Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
MODERNIZACJA DWORKU ZACISZE W MIECHOWIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miechów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000523940
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 25
1.5.2.) Miejscowość: Miechów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@miechow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miechow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
MODERNIZACJA DWORKU ZACISZE W MIECHOWIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2dab882b-38a8-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00251836
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003601/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Modernizacja Dworku Zacisze w Miechowie – opracowane programu prac konserwatorskich, wymiana gontu, fumigacja budynku - środki Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.miechow.eu/miasto-i-gmina/przetargi/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
1) korzystanie z platformazakupowa.pl jest możliwe dla Użytkowników Internetu z użyciem popularnych
przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
Strona 12 z 22
Nr postępowania: ZP.271.35.21
2) Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony platformazakupowa.pl to
przeglądarka internetowa Internet Explorer, Chrome i FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną
obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co
najmniej 256 kbit/s.platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu
1024x768 pikseli. Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub
wniosku do ilości 10 plików lub spakowanych folderów (pliki można spakować zgodnie z ust. 8) przy
maksymalnej wielkości 150 MB.
3) W celu założenia bezpłatnego Konta Użytkownika na platformazakupowa.pl, konieczne jest posiadanie
przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
4) W celu założenia konta, Użytkownik powinien wypełnić formularz Założenia konta udostępniony przez
Usługodawcę na Stronie platformazakupowa.pl i przesłać wypełniony formularz drogą elektroniczną do
Usługodawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu Zakładania konta. Podczas
Zakładania konta Użytkownik ustala indywidualne Hasło.
5) Użytkownik w celu złożenia Zamawiającemu Oferty wybiera polecenie "ZŁÓŻ OFERTĘ" dostępne pod
zamieszczonym przez Zamawiającego Postępowaniem.
6) Wypełnienie formularza i kliknięcie "ZŁÓŻ OFERTĘ" w Postępowaniu oznacza, że:
dane w ofercie, do momentu zakończenia zbierania ofert w Postępowaniu należą do Użytkownika, który
może wycofać się ze składanej oferty poprzez jej anulowanie oraz ma prawo do składania poprawionej
oferty,
po upływie terminu zbierania ofert dane w ofercie należą do Zamawiającego.
7) Po wypełnieniu Formularzu składania oferty i załadowaniu wszystkich wymaganych załączników należy
kliknąć przycisk Przejdź do podsumowania.
8) Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie
muszą zostać podpisane pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym
przedmiotowych środków dowodowych na platformie, podpis elektroniczny Wykonawca złoży bezpośrednio
na dokumencie przesłanym do systemu.
9) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymywania kontaktu z Zamawiającym w sprawie wyjaśnień w zakresie
złożonej oferty i śledzenia komunikatów prywatnych oraz publicznych w postępowaniu. Poprzez opcję
Wyślij wiadomość możliwe jest dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu
(załączników). Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów do ilości 10 plików lub
spakowanych folderów przy maksymalnej sumarycznej wielkości 500 MB.
10) Instrukcja dla Wykonawców platformazakupowa.pl oraz wymagania techniczne i organizacyjne
dostępne są pod linkiem : https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/
oraz po zalogowaniu się na platformie zakupowej Open Nexus.
Szczegółowy opis w rozdziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.35.21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych mających na celu modernizację Dworku
Zacisze w Miechowie przy ul. Polnej 1. Projekt budowlany zakłada wykonanie prac z minimalną ingerencją
w konstrukcję budynku, a głównym celem modernizacji jest wymiana pokrycia dachowego wraz z wymianą
instalacji odgromowej, fumigacja budynku, zabezpieczenie powłok drewnianych ścian budynku oraz modernizację
ogrodzenia. Teren przeznaczony pod przedmiotową inwestycję w chwili obecnej jest użytkowany. Budynek
jednokondygnacyjny bez podpiwniczenia wraz z poddaszem. Poddasze na chwilę obecną jest nieużytkowane.
Obiekt poddawany modernizacji stanowi zabytek wpisany do rejestru zabytków pod nr rej.: A-927/M na podstawie
decyzji z dnia 03.07.1978r.
2. Zakres robót budowlanych obejmuje:
Dach:
1. Wykonanie dokumentacji fotograficznej.
2. Montaż rusztowań.
3. Demontaż instalacji odgromowej i ofasowań komina.
4. Demontaż gontu, ocena stanu zachowania elementów więźby dachowej. W zależności od stanu
zachowania ewentualne uszczegółowienie postępowania podczas komisji konserwatorskiej.
5. Wymiana gontu (dach, słupki ogrodzeniowe) na gont modrzewiowy łupany, układany podwójnie. Należy
użyć gontu zaimpregnowanego ciśnieniowo preparatem przeciwgrzybicznym, przeciwwilgociowym
i ogniochronnym. Drewno użyte do gontów musi być dobrej jakości, bez sęków. Gwoździe do mocowania
gontów powinny być wykonane z metalu o dużej odporności na utlenianie.
6. Ponowny montaż instalacji odgromowej.
Strona 4 z 22
Nr postępowania: ZP.271.35.21
7. Montaż ofasowań komina.
8. Demontaż rusztowań.
9. Wykonanie fumigacji budynku (zabezpieczenie obiektu, gazowanie silnie toksycznym gazem,
odwietrzenie i zdjęcie zabezpieczeń). Przewidywane działania wykonane zostaną przez specjalistyczną
firmę.
Elewacje budynku:
1. Oczyszczenie drewna belek (delikatnie po wykonaniu prób, zaleca się ręcznie szczotkami teflonowymi).
2. Usunięcie zdegradowanych mocno pokruszonej zaprawy uszczelniającej belki.
3. Uzupełnienie ubytków zaprawy uszczelniających belki wykonanych z gliny z dodatkiem spoiwa (np.
wapna) oraz pakuł konopnych. Uzupełnienie należy wykonać naśladowczo do zachowanych na obiekcie
(sposób opracowania oraz rodzaj masy uszczelniającej).
4. Zaleca się położenie warstwy ochronno-dekoracyjnej transparentnej uwidaczniającej słoje drewna
w kolorystyce i technologii ostatecznie ustalonej podczas komisji konserwatorskiej na podstawie
wykonanych prób. Wstępnie przyjmuje się wykonanie warstwy o barwie dostosowanej do koloru drewna
po oczyszczeniu. Proponuje się zastosowanie preparatu ochronno-dekoracyjnego bezbarwnego Adolit
Hk- Lasur f. Remmers.
5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej pisemnej i fotograficznej dotyczącej całości wykonanych prac.
3. W ramach modernizacji przewidziano impregnację ognioochronną więźby budynku preparatem
przeciwgrzybiczym, przeciwwilgociowym, NRO oraz wymianę przęseł ogrodzeniowych (materiał identyczny
z gontem) oraz modernizację słupków ogrodzeniowych.
4. Szczegółowy zakres robót wynika z załączonej do SWZ: dokumentacji projektowej, przedmiarów robót,
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, programu prac konserwatorskich, pozwolenia
nr ZR-I.5142.9.2021.MFO z dnia 20.01.2021 r. wydanego przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków w Krakowie, decyzji nr 151/2021 znak: BA.6740.71.2021 z dnia 21.04.2021r. wydanej przez Starostę
Miechowskiego oraz wynika z umowy na wykonanie robót – załącznik nr 7 OPZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji na przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie umowy obejmujące
zrealizowanie robót budowlanych na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków, o wartości całej
inwestycji minimum 60 000,00 zł brutto każda umowa.
b) dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, umożliwiającymi jego realizację na
odpowiednim poziomie jakości tj. min.:
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane, która będzie pełnić w trakcie realizacji
zamówienia funkcję Kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno - budowlanej,
posiadającą aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane, która będzie pełnić w trakcie realizacji
zamówienia funkcję Kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającą aktualny wpis na listę członków
właściwej izby samorządu zawodowego;
jedną osobą pełniącą funkcję dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki posiadający
dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca
2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Zgodnie z rozdziałem VII SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z załącznikiem nr 6 - wzór umowy, paragraf 24-zmiany umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-15 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-15