) Projekt architektoniczno-budowlany,
2) Projekt techniczno–wykonawczy,
3) Przedmiar robót,
4) Kosztorys ofertowy uproszczony wraz z zestawieniem materiałów, robocizny i sprzętu oraz ze wskazaniem struktury narzutów.
5) Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót.
W ramach realizacji robót budowlanych należy dokonać:
1) przebudowy i remontu pomieszczeń części istniejącego Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (dalej: SOR);
2) przebudowy istniejącego dźwigu osobowego komunikującego SOR;
3) przebudowy i remontu estakady komunikacyjnej (podjazdu dla karetek) wraz z komunikacją pieszą zewnętrzną będącą dojazdem do SOR.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w Załączniku Nr 1 do SWZ – Program Funkcjonalno-Użytkowy (dalej: PFU). Przedmiot zamówienia obejmuje modernizację, dostosowanie i wyposażenie istniejącego obiektu budowlanego, w celu poprawy dostępności oraz jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych w obszarze Szpitalnego Oddziału Ratunkowego poprzez zwiększenie efektywności funkcjonowania systemu ratownictwa medycznego, w tym skuteczności udzielania świadczeń ratowniczych. W ramach planowanych prac zakłada się wykonanie przebudowy obszarów ściśle określonych w PFU.
2. Do obowiązków Wykonawcy w ramach niniejszego zamówienia należy również dostarczenie, zamontowanie i uruchomienie elementów wyposażenia na stałe związanego z budynkiem, wynikających z PFU, jak na przykład: panel nadłóżkowy pionowy, zabudowa medyczna górna i dolna, parawan sufitowy, stół do opatrunków gipsowych, blat roboczy ze stali nierdzewnej, lampa operacyjna, itp. Uwaga: Ceny za ww. wyposażenie należy wliczyć w cenę robót budowlanych.
Ponadto, do obowiązków Wykonawcy w ramach niniejszego zamówienia należy również dostarczenie elementów wyposażenia ruchomego: wózek do transportu chorych, wózek transportowy, wózek zabiegowy, wózek ratunkowy, biurko, kontener mobilny, kozetka lekarska, , łóżko wielofunkcyjne z napędem elektrycznym, szafka przyłóżkowa z blatem bocznym.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszelkich prac, czynności, dostaw związanych z wykonaniem robót budowlanych, a także dostawę i montaż elementów wyposażenia na stałe związanego z budynkiem oraz elementów wyposażenia ruchomego - niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
4. Przed przystąpieniem do prac projektowych oraz na każdym etapie ich realizacji Wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania z Zamawiającym wszelkich kwestii w zakresie przyjętych rozwiązań i technologii, rozwiązań materiałowych i wyposażenia oraz wszelkich innych celem zapewnienia wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z PFU z uwzględnieniem informacji zawartych w punkcie 4 SWZ, dokumentacją projektową, zasadami sztuki budowlanej oraz potrzebami i wytycznymi Zamawiającego. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do informowania na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac będących przedmiotem zamówienia oraz o zaistniałych problemach mających wpływ na wykonanie umowy, w tym w szczególności na termin realizacji.
5. Do obowiązków Wykonawcy należy również dokonywanie wszelkich uzgodnień z odpowiednimi organami oraz służbami na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy, uzyskanie wszelkich wymaganych prawem decyzji administracyjnych, w tym w szczególności zgłoszenia prac niewymagających pozwolenia na budowę lub uzyskanie pozwolenia na budowę w zakresie wynikającym z opracowanej dokumentacji, jak i dokonywanie wszelkich niezbędnych zgłoszeń do organów administracji publicznej, wykonanie wszelkiego rodzaju ekspertyz, jeśli takie będą konieczne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45215100-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki zdolności technicznej lub zawodowej.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie wskazanym w art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Oświadczenie Wykonawca może sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4.1. do SWZ. Dokument lub oświadczenie, sporządzane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie,
o których mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z Wykonawców.
2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie z art. 125 ust. 1 Ustawy PZP – według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4.2 do
SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa
każdy z Wykonawców,
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Informacja o Ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia zgodnie z pkt 9.1.3. oraz 9.2.3. SWZ.
2) Załącznik Nr 5 - Wykaz minimum dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu przebudowy modernizacji, adaptacji lub budowy obejmującej zakresem budynki szpitalne (wg Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należące do klasy 1264 - Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej) na kwotę brutto 3 000 000 zł każda robota budowlana, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi Załącznik Nr 5 do SWZ,
3) Załącznik Nr 7 – Wykaz osób, które zostaną skierowane do realizacji przedmiotowego zamówienia (przy bezpośredniej realizacji zamówienia) potwierdzający spełnianie warunku opisanego w pkt 9.1.4 ppkt 4.1. Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi Załącznik Nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Załącznik Nr 1a – Formularz asortymentowo-cenowy;
2) Załącznik Nr 2 – Formularz oferty zawierający zarejestrowaną nazwę Wykonawcy, zarejestrowany adres Wykonawcy, województwo, powiat, numer telefonu, nr fax, numer REGON, numer NIP, e – mail, adres strony internetowej, numer rachunku bankowego, dane osobowe i nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktów;
3) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Do oferty należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną kopię;
4) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawcy, złożone w oryginale, udzielone zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze;
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 118 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – jeżeli ma zastosowanie – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ;
6) Dowód wniesienia wadium (w sposób określony w pkt. 13 SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest wpłacić wadium w kwocie określonej dla Pakietu, przed upływem terminu składania ofert, na
cały okres związania ofertą od upływu terminu składania ofert.
Pakiet Nr 1 - kwota wadium: 55 850,00 zł
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BANK MILLENNIUM S.A, nr rachunku: 21 1160 2202 0000 0004 7256 1728 z dopiskiem: Wadium do postępowania pn.: Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz podjazdu dla karetek
w formule „zaprojektuj – wybuduj - wyposaż”, nr referencyjny: ZP/PN/19/04/2024;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 419 ze zm.).
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Wadium wniesione
w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie, ustanawiają „Pełnomocnika” do: reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W ofercie należy złożyć oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną kopię. W przypadku, gdy upełnomocnienie osoby (lub osób) działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wynika z treści umowy zawartej
pomiędzy Wykonawcami wspólnie ubiegających się o zamówienie, w ofercie składa się oryginał umowy lub notarialnie potwierdzoną kopię. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają dokumenty w taki sposób, aby przy ich ocenie wspólnie spełniali w/w warunki.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-06 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/914198
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-06 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający przewiduje wymaganie w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy PZP.
2. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób:
a) pracowników niższego szczebla technicznego - organizowanie i realizacja robót budowlanych;
b) pracowników fizycznych- bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych;
c) czynności nadzoru nad wykonywaniem przedmiotowych robót realizowane przez personel wykonawcy nie podlegają rygorowi zatrudnienia na podstawie umowy o pracę z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosownie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2023 roku poz. 682 ze zm.).
3. Zamawiający stosowanie do treści art. 131 ust. 2 ustawy Pzp przewiduje obowiązkową wizję lokalną.
Wykonawcy zobowiązani są zgłosić chęć uczestnictwa za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/914198 w terminie nie później niż do godz. 10:00 przed planowanym terminem wizji wyznaczonej przez Zamawiającego.
Wizja lokalna odbędzie się w dniu: 23.05.2024 r., o godz. 12:00.
Miejsce zbiórki – hol w budynku głównym w Wojewódzkim Centrum Szpitalnym Kotliny Jeleniogórskiej ul. Ogińskiego 6, 58-506 Jelenia Góra.
Wykonawcy będą mogli zapoznać się z miejscem, w którym realizowane będą prace budowlane. Zamawiający podczas wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na jakiekolwiek zapytania.
Z wymaganiem złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawcę wizji lokalnej wiąże się jedna z przesłanek odrzucenia oferty (art. 226 ust. 1 pkt 18), zgodnie z którą Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona bez odbycia wizji lokalnej.
4. Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp.
5. Na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
a. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
b. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została
wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy,
c. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
6. Zadanie będzie realizowane przy wsparciu finansowym Skarbu Państwa – Ministra Zdrowia w ramach dotacji celowej na dofinansowanie realizacji inwestycji pn. „Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w WCSKJ w Jeleniej Górze oraz doposażenie w specjalistyczny sprzęt medyczny” oraz z wykorzystaniem środków własnych Wojewódzkiego Centrum Szpitalnego Kotliny Jeleniogórskiej.
Szczegóły dotyczące zamówienia znajdują się w SWZ.