Modernizacja pokrycia dachowego z przemurowaniem kominów oraz wykonaniem instalacji...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Modernizacja pokrycia dachowego z przemurowaniem kominów oraz wykonaniem instalacji odgromowej budynku przy ul. Wolności 7 w Czerwionce-Leszczynach
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoCzerwionka-Leszczyny
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-06-06
  • ZamawiającyZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W CZERWIONCE-LESZCZYNACH
  • Data publikacji ogłoszenia2022-05-19
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00167128
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja pokrycia dachowego z przemurowaniem kominów oraz wykonaniem instalacji odgromowej budynku przy ul. Wolności 7 w Czerwionce-Leszczynach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W CZERWIONCE-LESZCZYNACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240785831

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Ligonia 5 C

1.5.2.) Miejscowość: Czerwionka-Leszczyny

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-238

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgm.zp@czerwionka-leszczyny.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm-czerwionka-leszczyny.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja pokrycia dachowego z przemurowaniem kominów oraz wykonaniem instalacji odgromowej budynku przy ul. Wolności 7 w Czerwionce-Leszczynach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f110f1c6-d744-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00167128

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00302200/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja pokrycia dachowego wraz z przemurowaniem kominów budynku przy ul. Wolności 7 w Czerwionce - Leszczynach

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem miniPortalu pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
2) ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.p/wps/portal
3) poczty elektronicznej: zgm.zp@czerwionka-leszczyny.com.pl
Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu, złożenie oferty możliwe będzie wyłączenie przy użyciu miniportalu dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
13.3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
13.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
13.5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
13.6. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki "Postępowania". Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem. Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Ofertę o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Sposób złożenia oferty , w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji,
w zakresie wskazanym w SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę.
Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP udostępnionego również na miniPortalu. Sposób wycofania oferty został opisany w „Instrukcji użytkownika” dostępnej na miniPortalu. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których
mowa w art. 13 ust. 1 i 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) przez zamieszczenie wymaganych informacji w dokumentach
zamówienia , w tym w SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 03/ZP/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja pokrycia dachowego z przemurowaniem kominów oraz wykonaniem instalacji odgromowej budynku przy ul. Wolności 7 w Czerwionce - Leszczynach, obejmująca w szczególności:
1) Zapoznanie z projektem technicznym oraz programem prac konserwatorskich załączonym do niniejszego projektu jako analogia,
2) Zabezpieczenie terenu robót budowlanych – w tym zadaszenie wejść do budynku, zabezpieczenie wykonanych utwardzeń terenu oraz ogrodzenie i oznakowanie terenu w miejscu prowadzenia prac remontowych,
3) Prace przygotowawcze – skompletowanie materiału, sprzętu i urządzeń,
4) Usunięcie gruzu oraz przedmiotów zgromadzonych na poddaszu, demontaż elementów drewnianych (oraz innych), nie stanowiących właściwej konstrukcji nośnej dachu,
5) Demontaż istniejącego pokrycia z dachówki ceramicznej, blacharki, rynien, rur spustowych, ław kominiarskich, łat drewnianych, anten przymocowanych do konstrukcji dachu i kominów,
6) Przemurowanie kominów ponad dachem z cegły klinkierowej pełnej w kolorze czerwonym, wykonanie nowych czap (analogicznie), w poziomie poddasza wykonać skucie tynków,
spoinowanie po oczyszczeniu fug, naprawy tynku kominów oraz ścian poddasza wraz z „białkowaniem”.
7) Uszczelnienie przewodów dymowych masą uszczelniającą np. SKD lub równoważną,
8) Wymiana drzwiczek wyciorowych oraz odbiór kominiarski stwierdzający prawidłowe podłączenie urządzeń do przewodów,
9) Wymiana uszkodzonych drewnianych elementów dachu, naprawa, impregnacja oraz konserwacja pozostałych elementów z zachowaniem warunków i materiałów ujętych w programach prac konserwatorskich,
10) Odtworzenie "powiek" - 2 sztuki,
11) Montaż projektowanego, typowego wyłazu kominiarskiego,
12) Impregnacja i konserwacja istniejącej więźby dachowej z usunięciem powierzchni skażonej korozją biologiczną,
13) Ułożenie folii i kontrłat oraz łat drewnianych,
14) Montaż blacharki z blachy stalowej powlekanej w kolorze poszycia, rynien i rur spustowych z blachy cynkowo-tytanowej, malowanych w kolorze brązowym,
15) Montaż systemowych odpowietrzeń z kanalizacji sanitarnej (podłączenie do istniejących
pionów) oraz płotków przeciwśniegowych w miejscach zagrożeń,
16) Ułożenie pokrycia dachowego z dachówki karpiówki podwójnej „w koronkę”, w kolorze
czerwonym,
17) Montaż ław kominiarskich,
18) Montaż instalacji odgromowej,
19) Uporządkowanie pomieszczeń oraz terenu po zakończeniu robót budowlanych,
20) Wywóz materiału z rozbiórki na wysypisko śmieci,
21) Uporządkowanie terenu.
Zakres i sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa „Opis przedmiotu zamówienia”, stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy, których wzór stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposobu jego realizacji znajduje się:
a) w projekcie budowlanym przebudowy dachu budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Wolności 7 w Czerwionce-Leszczynach - załącznik nr 8 do SWZ obejmującym również:
- program prac konserwatorskich dla remontu dachu budynku przy ulicy Wolności 25 w Czerwionce-Leszczynach opracowanym w 2016 r. - do zastosowania jako analogia;
- rysunki, fotografie oraz mapę;
b) w przedmiarze robót (dach) - załącznik nr 9 do SWZ,
c) w przedmiarze robót (instalacja odgromowa) - załącznik nr 10 do SWZ,
d) w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - załącznik nr 11 do SWZ,
W elewacjach bocznych w osi dachu pierwotnie znajdowały się "powieki". Modernizacja będzie polegała na ich odtworzeniu analogicznie do istniejących w budynku "bliźniaczym" przy ul. Wolności 16.
W ramach zadania zostaną wykonane prace uwzględniające potrzeby osób niepełnosprawnych.
Roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia wykonywane będą w użytkowanym budynku mieszkalnym wielorodzinnym. Prace powinny być prowadzone w sposób zapewniający stały dostęp do obiektu.

Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzaniu oferty. Jakiekolwiek pominięcia pozycji, niedoszacowania i braki nie mogą stanowić podstawy do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. Podstawą do wyceny prac objętych zamówieniem jest dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W przypadku stwierdzenia, iż przedmiar nie jest kompletny i nie zawiera wszystkich koniecznych do wykonania elementów i robót, Wykonawca powinien go uzupełnić zgodnie ze swoją kalkulacją, w oparciu o dokumentację projektową.


Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Klasyfikacja robót wg. Wspólnego Słownika Zamówień-
45000000-7 – Roboty budowlane
45453000-7 – Roboty remontowe i renowacyjne
45262690-4 – Remont starych budynków
45421000-4 – Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45312310-3 – Ochrona odgromowa
45260000-7 – Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45262690-4 - Remont starych budynków

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 73 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Kryterium nr 1 – "Cena brutto oferty" C – 60 %
Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana według następującego wzoru:

C = Cmin/Cb x 60% x 100

gdzie:
C - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium nr 1
Cmin - najniższa zaoferowana łączna cena brutto, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cb - cena brutto oferty badanej.
W kryterium "cena brutto oferty" maksymalnie można otrzymać 60 punktów.

2) Kryterium nr 2 - "Termin wykonania zamówienia" T- 10%
Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana według następującego wzoru:

T = Tmin/ Tb x 10% x 100

gdzie:
T - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium nr 2
Tmin - najkrótszy zaoferowany czas realizacji zamówienia spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu,
Tb - czas realizacji zamówienia wskazany w ofercie badanej.
W kryterium "termin wykonania zamówienia" można otrzymać maksymalnie 10 punktów.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę dłuższego terminu wykonania zamówienia niż termin określony w pkt 9.1. SWZ, Zamawiający w kryterium nr 2 "Termin wykonania zamówienia" przyzna 0 pkt.
Jeżeli Wykonawca nie zaoferuje terminu realizacji zamówienia krótszego niż 73 dni, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca zrealizuje zamówienie w ciągu 73dni.

3) Kryterium nr 3 – "Okres ogowiązywania gwarancji" G – 30%

G = Gmin/Gb x 30% x 100
gdzie:
G - ilość punktów dla badanej oferty w kryterium nr 3
Gmin – najkrótszy zaoferowany w ofertach okres obowiązywania gwarancji
Gb – okres obowiązywania gwarancji wskazany w ofercie badanej.
W kryterium "okres obowiązywania gwarancji" można otrzymać maksymalnie 30 punktów.
Zamawiający wymaga, aby okres obowiązywania gwarancji nie był krótszy niż 60 miesięcy
W przypadku wskazania przez Wykonawcę krótszego obowiązywania okresu gwarancji niż określony w pkt 9.1. SWZ, Zamawiający w kryterium nr 3 "Okres obowiązywania gwarancji" przyzna 0 pkt.
Jeżeli Wykonawca nie zaoferuje okresu obowiązywania okresu obowiązywania gwarancji dłuższego niż 60 miesięcy, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje 60 miesięczny okres obowiązywania gwarancji

17.2. Za ofertę najkorzystniejszą, uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów przyznanych za wszystkie kryteria, wyliczoną według następującego wzoru:

X = C + T + G

gdzie X - łączna ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie
C - ilość punktów przynanych ocenianej ofercie w kryterium " Cena brutto oferty"
T- ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium "Termin wykonania zamówienia"
G - ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium "Okres obowiązywania gwarancji"

Przyznane punkty będą zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku, albo z większą dokładnością umożliwiającą wybór najkorzystniejszej oferty. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie podlegają odrzuceniu. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres obowiązywania gwarancji

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
10.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Ustawy Pzp oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z przyczyn określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
