Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury drogowej w miejscowościach Długie, Nowosielce, Posada Zarszyńska i Zarszyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zarszyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440784
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bieszczadzka 74
1.5.2.) Miejscowość: Zarszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-530
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zarszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zarszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury drogowej w miejscowościach Długie, Nowosielce, Posada Zarszyńska i Zarszyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3a6c347a-1120-11ef-a7f7-6221b72ad4fc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00321506
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00027671/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Modernizacja infrastruktury drogowej w miejscowościach Długie, Nowosielce, Posada Zarszyńska i Zarszyn.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zarszyn.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://zarszyn.ezamawiajacy.pl
Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem.
3. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://zarszyn.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu
dostępnego pod adresem https://zarszyn.ezamawiajacy.pl
• Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
• Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2
• Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IDG.271.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Modernizacja infrastruktury drogowej w miejscowościach Długie, Nowosielce, Posada Zarszyńska i Zarszyn w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - edycja szósta – PGR, w zakresie:
1. Przebudowa drogi gminnej nr 148206R położonej na działce o nr ewid. 1061 w miejscowości Długie.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi 220,88 m. Zaprojektowano jezdnię o stałej szerokości 3,5 m o nawierzchni bitumicznej, istniejące zjazdy o nawierzchni bitumicznej oraz obustronne pobocza z kruszywa
o szerokości 0,75 m.
2. Przebudowa drogi wewnętrznej położonej na działce o nr ewid. 1068 w miejscowości Długie.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 92,00 m. Zaprojektowano jezdnię o szerokości zmiennej od 1,80 m do 3,0 m o nawierzchni bitumicznej oraz obustronne pobocza z kruszywa o szerokości 0,50 m na całości odcinka drogowego.
3. Przebudowa drogi wewnętrznej położonej na działce o nr ewid. 1120, ul. Brzozowa w miejscowości Nowosielce.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi 179 m. Zaprojektowano jezdnię o szerokości 3,0 m oraz zjazdy indywidualne o nawierzchni bitumicznej. Ponadto zaprojektowano obustronne pobocza z kruszywa o szerokości 0,50 m na całości projektowanego odcinka.
4. Przebudowa drogi gminnej nr 148607R położonej na działce o nr ewid. 856, ul. Lipowa w miejscowości Nowosielce.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 316,60 m. Zaprojektowano jezdnię o stałej szerokości 3,0 m oraz zjazdy indywidualne o nawierzchni bitumicznej. Obustronne pobocza z kruszywa o szerokości 0,5 m na całości odcinka drogowego.
5. Przebudowa drogi gminnej nr 117627R i 117667R ul. Stawowej położonej na działce o nr ewid. 348 oraz 341 w miejscowości Posada Zarszyńska.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 350,42 m. Na drodze gminnej Nr 117627R zaprojektowano jezdnię o stałej szerokości 3,50 m o nawierzchni bitumicznej oraz zjazdy indywidualne o nawierzchni z kruszywa. Ponadto zaprojektowano obustronne pobocza o szerokości 0,75 m na całości projektowanego odcinka. Na drodze gminnej Nr 117667R zaprojektowano jezdnię o stałej szerokości 3,00 m, zjazdy indywidualne oraz pobocza o szerokości 0,50 m.
6. Przebudowa drogi gminnej nr 149403R położonej na działkach o nr ewid. 806, 807 ul. Polna w miejscowości Posada Zarszyńska.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 320,00 m. Zaprojektowano jezdnię o stałej szerokości 3,5 m oraz istniejące zjazdy o nawierzchni z masy bitumicznej wraz z obustronnymi poboczami o szerokości 0,75 m. Ponadto planuje się przebudowę skrzyżowania z drogą gminną nr 117665R.
7. Przebudowa drogi wewnętrznej położonej na działce o nr ewid. 588/1, ul. Parkowa w miejscowości Posada Zarszyńska.
Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 128,00 m. Zaprojektowano jezdnię o szerokości 3,0 m oraz zjazdy indywidualne o nawierzchni bitumicznej. Obustronne pobocza z kruszywa o szerokości 0,5 m na całości odcinka drogowego.
8. Modernizacja zatoki autobusowej wraz z infrastrukturą na działkach nr ewid. 701/10 i 701/12 w Zarszynie.
W ramach planowanego przedsięwzięcia przewiduje się przebudowę nawierzchni zatoki autobusowej
w granicy pasa działki Inwestora oraz remont nawierzchni na zjazdach w granicy pasa drogi krajowej nr 28.
Remont nawierzchni zjazdów polegać będzie na sfrezowaniu istniejącej nawierzchni bitumicznej oraz położeniu nowych warstw bitumicznych. Ponadto planuje się wymianę istniejących krawężników betonowych ograniczających jezdnię zjazdów o wym. 15 x 30 cm wraz z wymianą ławy betonowej. Dodatkowo planuje się wymianę istniejącej wiaty przystankowej zlokalizowanej na peronie w granicy pasa drogi krajowej nr 28.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45213315-4 - Roboty budowlane w zakresie wiat na przystankach autobusowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony przewidują możliwość zmiany terminu wykonania umowy w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
1) siła wyższa, to znaczy niezależne od Stron losowe zdarzenie zewnętrzne, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności. Strony uzgadniają, że pod pojęciem siły wyższej rozumieją zwłaszcza: wojnę, zamach terrorystyczny, katastrofy naturalne, pożar, powódź, trzęsienie ziemi, burzę, huragan, strajk;
2) niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej w ST, normach lub innych przepisach wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
3) przekroczenie przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego lub zgodnie z zasadami określonymi w aktach prawnych z zakresu prawa administracyjnego;
4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron;
5) objęcie zasobów, tworów i składników przyrody jedną z form przewidzianych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 916 z późn. zm.), zmiana ich granic lub przedmiotu ochrony;
6) odkrycie zabytku albo stanowiska archeologicznego lub wprowadzenie istotnej dla przedsięwzięcia zmiany formy jego ochrony;
7) udzielenie przez Zamawiającego innego zamówienia publicznego, którego wykonanie będzie mieć wpływ na realizację Umowy;
8) zmiany Umowy na podstawie art. 455 ust. 1 lub ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.);
9) zaistnienie sytuacji opisanej w § 7 ust. 3 Umowy;
10) opóźnienia w przekazaniu terenu budowy przez Zamawiającego ponad termin określony w ust. 1, lecz zmiana terminu wskazanego w ust. 3 nie może być dłuższa niż o czas trwania tego opóźnienia;
11) wystąpienie okoliczności niezależnych od Stron, których Strony w dniu podpisania Umowy nie przewidziały, a które będą miały wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z załącznikami na platformie zakupowej pod adresem: https://zarszyn.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-28 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-26