Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja i rozbudowa instalacji gazów medycznych wraz z budową nowych stanowisk pod zbiorniki na tlen medyczny - drugie postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SP ZOZ Miejski Szpital Zespolony w Częstochowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151586247
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mirowska 15
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp3@zsm.czest.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsm.czest.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja i rozbudowa instalacji gazów medycznych wraz z budową nowych stanowisk pod zbiorniki na tlen medyczny - drugie postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c42f01c8-08d3-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00270200
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024779/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Modernizacja i rozbudowa instalacji gazów medycznych wraz z budową nowych stanowisk pod zbiorniki na tlen medyczny - drugie postępowanie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zsm-czest.logintrade.net/zapytania_email,93791,c2753757c32620a24bb1f890312987bc.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zsm-czest.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub w konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy przetargowej pod adresem: https://zsm-czest.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html zgodnie z regulaminem
i instrukcją obsługi platformy przetargowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: SP ZOZ Miejski Szpital Zespolony w Częstochowie ul. Mirowska 15; 42- 200 Częstochowa tel. 34 37 02 200; fax 34 37 02 792 sekretariat@zsm.czest.pl
administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@zsm.czest.pl
mgr inż. Ireneusz Będkowski ul. Bony 1/ 3; 42- 200 Częstochowa
Tel. 34/370 22 00 wew. 666
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą z dnia 11.09.2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129) dalej - ustawa PZP.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zam., a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zam. publ.
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu ODO, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne
z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd ODO, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MSZ/ZP/TP/16/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlano-instalacyjnych w ramach zadania: Modernizacja i rozbudowa instalacji gazów medycznych wraz z budową nowych stanowisk pod zbiorniki na tlen medyczny – drugie postępowanie w systemie zaprojektuj i wykonaj
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45215140-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: na podstawie kryteriów podanych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: długość okresu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej trzy roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda, polegające na wykonaniu/modernizacji/rozbudowie instalacji gazów medycznych wraz z budową nowych stanowisk pod zbiornik/zbiorniki na tlen medyczny w systemie zaprojektuj i wybuduj .
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca przedłoży wykaz robót budowlanych według załącznika nr 7 do SWZ
Uwaga: Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku doświadczenia. Warunek ten musi być spełniony:
- samodzielnie przez Wykonawcę, lub
- przez minimum jeden podmiot udostępniający Wykonawcy doświadczenie, lub
- w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że b)dysponuje:
w zakresie projektowania
- co najmniej:
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub instalacyjnej lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
w zakresie prowadzenia robót budowlanych
co najmniej:
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych i odpowiednie dla instalacji gazów medycznych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie uprawniające do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń pełniącą jednocześnie funkcję kierownika budowy lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej trzy roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) każda, polegające na wykonaniu/modernizacji/rozbudowie instalacji gazów medycznych wraz z budową nowych stanowisk pod zbiornik/zbiorniki na tlen medyczny w systemie zaprojektuj i wybuduj .
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Wykonawca przedłoży wykaz robót budowlanych według załącznika nr 7 do SWZ
Uwaga: Zamawiający informuje, że nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku doświadczenia. Warunek ten musi być spełniony:
- samodzielnie przez Wykonawcę, lub
- przez minimum jeden podmiot udostępniający Wykonawcy doświadczenie, lub
- w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że b)dysponuje:
w zakresie projektowania
- co najmniej:
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub instalacyjnej lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
w zakresie prowadzenia robót budowlanych
co najmniej:
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń sanitarnych i odpowiednie dla instalacji gazów medycznych lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa,
- jedną osobą skierowaną do realizacji zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie uprawniające do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń pełniącą jednocześnie funkcję kierownika budowy lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty, które Wykonawcy musza złożyć w ofercie:
1) Wypełniony i podpisany formularz oferty, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
2) Wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ,
3) Wypełnione i podpisane oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ
4) Pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale XI SWZ – jeżeli dotyczy,
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby-jeśli dotyczy
6) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby – jeśli dotyczy
7) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - jeśli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienie wadium - wysokość i pozostałe szczegóły dotyczące wadium opisano w rozdziale XVIII SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegóły dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy zawiera swz - rozdział XVIII i projekt umowy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektem umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma przetargowa Zamawiającego https://zsm-czest.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022. poz.835). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie stosuje się art.7 ust.3 wspomnianej ustawy.
Zamawiający przewiduje przeprowadzenie wizji lokalnej - obligatoryjnie