Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRadomsko
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2022-05-18
  • ZamawiającyMiejski Dom Kultury
  • Data publikacji ogłoszenia2022-05-02
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00142529
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Dom Kultury

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000787750

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Brzeźnicka 5

1.5.2.) Miejscowość: Radomsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@mdkradomsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mdkradomsko.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-22788c68-c9e2-11ec-aa46-6a814e8de928

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00142529

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00061149/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt pn. „Miejski Dom Kultury w Radomsku – projekt nowej przestrzeni dla kultury – Etap II” realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPOWŁ 2014-2020. Oś priorytetowa VI. Rewitalizacja i potencjał endogeniczny regionu; Działanie VI.1. Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury; Poddziałanie VI.1.2. Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://mdkradomsko.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu,
który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Pan Krzysztof Zygma; email: krzysztof.zygma@mdkradomsko.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących
formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do
komunikacji”.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny wynikający z RODO tj.
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję,
że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Dom Kultury w Radomsku
reprezentowana przez Dyrektora
Dane tele-adresowe Zamawiającego:
Miejski Dom Kultury w Radomsku
97-500 Radomsko ul. Brzeźnicka 5
2) w Miejskim Domu Kultury wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych – Pan Jacek Majak,
kontakt: iod@mdkradomsko.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym pn.
„Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku”;
Pozostałe informacje dot. RODO opisane zostały w Rozdziale I pkt. 22 Specyfikacji Warunków
Zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 1909503,44 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn: „Modernizacja Sali
widowiskowej MDK w Radomsku” w ramach projektu pn. „Miejski Dom Kultury w Radomsku –
projekt nowej przestrzeni dla kultury – Etap II” realizowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Oś priorytetowa VI. Rewitalizacja i potencjał
endogeniczny regionu; Działanie VI.1. Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury;
Poddziałanie VI.1.2. Dziedzictwo kulturowe i infrastruktura kultury.
3.2. W zakres robót stanowiących przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 3.1 wchodzi w
szczególności:
1) Zabezpieczenie istniejącego sufitu sali kinowej,
2) Skucie i zerwanie istniejących podłóg w sali kinowej oraz na balkonie,
3) Wykonanie nowych podłóg na sali kinowej oraz balkonie,
4) Pionowanie ścian na poziomie parteru do wysokości ok. 3,20 m poprzez wykonanie obudowy
z płyt GK na profilach stalowych, a nastepnie wykonanie gładzi gipsowej, gruntowanie i
dwukrotne malowanie farbami silikatowymi,
5) Wymiana stolarki drzwiowej,
6) Wymiana foteli w sali kinowej,
7) Przebudowa instalacji elektrycznej (w szczególności oświetlenie wewnetrzne, instalacja
gniazd wtykowych, rozdzielnica R1, instalacja zalicznikowa dla rozdzielnicy R1, instalacja pętli
indukcyjnej oraz instalacji audiodekrypcji służących zwiększeniu dostępności obiektu dla osób
niepełnosprawnych),
8) Zakup, dostawa i montaż pozostałego wyposażenia.
Wszystkie użyte do realizacji przedmiotu zamówienia materiały, urządzenia oraz elementy
wyposażenia, w tym w szczególności fotele kinowe muszą być fabrycznie nowe. Zamawiający
nie dopuszcza wykorzystania materiałów, urządzeń oraz elementów wyposażenia używanych, w
tym pochodzących z odzysku.
3.3. Szczegółowy opis zakresu robót, o których mowa w pkt. 3.1 określony został w:
1) Projekcie technicznym branży architektonicznej oraz branży elektrycznej
2) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót branży architektonicznej oraz branży
elektrycznej
3) Przedmiarach robót branży architektonicznej oraz branży elektrycznej.
Uwaga:
Z uwagi na przyjęty charakter wynagrodzenia Wykonawcy (ryczałt) przedmiary robot pełnią
wyłącznie funkcję informacyjną.
3.4. W przypadku gdy Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji
będącej załącznikami do SWZ przez wskazanie przykładowych znaków towarowych lub
pochodzenia, Wykonawcy zobowiązani są do oferowania materiałów określonych w
dokumentacji lub o równoważnych parametrach. Wszystkie wskazane z nazwy materiały użyte w
dokumentacji technicznej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów
technicznych lub standardów jakościowych. Materiały równoważne muszą być ofercie
wymienione z nazwy, a ciężar udowodnienia zachowania parametrów wymaganych przez
Zamawiającego leży po stronie składającego ofertę. Przez ofertę równoważną należy rozumieć
ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych nie
gorszych od opisu wskazanego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.
Parametry wskazane przez Zamawiającego są parametrami minimalnymi, granicznymi. Pod
pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę,
materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym
Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów o innych znakach towarowych,
patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż
określone w SWZ. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do
dyspozycji ustawy Pzp musi wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają warunki
określone przez Zamawiającego w stopniu nie gorszym niż wskazany w SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów wskazujących na zastosowanie innych
materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty oraz do wykonania
umowy ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. W
przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty,
specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp należy je
rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ustawy Pzp dopuszcza w każdym
przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo
gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w
odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
W przypadku gdy wymagania w opisie przedmiotu zamówienia odnoszą się do europejskich
ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których
mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, zamawiający wymaga, aby wykonawca przedstawił już
w jego ofercie dowody równoważności w sposób określony w art. 101 ust. 5 i 6 Pzp.
Zamawiający wskazuje, że obowiązek zgłoszenia w ofercie rozwiązań równoważnych w
stosunku do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i wykazania równoważności leży po
stronie wykonawcy.
3.5. Prace uzupełniające wymagane przez Zamawiającego:
Wykonanie dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na
branże (oprawionej w segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej:
a) oryginał/kserokopię wewnętrznego dziennika budowy,
b) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy o wykonaniu robót zgodnie z
projektami technicznymi,
c) zestawienie wbudowanych materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie
ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
d) oryginał/kopię projektu technicznego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika
Budowy/Kierowników Robót,
e) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym, podpisany przez
Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której dotyczy
zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową
legalizację tych zmian,
f) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych,
g) wersję elektroniczną (w ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz
dokumentacji powykonawczej (w formacie pdf.) na płycie CD/DVD,
h) wykaz wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych,
i) wszelkie instrukcje obsługi oraz DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem
wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

39111200-5 - Siedziska teatralne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował
następującymi kryteriami:
1) cena oferty (C) – 90%
2) długość okresu gwarancji – 10%
Sposób oceny ofert:
W kryterium „cena oferty” w którym zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najniższą
wartość (cena), zostanie zastosowany następujący wzór:
Liczba Cn
zdobytych (C) = ----------- x 100 x waga kryterium 90%
punktów Cb
Gdzie:
Cn – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
Cb – cena oferty badanej
100 – wskaźnik stały
90 – procentowe znaczenie kryterium ceny
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium cena obliczona zostanie przez podzielenie
ceny najniższej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100
punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 90%.
W kryterium „długość okresu gwarancji” w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił
jak najwyższy wskaźnik (długość okresu gwarancji), przyznana zostanie następująca punktacja:
1) oferowana długość okresu gwarancji 5 lat – 0 x waga kryterium (10%) = 0,00 pkt.,
2) oferowana długość okresu gwarancji 6 lat – 50 x waga kryterium (10%) = 5,00 pkt.,
3) oferowana długość okresu gwarancji 7 lat i więcej – 100 x waga kryterium (10%) = 10,00 pkt.
Uwaga:
Zamawiający zastrzega, iż minimalna długość okresu gwarancji wynosi 5 lat. Oferta złożona przez
wykonawcę, który zaoferuje długość okresu gwarancji krótszą niż 5 lat podlegać będzie odrzuceniu.
Wydłużenie okresu gwarancji ponad 5 lat, jest równoznaczne z jednoczesnym wydłużeniem okresu
rękojmi. Okres gwarancji i rękojmi jest liczony od daty odbioru końcowego.
Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie długość okresu gwarancji wyrażoną w pełnych latach.
Szczegółowe wymagania gwarancji określone zostały w załączniku do wzoru umowy.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów (P)
wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + G
Gdzie:
P – łączna liczba punktów oferty ocenianej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena oferty”
G - liczba punktów uzyskanych w kryterium „długość okresu gwarancji”

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 90

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności tj. o udzielenie
zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże minimalne poziomy zdolności w
zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej tj. który wykaże, iż posiada środki finansowe lub
zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych
00/100).
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z
ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1 SWZ.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności tj. o udzielenie
zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże minimalne poziomy zdolności w
zakresie posiadanego doświadczenia oraz w zakresie osób, które zostaną skierowane przez
wykonawcę do realizacji zamówienia tj. który wykaże, iż:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej 1 inwestycję polegającą na
przebudowie lub remoncie (obejmującej wykonanie robót wykończeniowych) budynku o
kubaturze powyżej 4 tys m3,
b) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej 1 dostawę wraz z montażem foteli
kinowych lub teatralnych,
c) dysponuje osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń
określone przepisami ustawy Prawo budowlane,
d) dysponuje osobą która pełnić będzie funkcję kierownika robót branży instalacyjnej
elektrycznej posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń określone przepisami ustawy Prawo budowlane.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z
ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SWZ.
6.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane. 6.3. W przypadku, o którym mowa w pkt 6.2., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane,
dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Formularz oświadczenia stanowi
załącznik nr 3 do IDW.
Uwaga:
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których
mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2021 r, poz. 2351 ze zm.) lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio
obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju,
w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ,
zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji
Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z
dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa
(t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1117)), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:
• nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej
wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania
robotami budowlanymi, oraz
• posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku
decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób
wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach
zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług
transgranicznych.
Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby te osoby poza legitymowaniem
się posiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały
dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku
decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a
ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz
inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one
tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wejścia w życie
ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania
zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują
uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Zakres uprawnień budowlanych będzie odczytany zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w
oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się
podanie przez wykonawcę daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z
posiadanego zaświadczenia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
b) wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
d) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia - nie wymagane.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty należy dołączyć:
1) aktualne na dzień składania ofert odpowiednio oświadczenie lub oświadczenia, o których
mowa w pkt 7.1,7.3 i 7.6.3) IDW ,
2) zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów, jeżeli wykonawca polega na zasobach
innego podmiotu,
3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia
tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, jeżeli wykonawca polega na zasobach innego
podmiotu,
4) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego
wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli
dotyczy);
5) dowody równoważności, o których mowa w pkt 3 IDW, jeżeli wykonawca zaoferował
rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w opisie przedmiotu zamówienia;
6) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli wykonawca zastrzegł w ofercie
informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa;
7) dokumenty potwierdzające wniesienie wadium określone pkt 10 IDW;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

10. Wymagania dotyczące wadium
10.1. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 25.000,00 złotych (słownie: dwadzieścia
pięć tysięcy złotych 00/100).
10.2. Wadium wykonawca wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje
nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert. 10.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących
formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z
2020 r. poz. 299).
10.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego w ESBANK Banku Spółdzielczym w Radomsku.
Nr rachunku: 75 8980 0009 2105 0060 2291 0020
z dopiskiem: Wadium – „Modernizacja Sali widowiskowej MDK w Radomsku”
10.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki
pieniężne zostaną uznane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
Pozostałe informacje dot. wadium opisane zostały w Rozdziale I pkt. 10 Specyfikacji Warunków
Zamówienia.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące
wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
2) W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o
niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art.
125 ust. 1 Pzp w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Rozdziale II SWZ składa każdy z
wykonawców. Oświadczenia te dołączone do oferty potwierdzają brak podstaw wykluczenia
oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) W przypadku określenia przez Zamawiającego warunku dotyczącego zdolności do
występowania w obrocie gospodarczym lub zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Formularz oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do IDW.
5) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zostały szczegółowo opisane w
Rozdziale IV Specyfikacji Warunków Zamówienia - projektowane postanowienia umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-18 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-18 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-15

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 r. poz. 835), zwanej dalej "ustawą o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę ":

Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę ;

2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę ;
3) wykonawcę , którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę .
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę budowę ogrodu zimowego - Gorzkowice
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę budowę ogrodu zimowego (patio) z materiałami i robocizną. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI