Modernizacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Endoskopii II

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Modernizacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Endoskopii II
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOława
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
  • Termin składania wniosków2024-04-12
  • ZamawiającyZespół Opieki Zdrowotnej w Oławie
  • Data publikacji ogłoszenia2024-03-27
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00262138
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Endoskopii II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Opieki Zdrowotnej w Oławie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000306816

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ul. K. K. Baczyńskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Oława

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zozolawa.wroc.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zozolawa.wroc.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Endoskopii II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1b7c0609-ec22-11ee-9c02-ce2b643d361d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00262138

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1b7c0609-ec22-11ee-9c02-ce2b643d361d

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdz. X SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdz. XXII SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZOZ/DZP/PN/11/24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Zamówienie obejmuje swoim zakresem 1 zadanie:
Przedmiot zamówienia
Modernizacja pomieszczeń na potrzeby Pracowni Endoskopii
3. Do zadań wykonawcy należy wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie na jej podstawie wykonie robót
budowlanych, polegających na modernizacji pomieszczeń piętra II w budynku B Zespołu Opieki Zdrowotnej w Oławie na
rzecz pracowni endoskopowej.
Szczegółowy Zakres Przedmiotu Zamówienia opisuje Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU), Koncepcja
Architektoniczna oraz SWZ wraz z załącznikami.
Wykonawca wykona roboty objęte przedmiotem zamówienia z materiałów własnych. Wynagrodzenie Wykonawcy
uwzględnia materiały użyte do wykonania Przedmiotu umowy.
Wykonawca uzyska wszelkie niezbędne zezwolenia, pozwolenia, decyzji administracyjnych etc. związanych w wykonaniem
Przedmiotu umowy (*jeżeli dotyczy);
4. Zakres rzeczowy zamówienia podano w
• Programie Funkcjonalno-Użytkowym
• Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
• Załączniku nr 2 do SWZ
• SWZ i załącznikach

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 203 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na sprzęt i elementy wyposażenia (z wyłączeniem sprzętu medycznego)

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

II. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 3
Zamawiający wymaga:
4. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej
lub zawodowej Zamawiający żąda złożenia wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 6
lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykaz robót budowlanych winien być zgodny ze wzorem zawartym w Załączniku nr 7 do SWZ;
Zamawiający żąda wykazania min. 2 robót każda odnosząca się do przedmiotu zamówienia, tj. wykonania wielobranżowych
robót budowlanych o wartości brutto minimum:
• 2 000 000,00 zł każda
w tym min. 1 z wykazanych robót budowlanych winna dotyczyć robót budowlanych prowadzonych w czynnym obiekcie
użyteczności publicznej.
W przypadku warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia
przynajmniej jeden z członków konsorcjum lub podmiot udostępniający zasoby w postaci doświadczenia musi samodzielnie
spełniać cały warunek w tym zakresie.
5. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej
lub zawodowej Zamawiający żąda złożenia wykazu osób wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami - potwierdzające spełnienie następujących wymagań:
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że dysponuje jedną osobą – kierownikiem budowy:
a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej
bez ograniczeń, posiadającym co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w
sprawowaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
b) będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego – zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
(tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz
inżynierów budownictwa (tj. Dz.U z 2023 poz. 551 ze zm.);
Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023r. p. 682 ze zm.).
Dopuszcza się ważne uprawnienia, uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają do
kierowania budową lub właściwymi robotami objętymi przedmiotem zamówienia, wydanych przez odpowiedni organ
samorządu zawodowego zgodnie z art. 12 ust. 2 Ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane dających podstawę do
wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz wpisanych na listę członków właściwej izby
samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę Izbę (Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa)
z określonym w nim terminem ważności.
- w tym celu Wykonawca winien złożyć oświadczenie zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ
3. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej
lub finansowej Zamawiający żąda dokumentów potwierdzających dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na
sumę gwarancyjną nie niższą niż: 2 000 000,00 zł

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik
nr 10 do SWZ;
2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. W
celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub
zawodowej Zamawiający żąda złożenia wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 6 lat, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane
zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykaz robót budowlanych winien być zgodny ze wzorem zawartym w Załączniku nr 7 do SWZ;
Zamawiający żąda wykazania min. 2 robót każda odnosząca się do przedmiotu zamówienia, tj. wykonania wielobranżowych robót
budowlanych o wartości brutto minimum:
• 2 000 000,00 zł każda
w tym min. 1 z wykazanych robót budowlanych winna dotyczyć robót budowlanych prowadzonych w czynnym obiekcie użyteczności
publicznej.
5. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub
zawodowej Zamawiający żąda złożenia wykazu osób wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami - potwierdzające spełnienie następujących wymagań:
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że dysponuje jedną osobą – kierownikiem budowy:
a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez
ograniczeń, posiadającym co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w sprawowaniu
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
b) będącym członkiem właściwej izby samorządu zawodowego – zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.
U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów
budownictwa (tj. Dz.U z 2023 poz. 551 ze zm.);
Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7
lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023r. p. 682 ze zm.).
Dopuszcza się ważne uprawnienia, uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają do kierowania
budową lub właściwymi robotami objętymi przedmiotem zamówienia, wydanych przez odpowiedni organ samorządu zawodowego
zgodnie z art. 12 ust. 2 Ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane dających podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie oraz wpisanych na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony
zaświadczeniem wydanym przez tę Izbę (Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa) z określonym w nim terminem ważności.
- w tym celu Wykonawca winien złożyć oświadczenie zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ
3. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub
finansowej Zamawiający żąda dokumentów potwierdzających dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie
niższą niż: 2 000 000,00 zł

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

3) oświadczenie dotyczące spełnienia wymagań przy realizacji robót budowlanych – zgodne ze wzorem zawartym w
Załączniku nr 2 do SWZ;
5) oświadczenie, zgodne ze wzorem z Załącznika nr 8 do SWZ, że oferowane materiały, które będą użyte do realizacji
przedmiotu zamówienia posiadają dokumenty dopuszczające do obrotu;

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

3) oświadczenie dotyczące spełnienia wymagań przy realizacji robót budowlanych – zgodne ze wzorem zawartym w
Załączniku nr 2 do SWZ;
5) oświadczenie, zgodne ze wzorem z Załącznika nr 8 do SWZ, że oferowane materiały, które będą użyte do realizacji
przedmiotu zamówienia posiadają dokumenty dopuszczające do obrotu;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

WYKONAWCY MOGĄWSPÓLNIE UBIEGAĆ SIĘO UDZIELENIE ZAMÓWIENIA(SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA).
• W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
• W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale VII ust. 4 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
• Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-12 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-12 12:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-11

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zaznajomienie się z dokumentacją przetargową i projektową. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający umożliwi dokonania wizji lokalnej w terenie realizacji przedmiotu zamówienia celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskania wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do przygotowania rzetelnej oferty. Zebranie wykonawców odbędzie się w dniu 3.04.2024r. o godzinie 11:00
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę instalacji fotowoltaicznych i modernizację sieci - Żarów, Świdnica
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę instalacji fotowoltaicznych i modernizację sieci. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI