Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury sportowej w miejscowościach Nowogrodziec i Zebrzydowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowogrodziec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821581
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowogrodziec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-730
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.jaworska@nowogrodziec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrodziec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury sportowej w miejscowościach Nowogrodziec i Zebrzydowa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c003ef3-c6db-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00139123
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021325/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Modernizacja infrastruktury sportowej w miejscowościach Nowogrodziec i Zebrzydowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.nowogrodziec.pl/3049/modernizacja-infrastruktury-sportowej-w-miejscowosciach-nowogrodziec-i-zebrzydowa-iv-postepowanie-o-udzielenie-zamowienia-publicznego.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz ePUAPu, dostępnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal Adres skrytki ePUAP:/nowogrodziec/skrytka - Wykonawcy korzystają z tych narzędzi głównie w celu
złożenia zaszyfrowanej oferty wraz z wymaganymi załącznikami,
2) poczty elektronicznej - e-mail: a.jaworska@nowogrodziec.pl – komunikacja za pomocą poczty elektronicznej prowadzona będzie
w pozostałym zakresie, innym niż wskazany w pkt. 1). Zamawiający przy użyciu poczty elektronicznej dostarczać będzie wszelkie
informacje, wezwania, zawiadomienia w postępowaniu itp.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP – ze względu na możliwość
wystąpienia różnych problemów technicznych min. z pracą sieci internetowych itp., nie zaleca się przesyłania ofert na ostatnią chwilę
Przekazywanie ofert, wniosków, oświadczeń zawiadomień i innych dokumentów w postępowaniu w innej niż elektroniczna
postaci nie będzie respektowane i nie będzie wywoływać żadnych skutków w niniejszym postępowaniu.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z
pełnomocnikiem.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy w ramach systemu ePUAP wynosi 150
MB. W celu załączenia większej ilości dokumentów w jednym załączniku należy podpisać je kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, a następnie zaszyfrować je na stronie miniPortalu. Do zaszyfrowania można wybrać pojedyncze pliki, które po
zaszyfrowaniu automatycznie będą miały format .zip. lub .7Z. Można również zaszyfrować cały folder – musi on być skompresowany
do archiwum np. .zip, .7Z.
Ofertę oraz oświadczenia wykonawcy o którym mowa w art. 125 ust 1 oraz w art. 117 ust. 4 Pzp składa się pod rygorem nieważności
w formie elektronicznej ( z kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), dalej
RODO, informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Nowogrodźca, ul. Rynek 1, 59-730 Nowogrodziec.
2) Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się listownie na adres Administratora
lub drogą mailową: iod@nowogrodziec.pl.
3) Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pn. Modernizacja infrastruktury sportowej w
miejscowościach Nowogrodziec i Zebrzydowa oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie udzielonej zgody.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. Ponadto mogą być one
ujawniane podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowy na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych
wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu oraz świadczenia usługi serwera mailowego.
5) Posiada Pani/Pan następujące prawa:
a) prawo dostępu do treści swoich danych – art. 15 RODO;
b) prawo do sprostowania danych – art. 16 RODO;
c) prawo do usunięcia danych – art. 17 RODO;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania – art. 18 RODO;
e) prawo do przenoszeni danych – art. 20 RODO;
f) prawo do sprzeciwu – art. 21 RODO.
7) Posiada Pani/Pan ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO); Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa; Telefon: 22 531 03 00.
8) Pani/Pana dane, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
9) Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym prawem jest obligatoryjne. Konsekwencją nie podania tych danych będzie
brak możliwości realizacji wniosku, udziału w przetargu lub zawarcia umowy. W pozostałych przypadkach podanie danych jest
dobrowolne a zgoda na ich przetwarzania może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody sprzed jej cofnięcia (kontakt listowny na adres Administratora bądź na adres
e-mail: iod@nowogrodziec.pl).
10) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy lub okres rękojmi lub gwarancji lub
roszczeń odszkodowawczych itp. przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały ten okres.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia do korzystania z praw w związku z przepisami ustawy Prawo zamówień
publicznych:
a) w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,
zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowania
żądania,
b) wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia określają:
1) projekty budowlane,
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
3) przedmiary robót
4) projekt zagospodarowania terenu
5) opis wykonania remontu trybun i balustrad.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja infrastruktury sportowej w miejscowościach Nowogrodziec i Zebrzydowa, w
zakres której wchodzą: modernizacja boiska piłkarskiego w Zebrzydowej wraz z budową systemu zraszania oraz budowa
budynku zaplecza sportowego na stadionie miejskim w Nowogrodźcu przy ul. Słowackiego 1A wraz z infrastrukturą
towarzyszącą.
Miejsce realizacji inwestycji:
1) boisko piłkarskie w Zebrzydowej: dz. nr 581, 582 – obręb 0012 Zebrzydowa;
2) zaplecze sportowe w Nowogrodźcu: dz. nr 557 – obręb 0001 Nowogrodziec-1.
6.3. W ramach przebudowy boiska piłkarskiego w Zebrzydowej wykonane zostaną następujące prace:
1) demontaż dwóch piłkochwytów boiska oraz montaż nowych,
2) demontaż dwóch wiat stadionowych wraz z betonowymi podestami oraz montaż nowych wiat,
3) usunięcie ewentualnych kolizji z instalacjami na terenie działki,
4) niwelacja terenu poprzez wykonanie skarp i osadzenie prefabrykowanych palisad betonowych,
5) przebudowa boiska piłkarskiego,
6) budowa systemu zraszania boiska,
7) wykonanie nawierzchni z kostki betonowej w okolicy wiat dla zawodników rezerwowych,
8) remont trybun wraz z remontem istniejących balustrad przy trybunie dla kibiców,
9) uporządkowanie terenu objętego inwestycją i wysianie trawy na boisku.
Budowa budynku zaplecza sportowego na stadionie miejskim w Nowogrodźcu przy ul. Słowackiego 1A wraz z infrastrukturą towarzyszącą obejmowała będzie wybudowanie nowego obiektu dwukondygnacyjnego pokrytego stropodachem w miejscu istniejącego budynku szatniowego. Budynek na planie prostokąta, o wymiarach zbliżonych do istniejącego. Wybudowana zostanie pochylnia dla osób niepełnosprawnych oraz schody zewnętrzne. Wykonana zostanie nowa wewnętrzna linia zasilająca, nowe przyłącze wodociągowe i kanalizacyjne. Przy budynku odtworzone zostanie utwardzenie terenu oraz dojścia na stadion. Na istniejącym utwardzeniu terenu wydzielone zostaną miejsca parkingowe dla samochodów użytkowników przebywających okresowo, w tym również dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne.
Wykonawca utworzy 2 korytarze komunikacyjne dla uczestników spotkań sportowych na stadionie miejskim w Nowogrodźcu: pierwszy korytarz od strony rzeki, drugi korytarz od strony drogi wojewódzkiej (Zamawiający wskaże dokładną lokalizację).
W trakcie budowy zaplecza sportowego na stadionie miejskim będą odbywały się treningi oraz mecze.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45212000-6 - Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych
45212210-1 - Roboty budowlane w zakresie jednofunkcyjnych ośrodków sportowych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: kryterium „Cena”:
znaczenie kryterium - 60 pkt.
opis sposobu oceny ofert według kryterium „Ceny”:
KC = (Cmin / C) x 100 x 60%
gdzie:
KC - liczba uzyskanych punktów dla kryterium „Cena” ocenianej oferty;
Cmin - cena w ofercie z najniższą ceną;
C - cena w ofercie ocenianej;
Ocenie podlega cena brutto wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty.
W przypadku kryterium „Cena” oferta otrzyma, zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, ilość punktów wynikającą z powyższego
działania.
kryterium „Okres gwarancji jakości”:
znaczenie kryterium – 40 pkt.
opis sposobu oceny ofert dla kryterium „Okres gwarancji jakości”:
KOG = (OG / OGmax) x 100 x 40 %
gdzie:KOG - liczba uzyskanych punktów dla kryterium „Okres gwarancji jakości” ocenianej oferty, zaokrąglona do dwóch miejsc po
przecinku;
OG - okres gwarancji jakości w ofercie ocenianej;
OGmax – maksymalny okres gwarancji jakości wskazany przez Zamawiającego;
Wykonawca podaje okres gwarancji jakości w miesiącach w liczbach całkowitych w formularzu oferty. Okres gwarancji jakości nie
może być krótszy niż 36 miesięcy oraz dłuższy niż 60 miesięcy . W przypadku podania przez Wykonawcę w ofercie okresu gwarancji
jakości dłuższego niż 60 miesięcy do oceny ofert zostanie przyjęty okres gwarancji jakości wynoszący 60 miesięcy. W przypadku
podania przez Wykonawcę w ofercie okresu gwarancji jakości krótszego niż 36 miesięcy, oferta tego Wykonawcy zostanie
odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp. Okres gwarancji jakości liczony jest od dnia odbioru końcowego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 3 000.000,00 zł.
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
a) jedną robotę polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie budynku w technologii murowanej wykończonego
„pod klucz” o kubaturze min 1000m3 (z wyłączeniem hal przemysłowych, hal magazynowych) o wartości nie mniejszej niż 1
500.000,00 złotych brutto,
b) jedną robotę polegającą na budowie naturalnego boiska lub przebudowie boiska naturalnego o wartości nie mniejszej niż
250 000,00zł brutto.
2) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi tj.:
a) kierownik budowy (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń uniemożliwiających pełnienie funkcji kierownika budowy przy realizacji przedmiotu zamówienia;
b) kierownik robót elektrycznych (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń uniemożliwiających pełnienie
funkcji kierownika robót przy realizacji przedmiotu zamówienia;
c) kierownik robót sanitarnych (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych
bez ograniczeń uniemożliwiających pełnienie funkcji kierownika robót przy realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszcza pełnienie funkcji kierownika robót przez jedną osobę pod warunkiem spełnienia wymagań
opisanych powyżej.
W przypadku wykonawców składających wspólnie ofertę Zamawiający uzna za spełnienie warunku udziału dotyczącego
zdolności technicznej lub zawodowej potwierdzenie spełnienia obydwu ww. warunków przez jednego z wykonawców
wspólnie składających ofertę lub łącznie przez wykonawców wspólnie składających ofertę. Zamawiający nie dopuszcza
możliwości łączenia doświadczenia różnych wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt1)
ppkt a).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy działający
wspólnie, mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy posiadają wymagane zdolności i faktycznie wykonają
roboty budowlane lub usługi.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu lub informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4
ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów,
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł
układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Jeżeli w kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się
ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo
osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub
przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na
siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda od Wykonawcy,
którego ofertę oceniono najwyżej :
a) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 3 000.000,00 zł.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej
wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego
przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od
Wykonawcy, którego ofertę oceniono najwyżej:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały
wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i
prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w tym osób odpowiedzialnych za kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami
budowlanymi), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy musi posiadać uprawnienia budowlane wymagane obowiązującą ustawą z
dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019
r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające
im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy
mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w
przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy obowiązującej ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ, wykonawca dołącza:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00118988/01 z dnia 2022-04-12
2022-04-12 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
i w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że
Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik
nr 3 do SWZ. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia
i spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez
zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
2) jeżeli Wykonawca przy realizacji zadania będzie korzystał z zasobów podmiotów trzecich, składa wraz z ofertą - Pisemne
zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów przy realizacji zamówienia.
Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
3) jeżeli ofertę podpisuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający będzie
żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane,
dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie to, służy ustaleniu przez zamawiającego sposobu
spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców, którzy zdecydowali się na wspólne złożenie oferty w
postępowaniu, w okolicznościach w których przepisy ustawy Pzp wymagają, aby wykonawcy działający wspólnie wykonali
osobiście tę część zamówienia, w odniesieniu do której wykazują wymagane przez zamawiającego zdolności lub
uprawnienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia,
określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.
W przypadku wykonawców składających wspólnie ofertę Zamawiający uzna za spełnienie warunku udziału dotyczącego
zdolności technicznej lub zawodowej potwierdzenie spełnienia obydwu ww. warunków przez jednego z wykonawców
wspólnie składających ofertę lub łącznie przez wykonawców wspólnie składających ofertę. Zamawiający nie dopuszcza
możliwości łączenia doświadczenia różnych wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt1)
ppkt a).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy działający
wspólnie, mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy posiadają wymagane zdolności i faktycznie wykonają
roboty budowlane lub usługi.
W przypadku wykonawców składających wspólnie ofertę Zamawiający uzna za spełnienie warunku udziału dotyczącego
sytuacji ekonomicznej lub finansowej potwierdzenie spełnienia łącznie ww. warunków przez Konsorcjantów w zakresie
każdego ww. warunku lub samodzielnie przez jednego z konsorcjantów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzania zostały zawarte w załączniku nr 2 do SWZ - wzór
umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP ePUAP:/nowogrodziec/skrytka i udostępnionego również na miniPortaluhttps://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-13 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-11
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający nie ogranicza liczby wykonawców których zaprosi do negocjacji
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą
przed podpisaniem umowy składa:
1) pełnomocnictwo, jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik,
2) umowę regulującą współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta tych
Wykonawców zostanie wybrana,
3) kosztorysy, na podstawie których sporządzono ofertę, z wyszczególnieniem zastosowanych składników cenotwórczych.
4) kopie dokumentów potwierdzających posiadanie przez Kierownika budowy oraz kierowników robót uprawnień do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie spełniających wymagania opisane przepisami prawa, w tym
zaświadczenie o przynależności do izby samorządu zawodowego,
5) dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% wynagrodzenia
ofertowego.
6) Harmonogram rzeczowo –finansowy
Zgodnie z art. 1 pkt3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt3 ustawy.