Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Stacji Wodociągowej w Cieciorce i Przepompowni ścieków
PS-3 wraz z budową nowych sieci wodno-kanalizacyjnych w Gminie Kaliska
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kaliska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675698
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowowiejska 2
1.5.2.) Miejscowość: Kaliska
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-260
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.7.) Numer telefonu: 585889201
1.5.8.) Numer faksu: 585889206
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kaliska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaliska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Stacji Wodociągowej w Cieciorce i Przepompowni ścieków
PS-3 wraz z budową nowych sieci wodno-kanalizacyjnych w Gminie Kaliska
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1ec4079f-4d96-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00395890
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00000624/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.24 Modernizacja Stacji Wodociągowej w Cieciorce i Przepompowni ścieków PS-3 wraz z budową nowych sieci wodno-kanalizacyjnych w Gminie Kaliska
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://www.platformazakupowa.pl/pn/kaliskaW celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania
preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska (po wyszukaniu odpowiedniego postępowania) poprzez
kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że
wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Z uwagi na ograniczenie ilości znaków w niniejszym
ogłoszeniu Szczegółowe warunki opisane zostały w SWZ !!Zamawiający będzie kontaktował się z
Wykonawcami za pomocą : https://www.platformazakupowa.pl/pn/kaliska
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawcom informacje za
pośrednictwemhttps://platformazakupowa.pl/pn/kaliska. Informacje dotyczące odpowiedzi na
pytania,zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie
zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi
przepisami
adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska do konkretnego Wykonawcy.Wykonawca jako podmiot
profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska
przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień
może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.Oferta, wniosek oraz przedmiotowe
środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane
elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W
procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny
lub podpis
zaufany lub podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na
dokumencie, który następnie przesyła do systemu.W przypadku wykorzystania formatu podpisu
XAdES
zewnętrzny, Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików, tj. podpisywanych plików z
danymi oraz plików XAdES.Zgodnie z art. 18 ust. 3 PZP, nie ujawnia się informacji stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Jeżeli
Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób niebudzący wątpliwości zastrzegł, że nie mogą być one
udostępniane oraz wykazał, załączając stosowne wyjaśnienia, iż zastrzeżone
informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Na platformie w formularzu składania oferty znajduje
się miejsce wyznaczone do dołączenia części oferty stanowiącej tajemnicę
przedsiębiorstwa.Wykonawca, za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska może przed
upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Sposób dokonywania zmiany lub
wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną
ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe podlegać będzie
odrzuceniu.Ceny oferty muszą zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść Wykonawca, aby
zrealizować zamówienie z najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty.Zamawiający rekomenduje
wykorzystanie formatów: .pdf, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z
rozszerzeń:.zip,.7Z.Wśród rozszerzeń powszechnych, a niewystępujących w Rozporządzeniu KRI
występują: .rar, .gif, .bmp, .numbers, .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone
nieskutecznie.Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych
profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików
podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi
maksymalnie 5MB. Z uwagi na ograniczenie ilości znaków w niniejszym ogłoszeniu Szczegółowe warunki opisane zostały w SWZ !!
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani / Pana danych osobowych
jest Gmina Kaliska reprezentowana przez Wójta Gminy Kaliska z siedzibą w Kaliskach, ul.
Nowowiejska
2, 83-260 Kaliska;2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się pod
adresem e – mail: iod@kaliska.pl, 3) Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6
ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 ust. 1 ustawy PZP),4)
odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP,5) Pani / Pana dane osobowe będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,6) obowiązek podania przez Panią / Pana danych
osobowych bezpośrednio Pani / Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego,7) w odniesieniu do Pani / Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,8) posiada Pani / Pan:a) na podstawie art. 15
RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani / Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie
z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani
/ Pan zobowiązania do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w
szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia),b)
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani / Pana danych osobowych (skorzystanie z
prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania
od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w
art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony
praw
innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej
lub państwa członkowskiego),d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani / Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana dotyczących
narusza przepisy RODO,9) nie przysługuje Pani / Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit b, d lub e RODO
prawo do usunięcia danych osobowych,b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa
w art. 20 RODO,c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani / Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C
RODO,10) przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z
RODO przetwarzanie Pani / Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla
przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja stacji wodociągowej i przepompowni
ścieków oraz budowa sieci wodno-kanalizacyjnej w 5 zadaniach:
1) Zadanie nr 1 „Budowa nowej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej przy ul. Krętej
w miejscowości Frank”.
2) Zadanie nr 2 „Modernizacja Stacji Wodociągowej w Cieciorce”.
3) Zadanie nr 3 „Budowa nowej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej przy ul. Firmowej
w miejscowości Kaliska”.
4) Zadanie nr 4 „Budowa nowej sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Dworcowej w
miejscowości Kaliska”.
5) Zadanie nr 5 „Modernizacja Przepompowni ścieków PS-3 na ul. Przemysłowej
w miejscowości Kaliska”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Przy wyborze oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami
oceny ofert i ich wagą:
KRYTERIUM WAGA %
C Liczba punktów uzyskanych w kryterium – cena
oferty
60
G Liczba punktów uzyskanych w kryterium – termin
gwarancji
40
LP Liczba wszystkich punktów uzyskanych przez
ofertę badaną
100
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą z
największą ilością uzyskanych punktów ofertę obejmującą realizację całości
zamówienia, stanowiącą sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych
kryteriów udzielenia zamówienia na podstawie poniższego wzoru:
LP = C + G
Kryterium - /C/
CENA OFERTY:
Kryterium „cena oferty” będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie
przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym
(Załącznik nr 1 do SWZ).
Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów – 60. Pozostałe oferty
zostaną przeliczone według powyższego wzoru.
*najniższa cena brutto w złotych spośród ofert niepodlegających odrzuceniu i złożonych
przez Wykonawców, którzy nie podlegali wykluczeniu w danym etapie badania i oceny
ofert.
Kryterium - /G/
TERMIN GWARANCJI
Kryterium „termin gwarancji” na przedmiot zamówienia będzie rozpatrywane na
podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w Formularzu ofertowym (Załącznik
nr 1 do SWZ).
1) Zamawiający dopuszcza tylko następujące terminy jakie Wykonawca może
zaoferować w Formularzu ofertowym:
Okres gwarancji 60 miesięcy
(5 lat)
Termin minimalny
72 miesiące
(6 lat)
84 miesiące
(7 lat)
Termin maksymalny
Przyznane: 0 punktów 20 punktów 40 punktów
2) W przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym pola
określającego termin gwarancji będzie to równoważne z udzieleniem gwarancji na
okres 5 lat (60 miesięcy) oraz przyznaniem przez Zamawiającego 0 punktów.
3) W przypadku wypełnienia przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym pól
określających termin udzielonej gwarancji inną wartością niż dopuszczona, będzie
to skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp –
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami
zamówienia.UWAGA:
− Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie
lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans Kryterium „Cena” i „Termin gwarancji”,
Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższa ceną.
− W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze
względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców,
którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert
dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą
zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
− Wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po
przecinku lub z większą dokładnością, jeżeli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia
nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów. − Oferta może uzyskać maksymalnie
100 punktów.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów
lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w
terminie wskazanym przez Zamawiającego.
4. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą
określonym w SWZ.
5. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty,
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę do
wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na
wybór jego oferty.
Szczegółowy opis znajduje się w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: TERMIN GWARANCJI
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają
wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone
przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa
szczegółowego warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa
szczegółowego warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa szczegółowego
warunku w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
– w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał
należycie co najmniej jedną robotę budowlaną/zadanie (*) polegającą na
budowie/rozbudowie/przebudowie stacji uzdatniania wody o wydajności
technologicznej nie mniejszej niż 14 m3
/h, wyposażonej w co najmniej jeden
zestaw pompowy/pompownię wody posiadającą minimalne funkcje:
• automatyczną zmianę ciśnienia tłoczenia w zależności od aktualnej
wydajności chwilowej,
• automatyczna korektę ciśnienia tłoczenia w zależności od aktualnego
ciśnienia na min. 3 punktach sieci wodociągowej,
• pracy z jedną, mniejszą w stosunku do pozostałych pomp urządzenia,
pompa nocna,
wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz którego zadanie określone w punkcie a) zostało
wykonane, potwierdzone dowodami, że roboty te zostały wykonane w
sposób należyty, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź
inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od
niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie
dokumenty.Z ww. dokumentów musi wynikać że wykonane zadania obejmowały
wszystkie elementy określone w punkcie a).
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał
należycie co najmniej jedną robotę budowlaną/zadanie (*) polegającą na
budowie/rozbudowie/przebudowie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji
sanitarnej (w jednym zadaniu) obejmującą budowę/przebudowę co najmniej
jednej sieciowej przepompowni ścieków,
wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz którego zadanie określone w punkcie a) zostało
wykonane, potwierdzone dowodami, że roboty te zostały wykonane w
sposób należyty, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź
inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od
niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie
dokumenty.
Z ww. dokumentów musi wynikać że wykonane zadania obejmowały
wszystkie elementy określone w punkcie b).
W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek można spełnić łącznie.
UWAGA *:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli powyższe zadania są
zakończone.
Przez jedną robotę budowlaną/zadanie rozumie się robotę wykonaną w ramach
jednej umowy.
Za ukończone zadanie/roboty budowlane Zamawiający uważa roboty, w których
obiekt budowlany został ukończony w taki sposób, że stanowi on całość
techniczno-użytkową wraz z instalacjami i urządzeniami oraz wydany został co
najmniej protokół odbioru końcowego lub dokument równoważny,
potwierdzający zakończenie robót, np. Świadectwo Przejęcia (w rozumieniu
Warunków Kontraktowych FIDIC).
zdolności technicznej i zawodowej
- w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że
dysponuje lub będzie dysponował niżej wymienionymi osobami posiadającymi
następujące kwalifikacje zawodowe:
a) kierownik budowy – Przedstawiciel Wykonawcy (1 osoba) – posiadający
następujące kwalifikacje:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (*),
• doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót co najmniej
na dwóch inwestycjach obejmujących budowę lub przebudowę lub remont
stacji uzdatniania wody o wydajności technologicznej nie mniejszej niż 14
m3
/h,
oraz
• doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót co najmniej
dwóch inwestycji obejmujących budowę lub przebudowę sieci wodociągowej
i sieci kanalizacji sanitarnej (w jednym zadaniu), o długości minimum 0,5 km
każda z sieci,
b) kierownik robót w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych –
Przedstawiciel Wykonawcy (1 osoba) – posiadający następujące
kwalifikacje:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (*)
• doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót co
najmniej dwóch inwestycji obejmujących budowę lub przebudowę lub
remont stacji uzdatniania wody o wydajności technologicznej nie mniejszej
niż 14 m3
/h.
c) kierownik robót w zakresie robót elektrycznych, elektroenergetycznych
oraz AKPiA – Przedstawiciel Wykonawcy (1 osoba) – posiadający
następujące kwalifikacje:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (*),
• doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót co
najmniej dwóch inwestycji obejmujących budowę lub przebudowę lub
remont stacji uzdatniania wody o wydajności technologicznej nie
mniejszej niż 14 m3
/h.d) technolog/specjalista ds. uzdatniania wody – Przedstawiciel Wykonawcy
(1 osoba) – posiadający następujące kwalifikacje
• posiadający doświadczenie zawodowe polegające na
przeprowadzeniu i skutecznym zakończeniu rozruchu
technologicznego co najmniej 4 stacji uzdatniania wody o wydajności
technologicznej nie mniejszej niż 14 m3
/h każda.
W przypadku oferty wspólnej Wykonawców warunek musi spełnić przynajmniej
jeden z Wykonawców.
UWAGA*: Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć: uprawnienia, o których
mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t.: z 2021 r. poz. 2351 ze
zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia
2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). Zamawiający
określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień dopuszcza
odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane
obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji
Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo
Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
Wykonawca powinien zapewnić kluczowym specjalistom niezbędne wsparcie i
pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, która może być niezbędna do
wykonania kontraktu na roboty. Wynagrodzenie ww. personelu musi zostać
uwzględnione w cenie ofertowej. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za
dobór personelu dodatkowego. Wszystkie ww. osoby muszą posługiwać się
językiem polskim lub w przypadku braku znajomości języka polskiego Wykonawca
zobowiązany jest na własny koszt do zapewnienia tłumaczenia języka polskiego w
celu stałego tłumaczenia w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem
Wykonawcy.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać że Wykonawca
nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych
interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych
Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny
wpływ na realizację zamówienia.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni
Wykonawcy w odniesieniu do warunków, które zostały opisane w rozdziale VII
ust. 2 SWZ - zgodnie z treścią Formularza ofertowego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania–zgodnie z Zał.nr2do SWZ.2.Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa wyżej stanowią wstępne
potwierdzenie,że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3.Zam. wzywa Wyk., którego oferta została najwyżej oceniona,
do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż5dni od dnia wezwania,
podmiotowych środków dowodowych – tj. aktualnych na dzień złożenia następujących
oświadczeń lub dokumentów:1)oświadczenie Wykonawcy w zakresie art.108ust.1pkt5PZP o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
z dnia16lutego2007r.o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.z2021 r.,poz.275z późn. zm.) z innym Wyk.,który złożył odrębną ofertę,ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie ofert, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy
kapitałowej–Zał.nr4do SWZ;2)odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109ust.1pkt4 PZP,
sporządzonych nie wcześniej niż 3miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;3)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia,wraz z podaniem ich rodzaju,wartości,daty,miejsca wykonania i podmiotów,na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot,na rzecz którego rob.bud.były
wykonywane,a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów–inne odpowiednie
dokumenty-Zał.nr5do SWZ;4)wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia
zgodnie z Zał.nr6do SWZ;
4. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu, powołuje się na podmiot, o którym mowa w art. 118 ust. 1 ustawy,
musi wykazać, że wobec tego podmiotu nie zachodzą przesłanki wykluczenia,
o których mowa w rozdziale VIII niniejszej SWZ.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 powyżej,
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej,
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
6. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 2, zastępuje się je w całości
lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy,
ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę
lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.7. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych,
które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki
oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków szczegółowy wykaz znajduje się w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania–zgodnie z Zał.nr2do SWZ.2.Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa wyżej stanowią wstępne
potwierdzenie,że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3.Zam. wzywa Wyk., którego oferta została najwyżej oceniona,
do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż5dni od dnia wezwania,
podmiotowych środków dowodowych – tj. aktualnych na dzień złożenia następujących
oświadczeń lub dokumentów:1)oświadczenie Wykonawcy w zakresie art.108ust.1pkt5PZP o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
z dnia16lutego2007r.o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.z2021 r.,poz.275z późn. zm.) z innym Wyk.,który złożył odrębną ofertę,ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej
wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie ofert, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy
kapitałowej–Zał.nr4do SWZ;2)odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109ust.1pkt4 PZP,
sporządzonych nie wcześniej niż 3miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;3)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia,wraz z podaniem ich rodzaju,wartości,daty,miejsca wykonania i podmiotów,na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot,na rzecz którego rob.bud.były
wykonywane,a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów–inne odpowiednie
dokumenty-Zał.nr5do SWZ;4)wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia
zgodnie z Zał.nr6do SWZ;
4. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu, powołuje się na podmiot, o którym mowa w art. 118 ust. 1 ustawy,
musi wykazać, że wobec tego podmiotu nie zachodzą przesłanki wykluczenia,
o których mowa w rozdziale VIII niniejszej SWZ.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 powyżej,
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej,
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
6. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 2, zastępuje się je w całości
lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy,
ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę
lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.7. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych,
które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki
oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków szczegółowy wykaz znajduje się w SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o którym mowa w rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni
Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego na warunkach określonych we Projekcie Umowy, stanowiącym
Załącznik nr 7 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego
zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści
wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 PZP oraz wskazanym
we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania
formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-08 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/kaliska
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-08 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni