III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają minimalne warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: - minimalnego rocznego obrotu za ostatnie 3 lata obrotowe:15 000 000 PLN za każdy rok obrotowy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za ten okres; - ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 5 000 000 PLN; - posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 2 000 000 PLN. Uwagi: - W przypadku podania wartości w walucie obcej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w DUUE dla niniejszego postępowania. - W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej mogą być spełnione łącznie przez składających wspólną ofertę. Pełny zakres informacji zawarty w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają minimalne warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) Zdolności technicznej - Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej dwa zadania w tym: - jedno zadanie, polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych o wydajności nie mniejszej niż Qdśr = 3 000 m3/d oraz o wartości wykonanych robót co najmniej 10 000 000,00 zł netto, oraz - jedno zadanie, polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych obejmującą swym zakresem układy technologiczne instalacji odwadniania osadów oraz suszenia osadów, w tym dostawę, montaż lub modernizację wraz z rozruchem suszarni termicznej osadów do zawartości suchej masy ponad 85% i wydajności nie mniejszej niż 700kg H2O/h Uwagi: - Za zakończone zadanie (zadania) należy rozumieć zadanie dla którego zostało wystawione co najmniej Świadectwo Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisany został protokół odbioru robót lub dokument równoważny (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia). - W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunki (określone w pkt. 4.2 c) IDW) dotyczące zdolności technicznej mogą być spełnione łącznie przez składających wspólną ofertę. - Wymagane informacje w zakresie zdolności technicznej (określone w pkt.4.2.c) IDW) należy przedstawić w Załączniku nr 4 do IDW –„Wykaz robót” - W przypadku podania wartości za wykonanie robót budowlanych w walucie obcej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dla niniejszego postępowania. b) Zdolności zawodowej - Dysponowanie następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (należących bezpośrednio do przedsiębiorstwa danego Wykonawcy, jak i nienależących do niego, na zdolności których Wykonawca się powołuje) posiadających następujące wykształcenie, uprawnienia,doświadczenie i kwalifikacje zawodowe: i. PRZEDSTAWICIEL WYKONAWCY winien: posiadać wykształcenie wyższe techniczne - wykazać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu kontraktami jako Kierownik Projektu lub równoważne stanowisko polegające na zarządzaniu Kontraktem/Projektem typu Manager Projektu, Dyrektor Kontraktu,Przedstawiciel Wykonawcy, w tym doświadczeniem w kierowaniu przynajmniej 2 zakończonymi zadaniami z zakresu gospodarki wodnościekowej o wartości robót minimum 10 000 000,00 PLN netto każda. Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeżeli powyższe zadania są zakończone. ii. KIEROWNIK BUDOWY winien: - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wykazać minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi (licząc od uzyskania uprawnień) w tym wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy na minimum 1 zakończonym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych o wydajności nie mniejszej niż Qdsr=3 000m3/d oraz wartości wykonanych robót nie mniejszej niż 10 000 000,00 PLN netto. iii. KIEROWNIK ROBÓT SANITARNYCH winien: - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, wykazać minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi (licząc od uzyskania uprawnień), - wykazać pełnienie funkcji kierownika robót sanitarnych na minimum 1 zakończonym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych,obejmującą swym zakresem układy technologiczne instalacji odwadniania osadów oraz suszenia osadów, w tym dostawę, montaż lub modernizację wraz z rozruchem suszarni termicznej osadów do zawartości suchej masy ponad 85% i wydajności nie mniejszej niż 700kg H2O/h. iv. KIEROWNIK ROBÓT DROGOWYCH winien: posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej i wykazać minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi (licząc od dnia uzyskania uprawnień). v. KIEROWNIK ROBÓT ELEKTRYCZNYCH i AKPiA winien: - posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, wykazać minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi (licząc od uzyskania uprawnień), w tym wykazać pełnienie funkcji kierownika robót elektrycznych na minimum 1 zakończonym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych o wydajności nie mniej niż Qdsr=3 000 m3/d oraz wartości wykonanych robót nie mniejszej niż 10 000 000,00 PLN netto. vi. SPECJALISTA DS. FINANSÓW I ROZLICZEŃ winien: - posiadać wykształcenie wyższe ekonomiczne, lub techniczne, wykazać minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów i rozliczeń w tym przy przynajmniej jednym zakończonym zadaniu inwestycyjnym z zakresu gospodarki wodno-ściekowej o wartości co najmniej 10 000 000,00 PLN netto. vii. TECHNOLOG winien: posiadać doświadczenie przy rozruchu na minimum 1 zakończonym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie lub rozbudowie oczyszczalni ścieków komunalnych obejmującym swym zakresem układy technologiczne instalacji odwadniania osadów oraz suszenia osadów, w tym dostawę, montaż lub modernizację wraz z rozruchem suszarni termicznej osadów do zawartości suchej masy ponad 85%i wydajności nie mniejszej niż 700 kg H2O/h. Uwagi: -W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunki dotyczące zdolności zawodowej mogą być spełnione łącznie przez składających wspólną ofertę. - Informacje dotyczące osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami należy przedstawić w Załącznik nr 5 do IDW – „Wykaz osób (kadry technicznej)” - Zamawiający zaznacza, że wymaga szczegółowego przedstawienia w Załączniku nr 5 do IDW „Wykaz osób (kadry technicznej)” informacji dotyczących doświadczenia zawodowego osób skierowanych do realizacji zadania – należy podać nazwę, przedmiot i wartość zamówienia (jeśli wymagane), pełnioną funkcję w procesie inwestycyjnym oraz okresy pełnienia tych funkcji (rok-miesiąc -dzień). - Zamawiający nie dopuszcza sprawowania przez jedną osobę więcej niż jednej z ww. funkcji. - Zamawiający zaznacza również, że okresy doświadczeń zdobywanych w tym samym czasie nie sumują się. Pełny zakres informacji zawarty w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
I. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, zostanie wezwany do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów): 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami.) 3) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 z zastrzeżeniem art 133 ust. 4 Ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy -Załącznik nr 13 do IDW; 5) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne - Załącznik nr 12 do IDW; 6) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust. 5 pkt 1) Ustawy; 7) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy- załącznik nr 11 do IDW; 8) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716) - Załącznik nr 10 do IDW; 9) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności -Załącznik nr 14 do IDW; II. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie zobowiązany będzie złożyć Wykonawca (w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia), którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w przypadku gdy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.c) i 5.2.d) IDW opisanych powyżej w punktach I ust. 1) i ust.2), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.e) IDW (informacje z Krajowego Rejestru Karnego opisane powyżej w punkcie I.ust. 3)) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 z zastrzeżeniem art 133 ust. 4 Ustawy oraz art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5.2.h) IDW, (opisanych powyżej w punkcie I. ust 6)) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5.3.a) - 5.3.c) IDW, opisanych powyżej w pkt. II.ust.1)-II ust.3) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby, albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsca zamieszkania tej osoby, złożone nie wcześniej niż odpowiednio 3 lub 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Uwaga: - Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. - Zamawiający będzie wymagał, aby oświadczenia lub dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia na wezwanie Zamawiającego w oparciu o art. 26 ust. 1 ustawy złożyły podmioty ubiegające się wspólnie o udzielenie zamówienia i podmioty udostępniające zasoby. Pełny zakres informacji zawarty w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
I. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, zostanie wezwany do złożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów): 1) wykazu robót budowlanych odpowiadających warunkowi określonemu w pkt 4.2.c) IDW wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wykaz wykonanych robót stanowi Załącznik nr 4 do IDW; 2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób (kadry technicznej) stanowi Załącznik nr 5 do IDW; 3) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego*; 4) informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawionej nie wcześniej niż 1 miesiąc przez upływem terminu składania ofert i potwierdzającej, że Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości określonej przez Zamawiającego*. Uwagi: • *Jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. • Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów potwierdzających, że: - spełnia warunki udziału w postępowaniu lub - nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. Pełny zakres informacji zawarty w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
I. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert przesyła Zamawiającemu na wskazany adres poczty elektronicznej: jrp@pgkkrasnystaw.pl, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, w postaci zaszyfrowanego i podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym Formularza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (dalej zwanego "JEDZ"), sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do IDW oraz zgodnie z instrukcją stanowiącą Załącznik nr 15 do IDW. Informacje zawarte w JEDZ stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego. f) Pełnomocnictwo wskazujące, że osoba występująca w imieniu Wykonawcy lub Wykonawca występujący w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jest do tego upoważniona, jeżeli nie wynika to z dokumentów potwierdzających zasady reprezentacji. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź notarialnie potwierdzonej kopii; Pełny zakres informacji zawarty w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl Szczegółowe informacje dotyczące JEDZ zawarte są w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl II. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. III. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, JEDZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. IV. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim ten podmiot wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. V. Oświadczenia podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających potencjał składane na formularzu JEDZ powinny mieć formę dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez każdego z nich w zakresie w jakim potwierdzają okoliczności, o których mowa w treści art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Analogiczny wymóg dotyczy JEDZ składanego przez podwykonawcę, na podstawie art. 25a ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. VI. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w formie pisemnej zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 9 do IDW. VII. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej, na której udostępniana jest SIWZ, Wykonawcy składają bez osobnego wezwania Zamawiającego oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku złożenia oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do IDW. VIII. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Jednolity dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Pełny zakres informacji zawarty w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl IX. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. X. Wykaz dokumentów składanych przez Wykonawcę wraz z Ofertą: a) Wypełniony i podpisany Formularz Oferty wg Załącznika nr 1 do IDW; b) Wykaz doświadczenia ekspertów (Kierownik budowy, Kierownik Robót Sanitarnych, Technolog) umożliwiający dokonanie oceny ofert w kryterium „doświadczenie ekspertów”, o którym mowa w pkt. 13.2.2 IDW - Załącznik nr 6 do IDW ,Załącznik nr 7 do IDW oraz Załącznik nr 8 do IDW; c) Wykaz cen; d) Dowód wniesienia wadium. e) Zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia zasobów, o ile Wykonawca polega na takich zasobach w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 9 do IDW); f) Pełnomocnictwo wskazujące, że osoba występująca w imieniu Wykonawcy lub Wykonawca występujący w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jest do tego upoważniona, jeżeli nie wynika to z dokumentów potwierdzających zasady reprezentacji. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź notarialnie potwierdzonej kopii; Pełny zakres informacji zawarty w dokumentacji przetargowej dostępnej na stronie www.pgkkrasnystaw.pl