Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja stacji uzdatniania wody wraz z budową wodociągu o długości ok. 600 metrów oraz zbiorników wody pitnej w miejscowości Stronie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stryszów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182108
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stryszów 149
1.5.2.) Miejscowość: Stryszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-146
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 338797412
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@stryszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.stryszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja stacji uzdatniania wody wraz z budową wodociągu o długości ok. 600 metrów oraz zbiorników wody pitnej w miejscowości Stronie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0f444636-c15b-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00129606
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00040527/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa zbiorników wody pitnej w miejscowości Stronie
1.1.3 Modernizacji stacji uzdatniania wody w miejscowości Stronie
1.1.4 Budowa wodociągu rozdzielczego w00÷w28 od stacji uzdatniania wody do zbiorników wyrównawczych w Stroniu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz poczty elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP:
https://epuap.gov.pl/wps/portal. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
4. Ofertę, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
5. Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
6. Dane prowadzonego postępowania można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzule informacyjne dotyczące RODO zostały zawarte w Rozdziale XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IiR.271.11.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja stacji uzdatniania wody wraz z budową wodociągu o długości ok. 600 m. oraz zbiorników wody pitnej w miejscowości Stronie obejmująca:
1) Budowę zbiornika wodociągowego (dwukomorowego) wody pitnej z infrastrukturą i komorą zasuw, w zakresie: zakupu i montażu dwóch komór, prefabrykowanych, modułowych, naziemnych wraz z wyposażeniem, wykonania żelbetowych płyt fundamentowych pod zbiorniki wraz z izolacją poziomą i pionową przeciwwilgociową, wykonania ocieplenia ścian zbiornika oraz nałożenie barwionego tynku, wykonania ocieplenia stropu zbiornika oraz betonowej zbrojonej wylewki, posadzki antypoślizgowej, obróbek blacharskich, budowy obiektu komory zasuw zbiornika w konstrukcji murowanej, posadowionej na ławach betonowych i częściowo w płycie fundamentowej, stropem żelbetowym i dachem w konstrukcji drewnianej, dwuspadowym, docieplonym w systemie BSO, montażem stolarki okiennej i drzwiowej, wyposażenia obiektu komory zasuw zbiornika w instalacje budowlane, zakupu i montażu w komorze zasuw urządzenia i instalacji oraz zakupu i montażu podziemnego bezodpływowego zbiornika na ścieki;
2) Budowę wodociągu rozdzielczego od stacji uzdatniania wody do zbiorników wody pitnej, w zakresie wykonania: wodociągu w wykopie oraz przewiertem HDD, częściowo w rurach osłonowych oraz w komorach kompensacyjnych, komór kompensacyjnych (skrajnych i przelotowych);
3) Modernizacji stacji uzdatniania wody, w zakresie:
a) robót budowlanych w przedmiocie wykonania remontu:
- zbiornika wody surowej, komory zasuw, odstojnika - wykonanie izolacji zewnętrznej ścian oraz izolacji wewnętrznej,
- zbiornika wody czystej - wykonanie izolacji zewnętrznej oraz izolacji wewnętrznej, docieplenie płyty przykrycia zbiornika wraz z ociepleniem ścian, naprawy schodów terenowych,
- budynku stacji uzdatniania wody – wykonie: demontażu: ocieplenia budynku, pokrycia dachowego, obróbek blacharskich ścian wewnętrznych, drzwi, krat wema, oczyszczenia i zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej budynku, izolacji przeciwwodnej ścian fundamentowych, wykonanie ścian osłonowych budynku, montażu stolarki drzwiowej, pokrycia dachowego, ocieplenia i izolacji przeciwwodnej dachu oraz obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych,
- nawierzchni utwardzonych oraz wymianę części ogrodzenia;
b) branży elektrycznej w zakresie wykonania:
− instalacji elektrycznej:
• likwidacji rozdzielnicy głównej oraz montażu nowej rozdzielnicy głównej RG z zabezpieczeniem oświetlenia, gniazd i urządzeń oraz zasilenia RW odbiorniki energii elektrycznej,
• obwodów oświetleniowych, gniazd wtyczkowych, zasilania odbiorników technologicznych, tras drabin i koryt kablowych,
• oświetlenia podstawowego wnętrzowego oraz awaryjnego,
• uziemienia,
• systemu połączeń wyrównawczych,
• ochrony przeciwporażeniowej i przeciwprzepięciowej,
• systemy telewizji dozorowej oraz sygnalizacji włamań i napadów
− instalacji automatyki i sterowania – ¬ wykonanie przebudowy stacji uzdatnia wody w zakresie zasilania jak i sterowania pracą wszystkich odbiorników, w pełnej automatyce z możliwością ręcznej ingerencji;
c) branży sanitarnej w zakresie wykonania:
- remontu instalacji sanitarnej stacji uzdatniania wody w zakresie:
zbiornika wody surowej, zbiornika wody czystej, komory zasuw, odstojnika obejmującego: demontaż wszystkich urządzeń instalacyjnych oraz wykonanie nowej instalacji wewnętrznej komory (zakup i montaż urządzeń), wykonania remontu lub wymiany: podestu roboczego wraz z konstrukcją, drabinki złazowej, barierki zabezpieczającej i wymianę włazów.
• budynku stacji uzdatniania wody obejmującego: demontaż istniejącej instalacji i urządzeń stacji uzdatniania wody, wykonanie remontu wewnętrznej instalacji (zakup i montaż urządzeń), montaż węzła sanitarnego w zakresie wykonania instalacji: wody zimnej, kanalizacji w budynku, grzewczej, wentylacyjnej, prób szczelności,
- oczyszczenia i zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej w zbiornikach,
- wykonanie instalacji sanitarnych zewnętrznych;
d) instalacji technologicznej w zakresie wykonania: remontu instalacji technologicznej stacji uzdatniania wody w zakresie m. in.: sytemu poboru i tłocznia wody surowej, układu technicznego uzdatniania wody oraz węzła retencji wody uzdatnionej oraz rozruchu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45221250-9 - Roboty podziemne inne niż dotyczące tuneli, szybów i kolei podziemnej
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262210-6 - Fundamentowanie
45262300-4 - Betonowanie
45262310-7 - Zbrojenie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostaną ocenione w oparciu o przyjęte kryteria (cena, okres gwarancji). Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyskała największą liczbę punktów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oferta,
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) kosztorys ofertowy,
4) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa Pełnomocnik,
5) w przypadku oferty składanej wspólnie, pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu:
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 15 8119 0001 0019 4969 2000 0040 BS w Kalwarii Zebrzydowskiej z adnotacją „Wadium - Postępowanie „IiR.271.11.2022”.
UWAGA: Wadium zostanie wniesione w sposób prawidłowy, jeżeli do upływu terminu składania ofert nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego w wymaganej kwocie.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w jednej z form niepieniężnych Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci dokumentu elektronicznego za pośrednictwem miniPortalu wraz z ofertą. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w dokumencie ustanawiającym wadium wymagane jest wymienienie wszystkich Wykonawców lub aby z treści dokumentu wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium, płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
6. Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych w art. 98 ust.6 ustawy Pzp.
7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 98 ust.1 - 5 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego (np. członkowie konsorcjum, przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej) na podstawie art. 58 ust. 2 ustawy Pzp są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewidywany przez Zamawiającego zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzania zostały określone w § 16 wzoru umowy - zał. nr 3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem miniPortal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-06 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-03