10.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji wpisu do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym Wykonawcy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania; w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. Konsorcjum) każdy z Wykonawców musi spełniać warunek zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 150 000 zł; W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. Konsorcjum) warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, w sposób należyty:
- co najmniej jedną realizację związaną z remontem pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej karpiówki wraz z wymianą elementów drewnianych konstrukcji na budynku wpisanym do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto;
- co najmniej jedną realizację obejmującą montaż lub wymianę instalacji odgromowej na budynku wpisanym do rejestru zabytków.
Zamawiający dopuszcza dowolne łączenie wymaganych realizacji w taki sposób, aby spełnić opisane
powyżej wymagania dotyczące zdolności technicznej.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. Konsorcjum) warunek dotyczący zdolności technicznej może być spełniony wspólnie przez tych Wykonawców (Wykonawcy muszą wykazać, iż łącznie spełniają warunek w zakresie zdolności technicznej).
b) Wykonawca wykaże, że będzie dysponował i skieruje do realizacji zamówienia:
- co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji
w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub równoważne, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi lub wykonywania nadzoru inwestorskiego nad robotami prowadzonymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, która to osoba obejmie pełnienie obowiązków Kierownika Budowy dla realizacji zadania;
- co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia E + D o specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający dopuszcza wykazanie i skierowanie do realizacji zamówienia kilku osób, których łączny zakres uprawnień i kwalifikacji będzie obejmował w/w wymagania.
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, jak również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
10.3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
10.4. W przypadku gdy Wykonawcą jest podmiot, który powstał w wyniku połączenia, Zamawiający uzna spełnienie określonych warunków, jeżeli zostanie wykazane wykonanie zamówienia w wymaganym czasie, przez co najmniej jeden z połączonych podmiotów.
10.5. Wykonawca, który realizował zamówienie obejmujące zakres szerszy niż przedmiot zamówienia określony w wymaganiach, powinien podać tylko wartość części zamówienia odpowiadającej przedmiotowi zamówienia.
10.6. Wykonawca, który powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, które wykonywał wspólnie z innymi Wykonawcami w wykazie robót budowlanych wskazuje tylko te roboty, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
10.7. W przypadku Wykonawców, którzy realizowali zamówienia za wynagrodzeniem wyrażonym w innych walutach niż złoty polski, Zamawiający przeliczy wartość tych zamówień po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.
10.8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawca może polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
10.9. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych
w art. 118 ust. 1 ustawy, wraz z ofertą, składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
10.10. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
10.11. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca
w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
10.12. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu z zakresu sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W oparciu o postanowienia art. 125 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z przyczyn określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, a także spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w niniejszej specyfikacji.
Wykonawca składa oświadczenie w oryginale w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji przyjętą u Wykonawcy, określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy lub w innym dokumencie. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:

1) polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 150 000 przez cały okres obowiązywania umowy. Zamawiający wymaga przedłożenia potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii aktualnej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 150 000 zł. W przypadku wygaśnięcia polisy w okresie trwania umowy Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu kopii aktualnej polisy potwierdzonej za zgodność z oryginałem na sumę nie niższą niż 150 000 zł zawartej na kolejny okres nie krótszy niż czas realizacji zamówienia.
2) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na postawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z przyczyn określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, a także spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w niniejszej specyfikacji (załącznik nr 12 nr do SWZ),
3) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia (wykaz osób należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 13 do SWZ),
4) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykaz robót budowlanych należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 14 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dokumenty podmiotów zagranicznych
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej składa informacje z odpowiednich rejestrów potwierdzających zdolność do występowania w obrocie gospodarczym, prowadzonych przez właściwy organ w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby wraz z ww. oświadczeniem przedstawia także oświadczenie dotyczące podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca (wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ) potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty składanej wspólnie (np. przez konsorcjum), Oświadczenie dotyczące niepodlegania wykluczeniu z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane w oparciu o art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz w oparciu o art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu i w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.
2. Umowa może zostać zmieniona w przypadkach i na zasadach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności przedstawionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
1) zmiany sposobu spełnienia świadczenia w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych niepowodujących rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w SWZ oraz wynikającego z treści oferty, wskutek konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji zmiany obowiązującego prawa lub niedostępności tych materiałów lub urządzeń na rynku spowodowanej zaprzestaniem ich produkcji lub wycofaniem z rynku,
2) konieczności wprowadzenia przez Zamawiającego zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) zmiany zakresu części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone Podwykonawcom – pod warunkiem, że zmiany te nie dotyczą tych części zamówienia, co do których Zamawiający w SWZ zastrzegł obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę,
4) zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu – pod warunkiem, że Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je
w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
5) zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy – terminy te mogą ulec przedłużeniu ze względu na wystąpienie okoliczności niezależnych od Wykonawcy:
a) konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
b) wystąpienia robót zamiennych o których mowa w pkt 1) wpływających na zmianę terminu wykonania umowy,
c) wystąpienia robót dodatkowych, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp wpływających na zmianę terminu wykonania umowy,
6) zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy z powodu ustawowej zmiany stawki podatku VAT – o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek podatku VAT obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego,
7) wystąpienia robót dodatkowych, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, wpływających na zmianę wynagrodzenia,
8) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie Przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami; przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności; za siłę wyższą, warunkująca zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, stan epidemii,
9) zmiany Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub Kierownika Budowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-06 07:30

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-06 08:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie montażu automatyki do bram - Myszków
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania24-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Zlecę wykonanie montażu automatyki do bram. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI