Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja ścieżek w parku im. M. Kopernika oraz zagospodarowanie skweru przy Spichlerzu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja ścieżek w parku im. M. Kopernika oraz zagospodarowanie skweru przy Spichlerzu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d3ca92a7-4581-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00373837
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00048526/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Modernizacja ścieżek w parku Kopernika w ramach projektu pn. „Rewaloryzacja parku Kopernika i Wiosny Ludów”
1.1.24 Modernizacja skweru przy Spichlerzu w ramach projektu pn. „Rewaloryzacja parku Kopernika i Wiosny Ludów”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Rewaloryzacja parków Wiosny Ludów i Kopernika w Gorzowie Wlkp.” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś 4. Środowisko i kultura, Działanie 4.5 Kapitał przyrodniczy regionu, Poddziałanie 4.5.1 Kapitał przyrodniczy regionu .
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zawarto w Rozdziale XXVI SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące RODO zawarto w Rozdziale XXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.45.2023.MG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Modernizacja ścieżek w parku im. Mikołaja Kopernika, w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewaloryzacja parków Wiosny Ludów i Kopernika w Gorzowie Wlkp."
Przedmiotem zamówienia jest wybór Wykonawcy robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu terenu parku im. Mikołaja Kopernika poprzez modernizację ścieżek o nawierzchni mineralnej w ramach zadania „Rewaloryzacja parków Wiosny Ludów i Kopernika w Gorzowie Wlkp.” który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś 4. Środowisko i kultura, Działanie 4.5 Kapitał przyrodniczy regionu, Poddziałanie 4.5.1 Kapitał przyrodniczy regionu - projekty realizowane poza formułą ZIT.
Zakres prac:
- remont istniejących alejek parkowych z wykonaniem w technologii nawierzchni mineralnej,
- rozbiórka i ustawienie w innym miejscu obiektów małej architektury takich jak ławki, kosze na
śmieci,
- urządzeniu zieleni parkowej - umocnienie poboczy ścieżek poprzez wysiew mieszanki traw.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
ustawy Pzp., w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia:
a) przedmiot zamówienia : powtórzenie robót budowlanych lub usług podobnych do opisanych w
SWZ oraz dokumentacji technicznej.
b) wielkość i zakres zamówienia: w wysokości do 50% wartości zamówienia
podstawowego,
c) warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie:
Zamówienia będą udzielane na podstawie przeprowadzonych z Wykonawcą negocjacji, przy czym założenia wyjściowe do ustalenia ceny będą wynikały wprost ze złożonej oferty, a ich realizacja na warunkach określonych w umowie i załącznikach do niej. Jeżeli zamawiający zdecyduje się na udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług – nastąpi to w drodze odrębnej umowy. Zamówienia powyższe przewiduje się w odniesieniu do okresu 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego ( w trakcie trwania umowy lub po jej zakończeniu) w przypadku pojawienia się konieczności rozszerzenia zakresu usług podobnych do przedmiotu zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: WYDŁUŻONY OKRES GWARANCJI NA ROBOTY BUDOWLANE
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zagospodarowanie skweru położonego przy zabytkowym Spichlerzu pomiędzy ul. Przemysłową a terenem Muzeum Lubuskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewaloryzacja parków Wiosny Ludów i Kopernika w Gorzowie Wlkp.".
Przedmiotem zamówienia jest wybór Wykonawcy robót budowlanych oraz branży zieleni polegających na zagospodarowaniu skweru położonego przy zabytkowym Spichlerzu pomiędzy ul. Przemysłową a terenem Muzeum Lubuskiego w ramach zadania „Rewaloryzacja parków Wiosny Ludów i Kopernika w Gorzowie Wlkp.” który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś 4. Środowisko i kultura, Działanie 4.5 Kapitał przyrodniczy regionu, Poddziałanie 4.5.1 Kapitał przyrodniczy regionu - projekty realizowane poza formułą ZIT.
Inwestycja obejmuje prace budowlane związane z zagospodarowaniem skweru tj. wykonanie nawierzchni, utwardzonych, wykonanie schodów terenowych, montaż obiektów małej architektury, domków dla owadów, poidełka dla ptaków, budek lęgowych, wykonanie nasadzeń i nawierzchni trawiastej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
ustawy Pzp., w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych oraz branży zieleni zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia:
b) przedmiot zamówienia : powtórzenie robót budowlanych lub usług podobnych do opisanych w
SWZ oraz dokumentacji technicznej.
b) wielkość i zakres zamówienia: w wysokości do 100% wartości zamówienia
podstawowego,
c) warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie:
Zamówienia będą udzielane na podstawie przeprowadzonych z Wykonawcą negocjacji, przy czym założenia wyjściowe do ustalenia ceny będą wynikały wprost ze złożonej oferty, a ich realizacja na warunkach określonych w umowie i załącznikach do niej. Jeżeli zamawiający zdecyduje się na udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług – nastąpi to w drodze odrębnej umowy. Zamówienia powyższe przewiduje się w odniesieniu do okresu 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego ( w trakcie trwania umowy lub po jej zakończeniu) w przypadku pojawienia się konieczności rozszerzenia zakresu usług podobnych do przedmiotu zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
I. Zamówienie częściowe nr 1:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. Zdolności technicznej lub zawodowej:
W zakresie doświadczenia zawodowego:
-w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie ciągów pieszych i/lub placów i/lub chodników z płyt betonowych i/lub kostki brukowej na kwotę nie mniejszą niż 150 000,00 zł brutto każda
W zakresie kwalifikacji zawodowych:
- dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do jego wykonania tj.:
a) kierownikiem robót– 1 osoba posiadająca:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej
• minimum 2- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót drogowych
Zamówienie częściowe nr 2 :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. Zdolności technicznej lub zawodowej:
A. W zakresie potencjału technicznego:
Dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym tj.:
minimum jednym pojazdem przeznaczonym do podlewania nasadzonych roślin, którego masa całkowita wraz ze zbiornikiem na wodę nie przekracza 3.500 kg
B. W zakresie doświadczenia zawodowego:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie ciągów pieszych i/lub placów i/lub chodników o powierzchni minimum 150 m2
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał w sposób należyty i prawidłowo ukończył co najmniej jedną usługę ogrodniczą ,polegającą na nasadzeniu i pielęgnacji roślin lub też usługi o takim charakterze na łączną kwotę minimum 100.000,00 zł brutto*,
C. W zakresie kwalifikacji zawodowych
- dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do jego wykonania tj.:
a) kierownikiem robót– 1 osoba posiadająca:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej
• minimum 3- letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót drogowych
• sprawujący funkcję kierownika robót drogowych przy realizacji zakończonej, co najmniej jednej roboty. polegającej na budowie i/lub przebudowie ciągów pieszych i/lub placów i/lub chodników z płyt betonowych i/lub kostki brukowej,
b) kierownikiem robót/brygadzista (1 osoba):
• posiadający stosowne kwalifikacje do wykonania przedmiotu zamówienia (kierunkowe wykształcenie min. średnie (ogrodnicze i/lub kształtowanie terenów zieleni, i/lub architektura krajobrazu) oraz minimum 3 letnią praktykę w zakresie zakładania i pielęgnacji terenów zieleni,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia w § 12 Projektu (Wzoru) Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-15 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-14