Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja stadionu miejskiego w Mikstacie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Mikstat
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854895
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 17
1.5.2.) Miejscowość: Mikstat
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-510
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@mikstat.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikstat.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja stadionu miejskiego w Mikstacie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6abfeb9a-129e-11ef-9381-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00324789
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00057309/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Modernizacja Stadionu Miejskiego w Mikstacie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mikstat
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/mikstat.Szczegóły dotyczące komunikacji w postępowaniu zostały zawarte w Rozdziale III ust.1.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem II ust. 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem I ust. 16 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGP.271.3.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w ramach zadania pn.
„Modernizacja stadionu miejskiego w Mikstacie”
Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiotowe zamówienie w terminie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Przedmiotem inwestycji jest Modernizacja stadionu miejskiego w Mikstacie, która obejmuje budowę: wiaty, ławko - donice i ławki żelbetowe, oświetlenia boiska do piłki nożnej, oświetlenia terenu, zewnętrznych instalacji elektrycznych, instalacji kanalizacji deszczowej, nawierzchni utwardzonych i elementów małej architektury
Zakres inwestycji obejmuje:
1. Budowę nowych obiektów budowlanych
a. Wiata
b. Ławko-donice i ławki żelbetowe
c. Elementy małej architektury: ławki, donice, kosze na śmieci, tablica informacyjna
d. Nasadzenia drzew i krzewów
f. Nawierzchnie utwardzone
g. Instalacje techniczne:
• Instalacje elektryczne: budowa linii kablowej oświetlenia stadionu ( bez słupów i lamp ), oświetlenie parkowe terenu, oświetlenie wiaty, punkty zasilające na terenie ( złącza gniazdowe ), demontaż istniejącego oświetlenia
• Instalacje sanitarne: budowa instalacji kanalizacji deszczowej,
h. zmiana istniejącego ogrodzenia na panelowe ocynkowane o wysokości 1,50 m i długości 266 mb.
ZAGOSPODAROWANIE TERENU
Planowane zagospodarowanie obejmuje budowę szeregu elementów:
a. Wiata nad fragmentem placu w południowej części działki.
Szczegółowy opis wg projektu architektoniczno-budowlanego
b. Ławko-donice i ławki żelbetowe
c. Elementy małej architektury: stojaki na rowery, ławki, donice, kosze na śmieci, tablica informacyjna.
Ławki i donice z betonu architektonicznego, prefabrykowane, z elementami drewnianymi (siedziska). Kosze na śmieci i ławki parkowe oraz tablica informacyjna jako gotowe elementy handlowe.
d. Nawierzchnie utwardzone w południowej części działki, dojście do trybun z kostki brukowej betonowej grafitowej. Nawierzchnia drogi dojazdowej i placu wejściowego z kostki betonowej w kolorze grafitu gr. 8 cm, nawierzchnia placu poza drogą z kostki do uzgodnieniu z Inwestorem.
g. Instalacje techniczne:
• Instalacje elektryczne: oświetlenie terenu, oświetlenie boiska, punkty zasilające na terenie, zasilanie oświetlenia wiaty.
Przebieg instalacji elektrycznych pokazano na rysunku PZT.
• Instalacje sanitarne: budowę instalacji kanalizacji deszczowej.
Planuje się odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni utwardzonych oraz dachu kontenerów i wiaty na placu do instalacji kanalizacji deszczowej. Lokalizację wpustów pokazano na rysunku PZT. Projektowane rozwiązanie nie zmienia stosunków wodnych obszaru i uniemożliwia kierowanie wód opadowych na tereny nieruchomości sąsiednich.
Projektuje się zachowanie części istniejących drzew oraz nowe nasadzenia zgodnie z projektem.
Szczegóły rozwiązań instalacyjnych w części branżowej opracowania i w projekcie technicznym.
Warunki gruntowo wodne określono na podstawie siedmiu otworów wykonanych do głębokości 3m
-Wody gruntowe stwierdzono na głębokości 1,2 – 2,2 m p.p.t. Warunki gruntowe określono jako proste, dla projektowanej inwestycji przyjęto I kategorię geotechniczną.
Szczegóły w opracowaniu geotechnicznym.
UKŁAD KOMUNIKACYJNY
Połączenie z drogą publiczną zapewnia istniejący zjazd z ul. Brzozowej, która jest drogą publiczną (droga powiatowa).
Na terenie projektuje się pętlę służącą jako droga, która zapewni dostęp samochodów obsługujących imprezy odbywające się na stadionie.
Planowana inwestycja jest zgodna z obowiązującym MPZP (nr uchwały XXV/164/2002 z dnia 7.02.2002 r. Uchwalonym przez Radę Miejską w Mikstacie). Teren inwestycji oznaczony jest w Planie jako 26U – teren usług niekomercyjnych i zieleni towarzyszącej.
Projektowane obiekty odpowiadają przeznaczeniu terenu określonemu w planie, spełniając jednocześnie pozostałe wymogi kształtowania zabudowy tj.: Przeznacza się pod usługi sportu i rekreacji.
Istniejący hydrant na sieci wodociągowej o wydajności 10dm3/s zlokalizowany na działce objętej opracowaniem. Lokalizacja zgodnie z rysunkiem projektu zagospodarowania terenu.
Ze względu na charakter prowadzonych prac budowlanych, kierownik budowy jest zobowiązany do sporządzenia planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia zgodnie z art. 21a ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 682 ze zm.).
Projektowane obiekty należy zaliczyć do I kategorii geotechnicznej przy prostych warunkach gruntowych na podstawie normy PN-B-02479:1998. oraz Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25-04-2012r w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 682 ze zm. ).
INFORMACJA NA TEMAT OBSZARU ODDZIAŁYWANIA INWESTYCJI
Wskazanie przepisów prawa w oparciu, o które dokonano określenia obszaru oddziaływania obiektu:
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 682 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 poz.1225). Zakres opracowania: Inwestycja obejmuje działkę nr 1886 obręb Mikstat Miasto w Mikstacie.
Obszar oddziaływania obiektu jest tożsamy z granicą działki. Obiekty usytuowane są zgodnie z paragrafami 12,13, 60 i 271-273 Warunków Technicznych .Obiekt posiada dostęp do drogi publicznej (ul. Brzozowa) i nie pozbawi dostępu do niej innych nieruchomości. Zaprojektowano odprowadzenie wód opadowych na teren nieutwardzony oraz do instalacji kanalizacji deszczowej. Ukształtowanie terenu nie stwarza ryzyka kierowania wód opadowych na teren nieruchomości sąsiedniej, co spełnia wymagania paragrafu 29 Warunków Technicznych.
Obszar oddziaływania projektowanego obiektu jest tożsamy z granicą opracowania. Szczegóły wg części rysunkowej.
INFORMACJA NA TEMAT ODSTĄPIENIA OD PROJEKTU BUDOWLANEGO
Zgodnie z artykułem 36a Ustawy Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 682 ze zm. ) dopuszcza się nieistotne odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego. Istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno-budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę stanowi odstąpienie w zakresie:
1) projektu zagospodarowania działki lub terenu, w przypadku zwiększenia obszaru oddziaływania obiektu poza działkę, na której obiekt budowlany został zaprojektowany;
2) charakterystycznych parametrów obiektu budowlanego dotyczących:
a) powierzchni zabudowy w zakresie przekraczającym 5%,
b) wysokości, długości lub szerokości w zakresie przekraczającym 2%,
c) liczby kondygnacji;
3) warunków niezbędnych do korzystania z obiektu budowlanego przez osoby niepełnosprawne, o których mowa w art. 1 Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r., w tym osoby starsze;
4) zmiany zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części;
5) ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, innych aktów prawa miejscowego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
6) wymagającym uzyskania lub zmiany decyzji, pozwoleń lub uzgodnień, które są wymagane do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę lub do dokonania zgłoszenia:
a) budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-4, lub
b) przebudowy, o której mowa w art. 29 ust. 3 pkt 1 lit. a, oraz instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d;
7) zmiany źródła ciepła do ogrzewania lub przygotowania ciepłej wody użytkowej, ze źródła zasilanego paliwem ciekłym, gazowym, odnawialnym źródłem energii lub z sieci ciepłowniczej, na źródło opalane paliwem stałym.
Kwalifikacji każdego zamierzonego odstąpienia dokonuje projektant. Zakazuje się jakiegokolwiek odstępstwa od projektu bez akceptacji projektanta.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień na podstawie art. 305 pkt1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp t.j. udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych oraz zamówień na dodatkowe dostawy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Trwałość rozumiana jako okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie:
a) doświadczenia,
- jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie obiektów sportowych, lub budowie, przebudowie lub remoncie kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej lub instalacji elektrycznych, w tym jedną robotę o wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto,
b) kwalifikacji zawodowych:
- jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej (Kierownik budowy) bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, która przynależy do Regionalnej Izby Inżynierów Budownictwa, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) Wymieniona osoba winna wykazać się doświadczeniem w kierowaniu 1 (jedną) robotą budowlaną polegającą na budowie obiektów sportowych o wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto,
oraz
– jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych (Kierownik robót) bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, która przynależy do Regionalnej Izby Inżynierów Budownictwa, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.)
oraz
– jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (Kierownik robót) bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, która przynależy do Regionalnej Izby Inżynierów Budownictwa, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) .
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10. Wymagania dotyczące wadium
f) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
f) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
f) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
f) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Bank Spółdzielczy w Oleśnicy/O Mikstat, nr rachunku: 72 9584 1063 2009 0900 0680 0003.
Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
f) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Miasto i Gmina Mikstat,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6) W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający przewiduje udzielenie udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia zgodnie z art. 442 ustawy PZP
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mikstat
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-31 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak