Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja energetyczna budynków publicznych w gminie Lubomino
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubomino
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000540920
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kopernika 7
1.5.2.) Miejscowość: Lubomino
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-135
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: fundusze@lubomino.ug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubomino.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja energetyczna budynków publicznych w gminie Lubomino
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4b638fa4-b7bd-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00057618
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00045911/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja energetyczna budynków publicznych w gminie Lubomino
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Modernizacja energetyczna budynków publicznych w gminie Lubomino
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę wraz z załącznikami, o których mowa w Rozdziale IX część 2 SWZ, składa się za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania, wskazanej w Rozdziale I pkt 4 SWZ, tj. przy użyciu ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal (adres ePUAP zamawiającego: /UGLUBOMINO/skrytka.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem (pytaniem) o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający nie wymaga podpisywania wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.Pytania do SWZ należy zadawać drogą elektroniczną. Pytania należy kierować na adres sekretariat@lubomino.pl ze wskazaniem w tytule wiadomości numeru postępowania, którego dotyczą. Wymagania dotyczące minimalnych parametrów technicznych wymaganych od Wykonawcy umożliwiających złożenie oferty:1) Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. a) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.b) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).c) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. d) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP/datę wpływu na pocztę elektroniczną. e) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.f) Ofertę, oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGKiT.271.4/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem udzielanego zamówienia jest wykonanie prac budowlanych poprawiających efektywność energetyczną budynków publicznych przy ul. Kopernika 7 i 4 w Lubominie, nr 28 w Rogiedlach i nr 73 w Wilczkowie w Gminie Lubomino:a) Budynek Rogiedle 28:1. Wymiana źródła ciepła: montaż pompy ciepła powietrze - woda o mocy 30 kW. Wymiana instalacji grzewczej w budynku: montaż nowego orurowania z izolacją termiczną, armatury oraz grzejników stalowych z zaworami termostatycznymi. Montaż licznika ciepła i energii elektrycznej.2. Docieplenie dachu budynku za pomocą styropianu-25 cm.3. Docieplenie nadziemnych ścian zewnętrznych za pomocą styropianu-15 cm.4. Montaż instalacji wentylacyjnej nawiewno - wywiewnej z odzyskiem ciepła. Zakłada się instalację urządzeń ściennych, tzw. rekuperatorów, o nominalnej sprawności odzysku ciepła nie mniejszej niż 80%. Instalacja bezkanałowa. Urządzenia wyposażone w wymienniki antyseptyczne.5. Montaż instalacji fotowoltaicznej: 90 paneli PV o mocy jednostkowej nie mniejszej niż 350 W, o sumarycznej mocy instalacji 31,50 kW na dachu budynku.6. Roboty uzupełniające: wymiana obróbek blacharskich, wymiana parapetów zewnętrznych, rynien i rur spustowych, wykonanie opaski wokół budynku, uporządkowanie terenu budowy niezwłocznie po zakończeniu prac modernizacyjnychZamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań zapewniających nie gorszą efektywność energetyczną pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku popartego stosownymi obliczeniami i pozytywnego zaopiniowania go przez przedstawicieli Zamawiającego.b) Budynek Wilczkowo 73:1. Wymiana źródła ciepła: demontaż istniejącej kotłowni, montaż dwóch pomp ciepła powietrze - woda o mocy 40 kW każda, łącznie 80 kW. Wymiana kanału ciepłowniczego pomiędzy kotłownią, a salą gimnastyczną na preizolowany. 2. Wymiana instalacji grzewczej w budynku: montaż ogrzewania podłogowego w pomieszczeniu stołówki wraz z dostosowaniem posadzki, montaż nowego orurowania z izolacją termiczną, armatury oraz grzejników stalowych z zaworami termostatycznymi w pozostałem części budynku, w tym na hali gimnastycznej. Montaż licznika ciepła i energii elektrycznej.3. Docieplenie dachu budynku szkoły za pomocą styropianu - 25 cm. 4. Docieplenie dachu hali gimnastycznej za pomocą wełny mineralnej- 25 cm5. Docieplenie nadziemnych ścian zewnętrznych za pomocą styropianu-15 cm. Docieplenie ścian piwnicznych za pomocą styropianu ekstrudowanego-12 cm.6. Montaż instalacji wentylacyjnej nawiewno - wywiewnej z odzyskiem ciepła. Zakłada się instalację urządzeń ściennych, tzw. rekuperatorów, o nominalnej sprawności odzysku ciepła nie mniejszej niż 80%. Instalacja bezkanałowa. Urządzenia wyposażone w wymienniki antyseptyczne.7. Wymiana okien zewnętrznych znajdujących się w złym stanie technicznym na energooszczędne. 8. Wymiana drzwi zewnętrznych na energooszczędne.9. Montaż instalacji fotowoltaicznej: 142 panele PV o mocy jednostkowej nie mniejszej niż 350 W, o sumarycznej mocy instalacji 49,70 kW na dachu budynku.10. Roboty uzupełniające: wymiana obróbek blacharskich, wymiana parapetów zewnętrznych, rynien i rur spustowych, wykonanie opaski wokół budynku, uporządkowanie terenu budowy niezwłocznie po zakończeniu prac modernizacyjnychZamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań zapewniających nie gorszą efektywność energetyczną pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku popartego stosownymi obliczeniami i pozytywnego zaopiniowania go przez przedstawicieli Zamawiającego.c) Budynek ul. Kopernika 7 w Lubominie:1. Wymiana źródła ciepła: montaż pompy ciepła powietrze - woda o mocy 35 kW. Wymiana instalacji grzewczej w budynku: montaż nowego orurowania z izolacją termiczną, armatury oraz grzejników stalowych z zaworami termostatycznymi. Montaż licznika ciepła i energii elektrycznej. -Docieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem w starej części budynku wełną mineralną - 25 cm.2. Montaż instalacji wentylacyjnej nawiewno - wywiewnej z odzyskiem ciepła. Zakłada się instalację urządzeń ściennych, tzw. rekuperatorów, o nominalnej sprawności odzysku ciepła nie mniejszej niż 80%. Instalacja bezkanałowa. Urządzenia wyposażone w wymienniki antyseptyczne.3. Docieplenie nieocieplonych ścian zewnętrznych w nowej części budynku za pomocą styropianu- 14 cm.4. Wymiana drzwi zewnętrznych w nowej części budynku na energooszczędne5. Montaż instalacji fotowoltaicznej: 90 paneli PV o mocy jednostkowej nie mniejszej niż 350 W, o sumarycznej mocy instalacji 31,5 kW na dachu budynku.6. Roboty uzupełniające: wymiana obróbek blacharskich, wymiana parapetów zewnętrznych, rynien i rur spustowych, wykonanie opaski wokół budynku, uporządkowanie terenu budowy niezwłocznie po zakończeniu prac modernizacyjnychZamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań zapewniających nie gorszą efektywność energetyczną pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku popartego stosownymi obliczeniami i pozytywnego zaopiniowania go przez przedstawicieli Zamawiającego.d) Budynek ul. Kopernika 4 w Lubominie:1.Wymiana źródła ciepła: montaż trzech pomp ciepła powietrze - woda o mocach 60, 35, 35 kW, łącznie130 kW. Wymiana instalacji grzewczej w budynku: montaż nowego orurowania z izolacją termiczną, armatury oraz grzejników stalowych z zaworami termostatycznymi. Montaż licznika ciepła i energii elektrycznej.2. Montaż instalacji wentylacyjnej nawiewno - wywiewnej z odzyskiem ciepła. Zakłada się instalację urządzeń ściennych, tzw. rekuperatorów, o nominalnej sprawności odzysku ciepła nie mniejszej niż 80%. Instalacja bezkanałowa. Urządzenia wyposażone w wymienniki antyseptyczne.3. Docieplenie dachu łącznika pomiędzy starą, a nową bryłą szkoły za pomocą styropianu- 25 cm.4. Demontaż i utylizacja izolacji ze ściany zachodniej brył szkoły. Docieplenie nadziemnych ścian zewnętrznych za pomocą styropianu- 15 cm.5. Docieplenie ścian piwnicznych za pomocą styropianu ekstrudowanego-12 cm. Nieodzownym elementem termomodernizacji jest wykonanie izolacji przeciwwodnej ścian fundamentowych.6. Wymiana drzwi zewnętrznych w wejściu głównym oraz drzwi do kotłowni na energooszczędne7. Montaż instalacji fotowoltaicznej: 142 panele PV o mocy jednostkowej nie mniejszej niż 350 W, o sumarycznej mocy instalacji 49,70 kW na dachu budynku.8. Roboty uzupełniające: wymiana obróbek blacharskich, wymiana parapetów zewnętrznych, rynien i rur spustowych, wykonanie opaski wokół budynku, uporządkowanie terenu budowy niezwłocznie po zakończeniu prac modernizacyjnychZamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań zapewniających nie gorszą efektywność energetyczną pod warunkiem złożenia pisemnego wniosku popartego stosownymi obliczeniami i pozytywnego zaopiniowania go przez przedstawicieli Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
42511110-5 - Pompy grzewcze
44622100-7 - Urządzenia do odzyskiwania ciepła
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45232221-7 - Podstacje transformatorowe
45261320-3 - Kładzenie rynien
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45421132-8 - Instalowanie okien
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-01
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 36,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: aspekty społeczne
4.3.6.) Waga: 4
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne