IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. W prowadzonym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 3000,00 złotych (trzy tysiące złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składaniaofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiającybędzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającegopotwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może byćwnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lubporęczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jestzawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych,5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz.310, 836 i 1572). 4. Poręczenia lub gwarancje, wnoszone jako wadium muszą być ważne minimumprzez okres związania ofertą i dotyczyć przedmiotowego zamówienia. 5. Wadium wnoszone wpieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Żywcu nr40 8137 0009 0000 2541 2000 0040 w tytule Wadium do przetargu RIP.271.08.2020. 6. Jeżeliwadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz należy je złożyć w siedzibie Zamawiającegoprzed upływem terminu składania ofert. 7. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione tylkoprzez jednego z Wykonawców wspólnie składających ofertę. 8. Oferta nie zabezpieczona wadiumzostanie odrzucona. 9. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi wart. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesieniawadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp,jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiającyzatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którymmowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lubdokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, októrym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, októrej mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonejprzez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiającyzwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było onoprzechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowejza przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiającyzatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych wofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcieumowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronieWykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
gwarancja i rękojmia |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.2.W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzanie zmian za zgodąZamawiającego. 3.Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lubprzez Wykonawcę. 4.Propozycja zmian umowy inicjowana przez Wykonawcę nie ma charakteruroszczeniowego. 5.Zmiany, o których mowa w ust. 2, mogą dotyczyć: a)zmiany jakości lub innychparametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych,b)aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, c)zmiany producentaurządzeń lub wyposażenia, d)zmiany zakresu, wymiarów, położenia lub wysokości części robótbudowlanych, e)zmiany kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych lub ich części, w tymkońcowego terminu realizacji umowy, f)zmiany ilości robót budowlanych, usług lud dostaw wstosunku do projektu lub przedmiaru, g)zwiększenia zakresu robót budowlanych, h)rezygnacji zwykonania części robót budowlanych, i)zmiany terminu realizacji zadania, wynikłej z przyczynniezależnych od Wykonawcy, uniemożliwiającej wykonywanie każdego z możliwych frontów robót,j)zmiany zasad finansowania zadania, w szczególności odnośnie terminów i wysokości wystawianiafaktur, k)zmian w zakresie podwykonawców, 6.Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 5, wymaga zmianydokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz zinformacją – o konieczności lub nie – zmiany zezwolenia na budowę/ zgłoszenia zamiaru wykonaniarobót budowlanych oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji projektanta,nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 7.Warunkiem dokonaniazmian, o których mowa w ust. 5, jest złożenie wniosku, przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego:a)opis propozycji zmiany, b)uzasadnienie zmiany, c)obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadamiokreślonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, d)opiswpływu zmiany na harmonogram robót i termin wykonania umowy. 8. Zmiany, o których mowa w ust.5, mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności: a)zmiana zasadfinansowania zadania wynikająca ze zmian w planie finansowym bądź budżecie Zamawiającego lubteż uzgodnienia z instytucją finansującą zadanie, b)obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztueksploatacji (użytkowania) obiektu, c)poprawa wartości lub podniesienia sprawności ukończonychrobót budowlanych, d)zmiana obowiązujących przepisów, e)podniesienie wydajności urządzeń,f)pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji, bądź powstanie nowszejtechnologii wykonania zaprojektowanych robót, g)podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót,h)ograniczenie środków budżetowych przeznaczonych na realizację zamówienia, i)zaistnieniekonieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych bądź zaniechania wykonania częściprzedmiotu umowy, j)ujawnienie w trakcie realizacji robót budowlanych urządzeń podziemnych,których istnienie lub lokalizacja nie wynika z map uzbrojenia, k)usprawnienia w trakcie użytkowaniaobiektu, l)opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez lub dającesię przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemuprzez Zamawiającego na terenie budowy, m)stwierdzenie nieuwzględnionych w umowie warunkówgeologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzystnych warunkówklimatycznych, a także innych uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niejwarunkach, n)wystąpienie wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych, któreuniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych oraz uniemożliwiają zastosowanie właściwejtechnologii wynikającej z projektu budowlanego – możliwość przerwania robót na czas, kiedy będzieto konieczne ze względu na zachowanie reżimów technologicznych, potwierdzeniem okolicznościwystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych winno być ogłoszenie napoziomie gminy lub powiatu np. pogotowia przeciwpowodziowego, alarmu powodziowego itp.o)wystąpienie awarii lub katastrofy budowlanej, nie wynikającej z działania lub zaniechaniaWykonawcy, p)konieczność podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenialosowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością,szczególnie zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożące powstaniem szkodyniewspółmiernie większej niż spowodowana działaniem lub zaniechaniem naruszającym dyscyplinęśrodków publicznych. q)siła wyższa, r)wystąpienie okoliczności, których przy zachowaniu należytejstaranności strony nie mogły przewidzieć przy zawieraniu umowy, 9. Niezależnie od powyższychzapisów, zmiana umowy może zostać dokonana w sytuacjach i na warunkach określonych w art. 144ust. 1 pkt 2-6 ustawy Pzp. 10. Podstawę obliczenia kosztów zmiany, o której mowa w ust. 7 pkt c), wprzypadku gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacjitechnicznych wykonania odbioru robót, stanowi projekt zamienny, o którym mowa w ust. 6, oraz:a)kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyjściowe dokosztorysowania przyjęte do sporządzenia oferty Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzętu imateriałów zaproponowanych przez Wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny SEKOCENBUDdla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych lub b)kalkulacja uproszczonasporządzona w oparciu o uzgodniony z Zamawiającym publikator cen jednostkowych robótbudowlanych, np. SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robótbudowlanych. 11. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonaniaumowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniemumowy przez Wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosiWykonawca. 12.Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 5 wymaga podpisania aneksu do umowy.13.Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia podpisania aneksu, o którymmowa w ust. 12.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Nie dotyczy
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Nie dotyczy
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
15.01.2021, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowychi w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnerozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,Zamawiający informuje, że: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt GminyŁodygowice z siedzibą: ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, gmina@lodygowice.pl, tel. 33 86305 00; b) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Łodygowice jest Pan MirosławMidor, iod@infosystem-projekt.pl, tel. 33 863 05 00; c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będąna podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówieniapublicznego nr RIP.271.08.2020, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; d) odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawozamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”; e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane,zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzieleniezamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czastrwania umowy; f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Panadotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym zudziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodaniaokreślonych danych wynikają z ustawy Pzp; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowychdecyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; h) posiadaPani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; (skorzystanie zprawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie możenaruszać integralności protokołu oraz jego załączników) − na podstawie art. 18 RODO prawo żądaniaod administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, októrych mowa w art. 18 ust. 2 RODO; (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania wodniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub wcelu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesupublicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego) − prawo do wniesienia skargi do PrezesaUrzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowychPani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; i) nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danychosobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobecprzetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowychjest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dodatkowe informacje: Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane zprzygotowaniem oferty. Nie przewiduje się rozliczenia w walutach obcych. Nie przewiduje się zwrotukosztów udziału w postępowaniu.