IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.1843 z późń. zm.), Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowieńzawartej Umowy w stosunku do treści oferty. Zmiana możliwa jest w przypadku wystąpieniaco najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanychwarunków ich wprowadzenia: 1.1 Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót: A)Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: a) klęski żywiołowe, b)warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robótbudowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, c) warunkiatmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z technologią isztuką budowlaną. B) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronieZamawiającego, w szczególności a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) zmianybędące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjachzbliżonych do organów administracji, w szczególności: - przekroczenie zakreślonych przezprawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma typowych w danych okolicznościach,terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń,uzgodnień i itp., - odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmiotywymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, c) błąd w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót bądź innych dokumentachujawniony w trakcie realizacji zamówienia niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców wpostępowaniu poprzedzającym wybór najkorzystniejszej oferty, C) Inne przyczyny zewnętrzneniezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące brakiem możliwości prowadzeniaprac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, w szczególności na skutekzlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych zgodnie z przepisami odrębnymi. D)Konieczność wykonania dodatkowych badań i ekspertyz; E) Realizacji w drodze odrębnejumowy prac powiązanych z przedmiotem Umowy, wymuszającej koniecznośćskoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielnie, mającychwpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jegowydłużenia. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej,termin przewidziany na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czasniezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednakniż o okres trwania tych okoliczności. 1.2. Pozostałe rodzaje zmian spowodowanenastępującymi okolicznościami: A) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca iZamawiający realizuje Przedmiot Umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ np.osób z uprawnieniami budowlanymi, B) zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy, przypomocy których Wykonawca realizuje Przedmiot Umowy nie wymaga aneksu do Umowy(zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędnejest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę), C) siła wyższauniemożliwiająca wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ; Za siłę wyższą uważa sięzdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec. Wszczególności za siłę wyższą będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan,trzęsienie ziemi, powódź, epidemia, pandemia oraz inne zdarzenia takie jak wojnę, zamieszki,skażenie radioaktywne, epidemie, pandemie D) zmiany uzasadnione okolicznościami, októrych mowa w art. 357¹ Kodeksu cywilnego, E) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna,ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonaniaUmowy zgodnie z SIWZ, F) zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmiantechnologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń spowodowana zaprzestaniem produkcji lubwycofaniem z rynku tych materiałów i urządzeń lub pojawienie się na rynku materiałów iurządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji Przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego Przedmiotu Umowy lub umożliwiająceuzyskanie lepszej jakości robót, G) zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na któregopotencjale opierał się Wykonawca składając ofertę będzie możliwa, ale jedynie podwarunkiem, że Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawcalub Wykonawca spełnienia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niżwymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, H) zmiana obowiązującej stawkiurzędowej podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie kwota podatku VAT i kwota brutto; I)zmiana sposobu wykonania zamówienia, materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdywykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu wskazanych w dokumentacji projektowej lubofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy,postępem technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa na budowie; J) rezygnacja przezZamawiającego z realizacji robót wyszczególnionych w Harmonogramie; powyższa zmianamoże spowodować obniżenie wynagrodzenia o wartość wynikającą z Harmonogramu, a wprzypadku, gdy dany zakres nie obejmuje konkretnej pozycji Harmonogramu, wówczaswynagrodzenie może ulec proporcjonalnemu obniżeniu; Zmiany mogą dotyczyć zakresuwykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwotyodpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje. 2. Wszystkie powyższepostanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Niestanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 3. Strona, która występuje zpropozycją zmiany Umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian Umowyzobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmianyUmowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności w postacianeksu do Umowy. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadkuzaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt 1.2 lit. H, będzie odnosić się wyłącznie doczęści Przedmiotu Umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi Umową, po dniuwejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłączniedo części Przedmiotu Umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku odtowarów i usług. 5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 1.2 lit. H, wartośćwynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona napodstawie nowych przepisów. 6. Strona, która występuje z propozycją zmiany Umowy, woparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian Umowy zobowiązana jest do sporządzenia iuzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany Umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu do Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-10-15, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z art. 24aa Ustawy, tj. może najpierw dokonaćoceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jakonajkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.