Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
”Modernizacja systemu instalacji gazów medycznych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT GRODZISKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269108
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Daleka 11a
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@powiat-grodziski
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat-grodziski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
”Modernizacja systemu instalacji gazów medycznych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-704eca73-fb80-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00241460
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00339813/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja systemu instalacji gazów medycznych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim w ramach prog. Rządowy Fundusz Polski Ład.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Ochrona danych osobowych osób fizycznych i klauzula informacyjna z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej „rozporządzeniem 2016/679”.
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Zamawiający
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres: email: iod@powiat-grodziski.pl, telefon: ( 22) 724-05-01 wew. 200,
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w ramach zadania „ Modernizacja systemu instalacji gazów medycznych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim ” - oznaczenie sprawy ZP.272.1.9.2022,
4) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
5) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
6) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu, w tym również obowiązków wynikających z rozporządzenia 2016/679, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 rozporządzenia 2016/679 względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 rozporządzenia 2016/679 nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art. 13 ust. 4 rozporządzenia 2016/679).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.9.2022.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu instalacji gazów medycznych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim (na terenie działki nr ew. 24/1 obręb 55 identyfikator obrębu ewidencyjnego: 140504_4.0055).
Zadanie realizowane jest w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych – Nr 01/2021/7877/PolskiLad.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia oraz zakres przewidzianych prac zawarty
jest w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót stanowiącej załącznik nr 12 do
SWZ i dotyczy:
• modernizacja źródeł gazów medycznych
• przebudowa sieci międzyblokowych tlenu i sprężonego powietrza
• modernizacja instalacji gazów w Budynku Szpitala na poszczególnych oddziałach, wraz z wymianą paneli nadłóżkowych, wymiana instalacji przyzywowej, towarzyszącymi robotami elektrycznymi i budowlanymi
• wykonawca instalacji gazów medycznych musi uzyskać aprobatę CE dla sprzedawanego wyrobu,
• zgodnie z Ustawą o Wyrobach Medycznych, Dyrektywą Medyczną 93/42/EEC oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 kwietnia 2004 r. „System rurociągowy dla gazów medycznych” jest wyrobem medycznym klasy II b , który musi być oznaczony znakiem CE z numerem jednostki notyfikacyjnej i dla którego należy wystawić deklarację zgodności
• wykonawca instalacji gazów medycznych winien posiadać uprawnienia do oznaczania systemu rurociągowego znakiem CE i w związku z tym powinien posiadać certyfikat CE oraz wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych dla „System rurociągowy dla gazów medycznych
• ze względu na fakt, że instalacje zasilające w gazy medyczne są zakwalifikowane do klasy II b wyrobów medycznych, montowana armatura (skrzynki kontrolno-informacyjne, punkty poboru ,zestawy nadłóżkowe, jednostki zasilania stanowisk IOM) i wyposażenie powinny być zarejestrowane jako wyroby medyczne.
• podczas montażu należy zwrócić uwagę na stosowanie się do zaleceń producentów urządzeń i armatury.
• wszystkie materiały, dla których normy PN i BN przewidują posiadanie zaświadczenia o jakości lub atestu, powinny być zaopatrzone przez producenta w taki dokument. Materiały z których wykonywane są wyroby stosowane w instalacjach gazów medycznych powinny odpowiadać warunkom stosowania w instalacjach powinny mieć dopuszczenia do stosowania w Służbie Zdrowia.
• prace będą wykonywane na czynnym obiekcie Szpitala
• wykonanie dokumentacji i inwentaryzacji powykonawczej,
• wywiezienie i utylizacja gruzu, zdemontowanych elementów oraz wszelkich innych odpadów remontowych/modernizacyjnych,
• zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych do odbioru końcowego przedmiotu zamówienia prac, prób, badań, odbiorów itp.;
• opracowanie wymaganych instrukcji obsługi i konserwacji instalacji i zainstalowanych w obiektach urządzeń wraz ze szkoleniem wskazanego personelu Zamawiającego. Integralnym elementem dokumentacji projektowej powykonawczej będzie również tabela zawierająca wszelkie informacje o zamontowanych urządzeniach wraz z krótkim opisem ich obsługi wynikającym z warunków gwarancji (warunki wymiany elementów eksploatacyjnych, kontakt do serwisów etc.)
• Wykonanie wszelkich innych czynności niezbędnych do realizacji całego zakresu prac objętych przedmiotem umowy
Zakres realizacji przedmiotowego zadania obejmuje:
• modernizację źródeł zasilania instalacji gazów medycznych ujętym w dokumentacji i STWiOR,
• demontaż istniejącej instalacji gazów medycznych zgodnie z opracowaniem, montaż nowej wraz z urządzeniami oraz rozbudowę instalacji w zakresie ujętym w dokumentacji i STWiOR
• wymianę paneli nad łóżkowych w zakresie ujętym w dokumentacji i STWiOR; (na etapie realizacji detale/kolorystykę uzgodnić z Zamawiającym)
• wykonanie oraz wymiana instalacji elektrycznej będącej zasilaniem urządzeń w zakresie ujętym w dokumentacji i STWiOR,
• wykonanie oraz wymiana instalacji teletechnicznych i instalacji sieci strukturalnej w zakresie ujętym w dokumentacji i STWiOR; systemy winne być kompatybilne z działającymi już systemami na terenie Szpitala Zachodniego,
• roboty budowlane w zakresie wynikającym z prowadzonych prac modernizacyjnych zapewniających odtworzenie stanu pierwotnego pomieszczeń tj. wykonanie prac malarskich w pomieszczeniach, uzupełnienie okładzin ściennych w sanitariatach i salach zabiegowych, odtworzenie sufitów podwieszonych w korytarzach itp. (ścianki działowe są w technologii: murowane tynkowane lub obłożone płytami g/k lub w konstrukcji lekkiej obłożone płytą g/k).
• Uwaga : miejscach w których będą prowadzone trasy modernizacji instalacji należy przywrócić pomieszczenia do stanu nie gorszego niż przed przystąpieniem do robót.
• w miejscach prowadzenia instalacji przez przegrody pożarowe należy odtworzyć bądź wykonać przepusty Ppoż.,
• prace towarzyszące zgodnie z dokumentacją oraz tymczasowe takie jak: zabezpieczenie wykończonych elementów ścian, okien, listew, posadzek, kratek armatury sanitarnej i elektrycznej oraz wyposażenia itp; zabezpieczenie instalacji przeciwpożarowej (sygnalizatorów Ppoż.) oraz systemu DSO sygnalizacji dźwiękowej, itp.
2. Wykonawca uzgodni lokalizację zaplecza budowy. Przed przystąpieniem do realizacji wykonawca opracuje projekt zagospodarowania placu budowy projekt organizacji budowy, który uzgodni z Zamawiającym.
3. Wykonawca opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - plan BIOZ w przypadku występowania wymogu jego sporządzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Wykonawca wykona na własny koszt zabezpieczenie budynków i pomieszczeń przy Wykonaniu modernizacji systemu instalacji gazów medycznych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim.
Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia stanowi dokumentacja projektowa zgodnie z poniższym wykazem stanowiąca osobne pliki do SWZ Załącznik nr 12 do SWZ:
• PROJEKT WYKONAWCZY INSTALACJI GAZÓW MEDYCZNYCH,
• SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT W ZAKRESIE INSTALACJI GAZÓW MEDYCZNYCH,
• PRZEDMIAR ROBÓT DO PROJEKTU WYKONAWCZEGO INSTALACJI GAZÓW MEDYCZNYCH,
• PROJEKT WYKONAWCZY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH,
• SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT W ZAKRESIE INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH
• PRZEDMIAR ROBÓT DO PROJEKTU WYKONAWCZEGO INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH,
Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR).
UWAGA:
Ze względu na wykonywanie prac w czynnym obiekcie budowlanym należy ten fakt uwzględnić w kalkulacji cen do składanej oferty na modernizację systemu instalacji gazów medycznych w Samodzielnym Publicznym Specjalistycznym Szpitalu Zachodnim im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
Zastosowane materiały muszą być nowe fabrycznie i posiadać ważne atesty higieniczne, aprobaty techniczne i ważne certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie i służbie zdrowia.
1. Wykonawca zobowiązany będzie do zrealizowania zamówienia na warunkach i zasadach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, uwzględniającym wymagania Uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. ( i dwie uchwały zmieniające nr 176/2021 z dnia 28.12.2021r i 87/2022 z dnia 26.04.2022r) w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (RM-06111-84-21) oraz Regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie (edycja 1) w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
2. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z dokumentami wymienionymi w pkt 1 powyżej w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Umowy Zgodnie z wymaganiami Regulaminu Naboru Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia finansowania Inwestycji w tym w części nie pokrytej wkładem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłaty środków z Promesy.
3. Wykonawca wyraża zgodę na zapłatę Wynagrodzenia Wykonawcy:
1) W przypadku Inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na podstawie jednej umowy – wypłata wynagrodzenia Wykonawcy w dwóch transzach, - pierwsza po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji, druga
– po zakończeniu realizacji inwestycji: • Pierwsza transza wynagrodzenia tj. 50% kwoty - po zakończeniu I etapu prac wskazanego w Harmonogramie rzeczowo-finansowym od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowej faktury pod względem formalno-rachunkowym obejmującej powyższy etap prac, wystawionej po obustronnym podpisaniu protokołu odbioru prac objętych fakturą, • Druga transza stanowiąca pozostałą 50% kwotę wynagrodzenia od dnia obustronnego podpisania protokołu odbioru końcowego, na podstawie wystawionej i doręczonej Zamawiającemu prawidłowej faktury pod względem formalno-rachunkowym, cd w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
l.p.
Kryterium
Znaczenie
procentowe
kryterium
Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta
za dane kryterium
1)
Cena ( C )
70 %
70 punktów
2)
Okres udzielonej gwarancji (G)
30 %
30 punktów
1. Zasady oceny kryterium "Cena" (C).
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (C) = Cmin/Ci • Max (C)
gdzie:
Pi(C)
ilość punktów jakie otrzyma oferta "i" za kryterium "Cena";
Cmin
najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Ci
cena oferty "i";
Max (C)
maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium "Cena".
2. Zasady oceny w kryterium „Okres udzielonej gwarancji” (G)
Zamawiający przyjmie „Okres udzielonej gwarancji” wskazany w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
W przypadku kryterium „Okres udzielonej gwarancji” (G), oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
Pi (G) = Gi/Gmax x Max (G)
gdzie:
Pi (G)
ilość punktów jakie otrzyma oferta ”i” za kryterium „Okres udzielonej gwarancji”
Gi
Okres udzielonej gwarancji w ofercie ”i”;
Gmax
Najdłuższy okres udzielonej gwarancji /w miesiącach/ spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Max (G)
maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za kryterium ”okres udzielonej gwarancji”.
UWAGA !
1. Nakrótszy okres udzielonej gwarancji - 24 m-ce
2. Najdłuższy oceniany okres udzielonej gwarancji - 48 m-cy
/ w przypadku, gdy Wykonawca udzieli gwarancji dłuższej niż 48 m-cy
Zamawiający przyjmie do oceny oferty okres gwarancji 48 m-cy/
W przypadku gdy Wykonawca w formularzu oferty nie wpisze żadnego okresu gwarancji Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udziela minimalnego okresu gwarancji za wady tj. 24 miesiące i taki zostanie przyjęty do umowy.
W przypadku kiedy Wykonawca wpisze w formularzu oferty okres gwarancji poniżej 24 miesięcy Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy.
Zamawiający wymaga podania okresu gwarancji w pełnych miesiącach. W przypadku gdy Wykonawca poda okres w niepełnych miesiącach np. 24,5 miesiąca zostanie on przeliczony przez Zamawiającego na pełne miesiące w zaokrągleniu w dół.
W przypadku podania okresu gwarancji w innej jednostce np. godziny, minuty czy dni Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jako niezgodną z SWZ
Liczba punktów określona zostanie na podstawie wzoru: C+G
1. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku (i/lub następne) jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony w górę.
2. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
3. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
4. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 3, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Informacja o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli:
1) Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową (opinia bankowa) na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000 złotych (trzy miliony złotych),
2) Wykonawca posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 5.000.000 zł. (pięć milionów złotych)
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1) zdolność techniczna:
a) na podstawie wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwie roboty polegające na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji gazów medycznych o wartości co najmniej 5 milionów złotych brutto łącznie (za dwie roboty), przy czym zakres każdego zrealizowanego zadania (każdej roboty) musiał obejmować co najmniej zakres prac branży gazów medycznych, elektrycznej, teletechnicznej, telekomunikacyjnej i ogólnobudowlanych, w tym 1 robotę budowlaną polegająca na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji gazów medycznych na czynnym obiekcie budowlanym, o wartości co najmniej 2,5 milionów złotych brutto. W przypadku wykonywania i nie zakończenia jeszcze roboty budowlanej, Wykonawca zobowiązany jest podać na jaką wartość do momentu upływu terminu składania ofert, umowa została wykonana. Wartość będzie brana pod uwagę do oceny spełniania warunku.
b) Wykonawca powinien posiadać co najmniej 10% udziału pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu/realizacji zamówienia,
2) zdolność zawodowa:
na podstawie wykazu osób Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:
Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy):
a) osoba posiadająca co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351. ze zm.), w zakresie kierowania robotami budowlanymi jako kierownik budowy/robót (okres pięcioletni doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia,), oraz doświadczenie w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej (kierownik budowy/robót) w realizacji w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert co najmniej dwie realizacje (budowa, przebudowa lub remont) instalacji gazów medycznych w tym jednej instalacji gazów medycznych (budowa, przebudowa lub remont) na czynnym obiekcie budowlanym
b) osoba posiadająca od co najmniej 5 lat uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
c) osoba wpisana na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.
Kierownik robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej:
a) osoba posiadająca uprawnienia konstrukcyjno - budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351. ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
b) osoba wpisana na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.
Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych:
a) osoba posiadająca od co najmniej 3 lat uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351. ze zm.) tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz doświadczenie w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej (kierownik robót/budowy) w realizacji, w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, co najmniej dwóch realizacji (budowa, przebudowa lub remont) instalacji elektrycznych w tym jednej realizacji ( budowa, przebudowa lub remont) instalacji elektrycznej na czynnym obiekcie budowlanym.
b) osoba wpisana na dzień składania ofert na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie.
Uprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351. ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. poz. 1278) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 65) lub:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),
- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3) Wykonawca Posiada wdrożony system ISO 13485:2016 w zakresie „Projektowania i rozwoju, wytwarzania, dystrybucji, instalowania, atestacji i serwisowania systemów rurociągowych gazów medycznych”
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 Pzp, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
4) Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 3, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 3, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacja o podmiotowych środkach dowodowych żądanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenia, o których mowa w pkt 1 powyżej składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt 1 powyżej stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia.
6. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej żąda podmiotowego środka dowodowego tj.:
1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000 złotych (trzy miliony złotych), wystawiony w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
2) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 5.000.000 zł. (pięć milionów złotych),
7. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda podmiotowego środka dowodowego tj.:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysonowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ; cd SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane roboty budowlane/dostawy/usługi w ramach realizacji zadania, spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy w opisie przedmiotu zamówienia i wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia. tj:
1) Oświadczenie własne Wykonawcy, że do wykonania zamówienia użyje surowców i materiałów dopuszczonych do stosowania na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących certyfikacji i na każde żądanie Zamawiającego przedstawi je w miejscu i terminie wskazanym przez niego.
2) Oświadczenie własne Wykonawcy, że zapewni odpowiedni sprzęt do realizacji przedmiotu budowy, opracuje projekt zagospodarowania placu budowy i plan organizacji budowy oraz plan BIOZ jeśli będzie wymagany.
3) Oświadczenie własne Wykonawcy, że uzyska aprobatę CE lub inaczej certyfikat CE dla sprzedawanego wyrobu medycznego, którą może wydać jedynie Jednostka Notyfikowana;
4) Oświadczenie własne Wykonawcy, że wyrób, który wprowadza do obrotu jest określony przez posiadaną przez niego aprobatę CE, oraz zakres zgłoszenia do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produkcji Biobójczych.
5) Oświadczenie własne Wykonawcy, że najpóźniej 14 dni od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu ubezpieczenie CAR/EAR w ramach ochrony realizowanych kontraktów na kwotę nie mniejszą niż 5.000.000 zł (pięć milionów złotych), certyfikat polisy CAR/EAR (jest to odmienne ubezpieczenie od ubezpieczenia wskazanego w warunku udziału dotyczącym zdolności ekonomicznej i finansowej).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeśli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Termin na złożenie lub uzupełnienie takich dokumentów będzie wynosił 5 dni.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wymagania dotyczące wadium, w tym jego kwota.
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 zł ( Pięćdziesiąt tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust.2. P.z.p
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu;
b)gwarancjach bankowych;
c)gwarancjach ubezpieczeniowych;
d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart.6b ust.5pkt2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019r. poz.310, 836 i 1572).
5. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 4. lit. b) - d) powyżej musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.:
Pekao S.A. O/Grodzisk Mazowiecki konto Nr 86 1240 6973 1111 0010 8283 5632
najpóźniej przed upływem terminu składania ofert,
7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust.4 lit. b–d , wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa ust. 4 lit. b-d, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli: 1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.107 ust.2 lub art.128 ust.1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.57 lub art.106 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust.2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia znajdują się
w SWZ.
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. Wykonawca przed podpisaniem umowy winien dostarczyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę, w przypadku
wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej),
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ oraz braku podstaw do
wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane (art. 117 ust. 3 Pzp).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Jeżeli w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego działa osoba, której
umocowanie do ich reprezentowania nie wynika z dokumentów, takich jak odpis lub informacje z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, zamawiający
może żądać pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawców.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa wyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za
pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów. Cd wymagań dotyczących składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia znajdują się
w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Niezależnie od możliwości wprowadzania zmian zgodnie z § 15 Umowy, Strony umowy
dopuszczają zgodne wprowadzanie istotnych zmian i uzupełnień postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w
opisanym niżej zakresie:
1) terminu realizacji umowy, który może ulec zmianie w uzasadnionych przypadkach,
takich jak:
a) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia w czasie zawarcia umowy warunków
technicznych uniemożliwiających wykonanie umowy zgodnie z dotychczasowym
projektem wynikłych z wykonania rozbiórek elementów budynku lub ujawn ienia
konfiguracji przebiegu instalacji elektrycznej, sanitarnej, wod kan i wentylacyjnej,
gazów medycznych, mających zasadniczy wpływ na konstrukcje budynku i
poprawne działanie instalacji,
b) w wyniku potrzeby dokonania zmian lub uzupełnień w projekcie, jeżeli
uniemożliwia to lub wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót
budowlanych, mających wpływ na termin wykonania umowy,
c) w wyniku udzielenia zamówień dodatkowych lub uzupełniających,
wstrzymujących lub opóźniających realizację robót będ ących przedmiotem
niniejszej umowy,
d) w przypadku przerwy lub konieczności wprowadzenia zmian w realizacji
przedmiotu umowy na skutek działań podmiotów trzecich, organów administracji,
a w szczególności wprowadzeniu zapisów zmieniających planowany sposób
i z akres robót w prowadzonym postepowaniu administracyjnym i innych
podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji,
w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod
inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożli we do uniknięcia przez
Wykonawcę opóźnienie,
e) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, epidemia, warunków
atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku,
uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych/prac geologicznych,
przeprowadzan ie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, katastrofy
budowlanej) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, f) przedłużenia terminu realizacji umowy z przyczyn organizacyjnych leżących po
stronie Zamawiającego, jeśli nie zakłóci to realizacj i innych umów w tym
w szczególności umowy o dofinansowanie inwestycji i jej rozliczenie.
2) powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na
realizację przedmiotu zamówienia,
3) zmian sposobu realizacji przedmiotu niniejszej umowy lub jakie jkolwiek jej części na
skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi
okolicznościami:
a) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji
pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub
późn iejszych kosztów eksploatacji wykonywanego przedmiotu umowy,
b) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót
budowlanych pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub
kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów późni ejszej eksploatacji
wykonywanego przedmiotu umowy,
c) w wyniku stwierdzenia wad dokumentacji projektowej lub zmiany stanu
prawnego w oparciu, o który ją przygotowano, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem w sposób
nienależyty przedmiotu umowy.
4) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu
robót lub zmiany technologii, jeśli jest to uzasadnione dla prawidłowego wykonania
robót budowlanych,
5) zmiany zakresu przedmiotu umowy oraz zwi ązaną z tym ewentualną zmianą
wynagrodzenia, w wyniku zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych
lub technicznych, skutkujących możliwością niewykonania lub wykonania w sposób
nienależyty przedmiotu umowy.
2. Warunkiem dokonania zmian jest uzasad nienie konieczności i wskazanie nienie konieczności i wskazanie wpływu zmian
na realizację przedmiotu zamówienia oraz zgłoszenie wniosku o zmianę niezwłocznie po
dniu wystąpienia jednej z okoliczności, o których mowa w §19 ust. 1. cd. SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-22 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://powiat-grodziski.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-22 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje obowiązkową wizję lokalną
13. Wykonawca obowiązany jest przed złożeniem oferty do odbycia/wykonania wizji lokalnej obiektów i terenu budowy przy ul. Dalekiej 11 w Grodzisku Mazowieckim sprawdzenie warunków wykonania przedmiotu zamówienia, a także uzyskanie niezbędnych informacji lub danych do przygotowania oferty. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona w dniu 15.07.2022 r. o godzinie 11:00 (miejsce zbiórki: Budynek Techniczny SPSSZ Grodzisk Mazowiecki, ul. Daleka 11 Pokój nr 1) Uczestnictwo w wizji należy zgłosić 22/ 7559118 w godz. 08:00 do godz. 14:00, do dnia 11.07.2022 roku, lub elektronicznie na adres: inwestycje@szpitalzachodni.pl.
Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument
tożsamości i pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający prawo do reprezentacji
Wykonawcy. Z odbytej wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół 2 dwóch egzemplarzach po jednym dla stron potwierdzający odbycie obowiązkowej wizji lokalnej. Złożenie oferty bez odbycia wizji lub zapoznania się z dokumentami będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 Pzp. Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SWZ, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące treści SWZ.
Uwaga:
Dokumentacja archiwalna Architektoniczno-Konstrukcyjna do wglądu w ramach wizji lokalnej.