Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja Hali Sportowej przy ulicy Westfala w Grodzisku Mazowieckim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GRODZISK MAZOWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269137
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. T. Kościuszki 12A
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: (22) 755 55 34 wew. 250
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@grodzisk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.grodzisk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Hali Sportowej przy ulicy Westfala w Grodzisku Mazowieckim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3019eb50-ec95-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00211003
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024401/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Modernizacja Hali Sportowej przy ulicy Westfala w Grodzisku Mazowieckim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej zawarte zostały przez Zamawiającego w rozdziale XIII i XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Burmistrz Grodziska Mazowieckiego;
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres: email: abi@grodzisk.pl, tel.: 22 755 55 34;
3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - Oznaczenie sprawy: ZP.271.64.2022;
4) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
5) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
6) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
2. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.64.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Modernizacja Hali Sportowej przy ulicy Westfala w Grodzisku Mazowieckim”.
2. Ogólna charakterystyka istniejącego budynku
Bryła budynku Hali Sportowej przy Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Westfala zaprojektowana w kształcie prostokąta o wymiarach 24, m x 44,0 m wysokość w kalenicy 11,50 m. Budynek przykryty dachem dwuspadowym o spadku 10%.
Parametry techniczne:
Powierzchnia Hali sportowej z widownią – 1320,0 m2 w tym:
- powierzchnia hali sportowej 1092,0 m2,
- powierzchnia widowni 228,0 m2,wysokość do najniższej przeszkody od dołu boiska 9,0 m.
Do bryły budynku Hali Sportowej przylega zaplecze w kształcie nieregularnego prostokąta, zlokalizowane są pokoje administracji, sale gimnastyczne, szatnie węzeł sanitarny oraz sala „Niebieska”. Powierzchnia sali „Niebieskiej” – 70,48 m2, wysokość do kalenicy dachu 5,30 m, poziom sufitu podwieszonego mierzony od poziomu posadzki 330,0 cm.
Jednonawowa hala sportowa wykonana w konstrukcji szkieletowej stalowej posadowiona na stopach żelbetowych i ławach fundamentowych prefabrykowanych. Fundamenty wg. archiwalnej dokumentacji ocieplone 8 cm. styropianem. Elementy konstrukcji hali wykonane z profili walcowanych HE 180 A klasy St3S połączone ryglami w skrajnych polach ścian podłużnych. Ściany szczytowe wykonano z profili walcowanych HE 140A i HE 160A klasy St3S. Rygle głównych układów konstrukcyjnych wykonano jako dźwigary kratowe. Stężenie dachu stanowi przekrycie z blachy trapezowej TR130/343.
Konstrukcja zaplecza hali (lokalizacja Sali „Niebieskiej”) wykonana jako konstrukcja szkieletowa stalowa, strop żelbetowy typu filigran na dźwigarach stalowych. Ściany osłonowe hali sportowej i zaplecza do wys. 330,0 cm wykonane z płyt warstwowych prefabrykowanych gr. 28,0 cm ( warstwa zewnętrzna i wewnętrzna po 6 cm izolacja termiczna grubości 16 cm. Powyżej ściany osłonowe od zewnątrz i wewnątrz z blachy trapezowej ocieplone wełną. Ściany działowe pomiędzy halą sportową a zapleczem wykonane z gazobetonu gr. 24 cm, wykończone tynkiem malowane. Podłoga w hali sportowej wykonana jako podłoga pływająca na podkładzie betonowym.
3. Zakres przedmiotu umowy obejmuje m.in:
Podstawowy zakres robót
Zaprojektowana została modernizacja posadzki. Przed przystąpieniem do demontażu podniesionej legarowanej należy wykonać wszelkie niezbędne zabezpieczenia terenu budowy - wygrodzić przed dostępem osób postronnych. Demontaż na hali sportowej rozpocząć od urządzeń sportowych tj. trybuny, drabinki sportowe (24 sztuki), tuleje do bramek, należy złożyć w wyznaczonym miejscu przez Inwestora. Zdemontować istniejące warstwy podłogi podniesionej legarowanej oraz wykładzinę ułożoną na posadzce betonowej w strefie widowni i Sali niebieskiej. Po zdjęciu wykładziny z posadzki betonowej, powierzchnie betonu należy oczyścić z pozostałości kleju poprzez frezowanie.
Powstałe odpady wywieźć na składowisko odpadów komunalnych.
Po wykonaniu robót modernizacyjnych drabinki i materace ponownie zamontować (24sztuki).
3.1.1 Posadzka hali sportowej: Podłoga podniesiona legarowana w Hali Sportowej wg. Normy PN-EN 14904:2006. W hali sportowej zaprojektowano posadzkę sportową kombi elastyczną z rolowaną wielowarstwową wykładziną sportową PCV o gr. min. 6,2mm na konstrukcji drewnianej, podwójnie legarowanej na podkładkach. Wszelkie aspekty techniczne takie jak: przygotowanie podłoża, rozmieszczenie legarów, mocowania, sposób wentylacji przestrzeni podpodłogowej, wyznaczenie linii boisk wykonać według dokumentacji projektowej i zgodnie ze sztuką budowlaną, w sposób zapewniający udzielenie gwarancji na podłogę sportową przez wykonawcę.
Inwestor wymaga by podłoga podniesiona była zgodna z Normą PN-EN 14904:2006 we wszystkich 14 parametrach, potwierdzone przez niezależne laboratorium.
Na warstwę istniejącego betonu ułożyć kolejno:
1. Izolacja przeciwwilgociowa folia LDPE/PE- gr. 0,2 mm z atestem Państwowego Zakładu Higieny. Izolację ułożyć na zakład min. 20 cm kleić do podłoża taśmą dwustronną.
2. W celu uzyskania wymaganej wysokości konstrukcji system podłogi sportowej powinien być podniesiony w punktach podparcia np. na betonowych bloczkach, klinach poziomujących lub przy zastosowaniu innego rozwiązania zgodnego z rozwiązaniem systemowym danego producenta podłogi sportowej (co musi zostać potwierdzone stosownymi dokumentami np. oświadczeniem producenta). Kliny poziomujące oraz ewentualne inne elementy dystansowe muszą być zgodne z systemowym rozwiązaniem producenta podłogi sportowej (rozwiązanie zgodne z Normą PN-EN 14904:2006).
3. Konstrukcja legarowana drewno iglaste lub sklejka kl. I/II o wilgotności nie wyższej niż 15%. Pod legarami dolnymi ułożyć:
a) podkładki sprężyste – jako elementy amortyzujące energię oraz poziomujące ruszt -rozstaw osiowy co około 500 mm.
b) Na podkładkach układać ruszt z legarów. Legary dolne o przekroju min. (szer. x wys.): 95 x 19 mm w rozstawie osiowym co 500 mm. Legary górne o przekroju min. (szer. x wys.): 95 x 19 mm w rozstawie osiowym co około 250 mm.,
Należy wykonać miejscowe wzmocnienia w miejscach najbardziej narażonych na obciążenia (szacuje się ok 250 m2), muszą być wykonane w taki sposób, aby nie zmieniały one parametrów podłogi sportowej.
c) Izolacja przeciwwilgociowa folia LDPE/PE- gr. 0,2 mm z atestem Państwowego Zakładu Higieny.
d) Do legarów mocować dwie warstwy płyty wiórowej wilgocioodpornej. Warstwa górna i dolna płyt łącznie 20,0 mm grubość 2 x10 mm. Górną warstwę należy zaszpachlować masą szpachlową w miejscu styków płyt w celu wyrównania powierzchni, na której będzie układana wykładzina PCV.
Podłogę należy odsunąć od ścian o ok. 2 cm i wykończyć przy ścianach specjalnie wyfrezowaną listwą, umożliwiającą swobodny przepływ powietrza z przestrzeni nad podłogą do przestrzeni pod podłogą.
Wykładzina układana z rolek i klejona całą powierzchnią do płyty wiórowej. Styki poszczególnych pasów wykładziny należy frezować i spawać sznurem w kolorze nawierzchni - zgodnie z technologią układania wykładzin PCV.
NIE DOPUSZCZA SIĘ ŁĄCZENIA PASÓW WYKŁADZINY NA STYK, BEZ SPAWANIA!
Po ułożeniu podłogi sportowej należy wymalować linie boisk pełnowymiarowych do:
- piłki siatkowej,
- koszykówki,
- piłki ręcznej.
- Oraz lnie boisk treningowych do gry w koszykówkę 2 boiska i piłkę siatkową 1 boisko.
Farby użyte do malowania linii muszą być zgodne z wytycznymi producenta nawierzchni sportowej.
3. Wykładzina Sportowa
Wymagania techniczne, które musi spełniać rolkowa wykładzina sportowa PCV:
• Górna warstwa wykładziny wykonana z kalandrowanego (sprasowanego pod ciśnieniem i temperaturą) winylu
• Dolna warstwa wykonana z pianki PCV o dwóch bardzo dużych gęstościach
• Wykładzina posiada wzmocnienie z 2 siatek szklanych wykonanej z nietkanego włókna szklanego dodatkowo zbrojonego – zapewniające korzystnie z rolek,
• Grubość całkowita wykładziny – min. 6.2 mm,
• Grubość warstwy wierzchniej – min. 2mm,
• Odporność na nacisk (odgniecenia) ≤ 0.18mm,
• Absorpcja uderzeń – min. P1 (wg EN 14808),
• Powierzchniowa absorpcja A4,
• 2 warstwowa pianka zmniejszająca ryzyko urazów,
• Wykładzina musi posiadać fabrycznie wykonane zabezpieczenie przeciwgrzybiczne i antybakteryjne,
• Wykładzina musi posiadać fabrycznie wykonane zabezpieczenie przed działaniem podstawowych środków chemicznych i przed trwałym zabrudzeniem
Wykładzina musi posiadać następujące dokumenty:
• Atest higieniczny
• Deklaracja właściwości użytkowych dla całej konstrukcji legarowej wraz z podkładkami,
• Deklaracja właściwości użytkowych dla kompletnej podłogi sportowej wraz z wykładziną sportową,
• Karta techniczna podłogi sportowej,
• Karta techniczna wykładziny sportowej,
• Dokument potwierdzający zgodność z normą EN 14904 – poziom amortyzacji P1
• Certyfikat IHF /Międzynarodowy Związek Piłki Ręcznej/
• Certyfikat FIVB /Międzynarodowa federacja Siatkówki/
• Certyfikat FIBA /Międzynarodowy Związek Piłki Koszykowej/
• Reakcja wykładziny na ogień Cfl - s1 (trudno zapalne),
• Reakcja konstrukcji legarowej na ogień A1fl – (niepalne).
Wymaga się aby do dnia złożenia wniosku materiałowego opisaną powyżej certyfikację uzyskał producent oferowanej nawierzchni.
UWAGA: Spełnienie w/w wymagań dotyczących nawierzchni nie wynika z przeznaczenia obiektu do rozgrywek międzynarodowych lecz ma na celu wyeliminowanie zastosowania przez wykonawców – oferentów produktów zamiennych o niskim standardzie.
Dla zapewnienia dostawy nawierzchni wraz z gwarancją producenta, wymaga się aby
Oferent do wniosku materiałowego dołączył autoryzację producenta oferowanej nawierzchni, wystawioną na przedmiotowy obiekt oraz imiennie na Oferenta.
3.1.2 Montaż wykładziny na posadzkę betonową. Wykładzinę kleić do posadzki betonowej klejem do wykładzin elastycznych o parametrach technicznych:
• Zastosowanie do wykładzin PCV ze spodem piankowym, na powierzchnie chłonne i niechłonne, bez rozpuszczalników, wykonany na bazie dyspersja kopolimerowej, konsystencja lekko lepka, zużycie ok. 220 - 270 g/m².
3.1.3 Montaż listwy przypodłogowej wentylowanej. Listwa zapewnia przede wszystkim odpowiednią wentylację podłogi sportowej, służy do maskowania miejsca łączenia się powierzchni ściany z podłogą. Listwa może służyć jako kształtka dekoracyjna. Umożliwia również mikroruchy podłóg drewnianych i konstrukcji podkładowych. Parametry: listwa MDF z okleiną z forniru, wymiar 18 x 47 mm
3.1.4 Montaż listwy dylatacyjnej Na połączeniu podłogi sportowej legarowanej z podłogą betonową należy wykonać dylatację ok. 20,0 mm. Dylatacja wykończona listwą dylatacyjną przegubową wykonaną w całości z aluminium. Nakładki i odsłonięte odcinki ramy muszą być wykończone ząbkowaną powierzchnię, w celu zapobiegania ewentualnym poślizgom.
4. Wyposażenie hali sportowej
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Rozdział IV SWZ i złącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 98 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 w zw.z art. 305 pkt 1 Pzp polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jakie występują w zamówieniu podstawowym, tj. robót rozbiórkowych, ziemnych, konstrukcyjnych, wykończeniowych w wysokości do 50% pierwotnej wartości zamówienia.. Zamawiający zgodnie z art. 441 Pzp nie przewiduje możliwość skorzystania w ramach prawa opcji z dodatkowych dostaw.
11. Warunki udzielenia zamówienia:
1) Zamówienie zostanie udzielone w jednym zamówieniu w przypadku gdy Zamawiający będzie posiadał środki finansowe na jego realizację.
2) Wycena robót objętych zamówieniami zostanie dokonana na podstawie cen nie wyższych niż podane w ofercie dla takich lub podobnych robót, a w przypadku braku takiej możliwości na podstawie kosztorysów opracowanych na bazie aktualnych KNR przy zastosowaniu średnich cen i składników cenotwórczych dla województwa mazowieckiego, publikowanych w aktualnym na czas wyceny, wydawnictwie Sekocenbud lub Bistyp. Ceny materiałów „M” i pracy sprzętu „S” przyjmowane będą jako ceny średnie podawane przez te wydawnictwa, a w przypadku ich braku w tych wydawnictwach, wg hurtowych cen zakupu. W/w wycena zostanie wykonana każdorazowo przez Wykonawcę i przedłożona Zamawiającemu do akceptacji i ewentualnej korekty. Strony umowy mogą również określić inny sposób dokonania wyceny w/w robót.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiający kierował się będzie kryteriami wskazanymi
w SWZ oraz sposobem oceny ofert w ramach tych kryteriów opisanym w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji (G)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawi warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) dotyczącej Wykonawcy:
Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty polegające na wykonaniu nawierzchni hali sportowej z wykładziny sportowej PCV o wartości robót min. 200 000,00 zł brutto (dwieście tysięcy złotych) każda.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
b) dotyczącej osób:
Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:
Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:
uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz
co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako Kierownik Budowy.
Uprawnienia posiadane przez osobę wskazaną powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351) oraz aktualnym obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019 poz. 831) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:
uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) lub:
uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),
stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców,
warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) może być spełniony łącznie przez Wykonawców.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy składane będzie w pkt. 10 Formularza Oferty.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007
r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik
nr 6 do SWZ;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu
składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.
1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo
przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokumenty zgodnie z
postanowieniami rozdziału X SWZ. Wykonawca w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
zasoby przedkłada także podmiotowe środki dowodowe, które służą potwierdzeniu braku podstaw do wykluczenia podmiotów
udostępniających zasoby, o których mowa w rozdziale X ust. 6 pkt 2, 3 i 4 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)
wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty – (załącznik nr 3 do SWZ);
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4 do SWZ);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium
w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwalnie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy w Banku PEKAO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Grodzisk Mazowiecki
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w treści formularza ofertowego (ust. 10) składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy zakres zmian zawiera załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-30 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: www.platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-30 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin zakończenia robót budowlanych ustala się na 63 od daty zawarcia umowy.
2. Termin dostawy i montażu trybun ustala się na 98 dni od daty zawarcia umowy.
3. Termin zakończenia realizacji zamówienia ustala się na 98 dni od podpisania umowy. Termin zakończenia realizacji zamówienia rozumiany jest jako data podpisania protokołu odbioru końcowego po wcześniejszym złożeniu do Zamawiającego przez Wykonawcę kompletnej dokumentacji odbiorowej potwierdzonej przez Zamawiającego.
Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie.