Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
MODERNIZACJA LINII NAPOWIETRZNEJ 20 kV, PKP-1, L-41,ZASILAJĄCEJ PODSTACJĘ TRAKCYJNĄ WĘGLEWO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT KOLEJNICTWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016382785
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: J. CHŁOPICKIEGO 50
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 04-275
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne@ikolej.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ikolej.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
INSTYTUT BADAWCZY
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
MODERNIZACJA LINII NAPOWIETRZNEJ 20 kV, PKP-1, L-41,ZASILAJĄCEJ PODSTACJĘ TRAKCYJNĄ WĘGLEWO
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4db552ff-f705-11ee-b016-82aaee56c84c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00278165
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ikolej.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ikolej.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
b) wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
c) podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IK.DZ.261.05.TP.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie linii kablowej SN do 20 kV wraz z demontażem istniejącej linii napowietrznej SN do 20 kV, zasilającej podstację trakcyjną Węglewo.
Roboty budowlane będą polegały na:
a) budowie linii kablowej SN kablem elektroenergetycznym typu XRUAHKXS 3*1*120/50 na odcinku od projektowanego słupa linii napowietrznej SN zlokalizowanego na dz. nr 22/2 do proj. słupa linii napowietrznej SN zlokalizowanego na dz. nr 22/5 o długości 265 m. ;
b) budowa dwóch stanowisk słupowych krańcowo-odporowych wirowanych serii E o długości żerdzi 13,5/50 i 12/40 na dz. nr 22/2 oraz 22/6;
c) demontaż istniejących stanowisk słupowych Sn na dz. nr 22/2 oraz 22/6 z linią napowietrzną SN.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232210-7 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-07-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca znajdował się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - na dowód tego Wykonawca musi wykazać posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony 00/100 złotych);
2.2. zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca, wykaże, że:
a) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 zamówienia, każde o wartości nie mniejszej niż 160 000,00 zł brutto, w zakresie układania kabli energetycznych;
b) Wykonawca wykaże się dysponowaniem co najmniej jednym pracownikiem, który posiada świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji z wpisem - urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu znamionowym powyżej 1 kV do 20 kV;
c) Wykonawca wykaże się dysponowaniem co najmniej jednym pracownikiem, który posiada świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru z wpisem - urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu znamionowym powyżej 1 kV do 20 kV;
d) Wykonawca wykaże się dysponowaniem jednym pracownikiem, który będzie pełnił funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Wymaga się, żeby osoba pełniąca funkcję kierownika robót elektrycznych była członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadała wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;
e) dysponuje potencjałem technicznym, w tym odpowiednim sprzętem oraz środkami potrzebnymi do realizacji przedmiotu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:
1 wynagrodzenia określonego w § 4 ust.1 umowy, w przypadku urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT - zmianie może podlegać wyłącznie wysokość wynagrodzenia brutto Wykonawcy, wysokość wynagrodzenia netto pozostanie bez zmian. Wynagrodzenie brutto zostanie zmienione o kwotę odpowiadającą zmianie podatku od towarów i usług, przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do części wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzającej nowe stawki podatku od towarów i usług.
2 zmian korzystnych dla Zamawiającego z punktu widzenia realizacji Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na utrzymanie lub użytkowanie obiektów objętych przedmiotem Umowy, bądź zwiększających użyteczność obiektów objętych przedmiotem Umowy;
3 terminu realizacji umowy, pod warunkiem:
a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
b) wystąpienia okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
c) konieczności wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty robotami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji;
d) wystąpienia warunków atmosferycznych (zbyt niska temperatura lub opady atmosferyczne) uniemożliwiających wykonywanie robót. Zmiana terminu realizacji Umowy będzie możliwa wyłącznie po udokumentowaniu przez Wykonawcę ich wystąpienia;
e) wystąpienia awarii niezawinionej czynnościami lub niewynikającej z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany;
f) działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ikolej.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-30 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-29