Modernizacja Sali Herbowej wraz z pomieszczeniami w budynku przy ul. Okopowej 21/27...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Modernizacja Sali Herbowej wraz z pomieszczeniami w budynku przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGdańsk
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-08-22
  • ZamawiającyWojewództwo Pomorskie
  • Data publikacji ogłoszenia2022-08-04
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00292584
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Sali Herbowej wraz z pomieszczeniami w budynku przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Pomorskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191674836

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Okopowa 21/27

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-810

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pomorskie.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.pomorskie.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja Sali Herbowej wraz z pomieszczeniami w budynku przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb9bf1b8-13d9-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00292584

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003589/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.8 Modernizacja Sali Herbowej wraz z pomieszczeniami w budynku przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku"

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy zakupowej.
2. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje,
przekazywane winny być za pośrednictwem Platformy zakupowej za pomocą formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
4. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia@pomorskie.eu (nie dotyczy składania ofert wraz z załącznikami).
5. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej. Informacje, zawiadomienia, zmiany, odpowiedzi - Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie zakupowej. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej do konkretnego Wykonawcy, na adres mailowy wskazany w ofercie Wykonawcy.
6. Wykonawca, jako podmiot profesjonalny, ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez Zamawiającego, bezpośrednio na Platformie zakupowej oraz na poczcie elektronicznie – pod adresem wskazanym w ofercie, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
7. Zamawiający wskazuje niezbędne wymagania techniczne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kb/s;
2) przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”.
Ponadto Zamawiający informuję, że występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do ilości 10 plików lub spakowanych folderów (pliki można spakować programem do archiwizacji np. 7-Zip.) przy maksymalnej wielkości 150 MB.
8. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej Platformy
pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do aktualnej Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod adresem: Instrukcja składania ofert.
9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
10. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy zakupowej, dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: Instrukcje dla Wykonawców. Pozostałe informacje zawarte na Platformie, a nie dotyczące technicznego z niej korzystania, nie są wiążące dla Wykonawców.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Województwa Pomorskiego z siedzibą przy ul. Okopowej 21/27, 80-810 Gdańsk, tel. 58 326 87 58 adres e-mail: zamowienia@pomorskie.eu
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD): e-mail:
iod@pomorskie.eu
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania i udzieleniu zamówienia, prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej, archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obronyprzed roszczeniami.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
1) ustawa z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
2) ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
3) ustawa z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
4) art. 6 pkt.1 lit. c RODO
– przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
5. Odbiorca lub kategorie odbiorców: podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy Pzp. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych).
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, w szczególności zgodnie z art.78 ust.1 i 4 uPzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zam., a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zam. publ. przekracza 4 lata – przez cały okres
obowiązywania umowy.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan prawo:
1) żądania dostępu do danych; w przypadku gdy wykonanie tego obowiązku, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może, zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
2) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub w inny sposób przetwarzane;
4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia.

Przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.
Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PZP.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DAZ-Z.272.65.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn: „Modernizacja Sali Herbowej wraz z pomieszczeniami w budynku ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku”.

Zamówienie należy zrealizować zgodnie z wymogami zawartymi w: Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, Dokumentacji Technicznej stanowiącej załączniki nr 1.1-1.13 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
Roboty budowlane polegać będą na kompletnym, kompleksowym wykonaniu robót budowlanych w Sali Herbowej oraz zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji klimatyzacji w części pomieszczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ( w formule zaprojektuj i wybuduj).
Roboty będą prowadzone na terenie czynnego obiektu. Należy uwzględnić i zapewnić możliwość bezkolizyjnego funkcjonowania biur w trakcie wykonywania robót budowlanych.
Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń zawartych we wskazanej dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich poprawek lub zmian. Dane określone w załączonej dokumentacji uważane są jako wartości docelowe, w których dopuszczalne są zmiany w ramach uzgodnień z Zamawiającym.
Wykonawca jest zobowiązany do weryfikacji podanych rozwiązań, a w przypadku wyniknięcia rozbieżności w zaprojektowanych rozwiązaniach, Wykonawca nie będzie rościł praw do dodatkowego wynagrodzenia.
Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w wycenie i ofercie zapasów i dodatkowych kosztów jakie mogą wystąpić przy robotach budowlanych w starych obiektach - takich jak ten będący przedmiotem niniejszej inwestycji.
Na etapie prac budowlanych zobowiązuję się Wykonawcę do uzgadniania z Zamawiającym wszelkich materiałów budowlanych.
Ponad to:
1) Wszystkie wymiary podane na rysunkach należy przed rozpoczęciem robót i zamówieniem każdorazowo sprawdzić na miejscu budowy i w razie rozbieżności lub zmian wynikających z wymogów technologii dostawcy skontaktować się z Zamawiającym.
2) Rysunki rozpatrywać łącznie z częścią opisową i projektami branżowymi i w razie stwierdzenia rozbieżności skontaktować się z Zamawiającym.
3) Kolorystykę, fakturę i formę widocznych materiałów budowlanych zastosowanych w budynku należy każdorazowo uzgodnić z Zamawiającym.
4) Wszystkie użyte materiały elewacyjne, wykończeniowe, osprzęt oświetleniowy, armatura sanitarna winny być wysokiej jakości i trwałości, materiały wewnętrzne powinny posiadać stosowane atesty , a eksploatacja obiektu nie powinna wpływać na zmianę parametrów poszczególnych rozwiązań systemowych .
5) Wszystkie przejścia przez strefy pożarowe zabezpieczyć do klasy RI120 i wykonać z materiałów niepalnych (W razie konieczności dopuszcza się zmiany w układzie funkcjonalnym i rozwiązaniach techniczno-materiałowych, zaproponowanych w projekcie pod warunkiem uzyskania niezbędnych do tego celu uzgodnień ( np. p.poż.) oraz zgody Inwestora).

Przedmiot Zamówienia obejmuje 2 zadania.

Zadanie 1:
obejmuje dwa człony realizacji robót określone w punktach A i B:
A. Modernizację Sali Herbowej oraz
B. Zaprojektowanie oraz instalacja dla połączenia klimatyzacji Sali Herbowej z pomieszczeniami w pobliżu tj.: pomieszczenia nr: 16, 16a, 115, 115a, 215,215a, 313
Ad. A
Modernizacja Sali Herbowej
Modernizowany obiekt stanowi od strony wschodniej parterową przybudówkę do głównego budynku Urzędu Marszałkowskiego przy ul. Okopowej 21/27 a w układzie wewnętrznym pełni funkcje Sali reprezentacyjnej Urzędu.
Inwestycja ma na celu kompleksową modernizację Sali Herbowej znajdującej się na parterze budynku Okopowa 21/27 w celu poprawy estetyki wnętrza oraz dostosowania do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych i potrzeb użytkownika na podstawie dokumentacji projektowej (zał. nr 1 do SWZ).
Zakres robót obejmuje miedzy innymi:
1) wykonanie modernizacji wnętrza Sali Herbowej
2) wykonanie pomieszczenia gospodarczego na potrzeby cateringu oraz szatni,
3) wykonanie elewacji wraz z modernizacją dachu,
4) wykonanie małej architektury zewnętrznej,
5) wykonanie nowych instalacji elektrycznych i teletechnicznych, sanitarnych, wod-kan, p.poż.
UWAGA:
Do wykończenia wnętrz na etapie budowy, wprowadzony zostanie przez Inwestora zespół artystów z Akademii Sztuk Pięknych (ASP) w celu wykonania i zamontowania elementów wystroju Sali.
Wykonawca na podstawie dokumentacji projektowej oraz przy współpracy z ASP w Sali na ścianie od strony korytarza windowego wykona wnęki i podkonstrukcje na panele dekoracyjne-szklane, które będą dziełem ASP i przez nich zamontowane.
Ponad to Wykonawca jest zobowiązany do zachowania poprawności i prawidłowości znaków identyfikacyjnych województwa pomorskiego, a ich prawidłowość będzie zaakceptowana przez zamawiającego.
Ponad to postępowanie nie obejmuje:
W załączniku nr 1.2 tom 1 element 1 „projekt zagospodarowania terenu” – nowoprojektowane elementy małej architektury, stalowe:
- ławki podświetlane 180x46 cm -2;
- ławki z oparciem ażurowe 51x79x81 cm – 3;
- kwietniki 69x35x100 cm – 4;
- kosze na śmieci 51x29x110cm – 5
tj. w załączniku nr 1.8 do SWZ TOM V Przedmiar pozycje od 107 do 110 uznaje się za nieaktualne.

Ad. B
Zaprojektowanie oraz instalacja dla połączenia klimatyzacji Sali Herbowej z pomieszczeniami w pobliżu tj.: pomieszczenia nr : 16, 16a, 115, 115a, 215,215a, 313

Przedmiotem zamówienia w formule zaprojektuj i wybuduj jest kompleksowa usługa związana z wykonaniem instalacji klimatyzacji wraz z zasilaniem, konstrukcją wsporczą (w tym sprawdzenie nośności dachu pod urządzenia klimatyzacyjne). Agregaty klimatyzacyjne dla wskazanych pomieszczeń należy wykonać na dachu Sali Herbowej uwzględniając zaprojektowaną klimatyzację Sali.
Zakres robót obejmuje miedzy innymi:
1) wykonanie dostosowania projektu klimatyzacji opracowanego przez inż. Arkadiusza Burnickiego ( w zał, nr 1.5 do SWZ) do rozbudowy/ rozszerzenia go o wskazane powyżej pomieszczenia,
2) wykonanie projektu instalacji elektrycznej zasilania jednostek wewnętrznych i zewnętrznych, projekt instalacji odgromowej i uziemiającej,
3) wykonanie analizy wytrzymałości dachu,
4) wykonanie instalacji klimatyzacji zgodnie z zatwierdzonym projektem dostosowawczym o którym mowa w punkcie nr 1, przy czym nowe agregaty klimatyzacyjne należy posadowić na konstrukcji z projektu Sali Herbowej,
5) wykonanie podłączenia elektrycznego urządzeń klimatyzacji, wykonanie rozdzielni elektrycznych dedykowanej klimatyzacji, wykonanie ochrony odgromowej jednostek zewnętrznych, połączeń wyrównawczych i uziemienia urządzeń,
6) wykonanie uruchomienia urządzeń oraz dokumentacji powykonawczej w formie papierowej oraz elektronicznej.
Szczegółowe wytyczne dla zadania B stanowi załącznik nr 1.10 do SWZ„ Opis przedmiotu klimatyzacji pomieszczeń Sali Herbowej i przyległych pomieszczeń biurowych budynku Urzędu Marszałkowskiego przy ul. Okopowej 21/27 (zmiana do projektu ARCH DECO instalacji sanitarnych Arkadiusza Burnickiego”. Wytyczne stanowią dla Wykonawcy jedynie opis pomocniczy.
UWAGA:
W związku z kompleksową usługą związaną z modernizacją systemu klimatyzacji należy w formie zaprojektuj i wybuduj zaprojektować instalację klimatyzacji wraz z zasilaniem, konstrukcją wsporczą (sprawdzenie nośności dachu) dla połączenia klimatyzacji Sali Herbowej z pomieszczeniami 16, 16a, 115, 115a, 215,215a, 313 w załączniku nr 1.5 do SWZ Projekt Instalacji Sanitarnych oraz w załączniku nr 1.8 do SWZ TOM V Przedmiar pozycje od 153 do 192 uznaje się za nieaktualne.

Zadanie 2:
Zaprojektowanie oraz instalacja klimatyzacji dla pomieszczeń w budynku Urzędu Marszałkowskiego przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku

Przedmiotem zamówienia w formule zaprojektuj i wybuduj jest modernizacja instalacji klimatyzacji wraz z zasilaniem, konstrukcją wsporczą (sprawdzenia nośności dachu), położeniem przewodu zasilającego z istniejącej stacji trafo; przy czym Zamawiający dysponuje rzutami w formacie pdf, inwentaryzacji obiektu, które Wykonawca winien wpierw zweryfikować i opracować dokumentację na podstawie własnych obliczeń i rysunków.

Zakres robót obejmuje miedzy innymi:
1) wykonanie projektu projekt instalacji klimatyzacji,
2) wykonanie projektu instalacji elektrycznej zasilania jednostek wewnętrznych i zewnętrznych, projekt instalacji odgromowej i uziemiającej oraz projekt nowego przewodu zasilającego z trafostacji zlokalizowanej na dziedzińcu Urzędu a budynkiem uwzgledniający moce elektryczne klimatyzacji,
3) wykonanie projektu konstrukcyjnego konstrukcji wsporczych wraz z analizą wytrzymałości dachu,
4) Wykonanie instalacji klimatyzacji zgodnie z zatwierdzonym projektem,
5) wykonanie podłączenia elektrycznego urządzeń klimatyzacji, wykonanie rozdzielni elektrycznych dedykowanej klimatyzacji, wykonanie ochrony odgromowej jednostek zewnętrznych, połączeń wyrównawczych i uziemienia urządzeń,
6) wykonanie konstrukcji wsporczej,
7) wykonanie nowego przewodu zasilającego z trafostacji zlokalizowanej na dziedzińcu Urzędu, a budynkiem uwzgledniający moce elektryczne klimatyzacji,
8) wykonanie prac budowlano wykończeniowych związanych z instalacjami,
9) wykonanie uruchomienia urządzeń oraz dokumentacji powykonawczej w formie papierowej oraz elektronicznej.
Szczegółowe wytyczne dla zadania stanowi załącznik nr 1.12 „ Opis Przedmiotu Zamówienia zadanie 2(etap I ) Klimatyzacja Pomieszczeń budynku Urzędu Marszałkowskiego przy ul. Okopowej 21/27” . Wytyczne stanowią dla Wykonawcy jedynie opis pomocniczy.
Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonanie przedmiotu zamówienia i zamontowane urządzenia na okres min. 5 lat (60 miesięcy).
UWAGA: okres przedmiotowej gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
1) Cena brutto wykonania zamówienia (PK1) waga 80%
2) Termin gwarancji i rękojmi na roboty budowlane i zamontowane urządzenia (PK2) waga 20%

P = PK1 + PK2
P – całkowita liczba punktów dla rozpatrywanej oferty
PK1 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”
PK2 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Termin gwarancji na roboty budowlane i zamontowane urządzenia”

Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert został szczegółowo opisany w rozdziale XX SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane i wyposażenie

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.
2. Zamawiający wymaga spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawcy:
Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie, co należycie udokumentuje tj. wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył (wykonał) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na kompleksowym wykonaniu remontu lub budowy, lub modernizacji pomieszczeń wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych, w tym: klimatyzacji, wentylacji, instalacji elektrycznej oraz wodnokanalizacyjnej, każda o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto.
Przez dwie roboty budowlane rozumie się roboty wykonane na podstawie dwóch różnych zleceń/umów:

a) ocena wykazania spełnienia warunku określonego w pkt 1) powyżej nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. X ust. 1 pkt 1 SWZ (wzór wykazu należycie wykonanych robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
b) jeżeli wykonawca wskaże robotę budowlaną w formule zaprojektuj i wybuduj, to w celu potwierdzenia warunku należy wskazać wartość robót budowlanych,
c) jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, powyższy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli spełnia go w całości ten podmiot,
d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony warunek udziału w postępowaniu winien spełniać w całości co najmniej jeden z Wykonawców.
UWAGA:
W przypadku, gdy za wykonane przez Wykonawcę roboty rozliczenie nastąpiło w walucie innej niż w PLN, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w niniejszym postępowaniu, zobowiązany jest do przeliczenia wartości wykonanych robót budowlanych przyjmując średni kurs złotego w stosunku do walut obcych określony w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego - opublikowanych na dzień zamieszczenia Ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia na stronie Zamawiającego.
2) Osób wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji niniejszego zamówienia publicznego jedną osobę, która będzie pełniła:
a) funkcję kierownika budowy branży konstrukcyjno-budowlanej (osoba te będzie pełniła rolę wiodącą w zespole kierowników budowy) – posiadającą:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych lub innych obowiązujących przepisów).
b) funkcję kierownika robót branży sanitarnej posiadającą:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnej, sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych lub innych obowiązujących przepisów).
c) funkcję kierownika robót branży elektrycznej posiadającą:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznej, sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych lub innych obowiązujących przepisów).

Uwaga:
- Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba pełniła więcej niż jedną funkcję, o ile spełnia wymagania stawiane osobom przewidzianym do pełnienia tych funkcji.
- Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów prawa w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia.
- W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1646 ze zm.).
3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy - może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia. Tym samym, Zamawiający dokona weryfikacji wyłącznie na podstawie oświadczenia wstępnego.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, tym samym:
1) zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz robót budowlanych zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) oraz załączenie dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są:
• referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane,
• oświadczenie Wykonawcy, jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego, nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów.
b) wykaz osób (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5.1 do SWZ) - na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdz. VIII ust. 2 pkt. 2 lit. a) – c) SWZ - skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2) jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać Wykonawcę lub Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia,
3) Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 670 ze zm.), o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków.
2. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r., składane są zgodnie z przepisami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 70 ustawy Pzp.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia Zamawiający zbada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wobec każdego z tych Wykonawców.
2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu
wykluczeniu w zakresie wskazanym w rozdziale VII ust. 2, ust.9 SWZ oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VIII ust. 2 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący
wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale X SWZ. Oświadczenie składają odrębnie:
każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna),
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego należy załączyć do oferty.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określony w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 1) - pkt 2) SWZ winien spełniać w całości co najmniej jeden z Wykonawców.
a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz przewiduje zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp możliwość zmiany postanowień Umowy określając następujący rodzaj i zakres oraz warunki zmiany postanowień Umowy w szczególności:
a) zmiana terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych niżej, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności:
− konieczności zmian będących następstwem działania organów nadzorczo –kontrolnych,
− wystąpienia konieczności przeprowadzenia robót zamiennych lub dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy;
− nieprzekazania terenu budowy przez Zamawiającego w terminie określonym w § 3 ust. 1 pkt 1;
− przerwy w realizacji robót powstałej z przyczyn zależnych od Zamawiającego;
− działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, wystąpienie pandemii ), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót;
− jeżeli dochowanie terminu przewidzianego w umowie stało się niemożliwie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w terminie składania ofert, pomimo zachowania należytej staranności,
b) zmiana osób, o których mowa w § 5 ust.1, na zasadach opisanych w § 5.
c) zmiana wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1, na zasadach opisanych w § 20.
3. Uwzględniając specyfikę sytuacji społeczno-gospodarczej wywołanej Covid-19, w tym przede wszystkim konieczność podjęcia szybkich i efektywnych działań Zamawiający przewiduje następujące rozwiązania: w sytuacji wprowadzenia obostrzeń powodujących brak możliwości wykonania treści umowy dopuszcza się zmianę terminu wykonania umowy po podpisaniu aneksu do umowy.
4. Wskazane powyżej zmiany mogą zostać wprowadzone jedynie w przypadku, jeżeli obie Strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane wyżej okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia.
5. Zmiana terminu wykonania Umowy dopuszczalne jest tylko wraz z przedłużeniem okresu ważności zabezpieczenia należytego wykonania Umowy lub wniesieniem nowego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy na przedłużony termin wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane, z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-22 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/pomorskie

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-22 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-20

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. oraz na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz.835).
2. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Zamawiający przewiduje również możliwość złożenia oferty po odbyciu przez Wykonawców wizji lokalnej, która rozpocznie się w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk w dniu 11.08.2022 r., o godz. 10:00. Udział Wykonawców w wizji lokalnej nie jest obowiązkowy.
4. Dotyczy SEKCJI 4.2.10) niniejszego ogłoszenia:
Zgodnie z rozdziałem VI SWZ:
Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w terminie do 14 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie później niż do 30 listopada 2023 roku.
5. Zamawiający wskazał w:
- Rozdziale IX SWZ Dokumenty składane razem z ofertą.
- Rozdziale XVI SWZ Opis sposobu przygotowywania oferty.
- Rozdziale XVII SWZ Sposób oraz termin składania ofert.
- Rozdziale XIX SWZ Sposób obliczenia ceny
- Rozdziale XXI SWZ Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Rozdziale XXII SWZ Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia:
Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy, osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia, tj. osób wykonujących wszelkie roboty ogólnobudowlane, o których mowa w przedmiocie zamówienia, o ile, mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy.
Szczegółowe wymagania w zakresie zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia zostały określone w Rozdziale IV ust. 19-23 SWZ.
Szczegółowe uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę i podwykonawcę wymagań, o których mowa powyżej, sposób dokumentowania zatrudnienia oraz sankcje z tytułu niespełnienia w zakresie zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę zostały uregulowane w §15-16 projektu umowy, który stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukamy ekipy do budowy domów jednorodzinnych - Gdańsk
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukamy ekipy do budowy domów jednorodzinnych Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI